Смяната на летните гуми със зимни съвсем не означава, че колата ви е готова за студените месеци от годината. Представяме ви пет съвета от сервизни майстори, които ще ни помогат да не изпитваме дискомфорт заради колата си през зимата. И така, как да подготвим кола за зимата?
1. Фокусирайте се върху акумулатора. Той трябва да бъде напълно зареден и електролитът да е в норми. Освен това си струва да сложите в багажника комплект кабели, защото дори и най-надеждната батерия може да създаде проблем в студа.
2. Струва си да проверите всички ремъци и гумени съединения за микропукнатини. Ако гумата върху тези елементи е напукана, по-добре е да замените частта, тъй като в студа тези проблеми могат да създадат много главоболия.
3. Преди замръзване си струва да източите лятната течност за чистачки от резервоара и да излеете незамръзваща (зимна). Освен това, ако чистачките ви не почистват добре стъклото, струва си да ги замените.
4. Препоръчително е да проверите работата на радиатора и нивото на антифриза. Експертите дори съветват да се държи поне един литър от тази течност в колата, в случай че започне да изтича на път.
5. Проверете нивото на маслото и го сменете, ако използвате „всесезонно“ или сте изминали 10 хиляди километра с него.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен Язовец
Коментиран от #3, #4, #9
11:37 06.10.2019
2 Най важното
Коментиран от #11
12:05 06.10.2019
3 Божинов
До коментар #1 от "Бесен Язовец":
Когато не си интересен, не си интересен.12:05 06.10.2019
4 Мечо Пух
До коментар #1 от "Бесен Язовец":
Като си глупав си глупав през всички сезони...12:12 06.10.2019
5 Емил
12:28 06.10.2019
6 Порно
Коментиран от #14
12:37 06.10.2019
7 onq s konq
Коментиран от #15
12:43 06.10.2019
8 , ооххохохо
12:58 06.10.2019
9 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #1 от "Бесен Язовец":
200% че нямаш такова москве ....даже съм сигурен че не си и виждал на живо последните 10 години13:23 06.10.2019
10 audi a8
13:48 06.10.2019
11 Някой
До коментар #2 от "Най важното":
Тя мойта ладюха е с гуми отпреди 2004 :D дот не пише. Не я карам де, чака смяна на прагове и калници, като се намери майстор почва приключението от ВТ до София(с нови гуми де)14:13 06.10.2019
12 Мамата
14:16 06.10.2019
13 Мартин
Коментиран от #32
16:14 06.10.2019
14 123
До коментар #6 от "Порно":
Като е капсулоНан, отиваш в сервиз. Хората имат едни уредчета които показват степента на заряд и процентите живот които му остават.Коментиран от #21
16:34 06.10.2019
15 123
До коментар #7 от "onq s konq":
Случайно някой някога да ти е обещавал, че ще караш кола без да влагаш пари в нея. Заради такива които правят разни компромиси с това или онова, канавките са пълни с автомобили, най- вече зимата. Един нямал пари за гуми, и кара с галоши . Друг нямал пари за чистачки и зимна течност та кара през дупчица която е успял да разледи с ръцете.16:47 06.10.2019
16 Баш майстора
17:31 06.10.2019
17 Не разбрах
Коментиран от #20
18:27 06.10.2019
18 До гост
Коментиран от #26
19:55 06.10.2019
19 Съвет за дамите от разбирач
20:10 06.10.2019
20 onq s konq
До коментар #17 от "Не разбрах":
Работата/дейността/ на Охладителната система е много важна,като за по-кратко в Статията тая Система са я кръстили "Радиатор".Проверкато става ПОЕТАПНО:Първо се отмества колата предварително паркирана на Сухо място и се гледа за следи от течност по земята.След това се опипват гумените съединения с ръка за да се установи евентуален теч.След което се отваря капачката на Радиатора и се наднича вътре дали се вижда течност,а ако това се прави в тъмното и няма видимост се вика силно в дупката с надежда да няма Ехо.Ако се установи че там "няма никой",с трепет и притеснение са вади Щеката за маслото за да се провери дали проклетото масло не е станало като боза и 2 пъти Повече.А ако е налице подобно "щастие",се отива при "съветващите майстори" от Статията за смяна на гарнитура.Коментиран от #25
20:25 06.10.2019
21 Няма смисъл
До коментар #14 от "123":
И после ти казват да си купиш акумулатор от тях, защото бил капсолован.22:16 06.10.2019
22 Илия
08:28 07.10.2019
23 Най-добрия
09:29 07.10.2019
24 семафор
10:00 07.10.2019
25 Ветеринар
До коментар #20 от "onq s konq":
Бравос. Ти на "коня" така ли проверяваш радиатора?Мноооо стара модификация кон имаш бре:))
12:13 07.10.2019
26 гост
До коментар #18 от "До гост":
Ще споделя нещо което беше много полезно в Норвегия. Всяка вечер свалях акумулаторите на Теслата и ги вкарвах вътре в хола на топло, на сутринта ги връщах обратно на място и така дори когато навън беше -40, Теслата палеше на кибрит.12:56 07.10.2019
27 Ветеринар
Е хубаво ама тя не е само за тях. По пътищата няма само шофери ами и "каруцари". За тях нали геврека се върти и педалите се натискат, значи всичко е ОК. Другото откъде да знаят?
1.Акумолатора (капсулован или не) се проверява с товарна вилка доколко е годен.
Само с това, че колата сега при по топло време пали и акумолатора има електролит по норма, не е гаранция за безпроблемност. А едва ли всеки я има. Затова бегайте при специалист. За сведение на стипците, или безпаричните, става за секунди и не струва нищо.
2.По т.2 с микропусканините малко са се увлекли тука. Четете го без пояснението "микро-". Иначе е верно.
3.По т.3 няма нужда от коментар. Така си е.
4.Караме много и стари коли. Радиатора си е топлообменник, верно, и е изграден от тънки латуни (тънки метални листи) и пласмаса и идва момент протича щото пак заради немърливост, безпаричие или скрънзавост не сме сменяли своевременно антифриза. Той губи антикорозионните си свойства с времето (макар и да не замръзва още) и започва да яде метала (латуна) и го пробива. Затова, ако не искате проблеми, сещайте се и си сменяйте антифриза навреме. Това са пропуснали да напишат. А радиатора е най-чувствителния компонент в една охладителна система.
5.За маслото пък.....нерде Ямбол нерде Стамбул. И все пак то трябва да се проверява преди всяко студено подкарване на автомобила.
Това от мен за сега:))
Накратко. Иначе мога да Ви изнасям цяла лекция по всяка то
12:59 07.10.2019
28 Ветеринар
2.По т.2 с "микропусканините" да се чете микропукнатините.
нали все бързаме:)))
13:04 07.10.2019
29 11-то измерение
13:14 07.10.2019
30 Иве
20:57 07.10.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Ъъъъ
До коментар #13 от "Мартин":
Маслата си имат вискозитет и още един куп спецификации. Какво да се сипе в двигателя зависи от конкретния двигател и експлоатационните му условия. Обикновенно това е описано в книжката на колата. Лете съм на 15/60. С това зимата на - 20 стартера бая зор ще види... Не коментирам какви ментаци ни пробутват тук21:05 08.10.2019
33 Zaplesa
11:04 09.10.2019
34 Спиро
00:55 15.10.2019