Last news in Fakti

5 Септември, 2013 11:42 24 560 10

Най-запомнящата се катастрофа на Илия Царски

  • илия царски-
  • рали-
  • шампионат-
  • състезания

Илия Царски за състезанията, несполуките и още нещо (част 2)

Най-запомнящата се катастрофа на Илия Царски - 1
Снимки: Facebook

Представяме ви втората част от интервюто с автомобилния състезател Илия Царски, което той даде специално за Факти.бг


Защо заложихте на автомобила Mitsubishi Lancer Evo9?

Тази марка и по-специално моделите Evolution се доказаха, като много добри автомобили. Моят тим „Автоцар”, който е един от най-добрите в България,  промени изцяло автомобила и от него са останали изключително малко основни елементи. Имам предвид, че колата е направена на основата на Evo9, но всичко вътре е променено.Самата серия автомобили Mitsubishi Evolution е направена за автомобилни състезания и на мен лично ми харесват, защото са много издържливи и най-вече са подходящи за това, което правим.

Имате дългогодишен опит като състезател, което означава, че сте имали и не малко произшествия на трасето, кое от тях бихте определили като най-запомнящо?

Състезател без катастрофи е като ученик без двойка. Едно от най-запомнящите се произшествия е през 2010-та година на 29-ти март, във Велико Търново, когато един мой колега ме блъсна отзад, колата се завъртя, защото беше мокро и със 180 км. се врязах в един стълб.  Първо – шокът беше много голям, второ – колата тотално се смачка и трето – продължаваме да се съдим със застрахователи, които успяват по всевъзможен начин да подкупват съдиите и да не плащат. Ако трябва да съм честен, в момента подготвям документите за Върховен съд и евентуално ще жалвам и в Стразбург, защото, типично за България, всеки търси някакви начин да не плати.

Променил ли се е по някакъв начин, към добро или лошо, през последните години планинският рали шампионат?

Промяната за добро, се състои в това, че стартират много сериозни автомобили със страхотни пилоти. Не е добре, че лошите трасета не стават по-дори, а напротив – пропадат още повече, което е и предпоставка за много инциденти. Надявам се, тази година Българската федерация да направи оценка на тези маршрути и догодина да останат само най-добрите от тях. Говоря за трасетата, които отговарят на изискванията и които са добре обезопасени, защото безопасността на пилота, при евентуално излитане е най-важна. Някои от изискванията са да бъде чист асфалта, не трябва да има дупки по пътя и да има мантинела, която при излизане от трасето, да предпази пилота от пропадане в някоя пропаст. Едни от необезопасените трасета в България са тези в Габрово и Пещера. Но да не гледаме само негативно, защото има и много добри маршрути, като тези в Благоевград, Сливен, Кюстендил, Панагюрище и Бузлуджа. Има трасета, които са класически, с много добра настилка, като някои от тях, могат съвсем спокойно да претендират, да станат част от Европейския шампионат. Моят клуб възнамерява да предложи догодина да се направят някои от състезанията на една и съща писта два пъти, защото е важна безопасността и публиката най-вече.

Има ли много чуждестранни състезатели, които идват да се състезават в България?

Да, има чуждестранен интерес. Преди две години, тук се състезаваше един италиански пилот, който взе участие в българския пистов шампионат. В планинските състезания се включват гърци, сърби и македонци, като на трасето в Благоевград има особено сериозен интерес от гръцка страна.

А Вие състезавате ли се в чужбина?

Не, участвам само в българския шампионат. Тази година имахме идея да се включим в две състезания, в кръг от Европейския шампионат, но това зависи от нашите рекламодатели, в смисъл такъв, къде би могло да представлява най-голям интерес за тях. На този етап сме само в България, защото тук имаме 16 състезания, които са предостатъчни… просто нямам физическа и финансова възможност за повече, защото както казах този спорт е един от най-скъпите.

Имате ли идол от световноизвестните състезатели на когото симпатизирате?

Имах във Formula 1 - Сена, на когото се възхищавах много, но вече не е сред живите. От рали състезателите -  Макинен, Карлос Сайнтс и всички други светила от този спорт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
    ами той уж бил най-добрия ни състезател
  • 2 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
    Едно от най-запомнящите се произшествия е през 2010-та година на 29-ти март, във Велико Търново, когато един мой колега ме блъсна отзад, колата се завъртя, защото беше мокро и със 180 км. се врязах в един стълб. Първо – шокът беше много голям, второ – колата тотално се смачка и трето – продължаваме да се съдим със застрахователи, които успяват по всевъзможен начин да подкупват съдиите и да не плащат.
    Е ДОБРЕ ДЕ КЪКЪВ СЪД ТОВА Е СЪСТЕЗАНИЕ БЕ ПРИЯТЕЛЮ СЪСТЕЗАНИЕ МАЙ ТОЙ НЕЗНАЕ ЗАЩО Е ТАМ И КАКВО ПРАВИ

    Коментиран от #4

  • 3 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
    ТОВА СИ Е ЖИВА ХОМОПАРОДИЯ АМИ ЗНАЧИ ТОЗИ НЕ Е НИКЪКЪВ ПРОФЕСИОНАЛИСТ ВСЕ ЕДНО В ФОРМУЛА ЕДНО ДАСЕ СЪДЪТ ПРИ СБЛЪСЪЦИ ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ КОЛКО БОЛИДИ СА ПОЧУПЕНИ ТАМ И НА ВСЯКО СЪСТЕЗАНИЕ КОЛКО СЕ ЧУПАТ ПОЧТИ НЕ МИНАВА БЕЗ УДАРИ
  • 4 Radostin Velchev

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Симеон Тасев":

    Я прочети пак с кой се съди. Той си плаща пре тлъсти премии на застрахователите за да му покриват щетите при евентуална катастрофа и те се правят на ощипани моми и не му плащат полагащото му се обезщетение.
  • 5 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
    да им сложат и винетка затова че карат по републиканската пътна мрежа гражданска и данак в общината и технически това става кола за каране а не за състезания кои нормален би направил това при полужение че колата е сестезателна дори и табели неи трябват при полужени чесе използва за състезаниа парадокс от сякаде при състезание е нормално да се блъскат нали се състезават !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #6

  • 6 EMSKI

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Симеон Тасев":

    Симеончооо, айде пак в четвърти клас...."данак"...."полужение"..."сестезателна"....."чесе"...."състезаниа" !!!
  • 7 Shmeker

    0 2 Отговор
    Е как така много хубави тия митсубишита, а в същото време всичко променено???
  • 8 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
    БФАС не струва за нищо с този противоречив правилник и изискваниата които имат към състезателите това е пулен ъпсурт гражданска технически данък в общината и т.н тея трябва даги премахнат кола която е предназначена за рали състезания неможе по никакъв начин дасе движи по пътната мрежа на Българиа даси преразгледат правилника
    тук става въпрос само за пари да зимат и дане инвестирт нито една стотинка в спорта БФАС неса направили и една писта а са тръгнали да си мерат работата с фиа смешкови са Илия Царски и тои е към краия на кариерата си па нека пак сисе съди с некои като нестава да стане тракторист
  • 9 Пламен Кисьов

    0 1 Отговор
    [vbox7]mf96568dfc[/vbox7]

    http://vbox7.com/play:mf96568dfc
  • 10 Петър Петров

    1 0 Отговор
    Крайно време е Илийчо да се отказва от този спорт..Никога не е бил за него...