По близо две трети от магистралите в Германия няма ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Сега темата отново излезе на дневен ред. Да ограничи ли Германия скоростта до 130 км/ч?
Много германци държат да могат да карат автомобилите си с пълна газ по магистралите в страната. Все едно дали притежават Мерцедес, БМВ, Фолксваген или Опел. За тях няма нищо по-хубаво от това да се носят по аутобана със 180 км/ч, а и по-бързо.
По близо две трети от германските магистрали няма задължителни ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Силната коалиция на автомобилните производители, лобисти и любители на високите скорости досега е успявала да отхвърли всички опити за ограничаване на скоростта по аутобаните.
В Берлин спорят
На фона на дебата за сигурността и защитата на климата обаче въпросът за скоростта отново излезе на дневен ред. И предизвика разногласие в управляващата коалиция. Докато християндемократите (ХДС) и представителите на Християнсоциалния съюз (ХСС) са твърдо против въвеждането на ограничения за скоростта по магистралите, социалдемократите (ГСДП) искат въвеждането на генерална максимална скорост за движение по пътищата. От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид. Здравият човешки разум говорел в полза на генералното ограничение на скоростта, каквото отдавна е въведено в почти всички страни от ЕС. Разрешената най-висока скорост трябва да бъде 130 км/ч, настояват социалдемократите.
Това никак не се харесва на германския министър на транспорта Андреас Шойер от ХДС. Преди броени дни той изрази неодобрението си спрямо подновяването на дебата и написа в Туитър, че транспортното движение следва да се регулира "интелигентно, дигитално и гъвкаво - без забрани". Позицията му подкрепят и свободните демократи (СвДП). Според лидера им Кристиан Линднер, "забрани трябва да се налагат само там, където действително е нужно".
Не само социалдемократите са за въвеждане на ограничение на скоростта до 130 км/ч. За такова настояват и Зелените. Още миналата есен те внесоха съответно предложение. То обаче беше подкрепено само от Лявата партия. А останалите - ХДС, ХСС, ГСДП, СвДП и "Алтернатива за Германия" - гласуваха против. Социалдемократите обаче промениха мнението си и ХДС и ХСС са наясно, че към момента не могат да постигнат мнозинство.
Тези две партии блокират възможността да се излезе най-после с решение по въпроса за ограниченията на скоростта, възмущава се Катарина Шулце, шефката на фракцията на Зелените в парламента на Бавария. Тя изтъква, че Германия е "единствената западна индустриална страна, в която по голяма част от аутобаните няма ограничения на скоростта.
80 жертви годишно заради бясно каране по магистралите
Сигурността по пътищата е важен аспект в дискусията. Полицейският синдикат е за въвеждането на ограничения. Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост или пък е била предизвикана поради употреба на алкохол например, то пак остават средно 80 смъртни случаи на година, виновни за които са шофьори, карали твърде бързо. Зам.-председател на полицейския синдикат Михаел Мертенс изтъква, че ограничаването на скоростта има и възпитателен ефект. "С неограничените скорости по германските магистрали даваме лош пример на младите поколения и възпитаваме утрешните безразсъдни шофьори."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 актуална антена
Коментиран от #25
07:26 03.01.2020
2 гощо
Коментиран от #4, #10, #17, #26
07:51 03.01.2020
3 Я. Петров
08:01 03.01.2020
4 700 NM
До коментар #2 от "гощо":
Точно така е.Високата скорост не е за всеки и за всяка кола.
08:13 03.01.2020
5 Mmmm
08:20 03.01.2020
6 JEEP
08:29 03.01.2020
7 ДОКО
08:43 03.01.2020
8 ТИР
Коментиран от #21
09:11 03.01.2020
9 200км
Коментиран от #19, #24
09:23 03.01.2020
10 Стига с тоа суров преглед бе
До коментар #2 от "гощо":
И на всяко птп все прегледа и годините на колата са ви в устата кога ше разберете че 1000% вина за птп има некадърността на шоферите09:25 03.01.2020
11 Наи доброто за мен е
09:30 03.01.2020
12 Най-добрия
09:40 03.01.2020
13 Пежо
Коментиран от #34
10:31 03.01.2020
14 Кольо
10:47 03.01.2020
15 Някой
Не знам какво да му отговоря.
Коментиран от #27
11:10 03.01.2020
16 wtf ve
11:15 03.01.2020
17 LKW Fahrer
До коментар #2 от "гощо":
Хаха... Германските аутобани отдавна не са това, което бяха! На 90 % от тях ремонтите са 10 км, през 10 км. Дори и без ограничения 10 км шпорят, следва стеснение - 80 км/ч. Задължителното 2 - 3 км щау, пак шпорене и, ако това е бързо шофиране?! Само в крайгранични участъци има мегдан да шпориш 80 - 100 км без ограничения!За сравнение, като се прибирах лятото с колата, в Румъния със 140 км магистрала и 270 км стандартен двулентов път постигнах по-висока средна скорост, отколкото от Дортмунд до австрийската граница!!! Друг е въпросът, че и се кара по анадолски - копираме терена! Надолу някой аснатик с 220, нагоре падаме на 100! Точно така карат и в Турция м/у Измир, и Айдън по хълмистата магистрала. Или пък ти си караш в средна със 180, а те изпреварва някой с 220 - 230 км/ч, а отгоре качил 500 литров куфар... Направо ти пада ченето! Въобще нищо общо с Германия отпреди 15 - ина години. На германеца това му е "най-святото благо", ама както е тръгнало май ще го резнат. И с право!11:36 03.01.2020
18 gradski
11:38 03.01.2020
19 Бабун
До коментар #9 от "200км":
Като ти чета написаното, май ти си комплексираното шофьорче, което избива комплекси, най вероятно на 20+ години. Не забравяй, че магистралите са създадени за да стигне човек безпроблемно за където е тръгнал, а не за да се поставят паметничета като крайпътни знаци.Коментиран от #33
11:42 03.01.2020
20 Morgoth
11:48 03.01.2020
21 Morgoth
До коментар #8 от "ТИР":
Може навсякъде, дори по нашите магистрали има участъци позволяващи да се кара с 200. Но за такива високи скорости трябват здрава кола и шофьор, който не прави глупости - когато има трафик не можеш да караш толкова, трябва и другите ленти да са чисти, защото ако те засече някой, каращ със 100 нямаш никаква възможност да спреш. Големите разлики с Германия са именно здравите автомобили и някои правила, като спазването на дистанция и прибирането в най-дясна лента, които там се спазват.11:53 03.01.2020
22 ТМВ
Максимално разрешената скорост е до 130км.
Въпреки че тук шофьорите са доста калпави в карането на практика катастрофите са много малко!!!
Но за сметка на това има железни правила и солени глоби!!!!
Коментиран от #36, #37
12:16 03.01.2020
23 Димов
12:52 03.01.2020
24 Христо
До коментар #9 от "200км":
За усещането си прав но 200км/ч е точно 200км/ч с каквото и да се движиш!!! Да не би 10 кг памук да е по лек от 10 кг желязо?Коментиран от #35
12:52 03.01.2020
25 Димов
До коментар #1 от "актуална антена":
Ако спасвате ограниченията смъртността по пътищата ще намалее с 95%.12:53 03.01.2020
26 Димов
До коментар #2 от "гощо":
Колко ПТП са станали у нас заради повреда в колата? А колко са станали заради лошо шофиране?12:56 03.01.2020
27 Димов
До коментар #15 от "Някой":
А щом моторът ти развърта до 7000об, ти защо го караш на 3000?12:58 03.01.2020
28 Петро
Коментиран от #29
13:01 03.01.2020
29 Komapak
До коментар #28 от "Петро":
Говориш за "девятката" От Мюнхен до Нюрнберг ограничения няма. За нагоре до Берлин не знам, но редовно пътувам и са ме изпреварвали ниско прелитащи с 300. Усещането е все едно са ти забили шамар. Така се разклащаш, че ако си караш спокойно със 140 е доста трудно да овладееш колата си.14:34 03.01.2020
30 Виктор
14:55 03.01.2020
31 VikiLexusNX300
15:32 03.01.2020
32 ФАКТ
16:08 03.01.2020
33 Ми като караш кола 5 литра и 400 кони
До коментар #19 от "Бабун":
С колко да се движа😂😂😂😂тази кола си иска скорост реално не аз а ти правиш предпоставките за птп ама не го разбираш щот си комплексар и изтъкваш кви ли не дивотии в собствена защита щот не можеш да управляваш и притежаваш такъв автомобил16:24 03.01.2020
34 Random
До коментар #13 от "Пежо":
Уникално прост си. Първата половина на коментара ти няма да я коментирам, ама на втората вече става 200% всно че си много, много заблуден. Разхода няма значение, катализатора определя какви са емисиите, според това колко е ефективен зависи дали за 10л разход излизат Х емисии или Х*У. Възможно е на кола с разход 20/100 емисиите да са по-ниски от колкото на друга кола с 5/100 разход, просто защото катализатора е по-ефективен. Избийте си от главата че разхода е единствения фактор за емисиите. Още повече възрастта или евро категориятаКоментиран от #38
16:27 03.01.2020
35 Добре значи викаш
До коментар #24 от "Христо":
Ше щангист които тежи 150 кг ще се озори също толкова да изтласка 120кг както щангист тежащ 80кг примерно нали😂😂😂😂😂тежеста е една и съща нали и за двамата атлета😂😂😂😂или пак ше дрънкаш тегло за памук и железо😂😂😂😂същото е и при колата ....караш голема кола там спирачките са огромни някои и керамични караш умрелата малолитражка и 200 км са и предела и едвам диша горката а на големата кола 200км тепърва почва да набира😂😂😂16:30 03.01.2020
36 333
До коментар #22 от "ТМВ":
От 400 жертви по магистралите на Германия, 80 са на участъци без ограничение на скоростта. В ограничените са няколко пъти повече. Значи може да се вдигнат жертвите, ако въведат повсеместно ограничение?Коментиран от #39
16:46 03.01.2020
37 333
До коментар #22 от "ТМВ":
В ОАЕ, дето катастрофите били много малко имат над два пъти повече жертви на пътя на 100х човека, отколкото у нас. 18.1 на 100х души, в сравнение с 8.4 у нас. В Германия са 4.1 - близо 5 пъти по-малко! В Австрия, където има ограничението и все пак са западноевропейци, са повече, отколкото в Германия - 5.2. Това може да ти се струва малка разлика, ама за мен е 25%. В Австрия това са 451 души. Ако имаше същият процент като в германия говорим за близо 120 души по-малко. 120 убити по-малко биха имали. Във Франция също са над 5. В Италия дори 5.6. Oчевидно няма пряка връзка между разрешената максимална скорост на магистрала и броят на жертвите.16:57 03.01.2020
38 Гост
До коментар #34 от "Random":
Катализатора не определя какви да са емисиите. Той само намалява стойностите на два или три от техните компоненти (СО, азотни оксиди). Целият състав на изгорелите газове е доста разнообразен. Катализатора не влияе на целият състав. А това, че кола с разход 20/100 може да е с по-малко вредни емисии от кола с 5/100, може да стане само, ако колата с 5/100 гори по 5л масло на 100км. При изправни коли тази с 20/100 винаги ще вреди повече от тази с 5/100. Разликите в различни те Евро степени не са чак толкова фрапиращи, че да се обърне това наобратно. Който си гори повече, той си и пуши повече. Това е.17:02 03.01.2020
39 Гост
До коментар #36 от "333":
Излиза, че 20% от жертвите са на пътища без ограничения. А какъв процент са тези пътища, от цялата пътна мрежа? Да не се окаже, че на 5% пътища са станали 20% от жертвите, имено защото са без ограничения.17:05 03.01.2020
40 Гост
17:08 03.01.2020
41 Бате Ачо
19:43 03.01.2020
42 Hahoman
08:42 04.01.2020
43 случаен
16:17 01.05.2021