„Не искайте от мене безпристрастие – аз видях Батак!”
Иван Вазов
"Още от онзи черен за човечеството ден когато кракът на турците стъпи за първи път стъпи в Европа, те са олицетворение на най-нехуманния човешки вид. Където и да са се появявали, навсякъде са оставяли след себе си широка кървава диря и където и да е прониквало тяхното господство, цивилизацията е загивала и изчезвала. Навсякъде те представляват власт на грубата сила в противоположност на властта, основана на закони, на цивилизацията.."
из „Уроци по клане” на Уйлям Гладстон
Въпросът ми е реторичен и всеки нормален и честен българин би казал, че вярно е второто. Тук не искам да припомням позицията на някои наши управници, които не смеят да произнесат тези две думи: „турско робство” . Това направи дори президентът, който за съжаление, е дипломиран историк! Но нека да ги оставим, историята скоро ще ги забрави. Да се поровим малко в нея, да припомним само някои факти и моменти.
Без съмнение, всеки народ в своята история е бил през определени периоди под чуждо владичество. За по- дълго или за по- кратко.
Нашето иго продължи от 1393 до 1878 и се оказа не само сред най- дългите, но и сред най- страшните, най- варварските, най- жестоките в цялата световна история, въпреки твърденията на някои наши безродни- историци, които напразно се мъчат да изкривят истината Защо?
Защото един народ с една твърде
НИСКА СТЕПЕН НА ЦИВИЛИЗАЦИОННО РАЗВИТИЕ,
като въпросния турски, завладя с военна сила един далече по-напреднал народ като българския. И това е нашата трагедия, с фатални последици, които усещаме и сега. През далечната 1393 година, когато пада Търново – ключовете на крепостта турците получават след коварство - от свои шпиони венециански евреи! – България е държава на 712 години, а Турция на 72! Знаем, че в началото на 14 век Осман I основава в Мала Азия държава с главен град Бурса, а по- късно разсипва прекрасния Константинопол, за да го превърне в своя столица и да оскверни импозантния християнски храм „Света София”. Оттогава до Кримската война / 1856 / тази милитаризирана азиатска империя воюва непрекъснато повече от 500 години – по точно 532 години.
Воюва за чужди територии, поробва цели народи, унищожава материални и духовни ценности и не създава нищо, за разлика от другите империи през този период – Англия, Франция, Австро-Унгария. А България поне три столетия преди това вече има свои книжовни школи / Преслав, Охрид, Търново/, писатели / Константин Преславски, Константин Костенечки, Патриарх Евтимий /, развита просветна система, самостоятелна църква и дори своя патриаршия. Докато Османска Турция е изостанала във всяко отношение, безпросветна държава, която се олицетворява от спахията – турчин на кон с ятаган в ръка, готов във всеки момент да граби, опожарява, насилва, мародерства и убива. И той го прави цели 485 години! Според исляма, в който е обучен да вярва сляпо без изобщо да мисли, колкото повече християни или неверници изтреби на земята той, толкова по- щастлив ще бъде в мюсюлманския рай!
Над 300 000 българи са били насила включени в турския еничерски корпус. За него български момчета- християни са били насила вземани на възраст между 7-10 години. И само за 10- 12 месеци са били превръщани в жестоки еничари, т.е. мюсюлмани, аскери на султана. Обучавали са ги в изключителна жестокост към своите сънародници българи и насила са ги превръщали мюсюлмани- фанатици. Еничарите са извършвали са най-кървавите изстъпления към своите сънародници. Робството е било официално регламентирано в Османската империя.
ГЕНОЦИДЪТ -
над българите е страшен, непрестанен!
Започва още с падането на столицата Търновград и масовото избиване на цялата българска аристокрация, интелигенция и духовенство. А България, както знаем, тогава е сред водещите, цивилизовани държави в Европа. До смазването на един цял народ – една невиждана по своите размери жестокост, непозната за цивилизования свят тогава. Геноцидът продължава с различни темпове и сила до „културния и европейски” 19 век, до многострадалния Батак / оказа се, че акцията „Анти- Батак” се субсидирала не толкова от Берлин, колкото от Анкара!/, до опожаряването и кланетата в Стара Загора / зверски избити 14 500 българи – мъже, жени и деца, а градът опожарен до основи!/, Търговище и още в десетки градове и села по време на Априлското въстание и дори когато турците губят войната. За да избухне отново през 1913 година с изтребването и прогонването на тракийските българи, за което и Турция и нашите сервилни към Анкара управници упорито мълчат.
ПОРАЖЕНИЯТА -
от Геноцида усещаме и днес.
Според учени- демографи, ако не беше поробена от Турция, България днес щеше да бъде една от големите европейски държави с по- обширна територия и близка по брой на населението до Англия и Франция, повече от 60 милиона жители, но за съжаление след 1878 година българите са малко над 3 милиона. Това говори за системен геноцид, за огромни безвъзвратни поражения върху генофонда.
Но пораженията са не само в посока на намаляването на населението. Те са във всичко, във всяка област: икономика, просвета, култура, църква. Турците обграждат България с висока ”китайска стена” за векове. Българинът е просто в затвор. Напълно лишен от контакти с цивилизования свят. И едва след Кримската война, когато европейски войски прекосяват страната, той вижда за първи път като „туземец бели хора”. А и Европа не подозира, че на Балканите има някакъв християнски народ с минало и древна история...А това, че църквата ни като православна остава без подкрепата на католическия и протестантски Запад също е сред факторите, забавили освобождението ни – то идва късно, с помощта на православна Русия, повече заради користните ѝ подбуди, битката за Проливите и хегемония над Балканите.
ТОВА, ЧЕ ПОРОБИТЕЛЯТ Е ПРИМИТИВЕН -
нанася огромни, непоправими щети върху България.
И други народи на континента попадат за по- кратко или по- дълго под робство, но по време на австрийското робство италианците се радват на Ла Скала и аплодират Росини, Доницети и Верди, чехите и унгарците имат своите Сметана, Лист и Дворжак, поробените от испанците холандци се гордеят със своите Рембрандт, Ван Дайк и Рубенс. А българинът тлее в мрака на бездуховността – през 16 век, например, в България е останал само един книжовник и почти цялото население е напълно неграмотно. То е просто една безправна „рая”, едно стадо от „гяури” / както сега самозабравили се министри и депутати от незаконната турска партия ДПС наричат нас, българите!/. Това, че България е заобиколена от поробени или васални на Турция земи, че не граничи поне с една свободна и цивилизована европейска държава, е наистина трагедия и това за дълго спира нормалното ѝ развитие..
ИЗКРИВЯВА СЕ -
националният характер на българина.
Той е принуден да живее във вечен страх за физическото си оцеляване. Ужасната отрова на страха, която разнебитва нервите и смазва душата, парализира неговата воля. „Преклонена главица сабя не я сече!” Страшна поговорка, без аналог в европейските езици!
Най- лошото е, че това робство, този затвор довежда до две големи морални злини: отчуждаването на българина от общото, от държавата / тя е враг за него и досега!/ и до известна степен и от вярата в Бога, защото, след като един народ се моли 500 години на Бога да го спаси от Злото, а той не го спасява, вярата лесно може да се изгуби. Българите са много по- малко вярващи, отколкото румънците, поляците или руснаците. Да, пораженията върху националния характер са видни и днес. Много и разнопосочни са отрицателните ориенталски влияния . От една цивилизация, ако може да се употреби тук тази дума, с подобна ниска степен на развитие, с нисък морал / с хареми и роби / и принизени естетически критерии, не може да се очаква друго, освен ниска култура и нисък морал. И грозните остатъци от Ориента са видни и днес: Глория, Ивана и Азис, чалгата, повсеместната анадолска простащина и грубост, корупцията, мръсните улици, опростачването на нацията.
Общество, изградено върху рушвета / подкупа /, в никакъв случай не може да се нарече „цивилизовано” и „морално”. Виждаме го и сега как се налага най- вече от актива на една антиконституционна и пагубна за страната ни партия.
Поражения има и върху
ЕЗИКА-
– хубавият и звучен български славянски език се замърсява чувствително от турските думи през тези столетия. Неговото развитие се забавя много – той просъществува под формата на множество диалекти, близо 90, за да се оформи едва в края на 19 и началото на 20 век. Но грозно звучащите турцизми все още неоправдано битуват в речта ни и я замърсяват, много географски топоними също носят старите и некрасиви турски имена. Не мога да си обясня позицията на президента Радев, който отказва засега да се промени грозното и обидно име Мусала / „Слава на Алаха!”/ със Свети Иван... В същото време в заграбените ни от съседите изконни български територии не е съхранен нито един топоним, там и имената на етническите българи са турски или гръцки със закони още от 1934 година!
ЗА РОБСТВОТО –
са изписани хиляди страници. Днес някои продажни безродници се опитват да го омаловажат и дори зачеркнат.
Готови са да променят и заглавието на великия роман на Вазов и то да стане “Под присъствието”...
Под диктовката на някои продали се на Анкара политици, депутати и министри, те, за срам на цяла България!, вече пренаписаха и осакатиха учебниците по история и литература и промиват мозъците на нашите деца. „Робство е нямало, имало е някакво османско присъствие и българинът е живял относително добре и спокойно” А маститата писателка, историчка- османистка Вера Мутафчиева се опиташе да ни убеди, че „турският спахия не бил чак толкова лош и вреден човек” /!?/...
Всъщност, това целят плановете Йозал” и доктрината „Дълес” – народ без историческа памет, без добро образование, с ниска култура, народ на слуги и безотечественици... С една дума – унищожението на българите и България.
И нека нашият премиер заеме една по- достойна позиция и да не приема провокациите на турски министри и дипломати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 радев
12:57 16.05.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пако
До коментар #1 от "В Пут":
Прав си.По времето на турското присъствие,нашите прадеди са пътували свободно по цяла
Европа,с нискотарифните компании,абе,направо
свободИЯ....
Коментиран от #157
13:04 16.05.2020
6 Иван
Коментиран от #10, #12
13:04 16.05.2020
7 Чорньо Панамеров
До коментар #4 от "От меки китки":
ти се изтропам в тролската човка да се задавишКоментиран от #91, #99
13:05 16.05.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
Коментиран от #26
13:09 16.05.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гост
До коментар #6 от "Иван":
Хайване, я па ти, че дали има по-голямо зло от такива като теб? Хем не образован, хем инат..13:10 16.05.2020
13 Ахаа
До коментар #1 от "В Пут":
След като българите не са били роби в Османската Империя, тогава според теб Васил Левски е бил "бандит", който се е изправил срещу властта. Досущ като в днешно време, който не е доволен от властта го арестуват. В най - добрия случай го съветват. Справка: бабата, която на един протест в София изказа недоволство от управляващите Герб, и веднага пратиха" наказателна бригада" в старческия дом в който тя живее да я съветват.13:12 16.05.2020
14 Чочко
Не разбират не милеят, а само жлъч сеят...
13:13 16.05.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Mirko
13:24 16.05.2020
17 ПОД ГЕНОЦИДА
13:27 16.05.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Панов
Коментиран от #56
13:27 16.05.2020
20 шумкар 1
13:28 16.05.2020
21 бг шумкар
13:30 16.05.2020
22 Чефо
13:31 16.05.2020
23 Гост
До коментар #15 от "Българите":
Разбира се, че е така... цялата история на България е манипулирана за да угоди на други държави... как така 500 год. кланета, убийства и мародерства, а ще остната християни, ще останат църкви, а даже и манастири спонсорирани от пашите, които са били управници на съответния раьон. Как така населението е увеличило своята численост, а преди това е било малко. Ако се погледне в исторически план то княз Борис първи Кръстител е изклал повече българи от колкото в Батак, а костницата е създадена по-време на комунизма, това е възстановка за да се поддържат българския дух. Костницата в Батака е ИЗМИСЛЕНА ВЪЗСТАНОВКА.Коментиран от #60
13:31 16.05.2020
24 тодор
До коментар #18 от "Ахаа":
За властите е бил бандит.Съден е за нападения с цел грабеж и убийство на непълнолетен.За родителите на убитото момче,също е бандит.За радетелите на българското национално освобождение е герой.Нещата никога не са еднозначни и само много елементарен човек може да не разбираКоментиран от #89
13:32 16.05.2020
25 Браво!!!
Коментиран от #27, #103
13:32 16.05.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Гост
До коментар #25 от "Браво!!!":
Глупости, плачи за настоящето, защото е в пъти по-зле от миналото и ФАЛШИВАТА ИСТОРИЯ!13:42 16.05.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Ганьо
Коментиран от #33
13:44 16.05.2020
30 Ехааа
13:45 16.05.2020
31 Генерал 🇧🇬
13:46 16.05.2020
32 Генерал 🇧🇬
Такава история е трудно да се напише, защото е трудно да се прости причината за този застой. А тя има име: Османска империя, която днес се нарича Турция. Има исторически събития, които за един народ е трудно да преглътне. Вероятно е нужно да минат не само 100-200, а над 500 години, за да се случи...
Коментиран от #37, #110, #111
13:48 16.05.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 От Войнов
Доказателство, че по това време в Цариград се е намирал Синедрионът, са запазените писма и кореспонденция от 1489 г. между равина на юдеите от Арл (Франция) и В.С.С. В.Ф.Ф. -княз на юдеите в Константинопол. В тези писма представителят на Синедриона в Константинопол дава ясни стратегически указания как френските „възлюблени братя на Мойсей“ да разлагат устоите на обществото и да унищожават християните по всякакъв начин, използвайки икономически, политически и духовни (разцепление в църквата и вярата) средства (39)."
Войнов, Г. „Геноцидът и Холокостът над българите“, С.,2006, стр. 36-119
13:52 16.05.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 911
През 1609 г. в Константинопол (днешен Истанбул), административният и политически център на империята, около една пета от населението се състояло от роби.[3] Дори след поредицата от мерки в края на ХІХ в с цел да се забрани робството, практиката продължила безнаказано до началото на ХХ век."
13:56 16.05.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Наблюдател
Коментиран от #43, #67
14:09 16.05.2020
42 the truth
Коментиран от #44
14:11 16.05.2020
43 the truth
До коментар #41 от "Наблюдател":
Това се отнася за помаците, които са си сменили религията и са се потурчили. Гяурите , тоест българите християни, са били рая, роби и не са имали толкова земя и добитък. Да не говорим за непосилните данъци и за отрязаните на дръвника глави на тези, отказали да се отрекат от християнската вяра.Коментиран от #49
14:13 16.05.2020
44 Гост
До коментар #42 от "the truth":
Стига с тоя вазов, той е писал РОМАНИ, а не описва историята, защото романа му е написан доста късно, но пък става актуален и печели симпатии, за да има с каквонда се оправдава българина.Коментиран от #46, #47
14:17 16.05.2020
45 the truth
С дивашки викове сганта дойде в града. Той беше по-пуст и по-мълчалив от едно парясано гробище. На мегданя побиха трофея.
Само един човек се мяркаше там, като един призрак.
Той беше Мунчо.
Като позна главата на любимия си Русияна, той вторачи яростни, безумни очи в нея и изригна, в един дъжд от плюнки, една колосална попръжня против Мохамеда и султана.
Обесиха го на касапницата.
Тоя луд беше единственият човек, който се осмели да протестира.
Откъс от последната за романа глава "Гибел", която е и край на романа.
Коментиран от #57
14:18 16.05.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 the truth
До коментар #44 от "Гост":
Слагаш феса и отиваш да живееш в Турция. Прав ти път!14:20 16.05.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 гост
14:23 16.05.2020
52 ?????
14:25 16.05.2020
53 Хаджи хаджи Българин
До коментар #1 от "В Пут":
Уникална статия! Поздравявам автора за смелостта! Продажната политика на власта през 1393-4 е позната и до днес! Погледнете хората, които са отговорни за държавата- България! До един егоисти и продажни марионетки, на чуждите интереси! Спирам да пиша! Още 50 години и Територията България, няма да съществува! Сега е времето, да се спаси името и честа на един многовековен народ!14:26 16.05.2020
54 Хаджи хаджи Българин
До коментар #49 от "Гост":
А ти Гост! Знаеш ли, че си един дуаличен трол, както Борислав Попов! Системата на троловете се упдейтва! И да ти спомена ли от къде! Ти си знаеш!14:30 16.05.2020
55 габровец от варна
14:31 16.05.2020
56 отговор
До коментар #19 от "Панов":
Един от тия руски войници е Достоевски. Той заедно с останалите се чуди защо те, руснаците, дето масово са живели в пъти по-зле, трябва да освобождават толкова по-богато жувеещите българи и защо вместо да им помагат нашенците са ги гледали с подозрение. Накрая той разбрал всичко. Да, българина е бил състоятелен, защото плодородната земя е давала, когато се труди българина, но той никога не е можел да се чувства в безопасност, всеки ден е можел да бъде за него последен. А сме гледали на руснаците с подозрение, защото предните няколко войни, при които руски войски са нахлували, нашенците са ги подкрепяли, обаче после руснаците са се изтегляли и подкрепилите ги е трябвало да бягат за да се спасят от отмъщението на башибозука. Само който не му се е налагало да мигрира не знае какво е да ядеш чужд хляб на чужда земя и да те третират като презрян хъш. Достоевски е разбрал това, въпроса е кога ние ще се разберем. Престанете с глупостите си за "хубостите" на османската империя, тия гадове са ни стрували 10 милиона избити наши сънародници, безчет отвлечени и продадени в робство, безчет изнасилени жени, огромно количество заграбени блага, в културно, икономическо и всяко отношение са ни върнали 500 години след останалите. За тях и подобните им ние имаме само щик и "На нож!". Същото отношение трябва да имаме и към всеки друг завоевател, колонизатор и т.н. Към хората постъпваме човешки и доброжелателно, но към насилниците - с щик и "На нож". Всеки има право да се бранКоментиран от #78
14:31 16.05.2020
57 Тъжната истина
До коментар #45 от "the truth":
"Тоя луд беше единственият който се осмели да протестира" Само това изречение характеризира и тогавашния и сегашния българин.14:43 16.05.2020
58 Българин
Много правилно е споменато и безразличието на католическия свят и интересите на Русия за излаз на проливите.
Поздравявам автора, а всички ние ,които се чувстваме българи трябва добре да се замислим как да опазим това,което ни е останало от България.
14:45 16.05.2020
59 Генерал 🇧🇬
До коментар #37 от "редник български чорбаджии":
Невежи турчеещ се списвачо, това което бяхме ние е ПО- ЗЛЕ и от робство .. защото роба е грижа и отговорност на господаря си .Докато ние сме били хем на своя издръжка, хем без права ако стане проблем.
Тази империя /османската/ е нямала полза от роби . По -добре е да имаш овца на която да дадеш привидна свобода да се самоиздържа, и от която овца да стрижеш вълна.
От гладна овца вълна и мляко НЯМА.
Ние сме били роби под тирания и гнет. Да вземат детето ти и да плащаш данък на турчина, че си е търкал зъбите с яденето ти е жива гавра с достойнството.
Коментиран от #61
14:52 16.05.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Простаци.
Коментиран от #64
15:01 16.05.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Гост
До коментар #62 от "Простаци.":
Също като името си...хич не се напъвай да хулиш, всички сме били слепи, когато са ни пробутвали българска история.Коментиран от #66
15:05 16.05.2020
65 габровец от варна
До коментар #63 от "Омурташка фамтазия":
Бъркаш заведение с чалготека!Там в чалготеката половината са от 'вашти'!15:10 16.05.2020
66 Браво.
До коментар #64 от "Гост":
А нещо да кажеш по темата? Като убиете всички балканци, кой ще храни войниците? Нали някой трябва да преработва земята, а злато за империята? Турците, ако бяха ни избили всичките, щяха да се заселят унгарци и австрийци тука. Единсвеното дето са ти пробутвали на тебе е коранът.Коментиран от #68
15:17 16.05.2020
67 турк вън
До коментар #41 от "Наблюдател":
Имали право да се придвижват. Ами и овцете и конете имат това право! Имаш право на имот?? Това кога? Като дойдат и те запалят, какво става с имота и могат ли да те изгонят, ако го харесат?? По какъв начин можеш да им попречиш?15:32 16.05.2020
68 Гост
До коментар #66 от "Браво.":
Бива ли да си толкова невеж за да кажеш:ако УБИЕТЕ,защо ме слагаш в графа убийци? Аз стм далече от мисълта, че човек убива за кеф, освен ако не е психично болен...освен всичко с предубеден човек не се коментира.15:37 16.05.2020
69 Истината
Коментиран от #72
15:42 16.05.2020
70 Истината
Коментиран от #81
15:45 16.05.2020
71 Истината
15:48 16.05.2020
72 the truth
До коментар #69 от "Истината":
А за 10 години мутроробството в Боколандия успя да ни съсипе и убие по най-жестокия начин.15:50 16.05.2020
73 Истината
15:51 16.05.2020
74 IYI
И от едва мъждукащата свещ ще се разрази всеобхващащ пожар. Бог с нас!!! С вяра, доблест и чест, напред!!! А, ако трябва някой ден, и на нож, за да спасим отечеството си от предатели и чужди душмани!!!
Коментиран от #101
15:52 16.05.2020
75 Богориди паша
Коментиран от #86, #87, #92
15:55 16.05.2020
76 Генерал 🇧🇬
Верно ли!!
В самите ЗАКОНИ на Османската империя РОБСТВОТО е описано, узаконено и облагано с данъци.Ето как не е имало турско робство:
Напиши в нет търсачката "Slavery in the Ottoman Empire", това е английската версия на Уикипедия, писана от английски автори ( същото го има и "Encyclopedia Britannica", която се води най-безпристрастната). Текстът е енциклопедичен, но на равнище на научен исторически текст, с посочени над 40 източници, сред които исторически книги, пътеписи от последните няколко века, дневници на дипломати, дори исторически здравни изследвания и др. Няма български аналог на текста.
15:59 16.05.2020
77 Генерал 🇧🇬
В Корана е казано, че неверник може да живее в ислямска държава, само като роб. Османската империя, официално е управлявана по законите на Шериата, всички останали приказки са безсмислени.
Нанесени щети на българското, както и на останалите балкански общества от османците са брутални и много! Но могат да се характеризират само с едно голямо заглавие: ТОТАЛНА СОЦИАЛНА ДЕГРАДАЦИЯ, изразяваща се в социални загуби, унищожаване на огромни човешки ресурси, забавяне на историческото социал-политическото развитие с цели векове, стагнация, подтискане на човешките права, нихилизъм, ангария, присвояване на децата на българският народ - бъдещето на нацията и налагането насилствено на чуждо самосъзнание и религия, безобразие, убийства, геноциди, кланета, кръв и огън... Страх.. СТРАХ!
Коментиран от #113
16:00 16.05.2020
78 Генерал 🇧🇬
До коментар #56 от "отговор":
Разбира се, мисълта на Достоевски е ТОЧНО ОБРАТНАТА.Прочети целият дневник на Достоевски, а не само определени шорошки извадки от интернет, защото половината истина е чиста лъжа.За нет търсачката:
Достоевски: Най-лакейският възможен случай. Ф. М. Достоевски за войната 1877-1878 година...
Коментиран от #112
16:08 16.05.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Behemoth
16:10 16.05.2020
81 Хамсал
До коментар #70 от "Истината":
Ама нали по времето на Светослав е нямало Русия а Киевска Рус, която както твърдят хохлите и техните пудели тук си е Украйна! Е сега кой да ни е крив? Русия или Украйна?16:15 16.05.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 ПОД ГЕНОЦИДА И ИГОТО
16:19 16.05.2020
84 самуил
Кой предава Царевец? Тези, които предадоха Царевград - Търнов и изпратиха и финансираха турците срещу Стара България, до ден днешен продължават геноцида срещу българите!
16:27 16.05.2020
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 самуил
До коментар #75 от "Богориди паша":
Кои ли? Тези които финансираха турците финансираха и комунистите да колят православни християни!16:33 16.05.2020
87 От тези 83 млн.
До коментар #75 от "Богориди паша":
30% са от малцинствата, кюрдите са 15-20 млн в Турция. Както и да е, така става като се даде права на жените и социализмът ги вкара да бачкат по 10 часа на ден в някой смешен завод. Нищо другаре, ти нас не ни гледай, турците и те стават по-малка част от населението като %.17:01 16.05.2020
88 Крали Марко
17:04 16.05.2020
89 Ахаа
До коментар #24 от "тодор":
От кое освобождение? Нали не сме били поробени ? Просто сме си били част от Османската Империя. Значи,не е имало освобождение ,и той не е никакъв герой според твърдящите ,че сме били част от Османската империя. Казано с други думи има две възможности.1- били сме под робство,и той се е борил за освобождение,за независимост на българската държава.
2-не е имало робство ,били сме си част от Османската империя ,и той е бил просто един бандит атакуващ властта.
Много елементарно репликираш.
17:05 16.05.2020
90 Загорски
Станалото е станоло, трябва дъ върмим напред. За жертви, геноциди, етноциди и всячески циди. Първо, османците спасяват българския етнос от изчезване. Второ, по време на тяхното присъствие при българите има положителе прираст, българите си имат училаща, читалища, кметове, учат в престижни европейски университети и в Русия, имат къщи и магазини в Истанбул и пр. Да видим през това време какво става в света – Франция се превръща в глобална империя и увеличава 80 пъти размерите си, а Великобритания – 140 пъти. В Югозападна Африка Германия унищожава 75 % от местните жители, миниатюрната империя Белгия поробва, осакатява и избива 10 милиона души в Конго и пр. Вж. Adam Hoshschild. Почти всички колониални народи се подложени на езикова асимилация, а в България българският език се изучава в училищата и се усъвршенства. Да не говорим за къщите в Копривщица, Пангюрище, карофер, Карлова, където турски крак не е стъпвал, а през това време обикновения турчин си гризе зървулите и воюва в Йемен за тозидето духа и не вижда семейството си и пр.
Роб си ти Истанбулски. РОБ И НИЩО ПОВЕЧЕ.
Коментиран от #93
17:08 16.05.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 самуил
До коментар #90 от "Загорски":
Първо избиха и заклаха 80 % от българите.Нормално е после да има положителен прираст, какво им остава на 20% освен да раждат напук.
17:32 16.05.2020
94 123
17:34 16.05.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Криеш името си страхливец
17:58 16.05.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Patriot
Коментиран от #107
19:12 16.05.2020
101 Браво
До коментар #74 от "IYI":
Носиш знака на турците IYIКоментиран от #102
19:16 16.05.2020
102 веселяк
До коментар #101 от "Браво":
Не, вие носите нашия знак! При нас го има отпреди 13 века, доказано! При турците кога го засичат, когато бащата на Осман и огузкото племе Кайъ се появява в Анатолия-12 в. Има го на бойния шлем на Осман.Коментиран от #105
19:36 16.05.2020
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Загорски
Коментиран от #109
20:13 16.05.2020
105 Ха ха ха
До коментар #102 от "веселяк":
И това ли откраднахте, бетер сте ц.......Коментиран от #106
20:19 16.05.2020
106 веселяк
До коментар #105 от "Ха ха ха":
Розетата представлява бронзов медальон с диаметър 38 mm. Тя има формата на седемлъчева звезда, като върху всеки лъч са изсечени по два прабългарски рунически знака. В средата на горната ѝ част има ухо за окачване на връв, а на обратната ѝ страна е изсечен знакът IYI. Този, вероятно езически, знак продължава за около век да се използва и след покръстването на българите като символ, равностоен на християнския кръст. Розетата е намерена в Плиска. Айде и вие, като македонците-всичко е ваше, все сте първи!Коментиран от #108
20:37 16.05.2020
107 перничанин
До коментар #100 от "Patriot":
Време разделно ако незнаеш си е един български филм написан от сценаристи по поръчка на БКП. В цял свят хората имат история, само тука някои болни мислят, че сценаристите са историци и вярват във време разделно20:40 16.05.2020
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 123
До коментар #104 от "Загорски":
Турците в България не са Селджуци, а са Карамани враговете на селджуците(караманите са смес от излямизирани от азербайджанци и арменци)20:46 16.05.2020
110 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #32 от "Генерал 🇧🇬":
Лaлуш вoйвoдa прeвзeмa Cрeдeц/Coфия/ 1595 г... Чaкър вoйвoдa влaдee цялoтo caмoкoвcкo пoлe...Caмaрcкoтo знaмe e ушитo зa Aприлcкoтo въcтaниe cи ocтaвa в Руcия дo нaчaлoтo вoйнaтa. Хилядитe пушки, зaкупeни c дaрeния oт бългaрcкитe eмигрaнти зa въcтaниeтo, тaкa cи ИЗГНИВAТ в чуждитe cклaдoвe. Caмo търгoвeцът Никoлaй Мирoнoв зaкупувa 8 000 пушки, кoитo ръждяcвaт в oдecкитe cклaдoвe. Зaтoвa въoръжeниeтo нa въcтaнницитe бe c дървeни чeрeшoви тoпчeтa и хaртиeни фишeци, кoитo ce нaвлaжнихa oт крoткия мaйcки дъжд. Aнглийcкия гeнeрaл Джoкмъc: "Тeзи, кoитo ce бият зa гръцкaтa cвoбoдa нe ca мoрaлии /житeли нa Мoрeя - Пeлoпoнec/, или гръкoвизaнтийци, a нaрoд oт пo-твърдaтa aлбaнcкa рaca и oт тoзи нa ceвeр. Пoд кoмaндaтa нa Хaджи Хриcтo кoнницaтa им e oт бългaри. Eдничкaтa дoбрa пeхoтa ce cъcтoи oт cулиoти и oт румeлиoти, бългaри oт Румeлия." - тoвa e пo пoвoд нa Гръцкoтo ocвoбoдитeлнo въcтaниe - 1821 г. Руcкият бoтуш дo 1877г. зa 3 вeкa 11 пъти прeoрaвa Бългaрия c нaдeждaтa дa ни зaтриe физичecки. Чувaл ли cи зa Oдринcкия мирeн дoгoвoр, зa Кaйнaрджaшкия?20:47 16.05.2020
111 Хасан
До коментар #32 от "Генерал 🇧🇬":
България изпусна много неща ..епидемията през Среднивековието което намали населението на Европа ,изпусна Вартоломеевара нощ, изпусна Инкяизицията , изпусна Стогидишните войни,изпусна колониализма,робството ...такива съвременни идеи като фашизъм,нацизъм и др...изпусна крепостнито селячество на Русия и мн другиж21:05 16.05.2020
112 Яверт
До коментар #78 от "Генерал 🇧🇬":
Господин генерал. Достоевски много добре е разбрал ситуацията и прекрасно я описал. Може би трабва да прочетете текста още веднъж. А за да разберете вярноста на описаното от Достоевски трябва да прочетете повече за руско турската война през 1928 - 1929год.Коментиран от #116
21:07 16.05.2020
113 Хасан
До коментар #77 от "Генерал 🇧🇬":
Първо Турция е създадена през 1923 г ..Когато османците завладяват Балканите няма просперираща българска държава а разпокъсани феодални царства . Търновско,Видинско,Добричко ..няма Сърбия ,няма Румъния ...а само градове държави ..крепост се 10 села ..османците създават териториално усъройство ,правна система ,съдилища,данъчна система ..няма етноси а има християни и мюсюлмани а права и свободиКоментиран от #117
21:13 16.05.2020
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Генерал 🇧🇬
До коментар #112 от "Яверт":
Достоевски съм го чел няколко пъти, но явно на теб не ти оттърва...23:08 16.05.2020
117 Генерал 🇧🇬
До коментар #113 от "Хасан":
Малко хора знаят, включително и ТИ, че Османската империя не е и национална държава, тя стана такава като Република Турция през 1922 година. Това беше борбата на Кемал Ататюрк – да основе държава на турците и за това се нарича баща на турците. Тази феодална държава, и то построена на религиозен, а не на национален признак, беше тюрма (затвор) на народите и това го казва самият Ататюрк. В тази империя се управлява по законите на шериата и според нея българите като християни – а 95% от тях са били такива, нямат абсолютно никакви права да регулират своя закон чрез участието си в управлението на държавата.И това не е било деградация.Просто сме се намирали в етап на феодална разпокъсаност, през който са минали почти всички европейски държави през късното Средновековие. Лошото е, че точно тогава се е появила тая османска сбирщина.
Освен това, Търновското царство е било почти колкото днешна България.- насилственото ни откъсване от европейската цивилизация и убиването още в зародиш на ренесансовите наченки у нас- еничарството, което обезкървява народа- всички останали данъци и такси, които са ни наложени- насилственото помюсюлманчване... Действително наложения изостанал азиатски феодализъм в нашите земи съчетан с властването на агресивна религия враждебна към просвета и иновации се оказват не Желязна, ами Стоманена завеса между нас и Запада, където тогава се заражда Ренесанса.
Коментиран от #120, #121
23:14 16.05.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Гражданче
23:19 16.05.2020
120 Хасан
До коментар #117 от "Генерал 🇧🇬":
Прав сте до една степен ..националните държави се създават с Френската революция и лозунгите равенство ,братсво и свобода ...друг е въпроса коц прави революцията ...в историята няма случай когато по «низша цивилизация » да завлядява по висша ..Византийската империя се разпадала ,Европа е била феодални с градове държави тънеща в Средновековеен мрак и невежество ,раздирана от религиозни,феодални войни ....Османската империя донася териториално устройство ,справедлива данъчна система и равенство ..разбира се че Исляма и ислямското право са били ръководни но манастиртее и църквите са били самостоятелни ..друг е въпрса че почва да запада и Европейския Ренесанс , индустриализацията се развива но това са последните сто години .....Коментиран от #124
23:38 16.05.2020
121 Хасан
До коментар #117 от "Генерал 🇧🇬":
Тъй като религията е Ислям всеки който приеме независимо от етническия корен можел да прави кариера в бюрокрацията ..както по време на НРБ ..който е комунист прави кариера23:40 16.05.2020
122 Друговремец
Коментиран от #123, #125, #126
04:37 17.05.2020
123 Хасан
До коментар #122 от "Друговремец":
Първо не е имало поробена България а разпокъсани феодални формирования ,второ българина не е бил мразилник а просто един от многото етноси в империятаКоментиран от #127
08:12 17.05.2020
124 Генерал 🇧🇬
До коментар #120 от "Хасан":
Като пишеш глупости, вярваш ли си?Османската система е била жестока. Нейна характеристика е религиозно йерархическо делене на хората на "правоверни" и "гяури", т.е, безправни... Принадлежността към всяка от тези две верски общности е произвеждала шокиращи разлики в правния статут на хората.
Коментиран от #128
08:36 17.05.2020
125 турк вън
До коментар #122 от "Друговремец":
Грешиш! Турците са нашественици, те преименуват българските топоними с турски. Ние не преименуваме, а трябва да върнем старите български топоними.08:44 17.05.2020
126 123
До коментар #122 от "Друговремец":
На всички местности имената им в турция са сменени с турски със закон. Същото трабва да бъде и в България, много думи са неразбираеми.08:44 17.05.2020
127 Трол
До коментар #123 от "Хасан":
Асенчо, хайде първо да си изясниш етническата принадлежност в семейството си и после да се правиш на анаЛЛизатор на българската история. Жена ти е от Пазарджик нали? Направи и една проверка дали е с тюркски или индоевропейски произход, от низшата каста! После се огледай в огледалото за антропологически особености- квадратна и плоскотеместа глава, къс труп, криви крака. Ако ти липсват тези неща, бая си облагороден и тунингован за тюрк. Запомни с индийското си орехче в черепухата ти, за българина Османската империя е завоевател, спряла развитието на всички балкански народи! Факт за геноцида е, че независимо от раждаемостта през игото, България е излезнала от него с население около 2-2.5 млн. А държави като Англия, които през 14 век са с население приблизително, като българското през 19 век са десет пъти повече от нас! Виж си там ДНК-то, да не се окажат отрочетата ти смес между "романчета" и помъчени!Коментиран от #129
09:25 17.05.2020
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Хасан
До коментар #127 от "Трол":
Ами човек като няма знания и интелект почва да обижда ..ако си учиш историята от стихове и романи си е така ..първо си погледни своите корени ..кого праскаха византийците 200г и турците 500г???Коментиран от #130
09:40 17.05.2020
130 Трол
До коментар #129 от "Хасан":
Най-вероятно са праскали твоите деди и сега от яд, че не си нито едното, нито другото се правиш на по-голям мюсюлманин и от Мохаммед! За интелекта, знанията по история и дори за езика ти, представляваш пренебрежимо едноклетъчно за мен!Коментиран от #133
09:49 17.05.2020
131 Генерал 🇧🇬
До коментар #128 от "Хасан":
Докога ще провокираш на дребно и правиш на щур?Османското нашествие сварва България във висок етап в цивилизационното й развитие и я връща обратно в Тъмните векове ( друг е въпросът, че ние сме били тагава на топа на устата и обрали пешкира, за сметка на Западна Европа). По това време България има аристокрация, независима църква със сан Патриаршия и силна монархическа институция с вековни традиции. В резултат на това(освен своята свобода и независимост) България губи и трите. Търновската аристокрация е ликвидирина в първите дни след превземането на Търновското царство, а впоследствие и значителна част от болярството като е изкоренена най-образованата и най-дейната част на българското население. Те са заменени с османци.
Заедно с българската аристокрация и църква са унищожени и владетелската институция като българската династия е заличена – Иван Шишман е посечен при Никопол през 1395 г., а Иван Срацимир отведен в плен, от където следите му се губят. По най-голяма вероятност е бил удушен по заповед на Баязид, имайки впредвид порядките в османския двор.
Османското нашествие застига (както скакалците застигат богатата реколка и я унищожават) българската култура и книжнина на изключително високо ниво. Това е вторият „Златен век” на българската книжнина и култура. По това време се създават най-разкошните български ръкописи като Ватиканският препис на Манасиевата хроника, Лондонското четвероевангелие и Томичевият псалтир. Съхранени са и множество фрески
10:32 17.05.2020
132 Генерал 🇧🇬
Съхранени са и множество фрески от това време като тези в костницата на Бачковският манастир и скалната църква при село Иваново, Русенско. По това време се оформя и идеята за Търново като „трети Рим” и първостепенен интелектуален център като дори градът остава на много места с името „Царевград Търнов”. Творят цяла плеяда интелектуалци: Евтимий Търновски, Григорий Доброписец, Дионисий Дивний, Киприан Цамблак, Григорий Цамблак, Константин Костенечки, Йоасаф Бдински и много други. А за построената в по-ранен етап Боянска църква и за това, че нейните стенописи се явяват предтеча на Ренесанса е повече от излишно да се говори... Фактите сами говорят за себе си. България не е спасена, както и българската култура – тя е изкоренена, а видните интелектуалци или са убити от османците, или са принудени да бягат. Българската култура е унищожена за векове напред. А това е най-долното и страшното...
Коментиран от #134, #135, #136
10:33 17.05.2020
133 Хасан
До коментар #130 от "Трол":
За разлика от теб владея 4 езика и мога да черпя информация от различни източници а не като тебе от« Работническо дело »10:44 17.05.2020
134 Хасан
До коментар #132 от "Генерал 🇧🇬":
Една друга култура идва и асимилира друга ..съчустваш ли на индийците че англичаните са ги колонизирали ,или на алжирците че французите ,или пък на кримските татари че руснаците са им разбили култура и държава ?не ...за какво му е на мюсюлманина през Средновековието християнски измислици и разни хроники ??!..и аз пак ти казвам християнсвото роди Хитлер ,Сталин ..роди фашизма и нацизма ..атомни бомби и концлагери ..колониализма и робстаотоКоментиран от #138, #143
10:51 17.05.2020
135 Хасан
До коментар #132 от "Генерал 🇧🇬":
Хипотетично ако не османлията а руснака беше дошъл на Балканите или пък немеца или англичанина нямаше да има нито православие ,нито българщина ..турчина нямаше политика на асимилация ,геноцид ,унищожениеКоментиран от #137
10:54 17.05.2020
136 Хасан
До коментар #132 от "Генерал 🇧🇬":
До 1989 г имаше срциалистическо изкуство и литература ..беше финансирана и покровииелсвана от БКП ..с промените спря подкрепата ..можеш ли да кажеш че се извърши геноцид а развитието на социалистическата култура10:57 17.05.2020
137 истината
До коментар #135 от "Хасан":
Когато е имало немци в Чехия,Унгария,Полша са оставили култура,строили са развили са цивилизацията.Личи си къде е било немското влияние и къде турското.Добре ,че са спрели паплачта до Виена иначе нямаше нищо да остане.Турчина дори днес е тъп примитив способен само да граби и разрушава.
Коментиран от #141, #144
12:01 17.05.2020
138 мнение
До коментар #134 от "Хасан":
Когато турчина е избивал милиони не е имало нито Хитлер нито Сталин.Турската варварщина няма аналог в историята.12:03 17.05.2020
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Турчинът ли няма
14:04 17.05.2020
141 Абе дюнери правят
До коментар #137 от "истината":
никой не може да го отрече.14:08 17.05.2020
142 Робството продължава и днес
Ние и сега сме поробени ,или сте слепи и глухи.
Вземат ви парите от НАП и ви правят на будали.
Не плащайте данъците.
Бутайте кочината , колкото се може по-скоро.
15:06 17.05.2020
143 На Хасан брат му
До коментар #134 от "Хасан":
Всичките нации макар и жестоки тогава, които си изброил, са били технически и по-висококултурни от тези които колонизират. в случая с османското пълчище е точно обратнотоНезнам защо се мъчиш с тия коментари...
Коментиран от #145
15:20 17.05.2020
144 Хасан
До коментар #137 от "истината":
Немците оставиха в Полша концлагери и много опожарени градове и села ...ти си примитивен и не можеш да разбереш разликата ..значи ако българче прави кукерски маски е селско и балканско но ако дялка тикви за Хелоуин в училище това е цивилизовано и модерно ..15:22 17.05.2020
145 Хасан
До коментар #143 от "На Хасан брат му":
Е как така низша нация ще завладее висша?!.''все едно индианците да завладеят Англия а не обратното ..Коментиран от #146
15:24 17.05.2020
146 Трол
До коментар #145 от "Хасан":
Ох на тоз трябва и да му се обяснява! Хуните по-развити ли са били в сравнение с Римската империя? Монголите? Морските народи вършали няколко века из Близкия Изток и владели Египет сто години? Момченце, хайде стига с твоите тъпотии, няма да те образоваме безплатно! Елементарен си, не го ли разбра?Коментиран от #150
16:31 17.05.2020
147 Маршал
16:49 17.05.2020
148 Генерал 🇧🇬
Ко стана ся, армия нямаме, маршали-йок, а амери на път и под път , гърмят ли гърмят, зaйци нe ocтaнaхa тъдявa. Дaнo руските братушки oт бившият СИВ ocвoбoдят отново мнoгocтрaдaлний ни нaрoд, както прeди 142 гoдини "Пoд Игoтo" нa турcкoтo рoбcтвo. Дaнo дa бъдaт щeдри кaтo eхрeйтoр Aдoлф и сатрапа Сталин, които бяха съюзници тогава - оставил на нас победените Южнa Дoбруджa. Но гадния комунистически сатрап не можа да ни върне отнетата на Берлинския конгрес Мaкeдoния, и другите отнети български зами от Ньойския договор и дa ни нaпрaви Вeлики.
Взeмeтe ги и нaшитe маршали, aкo нe cтaвaт зa турчеене, прaтeтe ги дa кoпaят oкoпи зa cлaвa нa oтeчecтвoтo.
Коментиран от #155
19:11 17.05.2020
149 Поп Кръстьо
19:56 17.05.2020
150 Хасан
До коментар #146 от "Трол":
Едно е да спечелят битка а друго е да те владеят 500гКоментиран от #151, #152, #153
13:09 18.05.2020
151 Трол
До коментар #150 от "Хасан":
Доста мазохистично от твоя страна е да простееш! Кой ти говори за една битка? Морските народи владеят Египет над сто години (не казвам век защото нямате тази дума в езика си, използвате юз йъл), монголите, колко време владеят Китай, кои са Великите Моголи? Колко века владеят Индия, до идването на англичаните! Да те връщам ли назад хилядолетия преди н.е. с историята на Триречието/Месопотамия? Кои са народите покорили Вавилон? За първите градове Ур ,Акад за Шумерия и Асирия? Тези цивилизации са ги покорявали степни номади, стоящи на много по-ниско цивилизацонно ниво! Какво сте дали вие на света? Всичко ви е заемки-баните от Византия, храмовете са копия на византийските базилики! Къщите ви са копи-пейст от Персия и т.н.14:40 18.05.2020
152 До Хасан
До коментар #150 от "Хасан":
Тинтири-минтири Хасане..... виждал ли си стари снимки на България от онова време какво е представлявала и виждал си вярвам и снимки от Европейски градове от тази епоха ...нали ???Камък върху камък не сте оставили от Българските крепости ... и ЗА 500 год. САМО ЕДНИ КИРПИЧЕНИ КОНАЦИ БЕ И ТО СТРОЕНИ ВИ ОТ БЪЛГАРИТЕ ЗА БЕЗ ПАРИ !!! И ти тука ще ни убеждаваш за големият келепир от "Османското присъствие" !!!
И твоите 4-ри езика от които черпиш информация ...всеки в майлата вече знае по 5...ама, това да не ги прави по умни ?
16:33 18.05.2020
153 До Хасан
До коментар #150 от "Хасан":
Русия е била под Татарско 900 г....знаеш ли го ?18:33 18.05.2020
154 4456
16:03 19.05.2020
155 4994
До коментар #148 от "Генерал 🇧🇬":
Точно.16:04 19.05.2020
156 угз
20:45 06.10.2020
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Професор
18:17 02.05.2021