ФАКТИ.БГ
  • автомобили-
  • прагове-
  • ръжда-
  • съвети

Как да забавим гниенето на праговете?

Публикувана: 20 Февруари, 2020 13:40
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16687
Как да забавим гниенето на праговете? - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 24 гласа.

Праговете на всеки модерен автомобил са едни от местата, които ръждясват най-много от всички елементи по каросерията. И това не е свързано с възрастта на колата, само че в града тези процеси протичат малко по-бързо.

Именно там, на прага, излизат т.нар. дренажи - тръби, през които водата трябва да изтече. За няколко години обаче там се образува такъв слой мръсотия, че той не може да бъде пробит от водата с ниско налягане. Помага само механичното почистване. И там, където мръсотията и водата имат своето постоянно присъствие, тоест в праговете, се появява корозията.

А в крайна сметка прагът е поддържаща част от дизайна на модерен автомобил без рама. И изгният ли тези детайли от каросерията, тя започва да се деформира.

За да се предотврати (или поне забави) подобно развитие на събитията, дренажните тръби трябва да бъдат внимателно наблюдавани от момента на първото излизане от колата от автокъщата. На първо място - всяка година, след края на отоплителния сезон, е необходимо да се промият дренажите с вода под налягане.

Това може да стане в автосервиз. Подобна услуга ще позволи на водата бързо да си проправя път от предното стъкло към земята, а водачът може да спаси не само праговете, но и ръба на предното стъкло, чието дъно ще престане да бъде като блато.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ИКОНОМИИТЕ
1 Отговор
НА НЯКОИ (повечето) АВТОПРОИЗВОДИТЕЛИ СА НЕПРЕОДОЛИМИ !

Оценка:
-0 +31

гост
2 Отговор
Купи си кола с подцинкована каросерия и нямаш грижи. Японските и някои немски са ужас в това отношение, имал съм коли, които на две години е необходимо да правиш ремонт, направо се разпада.

Оценка:
-4 +27

x o
3 Отговор
Lada 2107 не ГНИЕ!!!!!!!!!!!

Коментиран от #10


Оценка:
-21 +13

Ххх
4 Отговор
Нещата основно си зависят от колата. От ламарините и профилите, от които е изработена, от покритието - дали е поцинкована, качеството на боята и т.н. Зависи и конструктивно как е направена, в смисъл да не задържа вода и влага на определени места. За листата и калта, които се събират - да, трябва да се чистят, доколкото е възможно, и доколкото има достъп за почистване. Но пак повтарям - най - важното е колата да е качествена, от качествени материали и да не ръждясва. Иначе някои, колкото и да ги пазиш и чистиш, няма спасение, ръждата ги изяжда.

Оценка:
-0 +25

куку
5 Отговор
Само не разбрах от статията какво е решението на този проблем!

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +38

Наръчник на новия внос
6 Отговор
1. Стъпка едно - не си взимайте кола от Германия и Австрия(патил съм)
2. Стъпка две - след като карате зад снегорин, който хвърля сол, измийте си колата отдолу.
3. Печалба

Коментиран от #11


Оценка:
-2 +31

мани мани
7 Отговор
ааа, зако ве, да си гният, ба ги ... ръждата и тя душа носи и трябва да яде

Оценка:
-10 +8

Заглавието
8 Отговор
Мнооооого голяма разлика има между гниене и ръждясване, корозия. Гниенето е присъщо само на Органична материя и се дължи на микроорганизми.

Оценка:
-2 +35

ТтТ
9 Отговор
Тая статия е за руските бракми!!!

Оценка:
-16 +8

Random
10 Отговор

До коментар #3 от "x o":


Да ти покажа мойта 2105 каква дупка има в левия праг? То си е от оная смотана лайсна щото събира кал и гняс ама си ръждясва. Поне пода е здрав, ма тенекеджия не мога да намеря да ми закърпи праговете и калниците

Оценка:
-4 +10

Nemalp
11 Отговор

До коментар #6 от "Наръчник на новия внос":


Ще добавя и Швейцария.Патя си в момента...

Оценка:
-1 +17

jyusix
12 Отговор
Shagre и забравяш

Оценка:
-0 +3

сноу
13 Отговор
Че тя" и си гния та" как да я спра от гниене с такива сложни маневри ..,Оставям я и тя сама гниейки ,ще си пробие дупки за дренаж...

Оценка:
-0 +8

Пламен
14 Отговор
Преди време беше много актуално да пълнят праговете с изгоряло масло........

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +14

Андрей
15 Отговор

До коментар #5 от "куку":


Напълни праговете с масло и грес и готово,няма гниене. Имам Алфа на 23г. И е бетон.

Оценка:
-1 +7

Факт
16 Отговор
За "японците" няма спасение от ръждата.

Коментиран от #25


Оценка:
-2 +12

един
17 Отговор
то пък не е казано един кошник да го караме 30 години и да се чудим как да не изгние. Просто карайте бързо за да изпреварите ръждата, после продавате на някой будала и следващата.... Животът е кратък да караме само 1 кола цял живот. А когато става дума за ценна ретро кола- просто не я вадим на дъжд и сняг....

Оценка:
-4 +14

Бравос
18 Отговор
Как сте я написали тая статия... пълна трагедия. Да не говорим, че нищо полезно не сте казали, освен да си миеш колата. Нямам идея как не са се сетили хората до сега за това.

Оценка:
-0 +9

мани мани
19 Отговор
с шпатулка, дупките се запълват с пяна за уплътняване на дограми дето е :) и готово... 3-4г. нямате ядове :)

Коментиран от #26


Оценка:
-5 +2

ръждата е следсвие от мизерията
20 Отговор
Протестирайте за по високи заплати пред БОко.Сменяте возилото и ръждата изчезва.Стига са ви ограбвали.

Оценка:
-2 +9

КАСАПИНА
21 Отговор

До коментар #14 от "Пламен":


Това още е актуално, преди много години продадох кадет на който купувачите бяха много учудени че е с оригиналните прагове и вежди, последните и тях ги бях наблъскал яко с масло. Една бора австрийка преди няколко години мина същата процедура, важно е да се знае че тия отвори трябва да се запушат принудително, да не излиза бързо маслото.

Оценка:
-2 +4

22
Този коментар е премахнат от модератор.
Бате Гойко
23 Отговор
До 21: ако бях на тяхно място щях да те вържа за праговете и да те влача. Дано си ги направил издъжливи
БОКЛУК!!!

Коментиран от #27


Оценка:
-6 +1

Илиан
24 Отговор
Добрите стари години,първата работа като си купиш кола беше да напълниш праговете с горяло масло....

Оценка:
-1 +6

авто фен
25 Отговор

До коментар #16 от "Факт":


Така е, но ако караш над 20-25 годишни коли. Мерцедес как ръждясват,само мазда му опонира! Тия гнили корита Мерцедес E Клас от 2005-та, разни М клас пак на тия години, C класите от тия години от 2000-та до към 2007-ма, направо са си за Надин,само да не бяха толкова скъпи като нови,а ръждясват като Опел и се чупят като Пежо!

Оценка:
-0 +3

авто фен
26 Отговор

До коментар #19 от "мани мани":


Абсолютна грешка, тая пяна е хигроскопична, тоест задържа влага в порите си и предизвиква още повече корозия.

Оценка:
-0 +10

авто фен
27 Отговор

До коментар #23 от "Бате Гойко":


Лекувай си нервите, да не не те пребие някой някъде,ако така се държиш с хората и на улицата. Въпрос на късмет е.

Оценка:
-0 +8

Piere
28 Отговор
РЪЖДАТА Е ПО ЛЕКА ОТ КАРБОНА

Оценка:
-0 +3

Audi A2i
29 Отговор
Карам Audi A2 1.4i ot 5 години и няма грам ръжда или изгнило където и да било.Купих я на 110 хил. реални км.Сега е към 180 хил км.Ако сега реша да си купя кола ,ще си купя пак Audi A2 1.4i.

Оценка:
-2 +1

Georgi
30 Отговор
Zdraveite, drenajite pod prednoto stuklo kakvo ob6to imat s pragovete? Sega ima mnogo dobri preparati, koito zabaviat rujdata v pragovete i poda na avtomobila.

Оценка:
-0 +2

Вуйо
31 Отговор
Много разбирачи беее

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
ТОП 5