14 Август, 2023 10:00 24 680 159

Генерал Димитър Шивиков: Русия създава българските ВМС да се знае и помни!

  • генерал-
  • димитър шивиков-
  • русия-
  • българските вмс-
  • българия-
  • опълченци

Преди 144 години на 12 август, само година след като Русия ни освобождава от пет-вековното Османско робство, група руски флотски офицери полагат началото на българския военен флот. Тогава е наречен Дунавска флотилия и се състои от подарените от Русия 4 парахода, 7 парни катера, една шхуна, една баржа и 5 гребни лодки

Генерал Димитър Шивиков: Русия създава българските ВМС да се знае и помни! - 1
Снимка: Димитър Шивиков / личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Преди 144 години Русия, а не Германия, Англия, Франция или Австро-Унгария поставят основите на българския военен флот. Изброените държави разпокъсаха освободеното от Русия Отечество, контра адмирал Михайлов! Не знаете ли тези исторически факти за създаването на ВМС и кой ни ПОДАРЯВА първите бойни кораби? Недостойно и позорно поведение! Честит празник на колегите от ВМС с пожелания да служат само и единствено на Отечеството! Бъдете живи и здрави, колеги! Публикувам и едно мнение на възмутен сънародник, Димитър Гигов, зад когото заставам изцяло. "Поредната грозна българска неблагодарност!


По повод 12 август - празник на осакатените след "демократичните промени" български военноморски сили, поздравление по БНТ направи техния командир - контраадмирал Кирил Михайлов (на снимката).
В поздравлението чухме за "агресията на Русия", включително и за нейната вина за мините по нашето крайбрежие. Без да се уточни, че това са некадърно поставени украински мини.


Така и не стана ясно на зрителите откъде на 12 август 1879 г. в Русе се е появил българския военен флот. Сигурен съм, че ако беше доставен от САЩ, Англия, Германия, Австро-Унгария или Франция, това щеше да е дебело подчертано. Уви!


Преди 144 години на 12 август, само година след като Русия ни освобождава от пет-вековното Османско робство, група руски флотски офицери полагат началото на българския военен флот. Тогава е наречен Дунавска флотилия и се състои от подарените от Русия 4 парахода, 7 парни катера, една шхуна, една баржа и 5 гребни лодки.


Първият набор от 145 български военни моряци е обучен от 9 офицери и 54 подофицери и матроси на Руския флот.
Ето това можеше и трябваше да каже лицето Кирил Михайлов, но не посмя.
Язък!" Русия създава българските ВМС да се знае и помни!

Генерал Димитър Шивиков: Русия създава българските ВМС да се знае и помни!
Снимка: Фейсбук / Димитър Шивиков

И да се помни, че преди 146 години изгря Свободата на майка България със саможертвата на българските опълченци и руските воини! Дълбок поклон пред паметта на героите! Благодарим ти, Русийо, освободителка наша!

Генерал Димитър Шивиков: Русия създава българските ВМС да се знае и помни!
Снимка: Фейсбук / Димитър Шивиков


Поставете оценка:
Оценка 4 от 242 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сара

    133 227 Отговор
    Създадени от Русия, контролирани от Русия. Да се помни.

    Коментиран от #3, #8, #54, #108, #114, #121

  • 2 Българин

    301 90 Отговор
    Прав е! Фкт! Интересно новите господари какво създадоха? Някой може ли да каже?

    Коментиран от #92

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Индианец

    227 79 Отговор
    Съвсем скоро пак ще ни освободят

    Коментиран от #60, #123

  • 5 Ген. Колев

    136 234 Отговор
    И сега какво, до края на света ли ще се кланяме на руснаците? Без значение какви глупости правят ние ще ги подкрепяме?
    Благодарен съм на руснаците от 19 век, които ни освободиха, но какво общо имат те със руснаците от 21век, същите хора ли са?

    Коментиран от #13, #53, #129

  • 6 Браво

    274 105 Отговор
    БРАВО!
    Най после един честен и смел българин!

    Коментиран от #113, #132, #135, #150

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Хмм

    174 53 Отговор

    До коментар #1 от "сара":

    До 44 та година от кой сме контролирани, след 89 година от кой сме контролирани. Аре стига с тая Русия. Ние сме си Ганьо, никой не ни е виновен.
  • 9 Болшивиков

    78 165 Отговор
    Като пукахте натовски поръчки и парички с твоя генерал-летец не рева, сега като те усетиха за чия армия и измислена история работиш, политика реши да правиш!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 БОЗА

    104 19 Отговор
    Да се чуди човек,как подобна статия излиза тук...за да стигнем дотам,че да се радваме на дивизион надувни лодки...помнете Русе и Александр Конкевич..."От тук започва българското морячество"... ;-)


    Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
  • 12 Сталин

    236 66 Отговор
    Русия създава българските ВМС ,а Сащ ги затриха
  • 13 Някой си

    210 36 Отговор

    До коментар #5 от "Ген. Колев":

    Човекът ти говори за 19 век.
    И за западното лицемерие което е постоянно.
    И за България, която трябва да уважава себе си.
  • 14 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    188 48 Отговор
    Все още има истински българи и българки и е добре, че гласът им се чува! Чест им прави!

    Коментиран от #124

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Родолюбец

    78 131 Отговор
    Мдаа този Шивиков на беше ли съден за корупция и злоупотреба с държавни(наши)пари???????
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Българин

    83 111 Отговор
    Как се нарича човек, който работи за дъжава, която е обявила родината му за вражеска държава?

    Коментиран от #22, #26, #138

  • 20 МИ ЧИ ТО

    20 16 Отговор
    НИКАДЕ В СЪЧЕТАНИЕТО НЯМА ЛИТОГРАФИИ ОТ
    ТОЗИ ПЕРИОД.....🤔.....
  • 21 Българин

    78 144 Отговор
    Тези подаръци ни излезнаха през носа ген. Шивиков - да се знае и помни!

    Коментиран от #36

  • 22 Болшивиков

    54 99 Отговор

    До коментар #19 от "Българин":

    Предател, мисля!

    Коментиран от #25

  • 23 Откровен пропутински измекяр

    56 125 Отговор
    Жалко за теб гнидо
  • 24 Българин

    74 147 Отговор
    Представете си, и ТОЗИ е трябвало да пази България, в случай на изпълнение на плана на фашиста в Кремъл да "асвабадят" Черноморието ни както сега "асвабаждават" Украйна. Тоя, Радев, Янев и пр. са били готови да ни поднесат на тепсия на Путлер.
  • 25 Българин

    48 119 Отговор

    До коментар #22 от "Болшивиков":

    Предател, безродник, еничар, всичко заедно.
  • 26 Ами

    35 74 Отговор

    До коментар #19 от "Българин":

    В нашите учебници по История ги наричаме "опълченци". В останалия свят са предатели.

    Коментиран от #27

  • 27 Българин

    25 59 Отговор

    До коментар #26 от "Ами":

    Значи не си знаеш и историята? Опита се да скалъпиш нещо, но не ти се получи, защото опорката, която използваш е с друг пример, а ти сам нищо не можеш да измислиш.

    Коментиран от #32

  • 28 КРАЛИ МАРКО

    111 48 Отговор
    Съвсем скоро Русия пак ще ни освободи от ЕВРЕЙСКО РОБСТВО!
  • 29 !!!?

    67 95 Отговор
    Помним, помним Шивиков !!! Помним и когато през 1916 руския флот бомардира Варна и Балчик, и избиваше мирни българи...!!!?

    Коментиран от #33

  • 30 Чуденка

    63 122 Отговор
    Поредната руска подлога. Как не го е срам да се нарече български генерал?
  • 31 да се помни

    124 33 Отговор
    да ама новите правителства създадоха съвременната БНА със
    самальоти на хартия, ръждиви кораби на котва и една две
    имагинерни подводници втора-трета употреба.
    Благодарение натиска на световните терористи САЩ.
  • 32 Жжж

    22 97 Отговор

    До коментар #27 от "Българин":

    Опълченците (родните, тези на Шипка например) заемат страната на врага и агресора срещу родината си - Османската Империя. Кое не ти е ясно в този исторически факт? Навсякъде другаде това са национални предатели. В България са герои. Нашата история "срамно" мълчи, че по-голямата част от етническите българи са воювали на Страната на Османската Империя (родината си), но историята се пише от победителите. Така Русия си прави губернията Княжество България, но по-късно се освобождаваме от нея.

    Коментиран от #48

  • 33 да се помни

    111 23 Отговор

    До коментар #29 от "!!!?":

    Чърчил прeди 77 г.: Coфия трябвa дa бъдe cринaтa, в руинитe дa ce
    зacaдят кaртoфи. Нужнo e дa ce удaри eдинcтвeнo cтoлицaтa нa
    Бългaрия, зa дa кaпитулирa цялaтa държaвa, кaзвa бритaнcкият
    миниcтър-прeдceдaтeл


    14 нoeмври 1943 гoдинa e eдин oт нaй-тeжкитe дни
    зa Бългaрия пo врeмe нa Втoрaтa cвeтoвнa вoйнa.

    Нa тaзи дaтa бритaнcкитe и aмeрикaнcкитe cили
    прoвeждaт първo мacирaнo въздушнo нaпaдeниe нaд
    бългaрcкaтa cтoлицa.

    Тoчнo в 12,30 ч. 137 caмoлeтa ​- 91 бoмбaрдирoвaчa
    B-25 Мичъл и 46 изтрeбитeля „Лaйтинг“ aтaкувaт
    Coфия. Нaд cтoлицaтa ca пуcнaти oбщo 563 бoмби.

    Рaзрушeни ca 47 cгрaди и пocтрoйки. Убити ca 59
    души и ca рaнeни oщe 128 бългaри. Убити ca 56
    грaждaни, 1 пoлицaй и 6-имa вoeнни. Тeжкo ca
    рaнeни 49 души, лeкo рaнeни ca 79. Cрeщу
    прoтивникa излитaт 17 бългaрcки изтрeбитeля Мe-109.

    Коментиран от #39, #44

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 НАБЛЮДАТЕЛ

    32 80 Отговор
    Ах, какво ли не прави човек за пари. Тоя съвсем изтрещя / той имиджа си го е оакал отдавна /, а сайта защо да не прибере една допълнителна сума от "едрия национален бизнес"?
  • 36 Ма да другари

    36 63 Отговор

    До коментар #21 от "Българин":

    А заграбеното злато, църковна утвар, архивите ... Подаръците никога не са били безплатни.
  • 37 Гост

    45 87 Отговор
    Така е помним и Белене и Ловеч,помним,ще запомня и това изказване на безроден генерал,кланящ се на чужди знамена.
  • 38 само факти

    88 16 Отговор
    14 Ноември 1943 г. – Втората световна война:
    Първа бомбардировка на София от
    британско-американската авиация.

    1944 г. – Втората световна война: Извършена
    е шеста бомбардировка на София от британско-
    американската авиация.

    Коментиран от #41

  • 39 Припомням,

    30 86 Отговор

    До коментар #33 от "да се помни":

    че тогава България е част от Остта, демек съюзник на Хитлеристка Германия!

    Откога русофилите защитавате фашизма?!? А, чакай, сетих се - вие сте Путрелофили и най-обикновени нацистчета, нали, голубчик?!
  • 40 Електра

    50 49 Отговор
    Какво общо има царска Русия със Путлер бе ахмак. И тоя кретен лапаше НАТОвски долари, и използваше войничета за роби, но когато го изхвърлиха за корупция, сега ни учи на история...

    Коментиран от #45, #56, #65

  • 41 Само факти

    24 48 Отговор

    До коментар #38 от "само факти":

    Припомням, че тогава България е част от Остта, демек съюзник на Хитлеристка Германия!

    Откога русофилите защитавате фашизма?!? А, чакай, сетих се - вие сте Путрелофили и най-обикновени нацистчета, нали, голубчик?!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 !!!?

    38 63 Отговор

    До коментар #33 от "да се помни":

    Като си обявил война на Англия и САЩ какво очакваш...а руският флот бомби българското черноморие без да сме обявявали война на Русия, нито пък тя на нас ! Анадънму !!!?
  • 45 Софокъл

    22 15 Отговор

    До коментар #40 от "Електра":

    Много точен коментар!
  • 46 Проблемът

    40 11 Отговор
    явно е че Русия е подарила параходи, катери ... „бизнесмените“ не са могли да приберат комисионни за тази техника. Има хора в България които се мислят, че от всяко нещо трябва да печелят.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Българин

    27 38 Отговор

    До коментар #32 от "Жжж":

    "срещу родината си - Османската Империя" Опълченците никога не са служили на рузките "асвабадители". Те са се били за собствената си свобода. Казах ти, че не си знаеш историята, а нямаш акъл и да измислиш нова опорка.

    Коментиран от #52

  • 49 Историк

    36 10 Отговор
    Българските ВМС имат дълга история и са преживели възход и падение през вековете. В края на 19в действително с помощта на Руската империя започва възстановяването на ВМС, но под руско командване - първият командващ на ВМС е капитан-лейтенант Александър Егорович Конкеевич, а датата е 12 август 1879 г. На 29 януари 1896 г. Народното събрание гласува кредит за военни нужди в размер на 8 500 000 лв., от които 1 500 000 лв. за флота. През есента на същата 1896 г. са предприети първите мерки за изграждане на военноморска база в района на Бургас. Натоварен с проучването и изпълнението на тази задача е мичман I разред Димитриев. Той начертава и програма за развитието и използването на военния флот и морското дело по крайбрежието. Предвижда се доставка на четири миноносеца и една канонерка, фабрикуване на морски мини у нас, строеж на морски арсенал и военен док, създаване на семафорни станции и хидрографско бюро и др. Идеята за изграждането на морска база край Бургас е изоставенa и на нейно място е избран гр. Варна, най-вече заради бързото му разрастване и повишено икономическо значение. Но има и друга причина за това – князът иска тя да е по-близо до Евксиноград. Това имено е истинското начало на въстановяването на българските ВМС като продължение на българската военна доктрина и държавност. На този етап Руската империя, а и почти всички останали велики сили вече са против по-нататъшното развитие на Българските ВМС и се противопоставят на развитието им. Скоро след

    Коментиран от #152

  • 50 7676

    35 21 Отговор
    Добре г-н Шивиков, това се знае че е
    така.Едно бебе като се роди започва
    да расте.България много бързо се усеща
    за стремежите на Руската империя.
    Защо не споменахте и ролята на Пол
    Пишон за укрепването на морските
    сили.Закупени са миноносци и един от
    тях нанася удар по " Хамидие".Истинския
    военен флот си е създаден от нашата
    държава.

    Коментиран от #57

  • 51 Анонимен

    25 9 Отговор
    Кажи какво направиха след 9ти с авиацията и самолетостроене то ти.
  • 52 Жжж

    16 26 Отговор

    До коментар #48 от "Българин":

    Кой за какво се е бил, само той си знае, но е факт, че в Руско-Турската война воюват на страната на Русия, срещу родината си.

    Коментиран от #64

  • 53 Хахаха

    17 19 Отговор

    До коментар #5 от "Ген. Колев":

    Тая опорка ,,какво 8бщо имат руснаците с предците си" интерпретирай за себе си така, не з р о с н и Ко: ,,какво общо има аз с България и с родителите си, т.к. мен ме създаде един заблуден сперматозоид.".

    Коментиран от #74

  • 54 мер

    8 5 Отговор

    До коментар #1 от "сара":

    Изжафка на английски .
  • 55 История с документи

    42 55 Отговор
    Шиваков, ти си национален предател, слуга на кремълския сатрап и международно издирван престъпник.

    Никога и никого руссия не е освобождавала - завладявала е, поробвала е и е заличавала народи. Това е била и целта на руZZия, да ни завладее и пороби, както е сторила с други две Българии.

    "Тогава е наречен Дунавска флотилия" - отговора е в документите. Русски документи .
    "Окупационен фонд, основан за създаване на Руско-Дунавска област. Сборник исторически документи"

    Коментиран от #59

  • 56 Връщай

    11 7 Отговор

    До коментар #40 от "Електра":

    Чаршафите,бе!
  • 57 Хахаха

    39 22 Отговор

    До коментар #50 от "7676":

    Всичко е вторични след Освобождението. Факт е. Както и това, че България вечно трябва да е благодарна на Русия за това, че има България по принцип. И точка. Особено през сегашния конфликт. Русия нападна Османската Умперия- суверенна държава. Защо не я съдите за това? Или когато ви боли имате чувства, а когато боли другите натоди- руснаците в Донбас, ставате д е б и ли.

    Коментиран от #62

  • 58 така така

    39 24 Отговор
    Уважение, ген. Шивиков! Време е да поведете партия "ВОЛЯ" и да тръгнем напред с вас!
  • 59 Този от кого е издирван?

    9 16 Отговор

    До коментар #55 от "История с документи":

    Да не би от Миротвореца?
  • 60 да питам

    9 9 Отговор

    До коментар #4 от "Индианец":

    От перални и телевизори ли?!
  • 61 Хъхъ

    30 31 Отговор
    Това е прекрасно, после ни поробва и избива над 30хил българи. Пак ли трябва да благодарим за това ?
  • 62 Българин

    34 34 Отговор

    До коментар #57 от "Хахаха":

    Рузия вечно трябва да е благодарна на България, че й е дала писменост, иначе още щяхте да си служите с лъкове и копия и да пиете вода от блатата. Рузия вечно трябва да е благодарна на Европа, че и е дала култура, и й е построила градовете, иначе няй-голямото ви постижение щеше да е, че имате дървени къщи.
  • 63 Питанка

    32 32 Отговор
    Копейки, вие освен съветски преразказ на историята друго чели ли сте ?

    Да сте погледнали някой ДОКУМЕНТ ?
    Да сте чели Ботев, Раковски, Захари Стоянов, Стамболов ...?

    "Авантюрите на руския царизъм в България" (По документи на руските царски архиви).

    Как пък може да сте толкова наведени и заблудени, да славиш чужда държава за сметка на твоята, или вие се чувствате повече руснаци от колкото българи ?

    Коментиран от #71

  • 64 Българин

    19 3 Отговор

    До коментар #52 от "Жжж":

    "Кой за какво се е бил, само той си знае" Знаят всички, защото тези хора са оставили докумнети, в които казват за какво се бият.
  • 65 Рамбо първа кръв

    26 32 Отговор

    До коментар #40 от "Електра":

    Абсолютно точен коментар, навремето всички крадци и престъпници, като конекрадеца "генерал" Чочоолу са бягали в СССР, зъвърнали се като шумкари, и след 9ти са грабели и ликвидирали разцвета на България, за да ни подготвят за 16та република.

    Коментиран от #69

  • 66 Реалист

    36 43 Отговор
    Това не може да е българин, камо ли генерал от българската армия.
    Това съветско произведение, този хомосъветикус не може да бъде наречено българин!
    Срам и позор си шиваков! СРАМ !

    Коментиран от #116

  • 67 Един

    13 19 Отговор

    До коментар #3 от "Ала бала":

    При Втората световна война СССР настоява да влезем в тристранния пакт.
  • 68 Ефрейтор

    29 34 Отговор
    Тоя как е станал генерал???

    Коментиран от #82

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 генерал ли

    32 37 Отговор
    Шебеков е военна карикатура.Повече обича Русия от България..Това всъщност е характерно за съвременните български патриоти сега копейки.!
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Елементарен

    22 11 Отговор
    И ти си създаден от тях бе пич и никога няма да застанеш от страната на България
  • 73 Българин

    31 29 Отговор
    Как се нарича човек, който твърди, че предците му са били роби, и че като "благодарност" на уж "асвабадителите" си, трябва да им бъде на тях роб?
  • 74 Малорусите ни освободиха

    25 32 Отговор

    До коментар #53 от "Хахаха":

    80% от руската армия по това време е съставена от малоруси, днешните украйнци. Ха сега на кой да сме благодарни, на тези дето са седели в Москва спокойно или на тези, които са се били по байрите?
  • 75 Бако

    27 28 Отговор
    Нямаме си патриоти, само проруски идиот!
  • 76 Да се знае и помни

    26 13 Отговор
    Българският флот го създава хан Аспарух с лично издяланите от българите 120 еднодръвки и сглобени 70 сала с които е прехвърлена пехотата през Дунав през 681г. Конниците го преплуват с конете. Това е дунавската флотилия.
  • 77 И тоя

    22 23 Отговор
    рашист пак изпълзя.
  • 78 Стилян

    18 24 Отговор
    А ти шибик и за ефрейтор не ставаш.
    Лапай голямата пенсия,а за парите от 20заплати,аз трябва да работя 100 месеца.
  • 79 Българин

    20 24 Отговор
    Този екскрементояд с нисък интелект ли е или е просто копейкаджия?
  • 80 Троловете

    36 21 Отговор
    кръв пи каят! Каквато и истина да се каже за Русия,нашата Освободителка,платените продажници реагират! Може да сте платени продажници,но и сте много малко! Има,няма 200 човека,толкова се събирате на жълтите павета!Белене ще ви поеме спокойно!Предатели!
  • 81 Тоя

    18 22 Отговор
    Русофилитичен отпадък е още жив.На екскремента екскремента.
  • 82 така така

    14 10 Отговор

    До коментар #68 от "Ефрейтор":

    За разлика от Гумен Радев е български ггенерал и е участвал във война... така е станал генерал!
  • 83 В Габрово

    21 18 Отговор
    има квартал "Киевци" където е имало гарнизон на руската армия 1878г. Когато габровци ги наричали руснаци те казвали - не сме руснаци, руснаците са московци, а ние сме киевци. Това са били войските сражавали се на Шипка. Руснаците имат навика да си присвояват всичко положително от Руската Империя и СССР. Руският поп Гундяев нафута Радев за това, че спомена финландци, румънци, украинци като освободители, а вицепрезидентката Йотова му целува ръка на колене.
  • 84 Има филм нарешен второто освобождение

    12 6 Отговор
    Има филм нарешен второто освобождение в ютуб, гледайте!

  • 85 дядото

    29 10 Отговор
    браво,да се знае от хората.радва ме,че не са изчезнали нито българските патриоти,нито българските офицери и генерали.да живее свободна и независима българия.
  • 86 Ха ха ха

    18 24 Отговор
    Знаем го тоя продажник , няма какво да му четем бълвочите .
  • 87 Ами сега?

    23 23 Отговор
    Е тя, Русия създаде и комунизма, създаде Варшавския договор, СИВ, СССР, ГДР, Северен Виетнам, създаде и буферна зона по западната си граница от послушни по принуда държави от Източна Европа, а нито едно от тях не съществува. Създаде и Северна Корея, да се знае и да се помни! И не само това, но върхушката както в Русия, така и в България продължава да прави опити да възроди, под някаква нова форма, ония времена където само шепа хора имаха облаги и права, а останалите само задължения да им ги осигуряват ако е нужно и с живота си. Колко още Лениновци, Сталиновци и Путиновци трябва да се изредят за проумеят тези два народа, че съществуват не за да създават блага и спокойствие за себе си, а за управниците? Дори и в момента виждаме как за един самозабравил се диктатор народа не е съставен от хора със собствено достойнство, а е просто пушечно месо и единствената му задача е да защитава с живота си налудничавите му идеи и комфорт.
  • 88 варна

    20 6 Отговор
    вчера одих на морса гара у варна!
    жалко гледище,едн дръзки дето ша потъне от първата ракета и на морко военна база празно!!!
    ино време като бах морски имаши 15 кораба и подводници без хидрографа и торпедни и гранични!!

    Коментиран от #89

  • 89 Айде бе...

    13 12 Отговор

    До коментар #88 от "варна":

    Прав си, но защо премълчаваш факта, че на всичките, заедно с двете подводници (става въпрос за 1972 г., а при теб може вече да е била само една или нито една), предназначението им беше по най бързия начин да се придвижат до Босфора и там да бъдат потопени за да го задръстят? Докато пристигнат руснаците от Одеса. Сега положението не е по различно, но целта е руснаците да не могат да излязат.
  • 90 Иван

    18 30 Отговор
    Другарю генерал, в момента русия е една терористична, недемократична и пропаднала страна. И това трябва да се помпи

    Коментиран от #98

  • 91 Морския

    16 21 Отговор
    Петков ден 1917 година , руски крайцери бомбандират българското крайбрежие за седмица!
    Да се помни!
    Служил съм във флота през 80 те ,и помня какви консерви бяха нашите "военни " кораби!

    Коментиран от #100

  • 92 Русия

    7 9 Отговор

    До коментар #2 от "Българин":

    Едно голямо нищо
  • 93 Руси

    8 7 Отговор
    А дали украинци не са били?

    Коментиран от #95

  • 94 Санди

    6 11 Отговор
    Политически хамелион.
  • 95 Дивергент

    23 0 Отговор

    До коментар #93 от "Руси":

    А има ли значение опълченците на Шипка дали са били шопи, македонци, траки или власи? Говорим за българско опълчение нали?
  • 96 Мнение

    15 20 Отговор
    Този генерал, наясно ли е че последните 30г. България пак се управляваше и беше в пълна зависимост от Русия.
    Чак след войната с Украйна, има някакви наченки на освобождаване от Руско влияние. До кога ще се кланим пред Русия. По същата логика по време на първото и второто българско царство е имало войни в които сме имали съюзници и благодарение на тях държавата е оцелявала. Сега трябва ли и на тях да се кланим. Болен мозък има този генерал. Той си мисли, че българската държава започва и завършва с Русия.
  • 97 Лъжа

    7 16 Отговор
    Нищо такова няма. Продава ни ги и то скъпо.много скъпо.за втора ръка лодки.за 5 пробити корита даваме над 10к златни левове

    Коментиран от #102

  • 98 Дивергент

    13 1 Отговор

    До коментар #90 от "Иван":

    Когато полицията задържа престъпник, тя брутална, недемократична, нарушител на правата, терористична, агресивна служба ли е? А ако престъпника е убил точно вашето дете променя ли представите ви за справедливост и оценка на действията и?
  • 99 бл.134 в Zап. парк

    5 9 Отговор
    Голяма работа! Мобилизация и изпращане на българската армия на фронта .Веднага
  • 100 Дивергент

    19 7 Отговор

    До коментар #91 от "Морския":

    С днешните управници, които са ни ги назначили от "Посолството" и техните провокативни действия нищо чудно пак да ни бомбардират.

    Коментиран от #146

  • 101 Проф. Иво Христов

    12 14 Отговор
    Одеала или чаршафи беше крало генералчето? Имам къса памет та питам.
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Щерю

    13 10 Отговор
    Върни одеялата които открадна от военното поделение. Негодник
  • 105 ССС

    12 8 Отговор
    Поредния руснак, който се представя за българин.

    Преди 155 години раша завладява територия от османската империя, за да я превърне в окупирана марионетна държава, а след това в част от раша.

    Създаването на ВМС е за да пази територията на новите господари.

    Ти руснако си чел историята на България писана в Санкт Петербург и Москва.
  • 106 Водолей

    13 12 Отговор
    И това ми било Български генерал. Зад него е Българското знаме а той вперил поглед в руското.
  • 107 Още един

    10 12 Отговор
    генерал, който обича чужда страна повече от родината си! Още едно петно, още един позор!

    Коментиран от #110, #120

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Да се помни

    8 7 Отговор
    Че България е платила на Русия за т. нар. освобождение, но дефакто руска окупация
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Непознат

    8 8 Отговор

    До коментар #1 от "сара":

    Създаден от сащ, продаден от сащ, управляван от сащ. Това е сащ. А не България. Заради сащ ние нямаме нищо сега.

    Коментиран от #122

  • 115 Иванов

    11 7 Отговор
    Шивиков не от тази русия се създаде ВМС и без тях ВМС щяха да се създадат,само да ти се напомни генерале и само да ти напомня и на други като теб че българите си платиха за свободата със логистика,със злато и също така не малко кръв,САМО ДА СЕ ПОМНИ
  • 116 Рихтер

    9 7 Отговор

    До коментар #66 от "Реалист":

    Да се разжалва в редник и да замине в ареста за военен съд генерал Шивиков- предател
  • 117 Другият един

    8 1 Отговор
    Нека четат неблагодарните дюнмета дето правят тема нета на работодателите си и им се кланят до земята Днес като четох за Нигер препознах България Срамота в Африка разбраха какво ги правят тук допускаме същото
  • 118 Радев

    7 5 Отговор
    Боже, колко много идиоти е родила България за последните 30 години.
  • 119 Да припомним на генерала

    9 9 Отговор
    Да припомним на генерала думите на нашите възрожденци-революционери:" Който ни освободи, той ще ни зароби!" Флотът е създаден от Русия, за да е на пълно руско подчинение. Русия в тайни преговори със западните велики сили е гледала на Санстефанския договор, като на прелиминарен и е споделяла мнението им, че небива да има голяма държава България. Доказва го, като пречи на Съединението 1885 и заедно с Австрия насъсква Сърбия да нападне България и я унищоже, като държава. За да улесни сърбите изтегля целия руски команден състав от младата българска войска, в навечерието на Сръбско-българската война 1885. Русофилията днес е опасна болест, като шизофренията.
  • 120 И пак да питам:

    9 6 Отговор

    До коментар #107 от "Още един":

    Защо, докато генералът имаше АКТИВНА военна кариера беше натовски генерал, а когато военната му кариера приключи безславно (имаше някакъв скандал с подчинени му войници, които "му работели ангария на частно"), генералисимо активно активира политическата си кариера, която в никакъв случай няма връзка с НАТО. Има връзка с пропутинови щения!!! Докога нашите "натовски" генерали ще са червени генерали??? Нямаше ли други кадри навремето, че НАТО опря до този политически хамелеон? КОЙ го изпрати в НАТО!? Кой!? Докога ще си отглеждаме такива??? Директно да заминава в руската армия, на помощ - че са я закъсали. Там да се глави генерал, там да му работят ангария руски войници, там да избива щенията си! Поле за изява - безкрайно! Ще го оценят по братски! НАТО трябва да му отнеме дипломите и званията, с които се кичеше този shibek!

    Коментиран от #126

  • 121 Стойко

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "сара":

    И се пишеш вече с женско име ! Да не си си направил операция за смяна на пола ?
  • 122 Мне!

    9 7 Отговор

    До коментар #114 от "Непознат":

    Първоначално създаден от БКП!!! Лично го познавам от дете. И него и близките му! Човекът си е комунист открай време. Без значение дали все още притежава книжката или не! По убеждения и философия е комунист. Това, че е обучаван в НАТО, нищо не означава! Просто хитрецът се е възползвал навремето от системата свят да види и света него да види! Толкоз! Този не олицетворява НАТО. Той дори България не олицетворява! Олицетворява НАЙ-ВЕЧЕ личното си его и после - рашистан. Не виждаш ли, че вие на умряло за рашите??? Митьо, митьооо всяка година те виждам на 6-ти септември в Пловдив как речите на Радев спират дъха ти!!! Нито веднъж не пропусна реч на площад Съединение в Пловдив! Той и бившата му съпруга бяха едни от най-нахъсаните комунисти! Рядко се срещат толкова надъхани комунисти!
  • 123 Няма!

    6 9 Отговор

    До коментар #4 от "Индианец":

    Този път няма да им се дадем. Единствено ще им предадем такива като шивика!

    Коментиран от #128

  • 124 Този плямпа точно,

    8 8 Отговор

    До коментар #14 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    защото гласът му НЕ се чува. А много му се иска да му се чува! Ама нейсе, свърши тая яма, генералската! Стига толкова генерали. Зелен чорап, тиквиций, яневуя генерал, този и той се появява чат пат за да напомни на света, че все още го има. Стигат ни тези генерали. Пенсия! И да си почиват под ореха на сянка!
  • 125 България си е платила"помощтта".

    6 12 Отговор
    България я платила със злато свободата си, на три пъти, Русия отмъква златните резерви на страната ни. ВМС са изградени с руска организация и кадър, но НСъбрание в София гласува голям бюджет и фактически България заплаща създаването на ВМС. Русия е гледала на България, като на своя губерния.

    Коментиран от #131

  • 126 Подлец

    7 10 Отговор

    До коментар #120 от "И пак да питам:":

    Защото е руско мекере.
  • 127 Така не се държи един генерал!!

    7 12 Отговор
    Шиваров се уреди с натовска пенсия и сега плюе по НАТО, и възхвалява Русия. Сигурно има изгода, я рускобългарска фирмичка, я на свои близки такава...
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Кубрат

    13 5 Отговор

    До коментар #5 от "Ген. Колев":

    Има една разлика от освобождаване и създаване.Руснаците създадоха държава България,това си го набийте в картините.Всичко каквото имаме и каквото се открадна е направено или дадено от царска Русия или от СССР. Това е факт.
  • 130 Казуар

    7 9 Отговор
    Другарю Шивиков, чувал си многократно думата Задунайска губерния.

    Коментиран от #145

  • 131 Хахаха

    14 3 Отговор

    До коментар #125 от "България си е платила"помощтта".":

    От къде имаш злато като те няма 5 века.Стига с тези холивудски тъпотии.Руснаците дори плащат на османците солидна сума за парчето земя която откъсват от тях.Имал злато нищо не сме имали,погледни София на какво препича тогава на кенеф.Така е била цялата България.
  • 132 Петър Петров

    9 9 Отговор

    До коментар #6 от "Браво":

    този честен българин според Вас,ползваше безплатният труд на войниците си да му правят апартамента и затова беше уволнен от армията.Такива ли са частните хора според вас?
  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Мима

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "Браво":

    Поредния боклук в пагони !

    Коментиран от #141, #142

  • 136 Философ

    6 6 Отговор
    България се е разплатила с Русия за т.н. освобождение и явно в т.ч. и "подарените" кораби. Стига с това чуждопоклонство и преданост към държава, която винаги е ламтяла за контрол и влияние върху нашата територия! Нека първо те ни се поклонят за просветлението, писмеността и културата, която им подарихме безплатно за да се консолидират като държава и нация...
  • 137 Едуард Петров

    5 4 Отговор
    Напълно съм съгласен и подкрепям казаното, защото е Историческа Истина!
    Има африканска поговорка:
    АКО ЕДНА ЛЪЖА Е ТРЪГНАЛА ПРЕДИ 100 години, ИСТИНАТА Я НАСТИГА ЗА ЕДНА СУТРИН!
    НА НАШАТА ДРЕВНА ТРАКИЙСКА ЗЕМЯ СА ИЗДИГНАТИ ПОВЕЧЕ ОТ 500 РУСКИ ПАМЕТНИКА, НЯКОИ- ТВЪРДЕ ГРАНДИОЗНИ И НА ЗНАКОВИ МЕСТА!
    НАРОДНИЯТ ПОЕТ ИВАН ВАЗОВВ СВОЯТА СТИХОСБИРКА ,,ЕПОПЕЯ НА ЗАБРАВЕНИТЕ" ПИШЕ:
    Българийо, за Тебе те умряха!
    Една бе Ти достойна зарад Тях!
    И Те за Теб достойни, Майко, бяха!
    И Твоето Име само кат мълвяха!
    Умираха без страх!

    Коментиран от #140

  • 138 Бай вую

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Българин":

    А дали има някаква предистория, за да стане вржешка държава.само питам
  • 139 Човек

    4 8 Отговор
    Последните 30 години от какво Русия освобождава?
    От тоалетни чинии и перални машини? Или от згради къде живеят хора?

    Коментиран от #156

  • 140 Ленски

    6 2 Отговор

    До коментар #137 от "Едуард Петров":

    Само да напомня. "Епопея на забравените" е отговор на някои от нашия политически "елит" след освобождението ни от турското иго, които наричаха нашите революционери терористи. И сега по същия начин, пак от политическия "елит" замениха робството с"турско присъствие". Забележете и тогава и сега това са хора, които ни приобщават към
  • 141 Ленски

    8 3 Отговор

    До коментар #135 от "Мима":

    Само да напомня. "Епопея на забравените" е отговор на някои от нашия политически "елит" след освобождението ни от турското иго, които наричаха нашите революционери терористи. И сега по същия начин, пак от политическия "елит" замениха робството с"турско присъствие". Забележете и тогава и сега това са хора, които ни приобщават към ценностите на запада.

    Коментиран от #144

  • 142 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 143 КАРЧО СОКЕРЕСКОВ.

    11 2 Отговор
    КАК МОГА ДА ИЗРАЗЯ МНЕНИЕТО СИ КАТО ГУГАЛА Е АМЕРИКАНСКИ.СЛЕДЯТ НИ ПА ВСЯКО ВРЕМЕ НА ДЕНОНОЩИЕТО. ДА ЗНАЯТ НЕСА ДОБРЕ ДОШЛИ В ЕВРОПА.
  • 144 Ленски

    0 1 Отговор

    До коментар #141 от "Ленски":

    Грешка. Коментара е отговор на 137
  • 145 Ленски

    2 6 Отговор

    До коментар #130 от "Казуар":

    Не подменяйте понятията-имперските апетитити на Русия с резултатата от тази действително освободителна за България война.
  • 146 дончичо

    1 1 Отговор

    До коментар #100 от "Дивергент":

    Е напълно оправдано,
  • 147 гост

    8 9 Отговор
    Тоя е много заблуден човек!!! Типичен соц военен......тъп и предан на овчарите и обущарите дето са го направили генерал. Сега и от политика разбира. Верен на поробителите и тея дето го обявиха за враг , а той продължава да се превива в кръста. Простотийо нямаш край!!!
  • 148 Потресен

    4 3 Отговор
    Всеки си чете историята както му е удобно, или пук както ни е втълпявана няколко поколения, само че вече знаем че не са били само руски войни, но това е по-удобно да се премълчава в контекста по-горе, освен това онази Русия няма много общо с днешната, а може и да бъркам
  • 149 Брей,брей

    12 4 Отговор
    Каква злъч,каква омраза ,каква пяна в устата на уж българи срещу български генерал. Ако беше американски сигурно щеше да му оближат меките части. . Срамота! Генерала бил предател защото казва истината ,а вие побеснели от злоба русофоби какви сте. Отричате историята ,плюете на паметта на всички загинали за нашата свобода ,величаете запада от който нищо добро не сме видели и не ви е срам. Вие за разлика от генерала и повечето българи сте продажници , предатели и пълни неблагодарници . Като толкова ви е драг запада ,заминавайте и никога не се връщайте.
  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Професионалист

    3 1 Отговор
    Митко,прав си,но това е отдавна,сега убиват мирни граждани...за съжаление.
  • 152 Край

    2 5 Отговор

    До коментар #49 от "Историк":

    Абе Историк за какво възстановяване на държава и флот говориш. Когато един народ не е имал държава 500 години в него и помен от държава не остава. Русия освобождава българите и им СЪЗДАВА държава. От пощата през полицията до армията министерствата съдилищата до народното събрание и Търновската конституция - всичко е руско дело. България е била руски проект и е създадена за да има Русия силен и верен съюзник на Балканите. Оказваме се неверни а вече и слаби и несъюзник. Бог да пази България. Българите вече не я щат.
  • 153 Ал Бунди

    3 5 Отговор
    Дрогарят генерал май забрави, че добре заплатен като доброволец, трепеше иракчани на воля като натовски офицер. Откакто се издъни с ремонта на апартамента си с безплатен труд на войничетата, обърна палачинката.. а го бяха подготвили за водещ Български офицер в централата на НАТО...Т

    Коментиран от #155

  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Гошо

    0 0 Отговор

    До коментар #153 от "Ал Бунди":

    Е що ли не те отрепе и тебе някой ,поне да не се мъчиш ,ybитаk
  • 156 Кво да те нареча освен1

    0 0 Отговор

    До коментар #139 от "Човек":

    П.о.мияр 32 полов
  • 157 Иванчо

    2 1 Отговор
    Шебеков е неудържим в генерирането на серсемлъци.
    Бута се из политиката, ама всички го подритват като сапун в турска баня.
    Абе що го изхвърлиха като мръсно коте от армията?
    И вместо да се засрами, ходи да се пъчи с глупотевините си.
  • 158 МОЛИ

    0 1 Отговор
    ТОЗИ И ТРИМАТА ШПИОНИ В АНГЛИЯ ДА БЪДАТ ЕКСТРАДИРАНИ В РУСИЯ!!!НЕ НИ ТРЯБВАТ ПОДЛЕЦИ.
  • 159 Българин

    1 1 Отговор
    Руска подлога! И това бил "български" генерал!? Е, у нас е пълно с руски слуги сред висшите офицери, нужна е чистка.