Last news in Fakti

7 Ноември, 2011 13:47 14 917 16

Нов турбокомпресор от BMW

  • bmw-
  • турбо-
  • електродвигател

 

Моторите с механични или с турбокомпресори все повече навлизат в автомобилостроенето. В момента имено двигателите с принудително пълнене са причина за непрекъснатото стеняване на пазара за атмосферни агрегати. BMW e един от производителите, които най-сериозно се ориентират към моторите с турбо.
 
Баварските инженери така са се увлекли по идеята за принудително пълнене на въздух в цилиндрите, че непрекъснато вадят нови разработки в областта. Последната им представлява електрическа турбина - една разработка, която баварците вече патентоваха, но всъщност подобни разработки има от доста време.
 
Най-общо казано иновационното турбо представлява стандартен турбокомпресор, към който е интегриран малък високооборотен електромотор, захранван от електрическата мрежа на автомобила. Именно този електродвигател е зацепен към вала на турбината и тя се върти благодарение на него.
 
Според баварските специалисти по този начин се компенсира един основен недостатък на турбината, задвижвана от изгорели газове. Става въпрос за това, че стандартното турбо не работи ефективно на ниски обороти, а при електрическата турбина действието е постоянно.
 
Така водачът на автомобила има на разположение голям въртящ момент в целия диапазон на оборотите. Оше една иновация, свързана с електрическия компресор, е, че той има възможност да се изключва, когато автомобилът е на празен ход и по този начин не създава сили на противодействие в изпускателната система.
 
На практика в иновационната конструкция на BMW напълно отсъства твърдата връзка между ротора в изпускателната система и нагнетателя. На този етап не е известно кога и в кой модел ще дебютира новото турбо, но според експертите следващото поколение на М3 ще е първият автомобил с подобна система.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цветомир Попов

    1 0 Отговор
    Звучи много добре... но до колко ще е ефективно само времето ще покаже
  • 2 520 zender

    0 0 Отговор
    Така е но БМВ заслужава адмирации най-малкото защото това си е сериозна иновация.Естествено японската сила няма да признае това за иновация от страна на БМВ.
  • 3 direktora

    1 0 Отговор
    Ako stava6e vapros za nqkoq qponska ko4ina da sa se izpisali milioni redove do sega . . . !!! Aide "Japanskite" fenove kade ste . . . . axaxaxaxaxaxax
  • 4 Bezolovniq

    0 0 Отговор
    Колега това ще е толкова ефектно, че турбината няма да има лаг и ще имаш постоянно мощност а не да чакаш 2300-2500 обр. че тогава да почне да надува. Идеата е просто гениална :)
  • 5 ghost

    0 0 Отговор
    няма пълно щастие- електромотора харчи ток. демек още един консуматор на борда. всичко е измислено отдавна. просто се създават пречки нарочно. на пример - отдавна са измислени електрическите спирачки - без тия отрови накладките.
  • 6 БМВ Е34

    1 1 Отговор
    БМВ са ми любимите коли. Карал съм всякакви коли и не съм изпитвал даже близко удоволствие от друга марка, както от БМВ. И това го знае всеки човек, който е карал всякакви коли. Примерно лятото карах C класа, и ми хареса, но Е34 ките с 6 цилиндъра са къде къде по яки, даже от бая по нова Ц или Е класа. С опел, ауди и т.н. не може и да се сравнява. Карал съм даже и американски - едни доста неизвестни марка сатурн и те не могат да стъпят на бмв. Просто БМВ номер 1. ПОне за мен, а и за много други със сигурност. В крайна сметка някой ако го кефи друго да кара квото си го кефи, но аз съм изпитал всякви коли и по добро от бмв за мен няма!
  • 7 Zorg

    0 1 Отговор
    Моля автора или редактора на статиите да си изясни техническите наименования на това, за което пише. Цялата статия е пълна с противоречия и въобще не става ясно какво точно са измислили BMW.
  • 8 WRC

    0 1 Отговор
    Това нещо не е никаква иновация.Баварците за пореден път копират.В рали спорта от 20 години работят такива компресори.
    БМВ е фирма копираща от другите и взема парите на балъците .
  • 9 Пламен

    0 0 Отговор
    Какъв патент бе! Той Бате си сложи на Гоуфа моторче и перка от прахосмукачка още преди 5 години.

    Коментиран от #15

  • 10 Гошо от село

    0 1 Отговор
    Смешно и несериозно. Дано този път да уцелят платката, за да не се самозапаллва.
  • 11 аноним

    0 0 Отговор
    по-сложно , съотв по-скъпо.........съотв повече пари за ремонт !

    като се замисли човек - колко коня му трябват на едно купе от тон и половина ?!?!
    според мен 150 кс са напълно достатъчни........но пуста алчност....

    друго си е да се удариш с 200 км/час.........

    ние с атмосферните мотори сме самоубийци , какво остава с натегнати мотори с по 250 кс ???
    -----------
    и после се чуди съотв.мераклия.....защо е купил за 100 000 лв а при препродажба му дават наполовина за почти нов автомобил ??
  • 12 vw gost

    0 1 Отговор
    Японците още преди година обявиха подобно турбо за новата RX9 mazda,но тяхното е по-добър вариант понеже турбото е подпомагано в ниските обороти от ел.двигател,за да се намалят стойностите в отработените газове на ванкеловия им двигател. Както и много други ел.компоненти в колата това турбо на БМВ е несигурно и може да те остави на пътя,друг е въпроса дали ще остиска 150 х.км. натискане. Новите турбо-компресори са си супер за каране понеже развъртат още от 1200-1300 оборота(дизел), масата на колата е много по-важен фактор, върху който трябва да се работи.От 15 години разхода на колите е в застой.
  • 13 turbocharger

    0 0 Отговор
    Да бе! Ще те остави на пътя, няма да изкара 150к. км...чуй се какви ги приказваш. :D:D:D
    Хубаво е, че имаш култ към японските производители, но погледни обективно на нещата. Точно ванкеловия двигател на Mazda става маслояд като мине границата от 100к. км. Наистина ми е много странно по какъв начин си запознат с проекта на BMW към този този компресор и "другите компоненти". Моля поясни повече. Много е хубаво да се разсъждава на изуст.
  • 14 Pep

    0 1 Отговор
    .... когато автомобилът е на празен ход и по този начин не създава сили на противодействие " във " изпускателната система.....

    ПИШЕ СЕ: в изпускателната система
  • 15 Бръм

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Пламен":

    @9, епа оти му е на голфот перка?! То само кюнец и лепенка ГТИ да сложиш и те ти + 150кс! Тоя ако верно е сложил перка от прахусмукачка издига понятието "голф идиот" на ново ниво...
    И да не хванете да ми обяснявате, че "ра'бти", оти нема балами да верват!
  • 16 Денис Денето

    0 0 Отговор
    Евала Е34 и аз съм на това мнение откъдето и да го погледнеш БМВ превъзхожда другите марки коли във всеки един детайл и усещане.