Моторите с механични или с турбокомпресори все повече навлизат в автомобилостроенето. В момента имено двигателите с принудително пълнене са причина за непрекъснатото стеняване на пазара за атмосферни агрегати. BMW e един от производителите, които най-сериозно се ориентират към моторите с турбо.
Баварските инженери така са се увлекли по идеята за принудително пълнене на въздух в цилиндрите, че непрекъснато вадят нови разработки в областта. Последната им представлява електрическа турбина - една разработка, която баварците вече патентоваха, но всъщност подобни разработки има от доста време.
Най-общо казано иновационното турбо представлява стандартен турбокомпресор, към който е интегриран малък високооборотен електромотор, захранван от електрическата мрежа на автомобила. Именно този електродвигател е зацепен към вала на турбината и тя се върти благодарение на него.
Според баварските специалисти по този начин се компенсира един основен недостатък на турбината, задвижвана от изгорели газове. Става въпрос за това, че стандартното турбо не работи ефективно на ниски обороти, а при електрическата турбина действието е постоянно.
Така водачът на автомобила има на разположение голям въртящ момент в целия диапазон на оборотите. Оше една иновация, свързана с електрическия компресор, е, че той има възможност да се изключва, когато автомобилът е на празен ход и по този начин не създава сили на противодействие в изпускателната система.
На практика в иновационната конструкция на BMW напълно отсъства твърдата връзка между ротора в изпускателната система и нагнетателя. На този етап не е известно кога и в кой модел ще дебютира новото турбо, но според експертите следващото поколение на М3 ще е първият автомобил с подобна система.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цветомир Попов
13:54 07.11.2011
2 520 zender
20:41 07.11.2011
3 direktora
21:06 07.11.2011
4 Bezolovniq
22:00 07.11.2011
5 ghost
22:47 07.11.2011
6 БМВ Е34
23:49 07.11.2011
7 Zorg
23:50 07.11.2011
8 WRC
БМВ е фирма копираща от другите и взема парите на балъците .
00:39 08.11.2011
9 Пламен
Коментиран от #15
07:49 08.11.2011
10 Гошо от село
08:23 08.11.2011
11 аноним
като се замисли човек - колко коня му трябват на едно купе от тон и половина ?!?!
според мен 150 кс са напълно достатъчни........но пуста алчност....
друго си е да се удариш с 200 км/час.........
ние с атмосферните мотори сме самоубийци , какво остава с натегнати мотори с по 250 кс ???
-----------
и после се чуди съотв.мераклия.....защо е купил за 100 000 лв а при препродажба му дават наполовина за почти нов автомобил ??
09:46 08.11.2011
12 vw gost
10:13 08.11.2011
13 turbocharger
Хубаво е, че имаш култ към японските производители, но погледни обективно на нещата. Точно ванкеловия двигател на Mazda става маслояд като мине границата от 100к. км. Наистина ми е много странно по какъв начин си запознат с проекта на BMW към този този компресор и "другите компоненти". Моля поясни повече. Много е хубаво да се разсъждава на изуст.
12:27 08.11.2011
14 Pep
ПИШЕ СЕ: в изпускателната система
15:30 08.11.2011
15 Бръм
До коментар #9 от "Пламен":
@9, епа оти му е на голфот перка?! То само кюнец и лепенка ГТИ да сложиш и те ти + 150кс! Тоя ако верно е сложил перка от прахусмукачка издига понятието "голф идиот" на ново ниво...И да не хванете да ми обяснявате, че "ра'бти", оти нема балами да верват!
21:47 08.11.2011
16 Денис Денето
12:20 12.11.2011