Новини

Дигитално управление на гумите

Публикувана: 13 Септември, 2019 13:59
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2422
Дигитално управление на гумите
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Nokian Tyres направи първите стъпки към дигиталното управление на гумите в реално време. Nokian Tyres Intuitu съчетава екипирани със сензори умни гуми с мобилно приложение, което записва данните от гумите, като информира потребителя за важна информация като налягане и температура на гумите.

След като закупите гумите, нужно е единствено да инсталирате приложението и сте готови. Тази система първоначално ще бъде налична за гуми на земеделски селскостопански машини, но Nokian ще разшири дигитализацията за цялата си продуктова гама. Индустриалният интернет (IoT), вече революционизира много индустрии, променяйки процесите по сглобяване на компоненти и отчитането от разстояние на измервателните уреди.

Дигитално управление на гумите

Идеята зад IoT е, че малки независими един от друг сензори, които изразходват малко енергия и могат да бъдат свързани в мрежа, изпращат идентификация и данни от сензорите, които биват записвани. Новата технология Nokian Tyres Intuitu използва въпросните IoT сензори, които са инсталирани в гумите.

Първата версия на сензорите ще изпраща данни за налягането на гумите и тяхната температура, които ще бъдат предавани чрез приложението към мобилното устройство и облачно пространство за съхранение на данните. Системата не изисква никакви модификации върху самия автомобил – само гуми със сензори и мобилно устройство.

Дигитално управление на гумите

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ТАС
1 Отговор
И каква ти е ползата от това приложение и сензорите.
Много ми интересно, какво управлява на гумата. При положение, че повечето от тези машини нямат системи за автоматично регулиране на налягането.
Или поредната глезотия която да се чупи и да ти вършее тръни.
Или поредния бигбрадър да те следи.

Коментиран от #4


Оценка:
-3 +10

Random
2 Отговор
Ха представете си че на туй нящо му падне батерията и спадне гумата...

Коментиран от #3


Оценка:
-2 +7

ТАС
3 Отговор

До коментар #2 от "Random":


Имам по лош опит с точно такива за гумите проклети глезотии.
Служебна кола зимата през нощта късно минавам прохода Троян-Карнаре почва да вали сняг преди са стигна до него. Викам си ще мина преди да натрупа. Поради рязка смяна на температурите към върха ми даде спадане на налягането на четирите гуми. Естествено спрях угасих двигателя, за да ги огледам и видях, че няма проблем . Качих се с намерение да продължа, но изненада. Като се опитам да потегля компютъра гаси двигателя. Взех да го ровя не ми дава да продължа защото съм с меки гуми.
Естествено в колата помпа няма. Обхват на GSM в участъка няма. През това време затворили у прохода заради сняг.
В това време нощ силен снеговалеж, къде да вървиш да търсиш обхват. Най много да се загубиш или да те сгазят.
Останах в колата и се мъчех да се сборя с проклетия компютър иска някакъв код за достъп. Добре, че резервоара беше почти пълен.
На разсъмване тръгнаха почистващите машини. Човека имаше маркуч с манометър и пистолет за помпене на гуми от бутилката му с въздух. Напомпахме гумите и продължих.
Оказа са се, че има код за изключване на датчиците, но естествено него знам. Имаше телефонен номер за сервизна подръжка, но няма обхват. Не е трябвало да спирам двигателя и нямало да направи този номер, ама от къде да знам.
Съвременните коли стават толкова умни, са направо тъпи.
Трябва на право, като при самолетите да ги дават със инструкции за аварийни ситуации.

Коментиран от #5


Оценка:
-0 +10

Призрак
4 Отговор

До коментар #1 от "ТАС":


Полазата от събирането на данни е на първо място безопасноста за пътуващите в автомобила. Ако случайно минеш през някой гвоздей и гумата ти спадне, приложението ще те извести.По този начин може да ти спаси живота или поне да ти спести куп неприятности. При спаднала гума ще можеш да отидеш да си я донапомпиш , а не да стане късно и да трябва да сменяш резервната. Друга интересна полза е например тмпературата на асфалта. По това човек може да се ориентира дали е време да смени зимните гуми с летни например. Следващата интересна полза е да се види как се променя налягането в гумите през лятото например. Обикновенно гумите се помпат до 2.2Pa, но през лятото при горещ асфалт налягането лесно може да достигне 3.2Pa, което дава отражение на всичко. Друга функция на сензорите е да ти покаже кога гумата е достигнала износване, при което е наложително да бъде подменена.В общи линии всичко се прави за по-голяма безопастност, защото на запад се цени човешкия живот.

Коментиран от #6


Оценка:
-2 +2

Призрак
5 Отговор

До коментар #3 от "ТАС":


То си има инструкция, но ние българите рядко ги четем. Между другото за първи път чувам за такъв проблем.Благодаря че споделяш тази информация, защото това може и на мен да ми се случи.

Коментиран от #7


Оценка:
-0 +3

ТАС
6 Отговор

До коментар #4 от "Призрак":


Общо взето това е информация 99,9% от, която е полезна за производителя на гумите. В 0,1% за водача на колата.
Или информация за която плащаш за да доставиш на производителя на гумите. Тези приложения ползват Интернет за да изпратят данни, а ти го плащаш.
В крайна сметка е и поредното средство за наблюдение. Всички тези данни за температура, налягане, скорост и др. със сигурност, ще са придружени и с GPS координати.
Няма гаранция, че тези данни няма да могат да бъдат използвани и срещу нас, макар че сме платили за събирането им.
примерно: И не бих се учудил при възникване на въпрос касаещ гаранцията да изникнат, като причина за отказ за изпълнение на гаранция.
Примерен отговор: карали сте много бързо и затова гумата се е повредила и др. подобни.

Оценка:
-0 +0

ТАС
7 Отговор

До коментар #5 от "Призрак":


Прав си, че има инструкции, но сменям няколко служебни коли месечно. Която ми даде диспечера, няма кола която да е зачислена на мен.
Реално една такава инструкция е към 500 страници. Дали е възможно да ги помни човек за всички коли. За мен не е изпълнимо. И при най добро желание след няколко месеца си ги забравил.
После погледнах инструкцията(нямаше я в колата) беше описан варианта с кода, който го няма в инструкцията.
На колегите им се случи на паркинги, на бензиностанции, крайпътни заведения и лесно са се оправели, аз изтеглих късата сламка да ми се случи на смотано място, в смотано време.
За не спирането на двигателя ми го казаха сервизните техници. Просто алгоритъма на програмата е такъв, че не прави определени проверки при спиране без гасене на двигателя.
При по-новите коли от същия модел (няма и разлика 1 година в доставката) софтуера е сменен, и може да се изключи без код. Просто е направена вбесяващо досадна и при всяко палене те вбесява да те пита и разпитва, но можеш да я изключиш.
Това им беше първата зима на тези коли във фирмата, след, като няколко направиха този номер, всичките отидоха в сервиза и я изключиха тази настройка.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.