14 Октомври, 2020 09:00 8 483 51

Hyundai изтегля електрическата Kona след серия самозапалвания

  • hyundai-
  • kona-
  • отзоваване-
  • сервизна акция-
  • сервизна кампания-
  • самозапалване-
  • пожар

Пожарите са взели между 13 и 16 жертви

Hyundai изтегля електрическата Kona след серия самозапалвания - 1

Hyundai отзовава близо 77 000 електрически кросоувъра Kona заради риск от самозапалване, съобщава агенция Yonhap. През последните две години са регистрирани минимум 13 пожара, причините за които не могат да установят нито корейският производител, нито доставчикът на батериите LG.

Hyundai изтегля електрическата Kona след серия самозапалвания

Според властите в Южна Корея самозапалванията са предизвикани от къси съединения в акумулаторния блок. Първо за замяна на батериите и обновяване на софтуера ще бъдат отзовани 25 564 електрически "кони", продадени на вътрешния пазар от септември 2017 до март 2020 г. След това аналогични кампании ще бъдат обявени в Европа, където сервизите ще трябва да посетят над 37 000 кросоувъра, и в Щатите, където ще бъдат изтеглени 11 000 електромобила.

Hyundai изтегля електрическата Kona след серия самозапалвания

В същото време от LG опровергават изводите на корейското Министерство на транспорта, завявайки, че връзката между самозапалванията и неизправности в акумулаторния блок не е доказана. Разследването, проведено съвместно с Hyundai, не е достигнало до никакви изводи.

Hyundai изтегля електрическата Kona след серия самозапалвания

Според различни източници от 2018 г. насам в Kona Electric са изгорели между 13 и 16 души. Смъртни случаи в резултат на самозапалвания са регистрирани в Южна Корея, Канада, Австрия и други страни.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 препатил

    26 23 Отговор
    Тази марка е пълен боклук.

    Коментиран от #9

  • 2 що за гавра

    33 23 Отговор
    Електричките са пълна подигравка с автомобилната индустрия, същата както Ковид за медицината. При малко по-голям дъжд и ще се палят по наводнените ни улици.
  • 3 ДВГ

    20 18 Отговор
    Следва и Тесла да се изтегли от пазара.
  • 4 ИВАН

    39 1 Отговор
    Много сложни станаха колите, и живота изобщо .... и всеки се е надул и все велики люде
  • 5 Разбирачо

    13 4 Отговор
    Жарено на Коnа!
  • 6 фен

    25 15 Отговор
    Искат да забранят двг?Да караме подвижен крематориум?

    Коментиран от #50

  • 7 teslaras dreams

    26 12 Отговор
    Печено на електричка!Колко хора трябва изгорят,за да ги забранят тия кочини електричките.

    Коментиран от #13

  • 8 американската мафия

    11 8 Отговор
    какво от това като няма доказателства срещу LG? И за Навални няма доказателство но Путин е виновен! За какво са ни доказателства решававе кой е виновен и точка!
  • 9 боровец

    18 9 Отговор

    До коментар #1 от "препатил":

    Предполагам, си карал няколко модела на марката, закупени нови, за да го твърдиш? Защото аз съм, и съм на различно мнение...
  • 10 БАЙ Х@Й

    20 10 Отговор
    Скрит от хората остава факта, че печалбата на ТЕСЛА идва от продажбата на вредни емисии на фирми производители на ДВГ ! От автомобилите си ТЕСЛА е на загуба !

    Коментиран от #12

  • 11 БАЙ Х@Й

    12 2 Отговор
    ПАРИ ОТ ВЪЗДУХА :::Tesla прави и продава автомобили на загуба, което не значи, че бизнес-моделът й е обречен. Калифорнийската фирма продава стотици хиляди коли, които формално не емитират нито грам СО2. Това й дава възможност да печели от вредните емисии на другите, тъй като всяка автомобилна фирма трябва да постига определени средни нива на СО2 за целия си автопарк, а законът предвижда възможност за покупка и продажба на въглеродни емисии. Така FCA, който е пренебрегнал тотално развитието на хибридни и електрически задвижвания би бил обречен на неминуим фалит, но може да си купи въглеродна квота от Tesla и да остане под прага на глобите. Това се е правило и досега, като от 2010 година Tesla е получила общо 1,7 млрд долара от пордажба на вредни емисии.

    Коментиран от #14

  • 12 Е колко да е скрит?

    8 9 Отговор

    До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":

    Скрит е за такива коне с капаци като тебе. От колко години ви повтаряме, че Тесла не е само автомобилен производител, като останалите, които просто имат заводи в които сглобяват части, обикновено произведени от други производители.

    Тесла сама си произвежда по-голяма част от възлите на електромобила, произвежда си батериите, като дори има заводи за производство на машини за автомобилната промишленост.

    Тесла е инвестирала и продължава да инвестира изключително много пари в зарядна инфраструктура, която също започва да и носи много приходи, а в бъдеще ще носи още повече.

    Тесла има и фотоволтаичен бизнес, който също носи доходи, като в някои случай намалява разходите на зарядните станции и там печалбата става почти чиста. В бъдеще се очаква приходите само от енергийния бизнес на Тесла, да надмине печалбите от производство на автомобили.

    Тесла печели и от продажба на услуги, точно както ейпъл печелят повече от услуги.

    Разбира се печелят и от продажба на квоти и в бъдеще ще печелят още повече.

    Коментиран от #19

  • 13 Доказателство

    10 9 Отговор

    До коментар #7 от "teslaras dreams":

    При катастрофи пожари са възникнали при 3 процента от колите! При електрическите 2 процента! Справка, съседната статия!

    Коментиран от #15

  • 14 Е колко да е скрит?

    8 5 Отговор

    До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":

    Ако Тесла спре да се развива ще бъде на огромна печалба, но това е най-глупавото нещо, което може да направи. В момента всички печалби се реинвестират в разширяване на бизнеса във всички възможни посоки.

    Както виждаш в момента се строят две нови фабрики които да удвоят капацитета на производство до два милиона годишно. Миналата седмица купиха още една фирма произвеждаща батерии. Закупили са и огромен парцел, от който самостоятелно да добиват литий. И въпреки това са на печалба, а продажбите растат въпреки корона кризата. Можеш ли да кажеш същото за който и да е друг автомобилен производител по твой избор?

    Скоро ще излязат резултатите и за последното тримесечие. Предвид всички тези разходи, ако излязат на печалба, дори аз ще се изненадам въпреки, че съм оптимист по отношение на Tesla.
  • 15 Teslara's dreams

    13 9 Отговор

    До коментар #13 от "Доказателство":

    ДВГ се запалва само при катастрофа!Електричките се самозапалват както си стоят,без външна причина.

    Коментиран от #17

  • 16 Статистик

    8 8 Отговор
    Всички антиелектрици тук твърдят, автомобилите на Тесла се палели най-често. Преди няколко месеца имаше статия, че от началото на производството на Тесла има 14 пожара.

    Значи за милион произведени, 14 пожара от които повечето са при катастрофи или поне удар на батерията. От пожарите почти няма загинали, ако не броим онези, който не можаха да излязат, защото автомобила останал заключен.

    При hyundai kona, от 100 хиляди произведени, 13 са изгорели без видима причина като в тях са изгорели между 13 и 16 души. Някой да е прочел новина поне за един от случаите? Статистически погледнато, на всеки произведен автомобил, от hyundai са горели 10 пъти повече.

    Тесла са лоши автомобили, защото за всеки завит накриво болт или запален дори при жестока катастрофа автомобил, се изливат тонове черен пиар.

    Коментиран от #18

  • 17 Пак четеш черен пиар

    9 7 Отговор

    До коментар #15 от "Teslara's dreams":

    Повечето акции са именно за предотвратяване на самозапалване на ДВГ. Определено си се палят и без катастрофи. Досега съм виждал четири запалени автомобила и нито един от тях не беше катастрофирал. Също така съм виждал стотици катастрофи и при нито една от тях не беше възникнал пожар.

    Май си правиш изводите от кобра 11 обади се, където автомобилите се палят дори когато се тръкнат в мантинелата.

    Коментиран от #20

  • 18 Така е

    9 7 Отговор

    До коментар #16 от "Статистик":

    И за изминаването на десетки милиони километра на автопилот, една катастрофира и нашите във форума откачат! А не разбират, че всеки ден се карат масово Тесла на автопилот!
  • 19 БАЙ Х@Й

    14 7 Отговор

    До коментар #12 от "Е колко да е скрит?":

    КОНЕТЕ С КАПАЦИ са такива като тебе ! На които им слагат капаци да не гледат встрани, а само което им се повтаря ! Къде е СВОБОДНИЯТ ПАЗАР за който тръбят ? при свободен пазар нито една електричка няма шанс да се продаде ! Днес никой не говори къде, как и от какво ще се зареждат милионите електромобили ! От вятърните мелци ли ! От стъклените оранжерии ли !

    Коментиран от #21, #22, #38, #39

  • 20 Teslara's dreams

    10 4 Отговор

    До коментар #17 от "Пак четеш черен пиар":

    Имаше статии за десетки случаи на катастрофи с автономното управление, самозапалване при зареждане, самозапалване на паркирани електрически автомобили без причина.Не са само 14 случая, много повече са!

    Коментиран от #40

  • 21 Айде бе

    4 9 Отговор

    До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":

    Га беше дизела субсидиран, не рева, сега ревеш!

    Коментиран от #23

  • 22 БАЙ Х@Й

    14 2 Отговор

    До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":

    Електромобила не е нещо ново ! Просто автомобилния парк вече е преситен и на търговците им трябват стимули за продажби ! Хората сами подменят с по-нови достъпните по цена тв , аудио и пр. техника ! Защо не правят автомобилите по-достъпни , а ПРИНУЖДАВАТ народите ЧРЕЗ ЗАБРАНИ ЗА ПОЛЗВАНЕ да купуват производствата им ?
  • 23 БАЙ Х@Й

    15 3 Отговор

    До коментар #21 от "Айде бе":

    Дизела НЕ Е БИЛ СУБСИДИРАН ! Почети малко , от един тон нефт се получава ОПРЕДЕЛЕНИ количества бензин и дизел ! Не може само бензин или само дизел . У нас бензинови бяха почти всички коли дори и камиони , а дизела оставаше като отпадък и се ползваше за нафтови печки ! С развитието на системите на дизелови двигатели автопарка започна да харчи повече дизел и така палачинката се обърна .

    Коментиран от #24

  • 24 Айде бе

    6 9 Отговор

    До коментар #23 от "БАЙ Х@Й":

    А дизеловите коли? Знаеш ли, че ползваха субсидии за да се развият, защото бяха по-скъпи от бензиновите и хората не ги купуваха! Знаеш ли го или не? Ама сега от дизела не слизаш, нали?

    Коментиран от #25, #26

  • 25 БАЙ Х@Й

    9 4 Отговор

    До коментар #24 от "Айде бе":

    Не пиши неща в които не си сигурен ! Първо сега карам бензинка и последно айде уточни се кое е субсидирано дизеловото гориво ли , дизеловите коли ли , или просто пишеш да се намираш на работа .

    Коментиран от #27

  • 26 БАЙ Х@Й

    9 3 Отговор

    До коментар #24 от "Айде бе":

    Ако си прочел нещо за селското стопанство - то е в друг раздел !
  • 27 Айде бе

    6 7 Отговор

    До коментар #25 от "БАЙ Х@Й":

    Дизеловите коли бяха субсидирани с по-ниски данъци на запад, като по-екологични от бензиновите! Бяха!

    Коментиран от #28, #30

  • 28 БАЙ Х@Й

    12 4 Отговор

    До коментар #27 от "Айде бе":

    Добре дошъл в света на "ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА" , КОЯТО НЕ Е ПАЗАРНА ! Нали пазара трябвало да определя цената според търсенето и предлагането, а не конюктурни съображения ! Субсидирали са дизелите, като екологични, а сега ги забраняват като замърсители ! Рекламираха автомобили с АГУ , а сега им спират достъпа до подземни паркинги ! Днес субсидират електромобилите , а след години като ги залеят със стари акумулатори и им прегреят електропроводите , ще им наложат РЕСТРИКЦИИ ! Почакай да видиш и "планираното стареене " в действие !!!

    Коментиран от #29

  • 29 Айде бе

    5 5 Отговор

    До коментар #28 от "БАЙ Х@Й":

    Когато има нещо по-екологично, то трябва да бъде наложено, не мислиш ли? Иначе ще си караме на въглища, ако те не плащат глоби, а соларите субсидирани! Може и електричките да стане така, ако измислят нещо по-екологично от тях!

    Коментиран от #32

  • 30 БАЙ Х@Й

    4 4 Отговор

    До коментар #27 от "Айде бе":

    След всеки комента ми става ясно , че или нещо не ти е ясно ама пишеш, или пишеш ама не ти е ясно какво ! Знаеш ли, че субсидия и данък не е едно и също ??? Искаш да пишеш, че СА СТИМУЛИРАЛИ ПОКУПКИТЕ чрез по-нисък годишен данък на потребителите ли или са субсидирали производителите !

    Коментиран от #31

  • 31 Айде бе

    6 6 Отговор

    До коментар #30 от "БАЙ Х@Й":

    А пък ти сигурно се правиш на луд! Какво е субсидията? Как Франция субсидира фабриката на Тесла? Или Швеция? Или която и да е друга държава? Сибсидират се електрическите коли, като се стимулират техните продажби! А ако мислиш, че всяка държава не помага на собствените си автопроизводители, пак жестоко се лъжеш!
  • 32 БАЙ Х@Й

    11 4 Отговор

    До коментар #29 от "Айде бе":

    Екологията им е последна грижа , ПОВЯРВАЙ МИ ! Погледни как "екологично" ни заливат с тонове отпадъци ! ВСИЧКО Е ЗА ЕДНИ ПАРИ ПРИЯТЕЛЮ !!!!!!!!!!

    Коментиран от #33

  • 33 фен

    9 4 Отговор

    До коментар #32 от "БАЙ Х@Й":

    Колега,спориш с функционално неграмотен човек! Каквото и да му напишеш ще спори ,ще те пита,няма спиране.
  • 34 БАЙ Х@Й

    6 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Сибсидират се електрическите коли, като се стимулират техните продажби!". ЩЕ СЕ ОПИТАМ ДА ТИ ГО КАЖА КАТО НА БАВНОРАЗВИВАЩ( не се обиждай) Субсидират производството - дават пари на производителя( може банков превод) , стимулират покупката - намаляват такси,данъци,комисионни на купувача ! Дано вдянеш ! Чао

    Коментиран от #35

  • 35 Айде бе

    5 7 Отговор

    До коментар #34 от "БАЙ Х@Й":

    И аз ти обясних! Виж коя автомобилна марка, не е била пред фалит и са спасени с пари от държавата! Провери? ФВ или Рено или Пежо и т. н.! Бавно развиващи, трудно вдявате! Написах, дизеловите коли също бяха субсидирани с по-ниски данъци! Малко ли е? За да изравнят цените! Бавно развиващи! Сега не слизате от дизелите нали! Ама и те бяха субсидирани!

    Коментиран от #36

  • 36 Здравей

    7 3 Отговор

    До коментар #35 от "Айде бе":

    Гретьо Тунберг!Пак пишеш щуротии.

    Коментиран от #37

  • 37 Здравей

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "Здравей":

    Що бе? Нямаш какво да напишеш ли, ТКП!?
  • 38 Кон си ти, кон с капаци

    3 5 Отговор

    До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":

    Какви според тебе са стимулите за продажба на електромобили в Щатите? Защо тогава Тесла без никакви държавни помощи, продава повече бройки, отколкото продава BMW трета серия в Щатите, въпреки, че са значително по-евтини от Тесла, а дори и по-евтини отколкото в Европа?

    Коментиран от #41, #44

  • 39 Китай също

    3 5 Отговор

    До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":

    Китайците яко намалиха стимулите за покупки на електромобили, като очакваха първоначално продажбите да понамалеят, но след година-две да се върнат на нивата от 2019-а.

    Е не познаха. Продажбите спряха да се увеличават толкова много, но не паднаха. Електромобилите стават все по-зряла технология, която след две-три години ще се наложи на пазара без нужда от никакви помощи вече. Дотогава ще се е развило масовото производство, което ще осигури икономии от мащаба, а с увеличаване на електромобилите по пътищата, ще стане икономически рентабилно да се изграждат и повече зарядни станции.

    Да строиш зарядна инфраструктура за несъществуващи автомобили е най-малкото глупаво, точно както в момента е глупаво да си купиш електромобил, който няма къде да заредиш. Следиш ли логиката? Колкото повече стават електромобилите, толкова повече желаещи ще има да си купят и те. Точно затова помага първоначално държавата, за да тръгне веднъж процеса, който след това няма да има спиране.
  • 40 Хайде бе?

    3 6 Отговор

    До коментар #20 от "Teslara's dreams":

    Кои са тези десетки случаи на запалвания? Да не говориш за десетките статии за едно и също запълване с които ни затрупват медиите?


    Потърси статията в инвестор


    Пореден случай на пожар на кола на Tesla
    Автомобил Model S се е запалил в Хонконг
    от 14.05.2019

    Цитирам от нея.

    Производителят твърди, че за електромобилите е 10 пъти по-малко вероятно да се възпламенят, отколкото традиционните коли.

    От 2013 г. насам има поне 14 случая на запалили се коли на Tesla. В повечето пъти обаче това се е случило след катастрофа.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Някой

    1 1 Отговор
    бляблябля
  • 44 Случаен

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "Кон си ти, кон с капаци":

    Я пак провери дали нямат субсидии. И виж и цените, не говори наизуст разни глупости

    Коментиран от #48

  • 45 Кольо Тесларов

    7 0 Отговор
    всички се втурнаха да правят електрички, с наличните знания и мощности, ама не е толкова просто ... колкото изглежда
  • 46 gost

    4 4 Отговор
    по АМ Тракия се виждат доста черни петна от изгорели коли и не са от електрички...
  • 47 Ъхъ

    2 1 Отговор
    Някои коли се самозапалват, други ги запалват умишлено, трети и да искаш не можеш да ги запалиш. Е, нищо де, животът продължава, голяма работа сега, че от 100к коло няколко се били запалили, нищо ново под слънцето...
  • 48 Аз знам

    1 3 Отговор

    До коментар #44 от "Случаен":

    Ти си проверявай ако не вярваш. В Щатите държавните помощи за Тесла бяха спряни още миналата година, на останалите производители не са спрени. Въпреки това Тесла продава повече електромобили, отколкото всички останали взети заедно

    Коментиран от #51

  • 49 Коментара

    1 0 Отговор
    Ахахахахахахаха
  • 50 Те Така Те

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "фен":

    Кой е казал ,че е задължително да караш?
    Като не ти харесва- мяташ се на колелото, то няма да се запали
  • 51 Бачо Киро

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Аз знам":

    Олеле Мале.... Нищо не е спирано на Тесла, барем като дрънкаш, първо се образовай. Тесла си взеха всички пари, преди GM. Това за САЩ. Отделно Тесла яко смучат субсидии и за фабриките и тн. В Норвегия все още теслите не плащат такси, едната от които е 25% само. 2015 Тесла дръпна 4.9 милиарда субсидии, общата за колите само е 2.44 милиарда, ако не се лъжа. Тесла не била получавала субсидии и им ги спряли, а на другите не... Кълвач... Никой ги не спира, просто Тесла взеха всички пари, които се полагат. Ако помня добре беше 7500 за първите 200000 бройки, половината за следващите 6 месеца, след като се стигнат 200000 и пак наполовина за вторите 6 месеца. Демек в САЩ Тесла са ударили 200К броя края на 2018/началото на 2019 и са имали после 6 месеца 3750 субсидия и 1875 за последните 6 месеца. Туй то. Никой нищо не им е спирал, просто са източили кацата. Затова пък вземат по други направления, както и от продажбите в чужбина.