Last news in Fakti

8 Октомври, 2011 10:23 8 849 2

Представиха 48-волтов компресор

  • controlled power technologies-
  • турбо

На шестнайсетата Конференция по принудително пълнене в Дрезденския университет миналата седмица бяха показани множество нови разработки. Сред най-любопитните технологии бе новият електрически компресор на набиращата все по-широка известност в бранша компания Controlled Power Technologies (CPT).

Системите за принудително пълнене и рекуперация на енергията от изпускателната система на CPT се смятат за изключително перспективни на фона на всеобща тенденция към намаляване на работния обем на двигателите с вътрешно горене. Последната разработка на британската фирма представлява еволюция на 12-волтовия компресор, който бе представен през 2008 г.

Новият нагнетател работи на 48 волта и предава на коляновия вал между шест и десет пъти повече от 7-киловата мощност, които консумира. Това го прави идеален за малки двигатели, които се нуждаят от повечко мускули при изпреварване и изкачване на стръмни наклони.

Електрическият компресор има въздушно охлаждане и развърта до 70 000 оборота за около една трета от секундата без да страда дори от намек за мощностната дупка, характерна за задвижваните от коляновия вал нагнетатели и турбото.

Технологията използва вентилен реактивен електродвигател и отговаря по всички параметри на 48-волтовата електрическа архитектура, лансирана от европейските производители по-рано тази година. Вентилните реактивни електродвигатели имат проста конструкция, поддържат се лесно, нямат постоянни магнити и намотки и не изискват използването на редки материали.

От CPT се надяват 48-волтовия компресор да привлече вниманието на големи производители като алтернатива на все по-често срещаните сложни системи с два турбокомпресора или турбо с механичен нагнетател. В момента предсериен прототип на разработката преминава последни тестове в Австрия.

"В стремежа да ограничат вредните емисии в изискуемите норми производителите прибягват все по-често до високи предавателни числа за трансмисиите. Комбинацията им с малък двигател тепърва ще обостря нуждата от повече мощност при ниски обороти и точно тук си личи ползата от нашите 12-волтови електрически компресори", коментира главният инженер на CPT Гай Морис.

"В зависимост от степента на оптимизация на системата 48-волтовият вариант с мощност 7 кВт спокойно може да подпомага коляновия вал с мощност между 42 и 70 кВт за акумулатори и суперкондензатори съответно", добавя Морис.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Камелия Лукич

    1 1 Отговор
    Бъдещето на автомобилостроенето става все по-ясно!
  • 2 Ал. Нейков

    0 1 Отговор
    Ако е вярно е прекрасно! Интересно е какъв живот има и ще трябват ли по-мощни акумулатори.