Новини

5 съвета от сервизни майстори преди зимата

Публикувана: 6 Октомври, 2019 11:30
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 20252
5 съвета от сервизни майстори преди зимата
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 35 гласа.

Смяната на летните гуми със зимни съвсем не означава, че колата ви е готова за студените месеци от годината. Представяме ви пет съвета от сервизни майстори, които ще ни помогат да не изпитваме дискомфорт заради колата си през зимата. И така, как да подготвим кола за зимата?

1. Фокусирайте се върху акумулатора. Той трябва да бъде напълно зареден и електролитът да е в норми. Освен това си струва да сложите в багажника комплект кабели, защото дори и най-надеждната батерия може да създаде проблем в студа.

2. Струва си да проверите всички ремъци и гумени съединения за микропукнатини. Ако гумата върху тези елементи е напукана, по-добре е да замените частта, тъй като в студа тези проблеми могат да създадат много главоболия.

3. Преди замръзване си струва да източите лятната течност за чистачки от резервоара и да излеете незамръзваща (зимна). Освен това, ако чистачките ви не почистват добре стъклото, струва си да ги замените.

4. Препоръчително е да проверите работата на радиатора и нивото на антифриза. Експертите дори съветват да се държи поне един литър от тази течност в колата, в случай че започне да изтича на път.

5. Проверете нивото на маслото и го сменете, ако използвате „всесезонно“ или сте изминали 10 хиляди километра с него.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 35 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бесен Язовец
1 Отговор
Добре се грижа за моя москвич 408, не ми трябват съвети от пишман майстори !

Коментиран от #3, #4, #9


Оценка:
-40 +66

Най важното
2 Отговор
Смене си гумите с нови не с изпечени дот 12-13

Коментиран от #11


Оценка:
-7 +55

Божинов
3 Отговор

До коментар #1 от "Бесен Язовец":


Когато не си интересен, не си интересен.

Оценка:
-8 +57

Мечо Пух
4 Отговор

До коментар #1 от "Бесен Язовец":


Като си глупав си глупав през всички сезони...

Оценка:
-12 +57

Емил
5 Отговор
Подобни съвети показват примитивното ниво на познания при повечето млади автомобилисти! Забрави ли сте да им кажете като искат да шофират, да седнат зад волана, а не на друго място!

Оценка:
-4 +54

Порно
6 Отговор
Съвети от сервизен майстор - да се посети сервиз. Пък и чудно как да си проверя акумулатора , като е капсулонан ?

Коментиран от #14


Оценка:
-10 +44

onq s konq
7 Отговор
Всякакви полезни съвети дават майсторите,но НАЙ-ЦЕННИЯТ - "оде пари" го няма

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +38

, ооххохохо
8 Отговор
Нищо нема да разберете оти нема кък да проверите всичко това освен течността за чистачките

Оценка:
-7 +15

нервен ( разбивача на тролове )
9 Отговор

До коментар #1 от "Бесен Язовец":


200% че нямаш такова москве ....даже съм сигурен че не си и виждал на живо последните 10 години

Оценка:
-5 +26

audi a8
10 Отговор
то не са за зимата за всеки сезон колата трябва да е ок накладки дискове гуми батерия и т.н на точни километри проверка и смяна ако има нужда това са елементарни правила на подръжка зада караме безаварино иначе лошо ако закъсаме по път няма кой да ти помогне от личен опит го знам и най-вече умната със скороста през зимата леко бавно каране с готовност за спиране дистанция и внимание най-вече при спускане само на скорост и леко настистната спирачка така че да не се блокират колелата

Оценка:
-3 +21

Някой
11 Отговор

До коментар #2 от "Най важното":


Тя мойта ладюха е с гуми отпреди 2004 :D дот не пише. Не я карам де, чака смяна на прагове и калници, като се намери майстор почва приключението от ВТ до София(с нови гуми де)

Оценка:
-9 +5

Мамата
12 Отговор
Аман от съветници.Газ до ламарините.Караш и хвърляш.Този със съветите на вкара в 3000 лева преразход ,ай сифон бе....да не ги копаеем тез пари и то за кола ...

Оценка:
-11 +9

Мартин
13 Отговор
Какво всесезонно малсо, кой продава зимно масло и лятно масло - хахахаха.

Коментиран от #32


Оценка:
-11 +37

123
14 Отговор

До коментар #6 от "Порно":


Като е капсулоНан, отиваш в сервиз. Хората имат едни уредчета които показват степента на заряд и процентите живот които му остават.

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +11

123
15 Отговор

До коментар #7 от "onq s konq":


Случайно някой някога да ти е обещавал, че ще караш кола без да влагаш пари в нея. Заради такива които правят разни компромиси с това или онова, канавките са пълни с автомобили, най- вече зимата. Един нямал пари за гуми, и кара с галоши . Друг нямал пари за чистачки и зимна течност та кара през дупчица която е успял да разледи с ръцете.

Оценка:
-2 +17

Баш майстора
16 Отговор
Проблеми от умрели коли в умряла държава с малък годишен пробег.Народа е неинформиран с цел печалба от страна на администрация (КАТ), автоджамбази и медия.

Оценка:
-2 +17

Не разбрах
17 Отговор
С микроскоп ли да проверим за микропукнатини или с шублер? и как да проверим радиатора дали работи след като това е просто резервоар топлообменник и сам по себе си не извършва конкретна механична или електронна функция?

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +14

До гост
18 Отговор
Пич, след толкова години в Норвегия нямаш ли съвети за зимата, особено за собствениците на Тесла?

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +8

Съвет за дамите от разбирач
19 Отговор
Намерете си приятел разбирач да полага грижи за автомобила ви и да го подържа добре за всички сезони. Разбирачите често са и добри любовници, така че с един куршум два заека

Оценка:
-3 +13

onq s konq
20 Отговор

До коментар #17 от "Не разбрах":


Работата/дейността/ на Охладителната система е много важна,като за по-кратко в Статията тая Система са я кръстили "Радиатор".Проверкато става ПОЕТАПНО:Първо се отмества колата предварително паркирана на Сухо място и се гледа за следи от течност по земята.След това се опипват гумените съединения с ръка за да се установи евентуален теч.След което се отваря капачката на Радиатора и се наднича вътре дали се вижда течност,а ако това се прави в тъмното и няма видимост се вика силно в дупката с надежда да няма Ехо.Ако се установи че там "няма никой",с трепет и притеснение са вади Щеката за маслото за да се провери дали проклетото масло не е станало като боза и 2 пъти Повече.А ако е налице подобно "щастие",се отива при "съветващите майстори" от Статията за смяна на гарнитура.

Коментиран от #25


Оценка:
-6 +16

Няма смисъл
21 Отговор

До коментар #14 от "123":


И после ти казват да си купиш акумулатор от тях, защото бил капсолован.

Оценка:
-0 +10

Илия
22 Отговор
Пълни глупости от простаци.

Оценка:
-2 +1

Най-добрия
23 Отговор
Да не дават акъл,че те за тях си нямат.Ако искат аз да им дам.

Оценка:
-1 +1

семафор
24 Отговор
За автомобила е най-важно да може да тръгва и да спира.За това-ГУМИТЕ !

Оценка:
-2 +3

Ветеринар
25 Отговор

До коментар #20 от "onq s konq":


Бравос. Ти на "коня" така ли проверяваш радиатора?
Мноооо стара модификация кон имаш бре:))

Оценка:
-5 +3

гост
26 Отговор

До коментар #18 от "До гост":


Ще споделя нещо което беше много полезно в Норвегия. Всяка вечер свалях акумулаторите на Теслата и ги вкарвах вътре в хола на топло, на сутринта ги връщах обратно на място и така дори когато навън беше -40, Теслата палеше на кибрит.

Оценка:
-0 +7

Ветеринар
27 Отговор
Някои многознайковци се засягат от тая статия.
Е хубаво ама тя не е само за тях. По пътищата няма само шофери ами и "каруцари". За тях нали геврека се върти и педалите се натискат, значи всичко е ОК. Другото откъде да знаят?
1.Акумолатора (капсулован или не) се проверява с товарна вилка доколко е годен.
Само с това, че колата сега при по топло време пали и акумолатора има електролит по норма, не е гаранция за безпроблемност. А едва ли всеки я има. Затова бегайте при специалист. За сведение на стипците, или безпаричните, става за секунди и не струва нищо.
2.По т.2 с микропусканините малко са се увлекли тука. Четете го без пояснението "микро-". Иначе е верно.
3.По т.3 няма нужда от коментар. Така си е.
4.Караме много и стари коли. Радиатора си е топлообменник, верно, и е изграден от тънки латуни (тънки метални листи) и пласмаса и идва момент протича щото пак заради немърливост, безпаричие или скрънзавост не сме сменяли своевременно антифриза. Той губи антикорозионните си свойства с времето (макар и да не замръзва още) и започва да яде метала (латуна) и го пробива. Затова, ако не искате проблеми, сещайте се и си сменяйте антифриза навреме. Това са пропуснали да напишат. А радиатора е най-чувствителния компонент в една охладителна система.
5.За маслото пък.....нерде Ямбол нерде Стамбул. И все пак то трябва да се проверява преди всяко студено подкарване на автомобила.
Това от мен за сега:))
Накратко. Иначе мога да Ви изнасям цяла лекция по всяка то

Оценка:
-5 +2

Ветеринар
28 Отговор
КОРЕКЦИЯ
2.По т.2 с "микропусканините" да се чете микропукнатините.
нали все бързаме:)))

Оценка:
-0 +1

11-то измерение
29 Отговор
Някой да ми услужи с микроскоп, да си проверя микропукнатините на ремъците...

Оценка:
-0 +7

Иве
30 Отговор
Масла Филтри Антифриз Чистачки Гуми Зимата не е майтап и ако сте с 4x4 блазе ви.

Оценка:
-0 +2

31
Този коментар е премахнат от модератор
Ъъъъ
32 Отговор

До коментар #13 от "Мартин":


Маслата си имат вискозитет и още един куп спецификации. Какво да се сипе в двигателя зависи от конкретния двигател и експлоатационните му условия. Обикновенно това е описано в книжката на колата. Лете съм на 15/60. С това зимата на - 20 стартера бая зор ще види... Не коментирам какви ментаци ни пробутват тук

Оценка:
-0 +1

Zaplesa
33 Отговор
Требва си редовно обслужване,лято зима

Оценка:
-0 +0

Спиро
34 Отговор
Колата от снимката продажа ли се? Не е за мене, за един преател питан

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Еманюел Макрон
Еманюел Макрон към Реджеп Ердоган
Пусни бързо нашия журналист"

Още бисери