11 Ноември, 2019 11:39 32 871 86

Край на евтините самолетни билети за Европа

  • европа-
  • самолети-
  • данък-
  • екология-
  • железопътен транспорт
Край на евтините самолетни билети за Европа - 1
Снимка: Shutterstock

Нов климатичен данък, който започва да се въвежда в много европейски страни и най-вероятно ще стане задължителен за държавите от ЕС, е на път да оскъпи значително самолетните билети, особено тези, продаващи се от т.нар. нискотарифни авиокомпании.

Подобна стъпка ще принуди много туристи да търсят алтернативни начини за транспорт, прогнозират анализатори. Екологичният налог ще започне да действа от април 2020 в Германия. По предварителни данни, новият еко данък ще увеличи стойността на билетите за линии в Европа с минимум 15%.

Предвижда се парите, събрани от новите данъци, да бъдат пренасочени към железопътния транспорт с цел намаляване на цените на билетите за влаковете. Според европейската комисия, именно към този, значително по-безвреден за климата транспорт, трябва да се ориентират жителите на ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 48 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 асд

    178 66 Отговор
    15% не е голяма драма ... на 100 лв. билет в посока, става 115. Но да развиваш железопътен транспорт, на фона на аерото ... Кой идиот би предпочел да стига 5 дена до някъде, вместо 4 часа ?

    Коментиран от #3, #5, #6, #7, #9, #11, #15, #67, #73

  • 2 Рошко

    108 61 Отговор
    Ти за свръх скоростни влакове чувал ли си, щот аз съм чувал, пък хората навън отдавна пътуват с тях,

    Коментиран от #10, #14, #63, #76, #85

  • 3 Асад

    96 17 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    Това е дамо началото, човече.горко и тежко на бъдещите поколения. ...
  • 4 Може

    96 41 Отговор
    Пък те щото влаковете горят теменужки !!!
    Б&си кратунестите еФропейски чиновници !!!

    Коментиран от #24

  • 5 гост

    70 41 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    В момента като сложиш поне два часа и повече висене на летището за проверки и чакане , полетите на половината европейски дестинации , където има скоростни влакове са същото или до половин час разлика времетраене ! След някоя година като навлязат влаковете в тръба като хиперлууп със скорости от 1000 и повече км/ч със самолет ще бъде ПО-БАВНО и по-неудобно да пътуваш в Европа ! И не стига това , ами тези влакове ще "горят" ПО-МАЛКО ток от сегашните , защото в тръбите ще има понижено налягане на въздуха !

    Коментиран от #13, #62, #64

  • 6 бял

    77 28 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    Ще ти обясня кой,в Испания влаковете вървят с 300км.ч. докато се чекираш, висиш,кацнеш и пак висиш,аз съм пристигнал хапвайки с метални прибори вкусна храна, преди теб.

    Коментиран от #25

  • 7 гост

    59 16 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    Погледни цените на любимите си "евтини" самолетни компании !! Евтините билети са БЕЗ БАГАЖ !!!!! С едно куфарче 50-60 см стават моментално двойни и ако случайно е по-натъпкано може и да ти го върнат за свръх тегло !! Ти на другия край на Европа с четка за зъби ли тръгваш ?? Или във влака някой те пита колко багаж имаш ??

    Коментиран от #12, #68

  • 8 Иван

    92 32 Отговор
    Дейба гнусните джендерчета от типа на онуй влечуго грета гунберг обслужваюи еврейски биънес интереси.
    Аз пък ще си купя 400 коня 900 нм дизелов туарег и ще и пратя снимка на грета та даноо се пукне от яд.

    Коментиран от #74, #81

  • 9 гост

    33 35 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    И даже още не съм споменал разликата спрямо метеорологичните условия !! Колко пъти си чул влак да е закъснял , да не говорим за не "излетял" с дни заради една буря ?? Или за "удоволствието" турболенция по време на полет ??

    Коментиран от #40

  • 10 куку руку ку

    92 11 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    Кой свръхскоростен влак, Каспичан-Разделна? Как тихичко прокараха крякащата Грета, за да си наложат "данък въздух"!!!
  • 11 гост

    32 21 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    И също така още не съм споменал за ""липсващ или изгубен багаж" и за часовете чакане да се появи на лентата в някои летища !! Или нуждата да плащаш специална застраховка , ако имаш нещо по ценно в него !! Срещу възможността да е до теб през цялото време във влака и да го ползваш , ако ти потрябва !! БЕЗПЛАТНО !!
  • 12 куку руку ку

    37 9 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Преди 10 години пътувах в Германия а тяхното ICE. НЯМАТ БАГАЖНО. Носех възголемичак куфар, с който преди това летях от България до Германия със самолет. Добре че имаше две седалки гръб-гръб, че там натиках куфара.

    Коментиран от #45

  • 13 Ужас

    56 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ама не забравяй че и българия и источна европа също са в европа и другия път като се прибираш у българско, хвани си влака от някоя европейски град, до софия или пловдив или бургас или варна, да видим за колко ще пристигнеш. Щото тояданък няма си остане сано за германия, ами ще го въведат в цяла Европа.

    Коментиран от #86

  • 14 Zzzzzz

    53 6 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    Ааа, всички сме чували, а по телевизора сме ги гледали..... само толкова. И как ще се появи в България този влак, на рисунка или на снимка. То за сегашните няма мотриси, то нашия фантазии развива, мечтай си, поне това е безплатно :)
  • 15 tost

    30 14 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    Миналата година пътувах от Милано до Рим с Freccia Rossa (скоростен влак) за 3 часа, на цена от 80 €в двете посоки, като разстоянието е 600 километра. Опитай се да стигнеш от център до център на двата града за същото време със самолет.

    Коментиран от #20, #65

  • 16 РЗС

    36 2 Отговор
    Glasgow to London е 6 часа с влак, а със самолет час и 20мин и е два пъти по евтино. Като направят хипер влак и намалят цената тогава ще го мисля

    Коментиран от #30

  • 17 РЗС

    47 9 Отговор
    другото е, че ако се пренасочи потока на хора към влаковете, гарите не провеждат контрол на багаж и тн. както е по летищата и са идеална цел за терористи, джихадисти, турци и други. Като думнат 2-3 влака и с тоя транспорт се приключва
  • 18 ДжониДреп

    40 12 Отговор
    И после ще ни возят западни жп превозвачи, на западни цени нали? Щото в Източна европа ги докараха до фалит, никак не нарочно разбира се... Аз май ще впрегна каруцата на дедо...и се махам от "великия" ЕС, че взе да ми писва.
  • 19 gggw

    57 4 Отговор
    най-тьпото е че тия пари нито ще отидат за засаждане на дьрвета, нито за някви иновации в двигатели или друго.. ще отидат за хотелчета и проститутки на еврочиновници и всякви други хрантутници.. който парадират че се борят за чист вьздух а дефакто нищо не правят
  • 20 Ужас

    28 2 Отговор

    До коментар #15 от "tost":

    Абе що бъркате ябълки с круши? За междуградските или за близо една до друга европейски столици е ясно, че с влак. Проблема ще се яви ако трябва да пътуваш често например будапеща- копенхаген или атина- берлин.
  • 21 Почна се

    48 10 Отговор
    Целта на Западните държави е да развиват вътрешния туризъм и да не изнасят туристи към БГ! Никой няма да дойде от Германия, Швеция, Англия до БГ с влак. Абсолютно никой! Тези хора ще остават в своите държави и там ще си харчат парите! За пореден път Западна Европа ще прецака простите българи! Около 50% от работната ръка в БГ разчиташе на туристите. Западна Европа ни закри заводите, а сега ще ни закрият и хотелите. Скоро ще има още 2 милиона български бежанци и тук ще останат само пенсионери, болни и неспособни

    Коментиран от #22, #35

  • 22 Мария Атанасова

    11 3 Отговор

    До коментар #21 от "Почна се":

    Ама първо ще ни закрият "българските бежанци". Парен каша духа... Нешо се наситиха на арбайтери балканци.
  • 23 за гъби съм

    48 1 Отговор
    По-голяма простотия не съм чувал. Първо че изобщо не са толкова евтини самолетните билети, второ че на изток от Виена влакове няма. Ако някой издържи с влака от Варна до Брюксел задължително трябва някакъв медал да му се даде!
  • 24 Не може

    20 32 Отговор

    До коментар #4 от "Може":

    Влаковете в Германия се захранват изцяло от ВЕИ, защото тази енергия вече е по-евтина от ядрената.Само у нас тока от ВЕИ е най-скъп, защото фирми на братска Русия са монополисти на пазара за зелена енергия.

    Коментиран от #61

  • 25 asdf

    27 2 Отговор

    До коментар #6 от "бял":

    ok хващай влака за Бургас аз ще съм със самолет и айде да не казвам кво ще ядеш
  • 26 Абее

    45 9 Отговор
    Добре че има идиоти, които да се връзват на псевдо еколозите. Полагането на релси и тяхната подмяна и поддръжка, подмяната на колелета на влаковете и частите са 10 пъти по-прахосващи суровини от самолетите!!! Един влак има много повече поддръжка от самолет, особено ако е скоростен влак. Освен това преминаването през планини е супер трудно, бавно и скъпо. Освен това в небето има хиляди линии, а влаковата линия е една. По влакова линия София-Бургас не могат да се движат 100 влака, но по линия Берлин-Бургас могат да летят 100 самолета. Само идиот си мисли, че влаковете са по-добър международен транспорт. Ако беше така никой нямаше да измисли самолета! Влаковете са добри за междуградски превози и равни терени
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Май

    20 1 Отговор
    Прилича ми на Брежнев реши другари, и вдигайте и вие цените .... нещо на комунизъм бие май а ?????
  • 29 А ся де?

    22 1 Отговор
    Министъра на туризма каза, че БГ разчита на евтините авио компании за туристи от Западна Европа. Даже Бойко каза, че трябва държавата да субсидира полетите на евтините авио превозвачи, иначе нямало да идва никой от Западна Европа в БГ. Сега какво ще правим? Ние ще си плащаме за да имаме туристи и дет се вика ще правим безплатни почивки за бедните германци и англичани, или ще закрием туризма и ще се станем бежанци?
  • 30 Да да

    10 20 Отговор

    До коментар #16 от "РЗС":

    Тва с парен локомотив и 3 прекачвания ли е? В Италия за 4 часа минаваш 600 км. с влака, днес! Във Франция също! Самолетите ще останат за презокеански линии!

    Коментиран от #31, #36

  • 31 за гъби съм

    17 2 Отговор

    До коментар #30 от "Да да":

    Като са ти толкова хубави влаковете вози се ве мен. Защо цените на самолетите да се вдигат поради това изобщо не ми е ясно обаче.
  • 32 horh

    14 0 Отговор
    Някой май го е страх от високо!И как ще реагират авиопревозвачите?Това да не са нашите евродепутати които "защитаваха" тираджиите!
  • 33 Дада

    37 1 Отговор
    Какъв ефект имат такива екологични данъци и такси? Да не би като платиш екотакса или по-скъп билет климата да се подобрява. Това са пълни дивотии, с цел изнудване на хората и пълене на джоба на заинтересованите левичарско-левитски кръгове, развяващи като плашило грета тумбата и други изкукуригали екопсихофанатици.
  • 34 Ооо

    3 11 Отговор
    Бъдещето е в подземният транспорт с високоскоростни влакове в тръби! Просто технологиите за копане и подземен строеж не са толкова напреднали още. Това с въздушният транспорт - няма да е никак скоро!
  • 35 факти

    11 8 Отговор

    До коментар #21 от "Почна се":

    ти си поредния тесен специялист.Първо тия туристи,който идва тук са бедни.Ти са най-бедната слой на обществото на запада.Ние няма ме нужда от 8 милиона бедни туристи.Ние има ме нужда от средна класа туристи богати да харчат пари.България трябва да има максимум 3-4 милиона посещения.Това е ще е най-добре на страната.

    Коментиран от #42

  • 36 РЗС

    8 1 Отговор

    До коментар #30 от "Да да":

    660 км са директен влак, има и по-бързи маршрути за 5 часа, но средно са 5.30-6 часа. Не знам с каква скорост се движат, защото цената никога не ме е привличала, да не говорим за времето, за да се кача на влак. В момента бюджетните самолетни компании возят точно наполовин цена от влаковете тук. Времето е 4 пъти по-бързо. С кола взимам 50 мили(80км) междуградско за 45мин, ако не е натоварен трафика и ме пропускат. Точно за толкова е и влака. В зависимост от колата, това може да струва от около 6-7 паунда за икономичните коли, цената на влака е 27 паунда или близо 4 пъти по-скъпо от малка кола. 50 паунда струва нормален билет за самолет до лондон, като се намират и по 25-30 паунда на промоция. Отиване и връщане с влак е от 120 паунда.

    Коментиран от #43

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Голем смях

    15 8 Отговор
    Не случайно умните и богатите развиват ЖП транспорта.Автономен,екологичен и най-удобния и икономичен за радстояния до 1200 км. Европа е компактен и гъсто населен континент.Само в ЕС са 550 млн. човека.Единствено в България все още не са разбрали ,че бъдещето е в железницата.И как да разберат,като 90 процента от транспортните фирми са държат от ДПС.Съсипията на БДЖ е умишлена ,за да се облагодетелства друг вид транспорт.А цивилизацията е там където влаковете са бързи и тоалетните им не са осрани от местните орки .
  • 39 някой си там някъде

    18 0 Отговор
    Жалко за ЕС, Брюксел се напълни с еко боклук. Тия ще фалират ЕС.
    Как ще вземеш такъв данък от компания извън ЕС, примерно китайска руска или арабска.Ако влезе тоя данък ще има масови фалити на авиокомпании от ЕС и това само ще усили рецесията.Имам усещането,че целия боклук от европа заминава в Брюксел като законотворци чиято цел е да го разтурят.
  • 40 Бай Шиле

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    У вашето школу ви пускат много холивудски филми! Чета ти коментарите и се смея над Дарвиновата теория за еволюцията!
  • 41 Керосин срещу въглища

    11 1 Отговор
    Няма как да стане, след като немските гари са заприличали на първокласна кочина и навсякъде пикаят и серат разни пришълци, като дори тормозят или нападат германци...
    По немските гари е някакъв ужас, вече не се спазват разписанията на влаковете ин ако имате прикачване може да се наложи да спите на гарата или в платен от вас хотел - пълно безхаберие, но затова е и ЕК, като някой не е конкурентен, тя изкуствено да го задържа в бизнеса и да взима от печелившите...:)
  • 42 Боже помогни им

    14 0 Отговор

    До коментар #35 от "факти":

    Бедни западни туристи в България? Особенно да видят някой селтак на морето с татуировки тип, елате ме вижте, че у наше село всички ми викат селскио бик! От охранителите на паркинзи, плажове и хотели! А в България има още и изключително красиви планини за туризъм! А що се отнася въпроса за екологията на транспортните средства! Зависи откъде до къде и с какво! Лично мнение и право на избор за всеки! Тази новина ми прилича, като директивата на ЕС за кривите краставици! Или " щастливите кокошки"! И в двата случая става въпрос за рекет!
  • 43 Eistee

    10 7 Отговор

    До коментар #36 от "РЗС":

    Без глупости, ако обичате. Времето било 4-пъти по-бързо? Кое време? Нали към полета се добавя стигане до летището, а летищата обикновено не са в центъра на града (докато гарите са)? Нали се добавя чек-ин (докато във влака се качваш и той тръгва)? Нали се добавя и рулиране? Нали се добавя и чакане на багажа? Нали се добавя и от другата аерогара да стигнеш до центъра на другия град? И каква стана тя? От лъжата с 4-пъти по-бързо стана 1,5 пъти по-бавно. Бюджетните авиокомпании возят точно наполовина на цените на влаковите билети, само ако си полуидиот, който не може да си прави сметката. Ами такси до аерогарата? Ами такси от другата аерогара до центъра на града-дестинация? Или като сме измекяри и се возим с бюджетни авиолинии само с четка за зъби, после сме с градския транспорт или направо 40 km пеш? Това с колата, която е хем малолитражка, хем бичи със средна скорост 106,7 km/h хем гори 4,8 литра на 100 km?! Добре, ами застраховка на колата? Ами амортизация? Ами консумативи (течност за чистачки, гуми, масла, филтри, автомивка, чистачки и т.н.)? Ами като влезеш в града и започнеш да се движиш със 7 km/h в трафика? Ами винетка? Ами като не те пуснат в центъра на града защото нямаш нужната сертификация? Ами като стигнеш за където си тръгнал и трябва да паркираш на цена от 2 ЕВРО на час? Ами нали трябва и да я купиш тая кола? И каква стана тя? Пак лъжа - от 4 пъти по-скъп, влакът стана 3 пъти по-евтин. Ти и децата в детската градина не можеш да излъжеш. Само ед

    Коментиран от #46, #47, #66

  • 44 Eistee

    9 2 Отговор
    ...Ти и децата в детската градина не можеш да излъжеш. Само една забележка още - влакът, влезе ли в града, т.е. първите 15 и последните 15 километра, се движи с 60-80 km/h. През това време ти киснеш на светофара и двигателя ти работи, т.е. само за тези 15+15 km влакът те води с час и десет минути. Ааа, и влакът не търси 15 минути място за паркиране.

    Коментиран от #49

  • 45 Eistee

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "куку руку ку":

    Ей, умрях да се смея с тази глупост, която си написал, човече! Да отидеш в Германия, да се качиш на ICE и да не знаеш немски за 5 пари да попиташ къде да си сложиш куфара... леле, Алеко Константинов сигурно се подсмихва някъде отгоре. Абре, момко, като не знаеш, отваряш страницата на bahn.de и търсиш на "Erlaubte Menge an Gepäckstücken pro Fahrgast" (максимално разрешен брой единици багаж за един пътник) и четеш: "Neben Handgepäck dürfen Sie ein Stück Traglast mit sich führen. Tragelasten sind größere Gepäckstücke oder Gegenstände, die von einer Person alleine getragen werden können. Diese müssen ggf. außerhalb Ihres Sitzplatzbereichs untergebracht werden. Für die Beaufsichtigung des Gepäcks ist jeder Reisende selbst verantwortlich.". Точно пък в ICE да няма място за багаж, дето правят курсове по над 900 km... Елементарната логика трябва да ти е подсказала, че нещо не си схванал както трябва.

    Коментиран от #57

  • 46 Знаещ

    10 0 Отговор

    До коментар #43 от "Eistee":

    Аз летя основно до Малага и Рим. Би ли сметнал за колко часа ще стигна с влак до Малага?

    Коментиран от #51

  • 47 РЗС

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Eistee":

    Е сега ще ти обясня, чек ин се прави онлайн, ако имаш багаж, се оставя на тъчскрийн система, която си го правиш ти и ми отнема около 15 секунди на мен лично докато закача баркода на куфара ми. на летището съм 45 минути преди да затворят вратите, минавам несъществуващата при влаковете проверка за сигурност за около 20 мин и чакам общо около 10-15 минути на вратата, това е. качвам се на самолета, в полета е включено рулирането, самолета лети с около 40 мин по-малко отколото съобщават, заради рулирането. до лондон са 410 мили, самолета лети със 700 мили в час, сметни ти колко време е във въздуха с тази скорост. 1 час и 20 минути е полета по разсписание и не малко пъти са били и по-рано. За малколитражките нещата също не са ти ясни, първо тук в УК, за малките нови коли НЯМА пътна такса, те могат да стигнат и до центъра на лондон без да плащат, заради нищожните си емисии. Такива коли имат смешна застраховка от макс 200-300 паунда на година. Горивото, което им се сипва направо забравяш кога си сипал последно. И да ти кажа, с кола не се движиш само междуградско, а също можеш да ходиш където си поискаш, в града, извънграда, в планината и тн.зимата дори няма да я коментирам дали с кола е добре или не. Поло 1.2 дизел 2013 година по книжка му дават 2.8л извънградско, а комбинирано е 3.2л. Да речем, че гори 5 литра нафта на 100км а не 3.2л при 80 мили в час, 5 литра нафта са точно 6 паунда на бензиностанцията. По математика как си? Сметките много зле неща а? Поддръжка

    Коментиран от #53

  • 48 Eistee

    4 1 Отговор
    Бих, ама тук не е бюро справки. Ти летиш - ти смяташ. И ако се върнеш тук с някоя глупост - ние смятаме и ти набиваме канчето.

    Коментиран от #50, #52

  • 49 РЗС

    6 1 Отговор

    До коментар #44 от "Eistee":

    ако един ден недай си боже наистина се пренасочи потока от хора към първобитните сухопътни железници и вкарат проверка(което ще стане задължително, заради безопастността) като на летището за багаж и пътници, както е десеторен потока на хора, проверка ще минаваш 2 часа, ще чакаш и багаж, ще ходиш и с такси до гарата, до която съм сигурен, че не живееш. Накрая ще плачеш да намалят цените на самолетите. А междуконтинентално с влак да пътуваш сигурно няма да е по твое време. Нека поне между държавите да стигаш в рамките на деня в тоя ти живот.
  • 50 Знаещ

    9 1 Отговор

    До коментар #48 от "Eistee":

    Удобно избегна очевадния отговор. До Малага с влак ще стигна многократно по-бавно и несравнимо, ама наистина несравнимо по-скъпо. Влака въобще не е алтернатива.

    Коментиран от #55

  • 51 РЗС

    10 1 Отговор

    До коментар #46 от "Знаещ":

    да се сравнява въздушен транспорт движещ се с 1000км в час в права линия, със влак движещ се с 200-300км и спиращ на 20 гари е направо извън пределите на глупостта, деградацията е нечовешка направо. А тоя пичага дето спори нека да хване влак до МКС, защото до там има полети стига да си платиш, а с бързия влак кога? ахахахахахаха
  • 52 РЗС

    8 0 Отговор

    До коментар #48 от "Eistee":

    самолета излита в 8 часа в 9 и 20 каца, в 10 часа съм пред летището с багажа. Струва ми 25-50 паунда в една посока + 15 паунда за такси. С влак - тръгва в 8 часа и стига в 1.30-2 часа, в 1.40 съм пред гарата с багажа. Струва ми от 50-100 паунда в една посока + 6 паунда за такси. Ако пътувам със самолет ставам в 6 часа, ако е с влак в 7 часа. Понеже не съм добре по сметките, кажи ми ти кое е по-добре?
  • 53 Eistee

    3 5 Отговор

    До коментар #47 от "РЗС":

    Олеле! "Самолетът лети със 700 мили в час"... Само това като го видя и си ми ясен: 700*1,609=1126,3 km/h. За твое сведение: Типичната крайцерска скорост за пътнически полети на дълги разстояния е приблизително 880–926 km/h (475–500 kn; 547–575 mph).

    И като ти излезе насрещен вятър със скорост 60 km/h и всичките ти тънки еснафски сметчици са за боклука, защото нискотарифната авиокомпания няма да повиши с 20% разхода си на гориво за да компенсира намалялата скорост по отношение на земната повърхност, само и само ти да стигнеш за 1 ч и 20 мин, а ще стигнеш за 1 час 30 мин, ще си изпуснеш осигурения въздушен коридор за кацане и ще кръжиш над летището още 12 мин, докато успеят да те вредят.

    Някакви детски фантазии бълваш тук. Да започнем от малолтражките. Нямало пътна такса? Ама има 300 паунда на година данък... хммм, чудя се, къде ли е отишла пътната такса? Поло 1.2 дизел пишеш? 2,8 л извънградско? Ти въобще имал ли си някого допир с реалността? Тези засечки се правят при 90 km/h, а ти, за да постигнеш мечтаните 80 мили в час средна скорост на места трябва да караш с над 120, при които това Поло харчи 9 на 100.

    И ми пишеш нагло "те могат да стигнат и до центъра на лондон без да плащат, заради нищожните си емисии", което означава кола с Евро 4 и нагоре, което автоматично добавя цена за придобиване на возилото от 1200 паунда нагоре. И сега ти, човек без психически отклонения, завършил поне 3-ти клас ми твърдиш, че ще дадеш 1200+300+6 паунда, за да не да

    Коментиран от #56

  • 54 Eistee

    2 3 Отговор
    ... И сега ти, човек без психически отклонения, завършил поне 3-ти клас ми твърдиш, че ще дадеш 1200+300+6 паунда, за да не дадеш 40 паунда за влаков билет? Да-а-а-аммм, ясно. Ще кажеш, че тези пари се разбиват на множество по-дребни части, заради многократните ти пътувания? Ами вземи си абонаментна карта за влака, бре, смешко. Толкова ли нямаш менталната мощ да обмислиш проблема от всички страни?

    Коментиран от #58

  • 55 Eistee

    3 3 Отговор

    До коментар #50 от "Знаещ":

    Нищо не съм избягвал. Просто исках да ти спестя срама от това да ти посоча очевидната тъпня да се опитваш да стигнеш до Малага с влак. Влакът, ако си чел внимателно коментарите, е ефективен до определена дължина на маршрута. С цитираното пътуване ти надвишаваш максималната ефективна дължина на маршрута и следователно алтернативни форми на транспорт, като авиацията, започват да придобиват смисъл. Освен това пътуването с влак изисква определена транспортна култура. Не може Сульо и Пульо с церебрална активност 10% да ги свалиш от самолета и да ги качиш на влак, колкото и да е по ефективно, екологично и изгодно. Селяндурът винаги иска най-мощното най-бързото (справка: българските мутри). Интелигентният човек проверява, изчислява и сравнява. Ако от Тирана до Бари като птичи полет е 270 km, а по железопътно трасе (заради фактът, че Адриатическо море се простира помежду им) е 1250 km, естествено, че интелигентният човек ще вземе самолет. Не ставайте смешни! Само привържениците на самолетните полети ли не успяха да схванат, че нещата не са абсолютни?

    Коментиран от #70

  • 56 РЗС

    7 4 Отговор

    До коментар #53 от "Eistee":

    300 паунда на година Ти е пълното каско, нищо друго не се плаща. Няма данъци. Във самолета пилота съобщава с колко се движи и на каква височина, каза 700 мили, теб те возят с по-малко, та да не ти стане лошо, ти нали само на влак пътуваш. Самолетите, ако щеш вярвай, имат разписание и изпълняват полети един след друг, самолета се почиства, зарежда и пътува за другаде, ако закъснее, ще трябва да се плащат компенсации на пътниците за цялото му останало разписание, така че да, пилотите гонят график и натискат самолета, а не обратното. Поло не гори 9/100 при 120км, направо си смешен.
  • 57 Хаджи хаджи Българин

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Eistee":

    Пътеводител за Германия! Аз съм българин, но не се съгласявам с манталитета на българина!
  • 58 РЗС

    8 1 Отговор

    До коментар #54 от "Eistee":

    Карта за метрото в лондон за над 3 зони струва повече от кола годишно. А карти за междуградските влакове тук няма, има само за инвалиди като теб и намалението им е 15% от нормалната цена. Сравнявайки влак със самолет се излагаш невероятно много. За колите няма да говорим, не си дорасъл да имаш кола както четем.

    Коментиран от #60

  • 59 Хаджи хаджи Българин

    4 1 Отговор
    Дойчланд- Мойчланд по ромски свърши! Няма по - сериозно нещо, да се предпазиш от разглезени роднини! Говоря в личен план! И като ... бял българин!
  • 60 Хаджи хаджи Българин

    5 0 Отговор

    До коментар #58 от "РЗС":

    С катртата си купи " В" илет за влака Лондон - София!
  • 61 Хаха

    7 0 Отговор

    До коментар #24 от "Не може":

    Абе льольо,не знам с какво се захранват,в Германия съм и билета с влак за 10км е 9 евро.
  • 62 Гост 2

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Цените на билетите за скоростните влакове в Европа са значително по-високи от тези на нискотарифните самолетни компании.
  • 63 Гошо

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    А ти за изграждане и поддържане на трасе за свръх скоростен влак чували си
  • 64 Георги

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И тези линии, тръби,влакове и гари да не стават за година , две пък дори пет?
  • 65 Гошо

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "tost":

    Е защо не хванеш влака Милано -Мадрит или Лондон или Брюксел
    То това твоито е все едно да разправяш за София Пловдив /предвид размерите на страната /
  • 66 Гошо

    5 0 Отговор

    До коментар #43 от "Eistee":

    Да така е .Само не разбрах защо трябва до аерогарата да пътуваш с такси пък до гарата не И извинявай ама това ,времето за пристигане до гара или летище, не се ли определя от това в кой район живееш ,примерно ако си в Дружба ,кое ще те по близо гара или аерогара ,съответно пък за Надежда
  • 67 Добромир

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    Здравейте,
    Личи си, че не сте пътували достатъчно из Европа, за да оцените цялостно ефектите от подобни политики върху вредните емисии и върху транспорта. Въпреки че 15% не изглеждат като сериозно ценово увеличение, ефектите от него биха били много значителни. От една страна нискотарифните компании са много чувствителни към ценови промени, а те реализират около 25% от всички европейски полети. Наред с това, ЖП транспортът все повече се превръща в предпочитана форма за път от европейците, защото често е значително по-евтин, по-удобен и неочаквано, но факт - по-бърз. Илюстративно, пътят с влак от Париж до Лондон е 2 часа и 40, а със Самолет около час и 40 минути. Ако към това обаче добавим времето и ресурсите необходими да се стигне до летището (в случая на Лондон - между 10 и 30 километра и 10-30£) и да се мине паспортен контрол и проверки влакът е в пъти по-предпочитан, дори и без да отчитаме удоволствието от факта че е просторно, може да ставаш, а дори да ядеш в ресторант и да пиеш на бара 🙂. С оглед на това, развитието и модернизирането на ЖП индустрията трябва да бъде основен приоритет на всички държави, не само заради близо 15 пъти по ниските вредни емисии, но и за удобство на самите пътници.

    Коментиран от #69, #82

  • 68 Любо

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Аз съм плащал свръх багаж и във влак... не може да напълниш едно купе с куфари...
  • 69 РЗС

    4 1 Отговор

    До коментар #67 от "Добромир":

    Инвестициите в железниците са безмислени, заради зверските разходи по поддръжката на цялата инфраструктура. Най-добре е да се инвестира в подобряването на въздушния транспорт като намаляването на емисии и тн. Допълнителни разходи ще трябват за проверки по гарите, което ще е много скъпо и трудоемко. Въобще няма да е в близко бъдеще.
  • 70 Знаещ

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Eistee":

    Не разбирам защо тогава при положение, че влакът не е алтернатива аз трябва да плащам 15 процента повече за полета до Малага и защо теси пари ще ги дадат на железниците? Нали идеята на дотацията е да ме принудят да не ползвам самолет, а влак. Значи идеята е абсурдна.

    Коментиран от #71

  • 71 Знаещ

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Знаещ":

    Тези*
  • 72 ттт

    1 0 Отговор
    Че пък ние да не сме задължени да пътуваме със самолети? Ще има фалити на авиокомпании. А почти всички крупни политици имат пряко или чрез поставени лица интереси в тези компании.
  • 73 ттт

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "асд":

    За колко време стигаш до летището, за колко до гарата? За София може и да е съизмеримо, но за повечето големи градове в света разликата е огромна. Колко време по-рано трябва да пристигнеш на летището, колко на гарата? Колко време чакаш за багаж на летището, колко на гарата? Лошото е, че България няма съвременни влакове (тя май скоро ще остане без влакове, малко и били локомотивите).
  • 74 ттт

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Ще ми дадеш, да се снимам и аз пред колата ти и аз да и изпратя снимка. Нека ядът и да е двоен!
  • 75 РЗС

    8 0 Отговор
    момчета, спрете се, не се излагайте, авиацията е къде къде по-бърза и по надеждна от железниците. Авиацията засега и завинаги ще бъде най-сигурния и бърз транспорт в света,много по-трудно е да заложиш бомба в самолет, отколкото във влак или където и да е по трасето на влака, а с не много акъл влак може да се изкара от релсите и с подръчни материали. За самолета нещата ще са сложни. Нека всеки се вози на каквото реши, да оставят хората да решават с какво да пътуват, а не да ни пренасочват, защото аз лично ще пътувам по-рядко със самолет, но да вися половин ден във влак, няма да стане. Ако свалят цената и най-вече времето на влаковете, тогава няма да ми е нужно да ползвам самолет. Просто като съветския съюз.
  • 76 РОШКОООООООрошко

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    И как да изминеш 3000 км според теб със скоростен влак в европа? Това да не е права линия. и какъв ресурс трябва, а?
  • 77 Пичо

    8 0 Отговор
    Защо европейската комисия ще решава с какъв транспорт да пътуват хората?! Почват по твърде много неща да приличат на Съветския съюз. И там всякакви комисии решаваха, че не трябва да пътуваме, от какво имаме нужда, от какво нямаме и ето докъде я докараха.
  • 78 JJеко

    4 0 Отговор
    въвеждат го в Германия за да може да бъдат скубани всички преминаващи през нейната територия!
    Всичко това допълнително ще оскъпи не само самолетния превоз но и всякакъв свързан с течно гориво! Преди това Баба Меркел каза че трябва да се развива ел. транспорт сиреч трябва да се смъкнат едни пари за да се налеят в други частни фирми. А за бедните държави като нас това означава още по големи проблеми! Виждаме че като увеличиха данък старо МПС въздуха не стана по-добър!

    Коментиран от #79

  • 79 РЗС

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "JJеко":

    ти не виждаш, но въздуха на депутатите и техните роднини е станал по-чист, заради вилите и къщите за гости накупени/построени по планините с парите от данъците на хората. Питай бойко, той вика не сме били по-добре никога, демек не знае колко са окрали, но са му в повече
  • 80 розмарин

    3 1 Отговор
    В България цените на билетите за влаковете са ниски, но влакове няма, а тези които ги има без новите, за нищо не стават.
  • 81 Oki

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Евала!!! Ако имам пари и аз ще си купя
  • 82 Loi

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Добромир":

    Личи си че сте пътували само в англия.
  • 83 гост

    3 0 Отговор
    По неизвестни причини политиците субсидират железниците в ЕС. Това им дава възможност да събират данъци и да ги преразпределят, като това е източник на корупция и издръжка на администрацията. Реално самолетите имат значителни предимства при превоз на пътници: 1. По-икономично - 3.3л. керосин на 100 км за 1 пътник при А380; 2. Няма нужда от пътища, не се харчат пари за поддръжка, снегопочистване и др. експлоатационни разходи за път; 3. Не се пресичат ареали на животни; 4. Най-ниска аварийност, почти без жертви; 5. Най-бърз; 6. Възможност за транспорт до острови, презокеански и далечни полети от всяка точка до всяка точка на земята; 7. Независим от държавни регулации за транзитни територии...
    Недостатъци са, че е неефективно да: 1. Превозват тежки товари; 2. Малки селища не могат да издържат летище.
    Реално политиците правят всичко възможно за да оправдаят съществуването си и да преразпределят космически бюджети. Така ЕС губи конкурентоспособност и всички губим... Очаквам следващата Грета, следващ данък, и изчезващи европейци :(
  • 84 Йордан

    2 0 Отговор
    Е вие да не мислите че цените на т.н скоростни влакове ще са по-ниски. Ами тия които фантазират за свръхскоростни влакове във хиперлооп колко ще им струва билета, тия помпи където изсмукват въздуха с каква енергия ще се захранват. Идиотийте на левичарите в Европа нямат край.
  • 85 само да уточня

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    Говорим за България ,където пътуваме с парен локомотив от София за Бургас за ОСЕМ часа.
  • 86 Има го

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ужас":

    Вече го има този данък. Преди седмица си резервирах билет Париж-София, билета се оскъпи с 12 лв.