Група от компании, в състава на която изпъкват Siemens и ZF Electronics разработва в сътрудничество с Daimler, EADS, Infineon и Университета в Аахен нов хибриден двигател. Проектът се нарича PELiKAn, а устройството Range Extender.
Абривиатурата се разшифрова като "Power Electronics in Kraftfahrzeugen und Aeronautik" и представлява устройство, чрез което значително се увеличава автономния пробег на електромобилите.
Това става за сметка на иновационен свръхкомпактен двигател с вътрешно горене, работещ съвместно с генератор. Според компаниите, които разработват проекта, новият модул от ДВГ и генератор има коефициент на полезно действие 99%.
Достигането на подобен коефициент става за сметка на специална регенеративна верига, която при необходимост намалява мощността и съхранява, в т.нар. буферно устройство, част от енергията.
Още нещо интересно за хибридния мотор е, че в него са интегрирани нов тип полупроводникови материали, като силициев карбид. С негова помощ модула работи при доста по-висока температура и така се намалява загубата на енергия.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мотор
актуална информация на Радослав,аплаузи........
13:27 08.01.2012
2 Коцето
14:19 08.01.2012