6 Октомври, 2019 11:30 30 226 34

5 съвета от сервизни майстори преди зимата

  • съвети-
  • автомобили-
  • зима
5 съвета от сервизни майстори преди зимата - 1

Смяната на летните гуми със зимни съвсем не означава, че колата ви е готова за студените месеци от годината. Представяме ви пет съвета от сервизни майстори, които ще ни помогат да не изпитваме дискомфорт заради колата си през зимата. И така, как да подготвим кола за зимата?

1. Фокусирайте се върху акумулатора. Той трябва да бъде напълно зареден и електролитът да е в норми. Освен това си струва да сложите в багажника комплект кабели, защото дори и най-надеждната батерия може да създаде проблем в студа.

2. Струва си да проверите всички ремъци и гумени съединения за микропукнатини. Ако гумата върху тези елементи е напукана, по-добре е да замените частта, тъй като в студа тези проблеми могат да създадат много главоболия.

3. Преди замръзване си струва да източите лятната течност за чистачки от резервоара и да излеете незамръзваща (зимна). Освен това, ако чистачките ви не почистват добре стъклото, струва си да ги замените.

4. Препоръчително е да проверите работата на радиатора и нивото на антифриза. Експертите дори съветват да се държи поне един литър от тази течност в колата, в случай че започне да изтича на път.

5. Проверете нивото на маслото и го сменете, ако използвате „всесезонно“ или сте изминали 10 хиляди километра с него.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 47 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бесен Язовец

    69 41 Отговор
    Добре се грижа за моя москвич 408, не ми трябват съвети от пишман майстори !

    Коментиран от #3, #4, #9

  • 2 Най важното

    59 9 Отговор
    Смене си гумите с нови не с изпечени дот 12-13

    Коментиран от #11

  • 3 Божинов

    57 8 Отговор

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    Когато не си интересен, не си интересен.
  • 4 Мечо Пух

    58 12 Отговор

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    Като си глупав си глупав през всички сезони...
  • 5 Емил

    56 4 Отговор
    Подобни съвети показват примитивното ниво на познания при повечето млади автомобилисти! Забрави ли сте да им кажете като искат да шофират, да седнат зад волана, а не на друго място!
  • 6 Порно

    46 10 Отговор
    Съвети от сервизен майстор - да се посети сервиз. Пък и чудно как да си проверя акумулатора , като е капсулонан ?

    Коментиран от #14

  • 7 onq s konq

    39 1 Отговор
    Всякакви полезни съвети дават майсторите,но НАЙ-ЦЕННИЯТ - "оде пари" го няма

    Коментиран от #15

  • 8 , ооххохохо

    17 7 Отговор
    Нищо нема да разберете оти нема кък да проверите всичко това освен течността за чистачките
  • 9 нервен ( разбивача на тролове )

    26 5 Отговор

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    200% че нямаш такова москве ....даже съм сигурен че не си и виждал на живо последните 10 години
  • 10 audi a8

    22 3 Отговор
    то не са за зимата за всеки сезон колата трябва да е ок накладки дискове гуми батерия и т.н на точни километри проверка и смяна ако има нужда това са елементарни правила на подръжка зада караме безаварино иначе лошо ако закъсаме по път няма кой да ти помогне от личен опит го знам и най-вече умната със скороста през зимата леко бавно каране с готовност за спиране дистанция и внимание най-вече при спускане само на скорост и леко настистната спирачка така че да не се блокират колелата
  • 11 Някой

    6 10 Отговор

    До коментар #2 от "Най важното":

    Тя мойта ладюха е с гуми отпреди 2004 :D дот не пише. Не я карам де, чака смяна на прагове и калници, като се намери майстор почва приключението от ВТ до София(с нови гуми де)
  • 12 Мамата

    9 11 Отговор
    Аман от съветници.Газ до ламарините.Караш и хвърляш.Този със съветите на вкара в 3000 лева преразход ,ай сифон бе....да не ги копаеем тез пари и то за кола ...
  • 13 Мартин

    38 11 Отговор
    Какво всесезонно малсо, кой продава зимно масло и лятно масло - хахахаха.

    Коментиран от #32

  • 14 123

    11 4 Отговор

    До коментар #6 от "Порно":

    Като е капсулоНан, отиваш в сервиз. Хората имат едни уредчета които показват степента на заряд и процентите живот които му остават.

    Коментиран от #21

  • 15 123

    18 3 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Случайно някой някога да ти е обещавал, че ще караш кола без да влагаш пари в нея. Заради такива които правят разни компромиси с това или онова, канавките са пълни с автомобили, най- вече зимата. Един нямал пари за гуми, и кара с галоши . Друг нямал пари за чистачки и зимна течност та кара през дупчица която е успял да разледи с ръцете.
  • 16 Баш майстора

    18 2 Отговор
    Проблеми от умрели коли в умряла държава с малък годишен пробег.Народа е неинформиран с цел печалба от страна на администрация (КАТ), автоджамбази и медия.
  • 17 Не разбрах

    16 3 Отговор
    С микроскоп ли да проверим за микропукнатини или с шублер? и как да проверим радиатора дали работи след като това е просто резервоар топлообменник и сам по себе си не извършва конкретна механична или електронна функция?

    Коментиран от #20

  • 18 До гост

    8 0 Отговор
    Пич, след толкова години в Норвегия нямаш ли съвети за зимата, особено за собствениците на Тесла?

    Коментиран от #26

  • 19 Съвет за дамите от разбирач

    14 3 Отговор
    Намерете си приятел разбирач да полага грижи за автомобила ви и да го подържа добре за всички сезони. Разбирачите често са и добри любовници, така че с един куршум два заека
  • 20 onq s konq

    17 6 Отговор

    До коментар #17 от "Не разбрах":

    Работата/дейността/ на Охладителната система е много важна,като за по-кратко в Статията тая Система са я кръстили "Радиатор".Проверкато става ПОЕТАПНО:Първо се отмества колата предварително паркирана на Сухо място и се гледа за следи от течност по земята.След това се опипват гумените съединения с ръка за да се установи евентуален теч.След което се отваря капачката на Радиатора и се наднича вътре дали се вижда течност,а ако това се прави в тъмното и няма видимост се вика силно в дупката с надежда да няма Ехо.Ако се установи че там "няма никой",с трепет и притеснение са вади Щеката за маслото за да се провери дали проклетото масло не е станало като боза и 2 пъти Повече.А ако е налице подобно "щастие",се отива при "съветващите майстори" от Статията за смяна на гарнитура.

    Коментиран от #25

  • 21 Няма смисъл

    12 0 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    И после ти казват да си купиш акумулатор от тях, защото бил капсолован.
  • 22 Илия

    1 2 Отговор
    Пълни глупости от простаци.
  • 23 Най-добрия

    1 1 Отговор
    Да не дават акъл,че те за тях си нямат.Ако искат аз да им дам.
  • 24 семафор

    3 3 Отговор
    За автомобила е най-важно да може да тръгва и да спира.За това-ГУМИТЕ !
  • 25 Ветеринар

    3 5 Отговор

    До коментар #20 от "onq s konq":

    Бравос. Ти на "коня" така ли проверяваш радиатора?
    Мноооо стара модификация кон имаш бре:))
  • 26 гост

    8 1 Отговор

    До коментар #18 от "До гост":

    Ще споделя нещо което беше много полезно в Норвегия. Всяка вечер свалях акумулаторите на Теслата и ги вкарвах вътре в хола на топло, на сутринта ги връщах обратно на място и така дори когато навън беше -40, Теслата палеше на кибрит.
  • 27 Ветеринар

    2 5 Отговор
    Някои многознайковци се засягат от тая статия.
    Е хубаво ама тя не е само за тях. По пътищата няма само шофери ами и "каруцари". За тях нали геврека се върти и педалите се натискат, значи всичко е ОК. Другото откъде да знаят?
    1.Акумолатора (капсулован или не) се проверява с товарна вилка доколко е годен.
    Само с това, че колата сега при по топло време пали и акумолатора има електролит по норма, не е гаранция за безпроблемност. А едва ли всеки я има. Затова бегайте при специалист. За сведение на стипците, или безпаричните, става за секунди и не струва нищо.
    2.По т.2 с микропусканините малко са се увлекли тука. Четете го без пояснението "микро-". Иначе е верно.
    3.По т.3 няма нужда от коментар. Така си е.
    4.Караме много и стари коли. Радиатора си е топлообменник, верно, и е изграден от тънки латуни (тънки метални листи) и пласмаса и идва момент протича щото пак заради немърливост, безпаричие или скрънзавост не сме сменяли своевременно антифриза. Той губи антикорозионните си свойства с времето (макар и да не замръзва още) и започва да яде метала (латуна) и го пробива. Затова, ако не искате проблеми, сещайте се и си сменяйте антифриза навреме. Това са пропуснали да напишат. А радиатора е най-чувствителния компонент в една охладителна система.
    5.За маслото пък.....нерде Ямбол нерде Стамбул. И все пак то трябва да се проверява преди всяко студено подкарване на автомобила.
    Това от мен за сега:))
    Накратко. Иначе мога да Ви изнасям цяла лекция по всяка то
  • 28 Ветеринар

    1 0 Отговор
    КОРЕКЦИЯ
    2.По т.2 с "микропусканините" да се чете микропукнатините.
    нали все бързаме:)))
  • 29 11-то измерение

    8 0 Отговор
    Някой да ми услужи с микроскоп, да си проверя микропукнатините на ремъците...
  • 30 Иве

    2 0 Отговор
    Масла Филтри Антифриз Чистачки Гуми Зимата не е майтап и ако сте с 4x4 блазе ви.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Ъъъъ

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мартин":

    Маслата си имат вискозитет и още един куп спецификации. Какво да се сипе в двигателя зависи от конкретния двигател и експлоатационните му условия. Обикновенно това е описано в книжката на колата. Лете съм на 15/60. С това зимата на - 20 стартера бая зор ще види... Не коментирам какви ментаци ни пробутват тук
  • 33 Zaplesa

    0 1 Отговор
    Требва си редовно обслужване,лято зима
  • 34 Спиро

    0 0 Отговор
    Колата от снимката продажа ли се? Не е за мене, за един преател питан