Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Включен климатик и отворен прозорец - вредно ли е за колата?

Публикувана: 21 Май, 2019 11:12
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17026
Включен климатик и отворен прозорец - вредно ли е за колата?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Мнозина от по-опитните водачи на моторни превозни средства са убедени, че при включен климатик в колата, всички прозорци трябва да бъдат затворени. Вярно ли е това, обаче? Отговорът е положителен, но само отчасти. Започваме с това, че да се кара с включен климатик и отворен прозорец едновременно е нерационално - първият охлажда салона, а вторият вкарва огромно количество топъл въздух.

Всъщност обаче е много важно каква е климатичната инсталация на вашия автомобил. При обикновените климатици няма т.нар. автоматичен режим и респективно датчик за температура в купето и при тях работата е една и съща, независимо дали е отворен или затворен прозореца на колата. При тях, ако ви е комфортно, можете да карате на климатик и с отворен прозорец.

При климатрониците обаче нещата са доста по-различни. Там присъства електроника, която определя температурата в купето и пуска определено количество студен въздух в него. При този вид климатични системи да се кара с включен климатик и отворен прозорец едновременно не е добре, защото електрониката отчита различни данни и товари допълнително климатичната система.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Огняра
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Е па я искам да знам кат карам на климатик и пръдна,да отворя ли прозорците или не?

Коментиран от #5


Оценка:
-7 +53

гост
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Дори е препоръчително при загрята кола да се отворят прозорците, най-вече задните, за да може да се извърши циркулация и да се отдели топлият въздух от купето на колата. За минута-две, след това се затварят и климатика охлажда наличния въздух по-лесно, по-бързо и се изисква по-малко енергия. Всеки знае, че кола, престояла на слънцето, съдържа въздух, който се нагрява до поне 60-70градуса, а отвън температурата на въздуха е 25-30 градуса, едно е инсталацията да охлажда от 30 до 22градуса, а съвсем друго е да се опита да свали от 70 до 22градуса. Така че отворете вратите, запалете колата и изчакайте или тръгнете с отворени прозорци ако бързате за първите минута, две. Така е най-добре.

Оценка:
-1 +65

Ккк
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Аз пък лятото кога е най горещо си пускам парното на макс и затварям всички прозорци. Така става като сауна и съм си приготвил буренце с вода и върбови клонки, поливам се и се шляпам, поливам се и се шляпам, досущ като руска баня, водка и сельодка. Ххахаха

Коментиран от #4


Оценка:
-5 +43

Ккк
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #3 от "Ккк":


Брезови клонки обърках се.

Оценка:
-1 +14

Бай Хой
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #1 от "Огняра":


Само ако си се насрал глупако прост като нямаш нищо в кратуната не говори поне глупости.

Оценка:
-17 +13

Стамат
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Аз моята кола като я купих ми казаха ,че е с възможност за поставяне на климатик. Така и не събрах пари да го купя.

Оценка:
-1 +16

майстора
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Пълни глупости ... кое по точно се товари повече на климатичната система ?? Компресора е по-зацепил ли какво ?? фреона е на по-голямо налягане ли ?? Като не си наясно как работи защо пишеш статии ...единственото което се променя е оборотите на перката вътре в купето което винаги може да се коригира с врътката/копчето за степени на въпросната ако не искате са ви фучи....другото което се променя е колко да е отворена клапата за студен въздух ....и ?? силно препоръчвам ако колата е с климатроник никога да не се гаси ..регулирайте си градусите в зависимост от нуждата си и копчето off не го барайте ...всичко с предвидено да е в оптимален режим на работа ...

Оценка:
-12 +5

jdm
(гост)

Неутрално
8 Отговор
това е все едно да пусна пералнята с отворена... Много ясно че не е добре.

Коментиран от #9


Оценка:
-1 +4

майстора
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "jdm":


Изобщо нищо общо няма с това тъпо сравнение !!! Все едно да си пуснал печка в къщи и да влиза свеж въздух си открехнеш прозореца без да се налага да плащаш ток !!!-------абе авторчето трябваше да напишеш еи там най-горе че статията съдържа продуктово позициониране !!

Оценка:
-6 +0

Ами ако карам зимата😂😂😂на отворен жам
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Започваме с това, че да се кара с включен климатик и отворен прозорец едновременно е нерационално - първият охлажда салона, а вторият вкарва огромно количество топъл въздух.....😂😂😂😂

Оценка:
-1 +2

Townboy
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Най-голямата изненада е когато на следващото лято включиш климатика и той вземе че сработи.

Оценка:
-1 +8

проб
(гост)

Неутрално
12 Отговор
вредно е за шафьорот 'щото ще киха повечко парички на бензиностанциите :) разходът ще е поне с 2л. повечко... а т'ва си е 1 кутия цигарки... няма да му е толкоз 'ладно, ако джама му е отворен, ама и няма да настине :)

Оценка:
-0 +1

Емил
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Огняра-Нали знаеш колко прост галош си

Оценка:
-1 +1

АзАз
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Всички знаем, че климатика увеличава разхода (особено на по - маломощните автомобили) и много хора предпочитат да си карат на отворени прозорци. В големите жеги, в трафик, или когато си спрял и чакаш някого това не помага и си пускат климатика. Аз лично карам винаги на затворени прозорци и пуснат климатик без значение от сезона и времето навън. Причината за това е не толкова климатичен комфорт, а по - скоро факта, че искам въздуха, който дишам да мине през филтър и да го попречисти малко. Така и така дишаме мизерията изхвърляна от дъртите барутници, поне да намалим мъничко съдържанието на прахови частици, сажди и тук там някоя отровна молекула (ако си с филтър с активен въглен). Личен избор :)

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.