На какво е способно модерното зареждане за електрическите автомобили? Отговор на този въпрос ни дава една нова графика. В момента за зареждане на електромобили се използват голям брой различни и всички те имат различни възможности.
Компанията Tritium от Австралия представи една проста и разбираема инфографика, която показва различните устройства и времето, за което са способни да зареждат електромобилите
Вижте тази картина: ако "домашната" електрическа мрежа зарежда колата за пътуване на разстояние от 32 километра за сравнително доста време от 1.30 часа, то най-новите устройства за бързо зареждане го правят само за 1 минута!
Най-отгоре на графиката, която ви показваме са различните зарядни станции. Вторият ред показва зареждането за "градски" пробег от 32 километра, а най-долу се вижда какъв автономен пробег осигуряват различните станции за десетеминутен заряд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Електрошок
10:25 26.03.2020
2 Някой си
Там е заровено кучето!
10:28 26.03.2020
3 pbdan
Коментиран от #8, #9, #12
10:33 26.03.2020
4 3528
Коментиран от #13
10:36 26.03.2020
5 jorj
10:44 26.03.2020
6 Boxer 3.0
Какви цените са и загубите в различните варианти?
10:45 26.03.2020
7 Тошо
Коментиран от #10
10:51 26.03.2020
8 Чичо Тони
До коментар #3 от "pbdan":
kW-тите не са kWh-сове.Коментиран от #11
11:16 26.03.2020
9 Електрошок
До коментар #3 от "pbdan":
Зарядната станция е буфер на електроенергия-зарежда се равномерно във времето и отдава мощност на импулси с време равно на времето на заряд .Така не се натоварва мрежата,а освен това собствените фотоволтаици също помагат.12:09 26.03.2020
10 Електрошок
До коментар #7 от "Тошо":
Има такива опити,даже ел. двигателите са с габарити и точки на захващане като оригиналния двг.Съмнявам се да се наложи.12:15 26.03.2020
11 Слот
До коментар #8 от "Чичо Тони":
Киловатите са киловат часове след 1 час работа.12:28 26.03.2020
12 Пропускаш важното
До коментар #3 от "pbdan":
Ако приемем сметките ти за верни, въпреки че са регистрирани около 3 милиона автомобила, от който около 2 милиона са в движение и имат гражданска отговорност, пропускаш факта, че зареждането трае само минута, тоест дори по твоите сметки за 200 минути ще се заредят всички 4 милиона автомобила. Обаче най-важното което пропускаш е цената за зареждане. Тези най-мощните зарядни използват буферни батерии, които си имат живот и всеки техен цикъл е включен в цената на зареждането. По тази причина, икономическия модел на тези зарядни станции включва много рядкото им използване, само по магистрали. Използването на 22 киловата и 50 кв зарядно е на няколко пъти по-ниска цена или дори безплатно като в единия случай отнема 15 минути, а в другия случай седем минути. Всеки ще предпочете, да зареди безплатно докато влезе в billa или kaufland да си купи хляб.Коментиран от #14, #17
16:24 26.03.2020
13 Правилно !
До коментар #4 от "3528":
При често използване на бързи зарядни станции, батерията се скапва повече отколкото при зареждане от контакта вкъщи.17:16 26.03.2020
14 гост
До коментар #12 от "Пропускаш важното":
А дали е така? Безплатни са само някои точки за заряд и то с максимум 7кв/ч. Няма безплатно 14, 22, 50 или повече, не знам къде си го видял това. Кучето е заровено там, че батериите трябва да бъдат архитектурно проектирани за бърз заряд, не може просто да се преоборудва да зарежда бързо. Малките батерии по подразбиране нямат бързо зареждане или то е до максимум от 50кв. Всичко може да се реши с единен стандарт и бърз заряд за всички новопроизведени коли, да кажем минимум 150кв, максимум 350кв. Така кола с 50кв ще се зарежда за 20мин., а 50кв е достатъчно да измнинеш 200-300км.Коментиран от #15
19:07 26.03.2020
15 Дрън-дрън
До коментар #14 от "гост":
А колко киловата според теб са зарядните на Кауфланд и на lidl? Следващия път и ги провери. На бензиностанции еко има и 50 кв безплатни зарядни станции.20:10 26.03.2020
16 Хаха
06:10 27.03.2020
17 pbdan
До коментар #12 от "Пропускаш важното":
Докога смяташ, че ще има безплатно зареждане? Това е вид зарибяване което ще приключи при по-масово използване на електромобилите. За буферните батерии си прав, че развиват голяма моментна мощност, но е илюзия да смятаме, че е с нулеви СО2 емисии. Ако токът е от Мариците и Бобов дол, опасния АЕЦ, скъпите ВЯЕЦ и ФЕЦ, изсушаващите ВЕЦ - каква екология?Коментиран от #18
09:34 27.03.2020
18 Почти съм съгласен
До коментар #17 от "pbdan":
С всичко написано съм съгласен, само не и за скъпите фотоволтаици и вятърни генератори. Вече трета година, това са най-евтините нови мощности за производство на електроенергия. Според проучвания, след 2025 година, ще е по-евтино да се затворят дори съществуващите въглищни централи и да се заместят с вятърни и слънчеви централи. Батериите ще решат основният им недостатък - непостоянното производство, което въпреки че е предвидимо, засега не може да се съхранява в големи обеми.Коментиран от #20, #22
10:22 27.03.2020
19 незнайко
Коментиран от #21
11:56 27.03.2020
20 pbdan
До коментар #18 от "Почти съм съгласен":
За фотоволтаиците: производството на чист силиций хич не е екологично, изплащат се за около 8г. , а след 10-15г. постепенно деградира п-н прехода от ултравиолетовите лъчи; отрицателно им влияе влагата, а светкавиците са направо смъртоносни. за перките: живеят също 10-15г. и не подлежат на рециклиране, убиват птици и "разкрасяват" пейзажа.https://stopthesethings.com/2018/08/13/germanys-renewable-energy-disaster-part-1-wind-solar-deemed-technological-failures/
Коментиран от #23
12:42 27.03.2020
21 pbdan
До коментар #19 от "незнайко":
По-скоро 15-20 кВтч на 100км.12:50 27.03.2020
22 гост
До коментар #18 от "Почти съм съгласен":
Те са скъпи заради корупцията у нас. Из Европата вятърните централи се строят без субсидии и се продава на свободните пазари без никакви добавки. Събират се хора от едно село, всеки става акционер с колкото иска, наемат фирма, например весталпин, те идват и монтират един голям генератор за няколко милиона, след това тока се продава на местното дружество и покрива нуждите на селото, може дори да са на печалба в края на годината. Да, и това всичко го има от поне 10г. Не сме страна на парадокси където вятърни централи отчитат много над потенциалните производственни мощности, което е абсурд, но никой не пита как, а им се разплаща по фактура без въпроси. Както е и със санинето, както е и с общественните поръчки и проектите, после се обяснява, че всичко било скъпо, а то е само заради корупцията, а не заради 5лв на час средна почасова ставка у нас.15:07 27.03.2020
23 Егати апокалиптичният сценарии
До коментар #20 от "pbdan":
Ти си написал цял филм на ужасите в мнението си. А защо ли всички производители дават на фотоволтаиците cи 25 години гаранция, за 80% от първоначалната мощност на 25-та година? Защо добрите производители произвеждат панелите с положителен коефициент, тоест по-голяма мощност от обявената? Защото не на десетата 15-та година, а първата година мощността пада най-бързо, а след това падането става линейно през годините. Това линейно падане продължава и след 25-та година. Просто гаранцията свършва тогава. Теоретично и след 100 години този фотоволтаичен панел ще произвежда енергия, ако бъде запазена физическата му цялост.09:40 28.03.2020