Last news in Fakti

29 Октомври, 2019 11:30 17 520 19

Подробно за двигателите на новия Passat (ЧАСТ III - дизел)

  • volkswagen-
  • passat-
  • дизделрови двигатели
Подробно за двигателите на новия Passat (ЧАСТ III - дизел) - 1

Четири TDI двигателя с максимална мощност 120 к.с., 150 к.с., 190 к.с. и 240 к.с.

2.0 TDI Evo със 110 кВт/150 к.с. С максималната си мощност от 110 кВт/150 к.с., новият 2.0 TDI Evo (работен обем 1 968 cм3) ще се превърне в един от най-значимите като обем на производството двигатели в гамата на новия Passat. Планира се най-новото попълнение в семейството EA288 от TDI двигатели да спомогне за повишаване на мощността и автономния пробег на новия Passat през второто полугодие на 2019. Максималните стойности на мощността и въртящия момент варират в известни малки граници в зависимост от използваната трансмисия – механична 6-степенна или автоматична 7-степенна с два съединителя (DSG). В комбинация с 6-степенната предавателна кутия, новият агрегат достига максималната си мощност в оборотния диапазон между 3 250 об/мин и 4 200 об/мин. Максималният въртящ момент от 340 Нм е на разположение между 1 600 и 3 000 об/мин. Версията, използваща 7-степенна DSG трансмисия отдава максимална мощност 150 к.с. между 3 000 и 4 200 об/мин, а максимумът на въртящия момент при този вариант се повишава до 360 Нм в диапазона 1 600-2 750 об/мин.

Технологията на 2.0 TDI Evo в детайли: четирицилиндровият Evo двигател съчетава термодинамичните предимства на 2.0-литровите двигатели с ниските нива на вътрешното триене, характерни за 1.6-литровите агрегати от моделната фамилия EA288. В технологично отношение новият TDI се различава от предходните EA288 двигатели по редица елементи, сред които т.нар. „efficiency” коляно-мотовилкова група с оптимизирани параметри, всмукателен колектор с намалено съпротивление на потока, двукръгова система за термичен мениджмънт, както и по-ефективен модул за контрол на емисиите. Новата, по-ефективна група на коляновия вал, мотовилките и буталата се отличава с намален диаметър на основните и мотовилковите лагери, както и с нов пакет сегменти на буталата. Гъвкавото управление на охладителните дюзи на буталата, които се включват само при необходимост, оптимизацията при клапаните и изцяло адаптивното управление на маслената помпа са сред другите мерки, насочени към ефективно намаляване на загубите от вътрешно триене в двигателя. Термодинамичните характеристики на агрегата също са подобрени чрез използване на нови стоманени бутала и удължени мотовилки. Газообменът също е станал по-ефективен благодарение на намаляването на съпротивлението на отработилите газове в изпускателния тракт, оптимизацията на потока във всмукателния колектор и подобрения турбокомпресор. Теглото на двигателя е снижено допълнително с помощта на новоконструирания колянов вал. Новата двукръгова охладителна система (с отделни кръгове за цилиндровия блок и главата) се съпровожда и от подобряване на термичния мениджмънт – ефективността значително се повишава с прилагането на главна водна помпа с гъвкаво управление (включване при необходимост) и допълнителна електрическа циркулационна охладителна помпа, която се включва в зависимост от дебита на потока. Всички предприети мерки за оптимизация в сравнение с предходния двигател са довели до значително снижаване на емисиите на CO2. Агрегатът 2.0 TDI Evo в новия Passat използва система за селективна каталитична редукция SCR с два катализатора и двойно впръскване на добавката AdBlue в изпускателния тракт. Данните за разхода на гориво и нивата на емисиите при Passat 2.0 TDI Evo и Passat Variant 2.0 TDI Evo ще бъдат оповестени след пазарната премиера на модела през второто полугодие.

Подробно за двигателите на новия Passat (ЧАСТ III - дизел)

1.6 TDI с 88 кВт/120 к.с.

TDI двигателят с работен обем 1 598 cм3 бележи базовото равнище в гамата от турбодизелови агрегати на новия Passat. По принцип този двигател се предлага в комбинация със 7-степенна DSG трансмисия. Максималната мощност при него се достига в оборотния диапазон между 3 600 и 4 000 об/мин, а максималният въртящ момент в размер на 250 Нм е налице в диапазона от 1 600 до 3 250 об/мин. С този двигател версията седан на новия модел достига максимална скорост 205 км/ч (199 км/ч при комби версията Variant). Средният разход на гориво в съответствие с изискванията на стандарта NEDC е между 4.2 и 4.1 л/100 км (4.4 л/100 км при Variant), а общото количество на емисиите на CO2, измерено според изискванията на NEDC се движи между 109 и 107 г/км (116 г/км при Variant).

2.0 TDI със 140 кВт/190 к.с.

Passat 2.0 TDI с максимална мощност 190 к.с. също се предлага стандартно оборудван със 7-степенна DSG трансмисия, а по желание моделът може да се комбинира и със система за двойно предаване 4MOTION. Двигателят 2.0 TDI достига максималната си мощност между 3 500 и 4 000 об/мин, а внушителният максимален въртящ момент от 400 Нм е налице още при 1 900 об/мин и поддържа това високо равнище чак до 3 250 об/мин. Средният разход на гориво в съответствие с изискванията на стандарта NEDC при версията седан с предно предаване е 4.5 л/100 км при средни емисии на емисиите на CO2 от 117 г/км (4.9 л/100 км и 129 г/км при 4MOTION). Комби версията Variant с предно предаване има среден разход на гориво от 4.6 л/100 км и отделя 120 г/км CO2 (5.0 л/100 км и 132 г/км при 4MOTION). Самостоятелният вариант Passat Alltrack със система за постоянно двойно предаване също се предлага в съчетание с TDI двигателя със 190 к.с. При него средният разход на гориво е 5.1 л/100 км, а емисиите на CO2 възлизат средно на 133 г/км.

2.0 TDI със 176 кВт/240 к.с.

Версията 2.0 TDI с максимална мощност 240 к.с. при 4 000 об/мин е най-мощният турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото в гамата на новия Passat. Технологията на двигателя се характеризира с twin turbo модул за принудително пълнене, съдържащ турбокомпресори с високо и с ниско налягане. С върховия в гамата TDI агрегат, версията седан постига максимална скорост от 247 км/ч, а при комби версията Variant тя е 241 км/ч. За да се възползват пълноценно от наличието на впечатляващия максимален въртящ момент от 500 Нм (в диапазона от 1 750 до 2 500 об/мин), развиващите максимална мощност 240 к.с. Passat и Passat Variant са оборудвани стандартно със система за двойно предаване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия. Ниските стойности по отношение на разхода на гориво са наистина забележителни на фона на високите динамични показатели - 5.8 л/100 км (седан) и 5.9 л/100 км (Variant), а средното ниво на емисиите на CO2 е съответно 151 и 156 г/км. Тази версия на двигателя се предлага и при варианта Passat Alltrack, при който стойностите на максималната скорост, средния разход на гориво и средните емисии на CO2 са съответно 239 км/ч, 5.9 л/100 км и 157 г/км.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 7763

    15 7 Отговор
    ДИЗЕЛГЕЙТ
  • 2 Driver

    20 12 Отговор
    От цялата гама избирам 2.0TDI 240к.с - като разход вървеж това е най-доброто на пазара в момента !

    Коментиран от #19

  • 3 Боко

    41 22 Отговор
    Не ги купувайте тия боклуци. Пълен бойкот трябва. Те не искат да инвестират в България, а вие искате да инвестират в тях!
  • 4 Гост

    15 14 Отговор
    Дизелаци! Докато ги внедрят и ще ги забранят!
  • 5 Ал та фанах Атаопънах

    24 6 Отговор
    Щом трябваше на 3 части да делите статията, сигурно и ракетен инженер не би се хванал да ремонтира такава кола като се развали.
  • 6 Шофьор

    24 11 Отговор
    Купете, и покарайте малко истинска кола, че скоро ще навлязат електрокарите и край на истинските коли
  • 7 Алфа Ромео

    12 5 Отговор
    Тези продължават да бълват дизели, б..и спрялата автомобилна компания!
  • 8 бмв

    18 10 Отговор
    ВАГ нямат нито 1 хубав двигател аз да ви кажа.Ако искате ми вярвайте.
  • 9 type-R

    9 5 Отговор
    Кюмюрджии!
  • 10 __12345

    9 4 Отговор
    Подвижна екокатастрофа
  • 11 пфф

    9 5 Отговор
    2020та сме, почти, а още си говорим за нови дизели... И не ме разбирайте погрешно - карам 14 годишен 200+кс дизел, който се мъча да продам. Бъдещето е тук и дизелът, а скоро и бензинът ще са в исотрията. Както телефоните са били революционно откритие, преди век, така днес са отживелица. Кой си ползва домашния телефон? Същото ще е и с масовите дизели, скоро.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Язе

    4 2 Отговор
    Не виждам никакво усложняване на двигателя.Нормален модерен дизел.Сегашните бензинови са същите,само горивото е различно.
  • 14 КЕНЕФА СИ Е КЕНЕФ

    7 7 Отговор
    КАКВОТО И ДА ПРАВЯТ ВАГ ПРОИЗВЕЖДАТ ГОЛЕМИ БОКЛУЦИ..ДА СИ ГИ КАРАТ ТУРЦИТЕ..НИЕ ТРЯБВА ДА СЕ ОТКАЖЕМ ОТ ТЯХ..АКО НЕ ДРУГО ПОНЕ ТОВА МОЖЕМ ДА НАПРАВИМ...
  • 15 Трън

    9 3 Отговор
    2.0 ТДИ това е върха на техниката. Още на първия месец установяваш, че нов Пасат гори масло.

    Коментиран от #16

  • 16 Те Така Те

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "Трън":

    Ти не знам колко нови пасата си имал , но моя е на 7 години и на 230 000 и не гори масло. Говори си , не ми пречиш

    Коментиран от #18

  • 17 Личо

    1 0 Отговор
    Карах чисто нов служебен Пасат 2.0 ТДИ. Като гаранционен имаше проблеми с лагери на разпределителни вал и турбокомпресора. Като ги отстраниха, после вече не е имал особени грижи.
  • 18 Трън

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Те Така Те":

    Един. И никога повече няма да имам.
  • 19 нео

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Driver":

    Казват че този напомпан двигател по-бързо ще сдаде багажа. Какво мислиш?