Четири TDI двигателя с максимална мощност 120 к.с., 150 к.с., 190 к.с. и 240 к.с.
2.0 TDI Evo със 110 кВт/150 к.с. С максималната си мощност от 110 кВт/150 к.с., новият 2.0 TDI Evo (работен обем 1 968 cм3) ще се превърне в един от най-значимите като обем на производството двигатели в гамата на новия Passat. Планира се най-новото попълнение в семейството EA288 от TDI двигатели да спомогне за повишаване на мощността и автономния пробег на новия Passat през второто полугодие на 2019. Максималните стойности на мощността и въртящия момент варират в известни малки граници в зависимост от използваната трансмисия – механична 6-степенна или автоматична 7-степенна с два съединителя (DSG). В комбинация с 6-степенната предавателна кутия, новият агрегат достига максималната си мощност в оборотния диапазон между 3 250 об/мин и 4 200 об/мин. Максималният въртящ момент от 340 Нм е на разположение между 1 600 и 3 000 об/мин. Версията, използваща 7-степенна DSG трансмисия отдава максимална мощност 150 к.с. между 3 000 и 4 200 об/мин, а максимумът на въртящия момент при този вариант се повишава до 360 Нм в диапазона 1 600-2 750 об/мин.
Технологията на 2.0 TDI Evo в детайли: четирицилиндровият Evo двигател съчетава термодинамичните предимства на 2.0-литровите двигатели с ниските нива на вътрешното триене, характерни за 1.6-литровите агрегати от моделната фамилия EA288. В технологично отношение новият TDI се различава от предходните EA288 двигатели по редица елементи, сред които т.нар. „efficiency” коляно-мотовилкова група с оптимизирани параметри, всмукателен колектор с намалено съпротивление на потока, двукръгова система за термичен мениджмънт, както и по-ефективен модул за контрол на емисиите. Новата, по-ефективна група на коляновия вал, мотовилките и буталата се отличава с намален диаметър на основните и мотовилковите лагери, както и с нов пакет сегменти на буталата. Гъвкавото управление на охладителните дюзи на буталата, които се включват само при необходимост, оптимизацията при клапаните и изцяло адаптивното управление на маслената помпа са сред другите мерки, насочени към ефективно намаляване на загубите от вътрешно триене в двигателя. Термодинамичните характеристики на агрегата също са подобрени чрез използване на нови стоманени бутала и удължени мотовилки. Газообменът също е станал по-ефективен благодарение на намаляването на съпротивлението на отработилите газове в изпускателния тракт, оптимизацията на потока във всмукателния колектор и подобрения турбокомпресор. Теглото на двигателя е снижено допълнително с помощта на новоконструирания колянов вал. Новата двукръгова охладителна система (с отделни кръгове за цилиндровия блок и главата) се съпровожда и от подобряване на термичния мениджмънт – ефективността значително се повишава с прилагането на главна водна помпа с гъвкаво управление (включване при необходимост) и допълнителна електрическа циркулационна охладителна помпа, която се включва в зависимост от дебита на потока. Всички предприети мерки за оптимизация в сравнение с предходния двигател са довели до значително снижаване на емисиите на CO2. Агрегатът 2.0 TDI Evo в новия Passat използва система за селективна каталитична редукция SCR с два катализатора и двойно впръскване на добавката AdBlue в изпускателния тракт. Данните за разхода на гориво и нивата на емисиите при Passat 2.0 TDI Evo и Passat Variant 2.0 TDI Evo ще бъдат оповестени след пазарната премиера на модела през второто полугодие.
1.6 TDI с 88 кВт/120 к.с.
TDI двигателят с работен обем 1 598 cм3 бележи базовото равнище в гамата от турбодизелови агрегати на новия Passat. По принцип този двигател се предлага в комбинация със 7-степенна DSG трансмисия. Максималната мощност при него се достига в оборотния диапазон между 3 600 и 4 000 об/мин, а максималният въртящ момент в размер на 250 Нм е налице в диапазона от 1 600 до 3 250 об/мин. С този двигател версията седан на новия модел достига максимална скорост 205 км/ч (199 км/ч при комби версията Variant). Средният разход на гориво в съответствие с изискванията на стандарта NEDC е между 4.2 и 4.1 л/100 км (4.4 л/100 км при Variant), а общото количество на емисиите на CO2, измерено според изискванията на NEDC се движи между 109 и 107 г/км (116 г/км при Variant).
2.0 TDI със 140 кВт/190 к.с.
Passat 2.0 TDI с максимална мощност 190 к.с. също се предлага стандартно оборудван със 7-степенна DSG трансмисия, а по желание моделът може да се комбинира и със система за двойно предаване 4MOTION. Двигателят 2.0 TDI достига максималната си мощност между 3 500 и 4 000 об/мин, а внушителният максимален въртящ момент от 400 Нм е налице още при 1 900 об/мин и поддържа това високо равнище чак до 3 250 об/мин. Средният разход на гориво в съответствие с изискванията на стандарта NEDC при версията седан с предно предаване е 4.5 л/100 км при средни емисии на емисиите на CO2 от 117 г/км (4.9 л/100 км и 129 г/км при 4MOTION). Комби версията Variant с предно предаване има среден разход на гориво от 4.6 л/100 км и отделя 120 г/км CO2 (5.0 л/100 км и 132 г/км при 4MOTION). Самостоятелният вариант Passat Alltrack със система за постоянно двойно предаване също се предлага в съчетание с TDI двигателя със 190 к.с. При него средният разход на гориво е 5.1 л/100 км, а емисиите на CO2 възлизат средно на 133 г/км.
2.0 TDI със 176 кВт/240 к.с.
Версията 2.0 TDI с максимална мощност 240 к.с. при 4 000 об/мин е най-мощният турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото в гамата на новия Passat. Технологията на двигателя се характеризира с twin turbo модул за принудително пълнене, съдържащ турбокомпресори с високо и с ниско налягане. С върховия в гамата TDI агрегат, версията седан постига максимална скорост от 247 км/ч, а при комби версията Variant тя е 241 км/ч. За да се възползват пълноценно от наличието на впечатляващия максимален въртящ момент от 500 Нм (в диапазона от 1 750 до 2 500 об/мин), развиващите максимална мощност 240 к.с. Passat и Passat Variant са оборудвани стандартно със система за двойно предаване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия. Ниските стойности по отношение на разхода на гориво са наистина забележителни на фона на високите динамични показатели - 5.8 л/100 км (седан) и 5.9 л/100 км (Variant), а средното ниво на емисиите на CO2 е съответно 151 и 156 г/км. Тази версия на двигателя се предлага и при варианта Passat Alltrack, при който стойностите на максималната скорост, средния разход на гориво и средните емисии на CO2 са съответно 239 км/ч, 5.9 л/100 км и 157 г/км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 7763
11:51 29.10.2019
2 Driver
Коментиран от #19
11:52 29.10.2019
3 Боко
12:02 29.10.2019
4 Гост
12:13 29.10.2019
5 Ал та фанах Атаопънах
12:23 29.10.2019
6 Шофьор
13:05 29.10.2019
7 Алфа Ромео
15:39 29.10.2019
8 бмв
16:00 29.10.2019
9 type-R
18:52 29.10.2019
10 __12345
19:17 29.10.2019
11 пфф
21:00 29.10.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Язе
22:15 29.10.2019
14 КЕНЕФА СИ Е КЕНЕФ
23:47 29.10.2019
15 Трън
Коментиран от #16
09:09 30.10.2019
16 Те Така Те
До коментар #15 от "Трън":
Ти не знам колко нови пасата си имал , но моя е на 7 години и на 230 000 и не гори масло. Говори си , не ми пречишКоментиран от #18
19:45 30.10.2019
17 Личо
10:04 31.10.2019
18 Трън
До коментар #16 от "Те Така Те":
Един. И никога повече няма да имам.15:38 31.10.2019
19 нео
До коментар #2 от "Driver":
Казват че този напомпан двигател по-бързо ще сдаде багажа. Какво мислиш?16:19 16.01.2021