Last news in Fakti

2 Ноември, 2016 18:50 2 889 9

Германия се качва на "водороден" влак

  • влак-
  • водород-
  • германия
Германия се качва на "водороден" влак - 1

Германия е на прага да въведе в експлоатация първия в света пътнически влак с нулеви парникови емисии. Той ще бъде задвижван от водород, съобщава в. „Ди Велт“.

Coradia iLint излъчва само излишната пара в атмосферата. Композицията ще е алтернатива на 4000 дизелови влака в страната.

Долна Саксония вече е поръчала 14 от тях от френската компания Alstom. Вероятно и други провинции ще направят заявка, ако новите композиции докажат своята надеждност.

Тестовете трябва да завършат до края на годината, преди да започнат да превозват пътници през декември 2017.

Влакът за първи път е представен в Берлин през август на търговско изложение InnoTrans. Неговите създатели гарантират, че първият водороден двигател за влак може редовно да превозва хора на дълги разстояния. С пълен резервоар ще могат да бъдат изминати 800 километра, при средна скорост от 140 км/ч.

Към влака има интерес от Холандия, Дания и Норвегия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    0 0 Отговор
    Явно има хляб във водорода, не само в обикновените батерии!

    Коментиран от #2

  • 2 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    За феновете на водородното задвижване на транспорта --> https://youtu.be/drrK3ETymwc
    Това в клипа са експлозии на малки количества водород, да се има в предвид, че това е първият елемент от менделеевата таблица и респективно най-лекия с най ниска плътност.
    Представете си какво би станало при авария с превозно средство с натъпкан до няколко стотин атмосфери водород.
    Според мен ще остане доста голяма дупка на мястото.
    В опитите да се приложи водород, петролните компании търсят зависимост е евентуален следващ енергиен ресурс при транспорта.

    Коментиран от #4

  • 3 Васичка Атанасова

    0 0 Отговор
    МОЖЕ БИ И КОЛИТЕ ЩЕ СЕ КАРАТ С ВОДОРОД
  • 4 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Колко трябва да ти е промит мозъка, за да вярваш, че няма да има зависимост ако караш с батерии?
    Сам ли ще си ги произвеждаш?
    Или пък мислиш, че петролните компании не са сред основните инвеститори в т. нар. възобновяеми източници?
    И може би малко по-знаещи инженери от теб, са преценили как да съхраняват водорода.

    Коментиран от #6

  • 5 гост

    0 0 Отговор
    Водорода е много по-практичен от батериите, защото при батериите трябва да се включва и цената за рециклирането им. Водород може да се произвежда навсякъде с излишъщи от енергия и да се употребява когато има нужда от това или да се захранват превозни средства. Резервуарите са достатъчно леки и надеждни, поне колкото метановите. Единственото скъпо е клетката заради благородните метали, но над това се работи и цените са паднали 3 пъти през последните 5г. Хонда от години продава такъв модел, има автобуси, сега влакове пускат, сигурно скоро и самолети ще има.
  • 6 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Само да те върна около век назад ... Хинденбург - един прекрасен както за времето си така и сега транспорт. Причината поради която такъв транспорт не се ползва е именно той.
    Ще бъде достатъчен само един подобен инцидент.
    https://youtu.be/CgWHbpMVQ1U

    Що се отнася до батериите, технологиите търпят непрекъснат прогрес. Новите батерии са значително по-добри като: капацитет, време за зареждане, КПД, процент разряд и опасни и токсични химикали.
    Литият не принадлежи на бъдещето, той е скъп, нерантабилен и нестабилен на нашата планета метал.
    Единствентото бъдеще на водорода се очертава при термо-ядрения синтез, светия граал на енергията, ако въобще ще го видим в рамките на нашия живот (твърде много хора са заинтересовани да го няма).
  • 7 lele

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=Ficsu-OnAKw
  • 8 raptor

    2 0 Отговор
    Абе нефта си е нефт! И без световни заговори е ясно, че докато не го изпомпаме, няма заместител! Ей тука четох коментари - рециклиране на батерии! Днес >1% (хич не съм сигурен) от колите са електрически или хибридни! Ако тр да са 60% означава, че ще се използват 60 пъти повече редки метали - които ги няма! А рециклирането... УОУ! Голямо рециклиране ще пада! Водорода - излишък на енергия! Скъпи клетки! Взривоопасно! Ще ходим по-често пеша като ни свърши нефта! ПОМНЕТЕ МИ ДУМИТЕ!
  • 9 Лъм

    0 0 Отговор
    Излъчва само излишната пара в атмосферата. А като гръмне излъчва и пътници във въздуха.