21 Юли, 2015 13:34, обновена 21 Юли, 2015 13:36 8 672 9

Механичен компресор за Lada

  • lada-
  • механичен компресор
Първият компресорен двигател, монтиран в автомобил с марка Lada най-вероятно ще е механичен. По-конкретно става дума за винтов нагнетател или познат още като компресор Lysholm. В съвременните автомобили се използват основно три вида механични нагнетатели - нагнетател Roots, винтов нагнетател Lysholm и центробежен.
 
Специалистите от центъра за роторни компресори към Толиатския държавен университет са спрели избора си на т.нар. винтов компресор. Ако проектът им бъде одобрен, той ще се монтира на руския бензинов двигател с обем 1.4 литра, но благодарение на допълнителното налягане, мощността на малкия агрегат ще нарасне до 163 конски сили.
Инженерите от Толиатския държавен университет (ТДУ) казват, че освен значително повече мощност, винтовият компресор ще допринесе и за намаляване на разхода на гориво. Сега предстои одобрение на проекта от ръководството на АвтоВАЗ.
 
Известно е, че най-големия руски производител отдавна разработва нов двигател за Lada с турбо или с механичен компресор, но все още не се е стигнало до серийно производство. За разработката на новия компресорен агрегат помагат и експерти от компанията Ricardo. 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЛАДА КЛАСИКА

    0 1 Отговор
    Проблема му на тва е че и на празен ход ще товари и без това слабия му дръглив мотор.Докато турбото се развърта при над 2400об./мин

    Коментиран от #4

  • 2 тошибиян

    0 0 Отговор
    не ги мисля тези който ще си купуват тва недоразумение..само не разбирам толко ли е трудно и сложно да разработиш съвременен мотор с изцяло алуминиев блок 16 клапана 2 вала турбо а може и модел без турбо хубав климатик, ел стъкла здрави шарнири хидравлика шибидах спира4ки дискови на 4 колела, диодни светлини хубава музика кожа и плюш и една хубава цена и глей ко става с ладата

    Коментиран от #9

  • 3 Нази

    0 0 Отговор
    То може , в днешно време всичко може, но тогава цената няма да се върже с пазара и репутацията на марката...
  • 4 2dw

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ЛАДА КЛАСИКА":

    по принцип на работа този тип нагнетател при налягане на маслото под 1 бар не се ползва, поне така беше навремето при Мазда.
    Ша го измислят- цял институт имат, ние дръжки за метли не правим, ама тва е друга бира...

    Коментиран от #5

  • 5 баварец

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "2dw":

    като знам какви мислители са ще измислят поредната простотия факт

    Коментиран от #7

  • 6 баварец

    0 0 Отговор
    все едно да сложиш турбо на каручка
  • 7 аман от тъпанари

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "баварец":

    По добре да измислиш простотия от колкото нищо или нула.Ти гледай някой каруца да не мине твоята немска.
  • 8 незнайко

    0 0 Отговор
    Може да има центробажен съединител и при обороти под 1200 да не работи. Тогава няма да товари двигателя. Нещо подобно на трионовете за ряране на дърва.
  • 9 кара Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "тошибиян":

    Това отдавна го има в Лада, в производство. И сега поточните линии бълват 1.6 16 клапани двигатели оригинална разработка. Много са добри даже и икономични, и прости за поддръжка и експлоатация. Нещо което вече липсва почти в съвременния свят на пластмасови играчки...