27 Април, 2023 08:59 5 419 94

Защо е добре да ограничим младите шофьори да карат коли до 100 конски сили? Тенчо Тенев пред ФАКТИ

  • тенчо-
  • тенев-
  • кат-
  • катастрофи-
  • загинали-
  • полиция-
  • проверки

Колкото по-бързо започнат водачите да усещат глобите, толкова повече ще се замислят дали да правят нарушения, казва бившият шеф на КАТ

Защо е добре да ограничим младите шофьори да карат коли до 100 конски сили? Тенчо Тенев пред ФАКТИ - 1
Снимка: Факти.бг/Архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Съставът на „Пътна полиция” е изключително малък. Това е причината да няма достатъчно контрол по пътищата у нас. Само за 3 месеца на тази година са издадени над 600 000 фиша за нарушения. В повечето случаи говорим за младежи на възраст от 18 до 24 години. Как да се справим с инцидентите на пътя? Пред ФАКТИ говори бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев.


- Г-н Тенев, всеки ден говорим за тежки катастрофи, говорим за пътна безопасност, виждаме полицаи на пътя, но ефект няма. Защо е така…
- Виждаме полицаи на пътя, но те не са достатъчни. Просто нямаме нужното количество пътни полицаи на пътя. Преди дни станахме свидетели на тежко пътно-транспортно произшествие на пътя София-Самоков. Край Кокаляне се удариха лек и товарен автомобил. Жена и дете загинаха на място в лекия автомобил, а не след дълго и шофьорът на лекия автомобил, който бе откаран в болница, почина. Поднасям съболезнования на семейството и близките им. По този повод си направих проучване и се оказа, че от началото на годината досега имаме с 5 убити повече и 55 ранени повече спрямо миналата година за същия период. Това означава, че се увеличават тенденцията на загинали и ранени по нашите пътища. И тази тревожна статистика важи най-вече за територията на София, Пловдив и по-големите градове. Просто липсата на човешки ресурс на пътната полиция, малкото хора, които работят в „Пътна полиция“, водят до това да няма пълен контрол по нашите пътища. Също според друга статистика най-много инциденти с убити и ранени се случват по първокласните, второкласните и скоростните пътища - където усилията на „Пътна полиция“ са по-малко. По магистралите, където „Пътна полиция“ насочва по-големи усилия, имаме много малко инциденти. Но ситуацията е следната. В едно малко Районно полицейско управление катаджиите са двама, например. Единият е на работа, а другият почива. Когато е на работа катаджията, той е заедно с колега от „Охранителна полиция“. Те изпълняват и дейности по охрана на обществения ред, други задачи и много малко време им остава да упражняват и пътен контрол. Скоро се дадоха малко повече правомощия на колегите от „Охранителна полиция“ и те да работят на пътя, но те не могат да работят по всички направления като „Пътна полиция“. Не могат да работят с радари, скоростомери, проверките за алкохол и упойващи вещества. Просто няма достатъчно хора и това е причината да няма достатъчно ефективен контрол. Глобите вече започнаха да се увеличават, което е добре, но трябва да се увеличи и събираемостта.

- Как да се увеличи събираемостта…
- Чрез държавната администрация. Когато отиде един човек да му вършат някаква услуга в държавната администрация, да му излезе, че има неплатени глоби. Докато не си плати глобите, да не може държавната администрация да му извърши услугата. Просто е. Отивате да си плащате данъците, хоп, имате 2 фиша, плащате ги и после си плащате данъците. Отивате в кадастъра да си вадите скица на имот, същото.

- Това си го говорим от колко години, но нищо не се случва…
- Не се случва, защото няма воля. Смятам, че сега, ако се избере редовен кабинет и има редовно правителство и ако имат депутатите желание, нещата могат да се задвижат много бързо. Колкото по-бързо започнат водачите да усещат глобите, толкова повече ще се замислят дали да правят нарушения.

- Но има и друг проблем. Когато се събират парите от глоби, къде отиват. Влизат по сметка на МВР и после…
- Това също е голям проблем. Парите от глобите, които се събират, би трябвало голяма част от тях да са във Фонд „Пътна безопасност“ - да се купуват камери, да се купуват нови автомобили, да се оборудват полицаите, да им се увеличат заплатите. Преди време си направих едно сравнение какви са заплатите на нашите полицаи, които работят на пътя, и какви са на гръцките полицаи. Българският полицай на пътя взима около 7500 евро годишна заплата. Гръцкият полицай получава 18 000 евро. Да не говорим, че германският полицай на пътя получава над 50 000 евро.

- Да, но нито в Гърция, нито в Германия минималната заплата е 350 евро…
- И това е така. Не го отричам, но и точно заради тези неща ние сме на дъното в тази мрачна статистика с най-много загинали на пътя. Само Румъния е след нас. В България на 1 милион жители имаме 85 загинали, а при румънците са 91. Най-малко загинали има в Малта и Швеция – 21 и 25.

- Скоро се лансира една акция за доброволна проверка за алкохол и наркотици по бензиностанциите. Как гледате на това?
- Супер е. Примерно, решил съм да пътувам, а вечерта съм изпил две бири. Няма нищо лошо на първата бензиностанция да се проверя. И ако ми показва, че имам алкохол в кръвта, да спра, да почина или някой друг да поема управлението. Съветвам хората, ако имат възможност, да си купят такива тестове и да се пробват вкъщи. Ако им отчете, да не се качват в колата. Виждаме колко голяма част от тежките произшествия се случват с дрогирани и пияни водачи.

- А кой ще ги плаща тези тестове…
- В момента това е доброволна кампания, в която се предоставят тези тестовете безплатно. Ако човек има желание да се проверява, има как да го направи. А и може да се заредят аптеките с такива тестове и те да бъдат достъпни. Просто инициатива да е в хората. В тази връзка ми се иска да обърна внимание и на друг голяма проблем - с младите водачи, които нарушават Закона да движение по пътищата. Говоря за младите водачи между 18 и 22 години, които са доста буйни, с много адреналин в кръвта, бързо карат, управляват мощни автомобили и така идва големият проблем. Правят тежки пътно-транспортни произшествия. Интересно е, че младите жени - между 18 и 22 години, правят три пъти по-малко нарушения, ако ги сравним с мъжете. По-внимателни са, съобразяват се със скоростта. Явно тук е много важно темата за безопасността на движението по пътищата да се поставя като тема в първоначалното училище, в средното училище, да има уроци по пътна безопасност. Също така не е лошо в Закона за движение по пътищата да се въведе ограничение хора от 18 до 22 години да управляват коли, които са, примерно, до 100 конски сили максимум. Това също ще ги ограничи да карат бързо. Такива неща ги има в другите държави. От тях може да се вземе опит - от Германия, Франция, Испания, и да се запише в нашия Закон. Например, в Испания контролните точки за млади водачи са 9. При две нарушения - без колан или говори по телефона, остава без книжка. Докато при нас не е така. У нас 80% от шофьорите си говорят по телефона. И защо после често ставаме свидетели на верижни катастрофи. Не спазват дистанция, говорят по телефона, но никой не си признава. Като отидеш при него, телефонът му е в краката, а той ти казва, че натиснал спирачките, но колата поднесла. Всичко това е въпрос на възпитание и манталитет. Просто темата за пътната безопасност трябва да е всекидневно във фокуса на обществото, а не само да говорим за тежки катастрофи. Нека да показваме и добри примери как да бъдем по-толерантни и съвестни водачи на пътя.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Родители

    55 4 Отговор
    подаряват имплатни на абитурентките си, той иска да огрании татковците да купуват на дечицата си коли под 100 конски сили. Това предложение си е направо "прът в колелата на историята"
  • 2 ГОЛАТА ИСТИНА

    89 1 Отговор
    Вместо да мислят глупости, да се поогледат вътре в структурите на КАТ и МВР. Трябва голяма метла на всички закрилници, които слагат чадър над престъпността. Чааак след това, да гледат хората.
  • 3 замислен

    57 2 Отговор
    На този само глоби и ограничения са му у главата. А това, че липсва всякакъв АДЕКВАТЕН контрол какво да кажем? Не говоря за акциите - проверяваме за скорост и се крием по храстите и скриваме дрегерите за алкохол, другата седмица за алкохол - дебнат покрай кръчмите а няма контрол за скорост, на някой му се родил син и му даваме 2 извънредни дежурства на някое скапано кръстовище - хранилка защото знака е в дървото и не се вижда. Докато няма адекватен анализ и не изчезне "несъобразена скорост" ще ги гинем, дори и за всяко нарушение да се лежи в затвор.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 99 коня

    58 0 Отговор
    То и със 100 к.с. се правят големи бели
  • 6 Стар глупак

    60 3 Отговор
    Глупостите, които могат да се направят с автомобил над 100 кона могат успешно да се направят и с автомобил до 100 коня. Твърдя го, понеже най-големите глупости успешно съм сътворил с доста по-слаба кола.

    Коментиран от #89

  • 7 Джони

    34 7 Отговор
    Дрисака пак умува.
  • 8 Аве

    53 0 Отговор
    защо в Гърция спазват законите по-пътя ... !

    Коментиран от #38

  • 9 Тошко

    50 8 Отговор
    Каквото може да направи с 200, същото може да го стори и с 60 конски сили.
    Глупости за лаици и чешане на езици.
  • 10 РЕАЛИСТ

    46 2 Отговор
    Хайде и тоя сравнява заплатите на полицаите в България с тези в Германия и Гърция. Ама и заплатите там и на чистачките са различни от нашите. Така, че за държава, която тегли само заеми да върже бюджета, да ви много големи парите.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Дидо Д

    29 2 Отговор
    Чудя се защо КАТ не ползват съоръженията за преброяване?!

    Коментиран от #13

  • 13 Последния Софиянец

    29 6 Отговор

    До коментар #12 от "Дидо Д":

    За да имат работа много ясно. Ако се глобяваше всеки нарушител ще стане масов бунт и КАТ ще бъдат изметени. По мои изчисления едва към 10% от шофьорите са без нарушение. Това е България, не сме Европа

    Коментиран от #65

  • 14 Не броят на Конете под капака...!

    39 1 Отговор
    А Количествто Мозък на... Магарето зад волана е решаващото в случая...!
  • 15 Демократично мислене

    11 1 Отговор
    Даване на идеи против конституция и демокрация и “хоп, да си подаде оставката”.!
  • 16 светльо

    35 0 Отговор
    А за корумпираните полицаи, които си затварят очите за за толкова много нарушения и прилагат закона избирателно какво правим...
  • 17 Nехиs

    27 3 Отговор
    Белята става и с 84 к.с. По-важното е първите 30 000 км да са с опитен придружител, особено мъжете, при които моментният прилив на адреналин е най-опасен. 84 к.с. + придружител е ок. А и не е задължително всяко селско пишлеме на 18 да е с таралясник, по-добре да четат книги и поне малко да си развият недоразвитите селски мозъчета.

    Коментиран от #51

  • 18 пешо

    35 1 Отговор
    Ситуацията по пътищата е такава, защото такива като тоя я управляват. Малко им били парите...ми те не живеят от заплати. Просто е: пълен анализ на всички обозначения по пътищата и актуализирането му. Своевременно отстраняване на проблемите по пътната настилка и маркировка. Поддръжка на околопътните пространства и оттичането на вода от платното. Поставяне на няколко хиляди камери и за година две всичко ще бъде наред.
  • 19 Дискирм

    12 14 Отговор
    А защо само младите? Тези над 50г. също, заради забавените от възрастта реакции и отслабеното зрение. Само 30-35г. вегани да имат право на коли над сто коня, но само ако са над 1,80м. високи и руси със сини очи.

    Коментиран от #33, #40

  • 20 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    25 2 Отговор
    Не знам какви шофьори ви правят законите,но кола с 55конски сили добре гледана може да развие над 180км в час без проблеми.това означава,че БМВ 68г модел 1800 с 96конски сили пред очите ми е набирало на старата витиня и правата към пивоварната в шумен и кьошковете 120км за 10секунди на 3та....говоря за сериозни баири.Не знам защо смятате,че до 100коня колите се движат ........бавно или плавно.Колата и движението и зависи от Водача и,а в бг гражданската отговорност никога няма да стане Бонус-малус или ,който кара правилно плаща малко.Аз съм със златен талон,за 35г карам нямамщети нанесени на застрахователи,но всяка година плащам или същата или по висока и то в едно дружество от много години.Докато Шахмата не влезе в училищата ,като задължителен предмет до 5-клас и препоръчителен по-нагоре ще си останете същите глупаци,като създателите ви!
  • 21 Мъка мъка

    18 0 Отговор
    Поредна глупост.Какви коли в момента се произвеждат с такава мощност.? Много малко.А ако работи монтажник на климатици и кара баничарка ?Ей тия само акъл ръсят и затова нищо не върви очевидно заради качество на това което ръсят. Хората имат по пътищата камери които се гледат в реално време и своевременно при нарушение насочват Патрик.Колата на патрула пък има всякакви камери и компютри които записват и сравняват изображения и показват нарушението.Изобщо просто правете като другите
  • 22 Джамбaза

    21 0 Отговор
    За сведение на тези в КАТ автомобилите не се карат с максималната им мощност.
    Тя се достига в определени условия и в голяма степен касае ускорението, а не скоростта, с която се движи автомобила.
    По-скоро трябва да се обърне внимание на факта, че от всички участници в движението - пешеходци, автомобили, водачи, собственици на пътища, застрахователи и контролни органи, задължения имат само автомобилите и водачите.
  • 23 Въй

    17 0 Отговор
    И с 50 конски сили можеш да си счупиш главата,ако не внимаваш и не спазваш правилата за движение.
  • 24 седрфтгхуй

    21 3 Отговор
    Не са нужни ограничения по мощност, нужни са промени в Закона за застраховането... Прочитат се наредбите в една мелкобритания и един фащ, пригаждат се за вашият стандарт и готово- катастрофите и нарушенията рязко ще спаднат.

    Как е при мелкобританците- всеки може да кара каквото си ще, но застраховката е ПЕРСОНАЛНА (не на автомобила) и покрива щети по конкретна схема включваща и мощност на колата, и къде се кара, и кога ще се кара, и колко пробег ще правиш горе-долу...
    Опитен шофьор без нарушения (щото и те се взимат предвид) може да кара някое М5 или АМГ със 700 коня и ще плати примерно 1000 паунда застраховка- на младежа взел вчера книжка никой не му забранява да кара същото М5 или АМГ, просто 85% от застрахователите изобщо ще откажат да му направят застраховка, а другите 15% ще му обявят примерно 15 000 паунда цена...

    Към това добавяш и здрав контрол и я наказания за нарушителя и готово- 80% от проблемите са решени
  • 25 Как може да говорят

    10 6 Отговор
    пълни глупости!На новите шофьори трябва да имат ограничители на скоростта на автомобилите,без значение колко са мощни!Както товарните имат ограничител,така и на леките могат да сложат!Това е начина!

    Коментиран от #34

  • 26 ИВАН

    20 0 Отговор
    Тенчооо, едно общество не се оправя само с глоби и фашистки методи, а и с добро отношение и с добър пример - нима полицаите са най примерните граждани, че ще глобяват другите, а себе си не гледат какви ги вършат .... да не говорим, че проблема изобщо не е в конските сили ...
  • 27 ньид

    21 0 Отговор
    От всичко писано стана ясно, че трябва да има повече рекетьори на пътя, за да събират повече глоби и да пълнят гуши! На никой не му дреме за безопасността!!!
  • 28 Българин

    12 3 Отговор
    Карам кола с 75кс.- 210нм. и ми е абсолютно достатъчна.Всичко друго е гъзария и допълнителни разходи, но кой както го разбира и иска.

    Коментиран от #32

  • 29 Защо е добре

    11 0 Отговор
    Да ограничим корупцията в кат даи и всякакви автошколи най после да се наложат санкции адекватни за некомпетентност корупция и поставяне на чадър и тогава всичко ще е наред
  • 30 Селянин

    26 1 Отговор
    Аман от експерти тъпани. Кола до 100 коня върви с двеста и ускорява за 10 секунди до сто. Не е проблема в събирането на глобите, а в избягването им. От снощните новини. Тъмнозеленият, който карал линейклата с 23 бежанци е лишаван четири пъти и в момента, в който е правил престъплението пак е без книжка. Тези са проблема, не дядото сниман на хранилката с двайсет отгоре. Тъмнозеленият няма книжка,няма нищо на негово име, има пачка с пари и на него скица от кадастара не му трябва, администартивните услуги си ги получава с пари под масата на име на трето лице, повечето пъти със съдействието на хора от системата. Докато тези не влизат ефективно в панделата или не полагат ефективно обществено полезен труд, няма нищо да се промени. Ще си карат, ще трепят хора, докато не се пречукат те самите,а експерто тъпаните ще вдигат санкциите, от които ще страда реално дядото, който прави нарушение веднъж на няколко години.
  • 31 Леля Гошо

    13 2 Отговор
    Желязна милиционерска логика. Все са им малко служителите, а имаме най много на глава от народонаселението. А това за 100-те к.с. е пълна глупост, купувам кола 99 к.с. по талон и я чипосвам та да стане 200, а чипосаните как замърсяват околната среда той едва ли подозира.
  • 32 Румен Американеца

    1 7 Отговор

    До коментар #28 от "Българин":

    Ако искаш карай и тортолетка, на кой му дреме?
  • 33 Добавяне

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Дискирм":

    И да са може би джендъри с обезкосмена зона бикини или пък хетеро ,брада и бръснато краче...
  • 34 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    3 5 Отговор

    До коментар #25 от "Как може да говорят":

    Ако детето ви има мощна кола....И не искате"да бъде открадната" защото ще го нараните....Издебнете момент когато сте сами с автомобила и сложете под педала на газта дървено трупче.така щото колата да развива максимум 130-140.....това може да го прави и шофьор който се усеща,че скороста го УВлича.Неуравновесените се познават на пътя по начинът на придвижване..На правите са много бързи,а в Завоите на баир са на спирачки....Когато има голяма разлика в скороста на права и завои........Паазиш се от такъв.......не го наближаваш!

    Коментиран от #46, #50, #53

  • 35 Ка Морган

    16 0 Отговор
    Тенчо, един милиционер като теб не може да измисли нищо свястно. Първо, катаджиите са ни най-много на глава от населението в целия свят! Второ, повечето, които карат без книжки, пияни, дрогирани и т.н. не притежават нищо, не ходят на работа, колите не са техни и не може да им вземеш нищо освен да се вкарват в ареста на момента за по няколко дни. Голяма лъжа е че полицаите взимат по 1200лв.заплата - толкова малко не взимат и лелките по гишетата в КАТ! Много често има патрули с камера, старши офицер и двама старшини - най скъпото и безсмислено нещо на света. Също трябва да кажем на обществото, защо по всички пътища се движи земеделска техника без номера, което означава, че нямат винетки и задължителната ГО и техн. ппреглед.?
  • 36 Исторически парк

    6 2 Отговор
    На младите водачи напрово да им се забрани да шофират! Те са най-големите убийци на пътя! 70% от убитите са жертви на разни под 21 години лапета мутрета..
  • 37 Ръбестаки

    11 2 Отговор
    С гуми галоши на хлъзгав път и по инерция да се движиш, пак може да се пребиеш, особено ако си мало умник.
  • 38 Ка Морган

    10 4 Отговор

    До коментар #8 от "Аве":

    Защото в Гърция полицаите не се крият по храстите, а винаги полицейската кола е със запален двигател и винаги работещи светлини /самото присъствие винаги респектира/. В Гърция задължително, ще ви глобят, ако карате по-бавно от разрешеното и правите колона!

    Коментиран от #58

  • 39 Защото...

    4 6 Отговор
    ...100 коня са адски много!!! Особено за малкогабаритна кола!!!! Трябва да е максимум 70 коня и без ускорители, атмосферни машини!!! И да се кара максимално с 90 км/ч, даже 3 на така наречените магистрали, и да точно това последното ще спаси млади хора!!!
  • 40 ЛГБТ++

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Дискирм":

    Ъм ний но ши каръми... Безмоторни тротонетки ли?
  • 41 Павел пенев

    3 2 Отговор
    Това е поредната катаджийска простотия. Простаците,дрогираните и алкохолиците ще могат да убиват по улиците и пътищата с коли до 100 к.с. Предлагам Тенчо да застане пред такава кола под 100 к.с.
  • 42 Лукреция

    1 0 Отговор
    Защото най- нагли и опасни са новозакупилите шофьорски тапии и защото амжетата и М петилетките са им големи и далеч от възможностите им за управление и контрол.
  • 43 Механик

    7 0 Отговор
    Тотална дивотия. Не че съм против, но идеята е невъзможна за изпълнение.
    И как КАТ ще мерят "конските сили" на пътя? Щото една серийна кола със 100 коня, лесно може да стане 150, при това без да и личи на външен вид.
    Имам чувството, че тия в КАТ ги събират с конкурс по умствена изостаналост.
  • 44 Механик

    3 1 Отговор
    Продължение:
    Научете катадийските олигита, да спират колите не само за светлини и колани!
    Гаменското държание на пътя е видимо от километри. Просто спирайте тия които карат застрашително. После яки глоби, лишаване от правомощия и пр. Толкова е лесно. А не само да ми се криете като шумкари из храсталаците.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Механик

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Написал си пълна дивотия.
    И какво става с това трупче под газта, когато детето ти изпреварва ТИР и точно преди да приключи маневрата, пред него се появи друг автомобил? Ако натисне газта до край, ще завърши маневрата, ама то не може, щото има трупче отдолу. А ако натисне спирачката, няма да има време да се върне зад камиона.
    Както си казал в предния си коментар, ускорението е важно. Щото и с трупче под газта в града и на 2-ра, съвременните автомобили могат да развият за нула време 100 км/ч.

    Коментиран от #54, #82

  • 47 комшията

    4 2 Отговор
    Проблемът не е в мощността на автомобила, а в това, че няма адеквтни наказания, защото има голяма корупция, в която винаги са замесени полицаи и съдии.

    Коментиран от #52

  • 48 Аз съм ви правил

    2 3 Отговор
    защото сте комплексари и не можете да си повзволите кола над 100 коня :) СМЕШНИЦИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИ, ВМЕСТО ДА СИ ОПРАВИТЕ КАЛТАШКИТЕ ПЪТИЩА, ВИЕ МИ СИМУЛИРАТЕ ДЕЙНОСТ!!!!!!!!!!!!!!!!!! И КРАДЕТЕ ПАРИ ПОД ФОРМАТА НА ЗАПЛАТИ - УЖ ЧЕ НЕЩО ПРАВИТЕ КАЛТАЦИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #76

  • 49 дядо йоцо

    2 0 Отговор
    господине това за младите шофьори да карат автомобили до100 конски го пиша по форумите от десетина години насам но никой не го интересува. това колко ПТП предизвикаха такива мамини синчета с мощни коли. колко невинни жертви .ПИТАМ ВИЕ КАТО НАЧАЛНИК НА КАТ КЕДЕ БЯХТЕ ИЛИ СЕГА ОТКРИВАТЕ ТОПЛАТА ВОДА.ТОВА Е БЕЗОТГОВОРНОСТА НА ДЪРЖАВНИЯ СЛУЖИТЕЛ ОБЛЕЧЕН В ВЛАСТ.

    Коментиран от #70

  • 50 Ами ДА...!

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    За по-ефективно, му подложи твоята празна дървена глава под педала на газта...
  • 51 САП

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Nехиs":

    И на колко години трябва да е придружителя, или с колко изминати километри, или с колко стаж зад волана, или колко и какви наказания може да има.

    Придружителя не решава нищо! Най - много да увеличиш бройките на загиналите.

    Няма ли отговорност в главата на задкормилното устройство нищо не помага.
    Ни хилядите системи за безопасност.
    Ни полицаите на пътя.
    Ни камерите.
    Ни глобите.

    Няма ли последствия и неотменност на наказанията нищо не помага.

    Аз съм учил директно за категория "С" професионална. Реално книжката я изкарах 17г и няколко месеца. Взех на 18г. и 1ден. Преди над 20 години. Колите реално нямаха никакви системи за безопасност.

    Всяка система за безопасност те прави невнимателен и без отговорен на пътя.
    За начинаещи колите трябва да са без камара системи за помощ при управлението за усетят колко лесно се губи управление и контрол.

    Реално в момента новите водачи на МПС никога не свалят "помощните колела"(изключват системите за помощ) и не правят връзка между пътната обстановка от вън и поведението на колата. Или в най-добрия случай е изкривена за заради помощните колела.
    Дадена система е сработила е ми и какво от това - "нищо не станало" - и аз си продължавам така.
  • 52 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "комшията":

    Проблемът е в мощността зсщото тя е предпоставка тоест преди да се случи дадено събитие а наказанието е постфактум
  • 53 Върховна простотия!

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Написана от ,,шахматист-гросмайстор"...🤣😝😆😉😂👍👏🍌🍌🍌...!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Име

    3 0 Отговор
    В БъГъ няма да има правораздаване докато няма частни съдебни искове.Ясно е че държавата няма да осъди никой.Също така трябва и даима частни затвори
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 тозишибансайт

    0 1 Отговор
    не го четете!
  • 58 Българка

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "Ка Морган":

    Не е само това. В Гърция въведоха доста добри закони от които може да се поучим. Глобите са подобни на нашите, съобразени с техните заплати, НО тука идва разликата. В Гърция е криминализирано даването на подкуп, а взимането от служебно лице е още с по-тежки последици. Доказано със запис, или свидетелски покадания, взимане на подкуп (без значение от размера) от полицай , се наказва с 5 години лишаване от свобода (ефективно) + лишаване от осигуровки за пенсия за годините които е работил в полицията. Въведе ли се у нас, думичките "и ся ко ши праим" ще изчезнат. Знаеш си , глобата си е глоба, на хранилка или не , правеш ли нарушение, глоба. Има още нещо хуцаво в Гърция, камери (кутиики) на всякъде. Дали има истинска камера, никой не знае и заради това кара с разрешена скорост. Това за глоби за бавно каране е супер предложение, приветствам.
  • 59 боко тиквата

    3 1 Отговор
    Понеже работата на кат е толкова добра нека се допитаме за идеи до дългогодишен бивш началник...
  • 60 Камион

    5 0 Отговор
    Защо чужденците не плащат глоби а само ние
  • 61 Игнат

    8 0 Отговор
    А бе махнете от отговорни постове , всички пенсионирани милиционери ,които се чувстват комфортно и безнаказано на поста който заемат. Същите правят гаф, след гаф в ущърб на Народа.....и никой не им търси отговорност.На всички от тях ОГРАНИЧЕНИЯТА са им в главите. Много приказки , а резултати никакви. Купиха им триноги за по 150 000 евро, купиха им тестови лаборатории за по 50 000 евро, а нарушенията се увеличават.Как става това? Изкарайте полицаите от храстите и РПУ-тата. Накарайте ги да предотвратяват ПТП-тата , а не да хващат "нарушителите" , гаврейки се с достойнствата на водачите на МПС. Така нарушенията ще се намаляват !! Накарайте полицаите да покриват физически, психически и образователни нормативи, че като ги гледаме , "полицай" изобщо не звучи гордо. Премахнете мутренската организация в МВР и свързаноста на всички нива в МВР и Прокуратурата с криминалния контингент. Накарайте МВР да се грижи , Народа да се чувства в безопасност .Тогава ще заприличаме на нормална Европейска държава
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Яверт

    2 0 Отговор
    Пиян или дригиран, да се самосезира чрез тест, това анекдот ли е? Та нали точно тогава, силата е стях и стават безсмъртни.
  • 64 БГ жител

    4 0 Отговор
    Преди врвеме имаше предложение за застраховка ГО Бонус-маус, което се превърна в Мики Маус (само цената се вдигна) . Това е най-правилното решение: млад шовьор с мощна кола плаща по 10-20 пъти по скъпа застраховка, ситемен нарушител - директно увеличение ! Нека да плати 1000 или 5000 лв. застраховка и да видим да ли няма да се поправи, ако иска да шофира ! Не е правилно шофьор с 30 г. стаж без едно нарушение да плаща колкото 18 годишен с мощна кола !
    А това за раговор по телефон вече е много глупаво ! В съвременните автомобили с големи дисплеи и хиляди функции , които ги активираш с многоктратни натискания, телефона е най-малкото нещо, което те разсейва в движение !
  • 65 Петър Стоянов

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Последния Софиянец":

    Интересно как ги изчислихте г-н/г-жо Последния Софиянец?
    По Ваши изчисления едва към 10% от шофьорите са без нарушение.
  • 66 Ефрем

    5 0 Отговор
    Ако започнете “акциите” си без да ги обявявате ще е по-добре. Също контрол с необозначени коли. Също да е миродавен пред КАТ записа, който правят водачите от колите си. Също на околовръстното и Цариградското контрол с необозначени коли за разговори по телефона и писане на СМС и слалом между колите. Ама вие още ли не знаете какво става на пътя.
  • 67 ГЕРБ=БСП=ДПС

    2 1 Отговор
    "не е лошо в Закона за движение по пътищата да се въведе ограничение хора от 18 до 22 години да управляват коли, които са, примерно, до 100 конски сили максимум."


    Тази глупост я е предложил някой, който е виждал автомобил само на снимка. Днес дори 3 цилиндровите 1000 кубикови двигатели са с по 110-140 к.с. Нормален 2 000 кубиков автомобил днес е 150-200 к.с. Но са добре е на младите шофьори 18-22 годишна възраст, дори до 25 годишна възраст да им се забранява да карят автомобили с двигатели по-големи от 2000 кубика.

    Или, ако са електромобили или хибриди да им се забранява да карат явтомобили над 200-230 к.с. сумарна мощност. Защото заради батериите автомобила е по-тежък и е нужна повече мощност.

    Коментиран от #69

  • 68 не за младежи

    1 1 Отговор
    за първите 3 години шофиране
  • 69 ника ти е правилен

    2 1 Отговор

    До коментар #67 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    но аз карам 2000куб. - 280 коня. това определено не е кола за младежи и хора без опит
  • 70 ГЕРБ=БСП=ДПС

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "дядо йоцо":

    "това за младите шофьори да карат автомобили до100 конски го пиша по форумите от десетина години насам"

    Господине влезте в крак с днешното време, за последните 10 години мощности на двигателите нарасна двойно при същия обем на ДВГ. Така че днес на пазара няма нов автомобил с мощност под 110-150 к.с.
  • 71 Кривоглед

    2 1 Отговор
    Трябва да се затегнат школите и да се минават бъдещите водачи на психотестове както тези за С категория. Да не може всякакви откачалки с малко повече пари да стават шофьори.
  • 72 Ония с Фордо

    3 0 Отговор
    Няма значение колко коня е автомобила ако задкормилното устройство е дефектно
  • 73 СЗО

    1 0 Отговор
    Не е добре да се взема акъл от милиционер.
  • 74 Хаха

    1 0 Отговор
    Много са жалки такива с плаката на Левски пълна пародия
  • 75 Поздрави от Англия

    1 0 Отговор
    Аз съм на 21 и като ви чета глупостите нямам намерение да се връщам, тук е супер !

    Коментиран от #77

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Поздрави

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Поздрави от Англия":

    На добро място си. Камери на всеки километър. Лека и безаварийна!

    Коментиран от #78

  • 78 Поздрави от Англия

    1 1 Отговор

    До коментар #77 от "Поздрави":

    Камерите са предимно в Лондон заради високия брой мигранти със съмнително минало, на всеки 300 метра всъщност, във всяка алея и парк, ако мислиш да вандалстваш, крадеш и убиваш ще те хванат бързо. Единственото дразнещо нещо тук е многото богати жени, с които българче няма никакъв шанс дори да се запознае. Като ме минат 16-17 годишни по 10 пъти на ден с порше или богати се чувствам като африканците тук

    Коментиран от #79

  • 79 Поздрави

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Поздрави от Англия":

    Малко и пребивавал в Кралството.

    Коментиран от #84

  • 80 ДЪРТИЯ

    3 0 Отговор
    и каква е разликата над 100к.с. или по малко К.С. може да се пребиеш или да убиеш някой и с жигула проблема е негграмотност,безотговорност и ефективноста от сегашния начин на обучение на младите водачи на МПС
  • 81 някой

    1 0 Отговор
    Доказано е - Под фуражка мозък не вирее. Един автомобил 100 коня , върви предостатъчно да се пребие младежа . Трябва да се акцентира , не какво има под капака , а какво ще влезе в главата. Като ,че ли някога не се пребиваха с Ладите , и Москвичите по 70 кс. Първите години са най- важни за оцеляването на младият шофьор . Ако младежа знае , че неминуемо ще бъде хванат , и сериозно санкциониран , въпреки смарт- приложенията които са навсякъде , и предупреждават за "врагове" на свободният полет. Техниките са до толкова напреднали , че може дистанционно да се контролира поведението на всеки автомобил . Има ли желание , има и интелигентни начини. Но с милиционерски глупости ала19 век , няма да се получи.
  • 82 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Механик":

    На теб ще отговоря .Колата до 140ускорява ,а над 140няма работа.Ще свикнеш да я караш и така ганчооовца!Дори такъв шофьор като мен,като седне в нова кола и му трябва поне половин час за да я разбере,а такива като теб и цял живот няма да му стигне да разбере.Вместо да се замислиш,ти се правиш на мъж!
  • 83 Шофьор

    1 0 Отговор
    Тенчо и ти си като Алекси, Богдан и всякакви други милиционери от КАТ преди 10ти. Затова нищо не става с вас и от вас. Та Тенчо, нов дизел Е6d найш как върви? Долният сегмент на средния клас.110 коня. На бургия, както казват из махалата. Набира 100 за 8-9 сек., на втора и трета те лепи за седалката, като му "осучеш яко врата"! Ускорява и не забавя достатъчно на 140-150, ами си ускорява доста бързичко за 100 коня дорде може, амен-амен +/- някъде около 200 !!! Та некъф невъзпитан тийн та тамън, като куче шса пребие, язък за родата... Тенчо, Тенчо?! Тая работа става само със stop всякакви корупционни гешефтчета в този сегмент на дАЙ и драконовски критерии, спазването им на изпити + яко психо повсеместно (а вие го махнахте дори за профитата(!!!)), както и надеждата там някъде напред, у времето, да се промени манталитета на децата, което над 70 % зависи от семейния капацитет. Тогава всички щастливо могат да си джиткат и с 1000+ к.с. Тенчоооо...
  • 84 Поздрави от Англия

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Поздрави":

    Визата ми е за 10 години, успех и на вас там дано се оправите! Тук книжка се взима на 15 години и 9 месеца, единственото ограничение е колко скъпа кола можеш да си позволиш. Проблема е при вас.
  • 85 1944

    0 0 Отговор
    най добрия комбайнер сред катаджиите. до кога ше лансирате само некадърни комунисти?
  • 86 м-р

    0 0 Отговор
    Пак идиотски ограничения има хибриди под 100кс. а като се включи и батерията стават повече от 100кс. трябва като го глобят до месец да плаща глобата и ако не я плати да се удвояват,утрояват глобите и да се събират дори чрез конфискация или затвор
  • 87 гост

    0 0 Отговор
    Хора, не е до колите. Направи му застраховката двойно или тройно по-висока, след това санкцията е много важна: превишаване на скоростта - отнемане на книжката за 3 месеца, рецидив - за 1г. Ако натрупа нарушения, много, тежки - отнемане за 10г. и като го хванат без книжка директно лежи. Отнемане на коли и т.н. е задължително, един прошляк няма нищо друго освен колата, щом той я кара, отнема се, това е, после да си го изясняват на кого е, кой му я е дал и този, който я е дал да си сърба супата и следващия път ще мисли. Събираемост на глоби и бързи присъди, няма какво да помогне друго.
    Вижте как е в САЩ, присмивате се, кравари били, ама законите са им железни - не си плащаш глобите, при следващо спиране си в ареста и гаранцията ти е в размер на глобите плюс всички административни разходи. Не е като у нас, арестуван за присояване на милиони, а гаранцията му 5х.лв., той ги харчи за един уикенд. Системата ни е червива, за да се справи дори с елементарни неща.
  • 88 1122

    0 0 Отговор
    Хубаво е,че има камери,но търсете ги тия нарушите ли бе.Минал с 200 ,снимали го,но никой не го търси.Той така си остава ненаказан.Каква файда ,че има камери.Направете едно звено от млади ИТ специалисти,които да ги вадят от камерите,да ги установяват кои са нарушителите и до 3 дена ги прибирайте и по бързата процедура,книжката ли ще му вземете,ще го задържите ли НО ПРАВЕТЕ НЕЩО,ТАКА НЕМОЖЕ ДА ПРОДЪЛЖАВАТ НЕЩАТА.С пирайте и прибирайте колите,пращайте ги на поправителен труд,но само с порицание НЕСТАВА,ТРЯБВАТ СУРОВИ НАКАЗАНИЯ.
  • 89 Гошо

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Стар глупак":

    Да ама с тоя под 100 че си изпокинат нервите Леле пък на светофара, като им се нареди до тях некой с шестак ,дето отлепва директно със 100
  • 90 За протокола

    1 0 Отговор
    Като не им стигат хора, да си назначат. Или да въвеждат повече техника и модерни технологии, та подобрят системата на работа. В други държави не съм виждал по няколко пътни полицаи да седят с ръце в джобовете и да гледат как колите прелитат покрай тях. Или да не обръщат внимание на определени нарушения, защото са излезли на акция за други нарушения. На много места полицаите работят поединично, докато у нас са на двойки.
    Колкото до ограничаването мощността на колите на младите шофьори, това не е решение. С кола с 60-70 к.с. можеш да направиш също огромни поразии. Трябва да се подобри контрола, да започнат да се приемат клиповете от видеорегистраторите за доказателство, да се направят законови промени така, че грубите и системни нарушители да се вадят от движението.
    Много може да се направи, но у нас се предъвкват само 2-3 нещица - обучение, по-високи глоби и май е само това.
  • 91 Българин

    1 1 Отговор
    100 конски сили са много за младите шофьори, на тях са им необходими не повече от 70кс.В момента карам автомобил с 75кс и мощността ми е абсолютно достатъчна, при условие че караш нормално.В близкото минало почти целя автопарк от леки автомобили беше до 70-80кс. и ни стигаше да пътуваме и да си вършим работа с колите.Кайто иска да се прави на състезател да ходи на специалните писти и да си избива хормоните там, но да не избива хора по пътищата.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 ганю

    0 0 Отговор
    това е правилно със заплатите
    ама за конете в европа е до 75 коня за млади шьофьори
  • 94 ганю

    0 0 Отговор
    Абе имаше един дето уби баба си с трабант а той е 26 коня