ФАКТИ.БГ

Новите зарядни станции за електромобили осигуряват 32 км пробег за 1 минута

Публикувана: 26 Март, 2020 10:17
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3888
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.

На какво е способно модерното зареждане за електрическите автомобили? Отговор на този въпрос ни дава една нова графика. В момента за зареждане на електромобили се използват голям брой различни и всички те имат различни възможности.

Компанията Tritium от Австралия представи една проста и разбираема инфографика, която показва различните устройства и времето, за което са способни да зареждат електромобилите

Вижте тази картина: ако "домашната" електрическа мрежа зарежда колата за пътуване на разстояние от 32 километра за сравнително доста време от 1.30 часа, то най-новите устройства за бързо зареждане го правят само за 1 минута!

Най-отгоре на графиката, която ви показваме са различните зарядни станции. Вторият ред показва зареждането за "градски" пробег от 32 километра, а най-долу се вижда какъв автономен пробег осигуряват различните станции за десетеминутен заряд.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Електрошок
1 Отговор
Тука най-добре е"без коментар"!!

Оценка:
-3 +10

Някой си
2 Отговор
А колко струват тези 32 километра?
Там е заровено кучето!

Оценка:
-9 +16

pbdan
3 Отговор
350kW по 20000 автомобила= 7000MW т. е. колкото цялата ни енергийна система заедно със студения резерв. У нас има 4 000 000 автомобила или 200 пъти повече. Един на 200 коли да се зарежда в момента стигаме предела, а на практика има и 5000МВт консумация от класическите потребители?!

Коментиран от #8, #9, #12


Оценка:
-12 +12

3528
4 Отговор
Аз не разбирам нищо от ток, но няма линда се скапват бързо батериите на такава станция?

Коментиран от #13


Оценка:
-9 +12

jorj
5 Отговор
Кучето е заровено на ватенките в тиквите !!!! Това не може да го направят и след 10000000000000000000000 години.

Оценка:
-19 +7

Boxer 3.0
6 Отговор
Информацията не е пълна без данни за загубите!
Какви цените са и загубите в различните варианти?

Оценка:
-8 +8

Тошо
7 Отговор
Крайно време е да излезнат на пазара фирми, които преоборудват малки коли втора ръка на електричество.

Коментиран от #10


Оценка:
-4 +11

Чичо Тони
8 Отговор

До коментар #3 от "pbdan":


kW-тите не са kWh-сове.

Коментиран от #11


Оценка:
-1 +9

Електрошок
9 Отговор

До коментар #3 от "pbdan":


Зарядната станция е буфер на електроенергия-зарежда се равномерно във времето и отдава мощност на импулси с време равно на времето на заряд .Така не се натоварва мрежата,а освен това собствените фотоволтаици също помагат.

Оценка:
-3 +7

Електрошок
10 Отговор

До коментар #7 от "Тошо":


Има такива опити,даже ел. двигателите са с габарити и точки на захващане като оригиналния двг.Съмнявам се да се наложи.

Оценка:
-3 +3

Слот
11 Отговор

До коментар #8 от "Чичо Тони":


Киловатите са киловат часове след 1 час работа.

Оценка:
-0 +7

Пропускаш важното
12 Отговор

До коментар #3 от "pbdan":


Ако приемем сметките ти за верни, въпреки че са регистрирани около 3 милиона автомобила, от който около 2 милиона са в движение и имат гражданска отговорност, пропускаш факта, че зареждането трае само минута, тоест дори по твоите сметки за 200 минути ще се заредят всички 4 милиона автомобила. Обаче най-важното което пропускаш е цената за зареждане. Тези най-мощните зарядни използват буферни батерии, които си имат живот и всеки техен цикъл е включен в цената на зареждането. По тази причина, икономическия модел на тези зарядни станции включва много рядкото им използване, само по магистрали. Използването на 22 киловата и 50 кв зарядно е на няколко пъти по-ниска цена или дори безплатно като в единия случай отнема 15 минути, а в другия случай седем минути. Всеки ще предпочете, да зареди безплатно докато влезе в billa или kaufland да си купи хляб.

Коментиран от #14, #17


Оценка:
-2 +5

Правилно !
13 Отговор

До коментар #4 от "3528":


При често използване на бързи зарядни станции, батерията се скапва повече отколкото при зареждане от контакта вкъщи.

Оценка:
-0 +6

гост
14 Отговор

До коментар #12 от "Пропускаш важното":


А дали е така? Безплатни са само някои точки за заряд и то с максимум 7кв/ч. Няма безплатно 14, 22, 50 или повече, не знам къде си го видял това. Кучето е заровено там, че батериите трябва да бъдат архитектурно проектирани за бърз заряд, не може просто да се преоборудва да зарежда бързо. Малките батерии по подразбиране нямат бързо зареждане или то е до максимум от 50кв. Всичко може да се реши с единен стандарт и бърз заряд за всички новопроизведени коли, да кажем минимум 150кв, максимум 350кв. Така кола с 50кв ще се зарежда за 20мин., а 50кв е достатъчно да измнинеш 200-300км.

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +3

Дрън-дрън
15 Отговор

До коментар #14 от "гост":


А колко киловата според теб са зарядните на Кауфланд и на lidl? Следващия път и ги провери. На бензиностанции еко има и 50 кв безплатни зарядни станции.

Оценка:
-3 +2

Хаха
16 Отговор
Не знаех че и в Австралия имало мармоти които завиват шоколад в станиол

Оценка:
-2 +5

pbdan
17 Отговор

До коментар #12 от "Пропускаш важното":


Докога смяташ, че ще има безплатно зареждане? Това е вид зарибяване което ще приключи при по-масово използване на електромобилите. За буферните батерии си прав, че развиват голяма моментна мощност, но е илюзия да смятаме, че е с нулеви СО2 емисии. Ако токът е от Мариците и Бобов дол, опасния АЕЦ, скъпите ВЯЕЦ и ФЕЦ, изсушаващите ВЕЦ - каква екология?

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +5

Почти съм съгласен
18 Отговор

До коментар #17 от "pbdan":


С всичко написано съм съгласен, само не и за скъпите фотоволтаици и вятърни генератори. Вече трета година, това са най-евтините нови мощности за производство на електроенергия. Според проучвания, след 2025 година, ще е по-евтино да се затворят дори съществуващите въглищни централи и да се заместят с вятърни и слънчеви централи. Батериите ще решат основният им недостатък - непостоянното производство, което въпреки че е предвидимо, засега не може да се съхранява в големи обеми.

Коментиран от #20, #22


Оценка:
-1 +3

незнайко
19 Отговор
В общи линии КИЛОВАТ ЗА КИЛОМЕТЪР !!!

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +0

pbdan
20 Отговор

До коментар #18 от "Почти съм съгласен":


За фотоволтаиците: производството на чист силиций хич не е екологично, изплащат се за около 8г. , а след 10-15г. постепенно деградира п-н прехода от ултравиолетовите лъчи; отрицателно им влияе влагата, а светкавиците са направо смъртоносни. за перките: живеят също 10-15г. и не подлежат на рециклиране, убиват птици и "разкрасяват" пейзажа.
https://stopthesethings.com/2018/08/13/germanys-renewable-energy-disaster-part-1-wind-solar-deemed-technological-failures/

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +1

pbdan
21 Отговор

До коментар #19 от "незнайко":


По-скоро 15-20 кВтч на 100км.

Оценка:
-0 +3

гост
22 Отговор

До коментар #18 от "Почти съм съгласен":


Те са скъпи заради корупцията у нас. Из Европата вятърните централи се строят без субсидии и се продава на свободните пазари без никакви добавки. Събират се хора от едно село, всеки става акционер с колкото иска, наемат фирма, например весталпин, те идват и монтират един голям генератор за няколко милиона, след това тока се продава на местното дружество и покрива нуждите на селото, може дори да са на печалба в края на годината. Да, и това всичко го има от поне 10г. Не сме страна на парадокси където вятърни централи отчитат много над потенциалните производственни мощности, което е абсурд, но никой не пита как, а им се разплаща по фактура без въпроси. Както е и със санинето, както е и с общественните поръчки и проектите, после се обяснява, че всичко било скъпо, а то е само заради корупцията, а не заради 5лв на час средна почасова ставка у нас.

Оценка:
-0 +3

Егати апокалиптичният сценарии
23 Отговор

До коментар #20 от "pbdan":


Ти си написал цял филм на ужасите в мнението си. А защо ли всички производители дават на фотоволтаиците cи 25 години гаранция, за 80% от първоначалната мощност на 25-та година? Защо добрите производители произвеждат панелите с положителен коефициент, тоест по-голяма мощност от обявената? Защото не на десетата 15-та година, а първата година мощността пада най-бързо, а след това падането става линейно през годините. Това линейно падане продължава и след 25-та година. Просто гаранцията свършва тогава. Теоретично и след 100 години този фотоволтаичен панел ще произвежда енергия, ако бъде запазена физическата му цялост.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Лиляна Павлова
Регионалният министър обяснява, че в населени места над 10 хиляди човека не трябва да има кабели по въздуха:
Освен ленти ще режем и кабели."

Още бисери