Hyundai отзовава близо 77 000 електрически кросоувъра Kona заради риск от самозапалване, съобщава агенция Yonhap. През последните две години са регистрирани минимум 13 пожара, причините за които не могат да установят нито корейският производител, нито доставчикът на батериите LG.
Според властите в Южна Корея самозапалванията са предизвикани от къси съединения в акумулаторния блок. Първо за замяна на батериите и обновяване на софтуера ще бъдат отзовани 25 564 електрически "кони", продадени на вътрешния пазар от септември 2017 до март 2020 г. След това аналогични кампании ще бъдат обявени в Европа, където сервизите ще трябва да посетят над 37 000 кросоувъра, и в Щатите, където ще бъдат изтеглени 11 000 електромобила.
В същото време от LG опровергават изводите на корейското Министерство на транспорта, завявайки, че връзката между самозапалванията и неизправности в акумулаторния блок не е доказана. Разследването, проведено съвместно с Hyundai, не е достигнало до никакви изводи.
Според различни източници от 2018 г. насам в Kona Electric са изгорели между 13 и 16 души. Смъртни случаи в резултат на самозапалвания са регистрирани в Южна Корея, Канада, Австрия и други страни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 препатил
Коментиран от #9
09:03 14.10.2020
2 що за гавра
09:05 14.10.2020
3 ДВГ
09:06 14.10.2020
4 ИВАН
09:08 14.10.2020
5 Разбирачо
09:08 14.10.2020
6 фен
Коментиран от #50
09:08 14.10.2020
7 teslaras dreams
Коментиран от #13
09:13 14.10.2020
8 американската мафия
09:18 14.10.2020
9 боровец
До коментар #1 от "препатил":
Предполагам, си карал няколко модела на марката, закупени нови, за да го твърдиш? Защото аз съм, и съм на различно мнение...09:31 14.10.2020
10 БАЙ Х@Й
Коментиран от #12
09:36 14.10.2020
11 БАЙ Х@Й
Коментиран от #14
09:44 14.10.2020
12 Е колко да е скрит?
До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":
Скрит е за такива коне с капаци като тебе. От колко години ви повтаряме, че Тесла не е само автомобилен производител, като останалите, които просто имат заводи в които сглобяват части, обикновено произведени от други производители.Тесла сама си произвежда по-голяма част от възлите на електромобила, произвежда си батериите, като дори има заводи за производство на машини за автомобилната промишленост.
Тесла е инвестирала и продължава да инвестира изключително много пари в зарядна инфраструктура, която също започва да и носи много приходи, а в бъдеще ще носи още повече.
Тесла има и фотоволтаичен бизнес, който също носи доходи, като в някои случай намалява разходите на зарядните станции и там печалбата става почти чиста. В бъдеще се очаква приходите само от енергийния бизнес на Тесла, да надмине печалбите от производство на автомобили.
Тесла печели и от продажба на услуги, точно както ейпъл печелят повече от услуги.
Разбира се печелят и от продажба на квоти и в бъдеще ще печелят още повече.
Коментиран от #19
10:03 14.10.2020
13 Доказателство
До коментар #7 от "teslaras dreams":
При катастрофи пожари са възникнали при 3 процента от колите! При електрическите 2 процента! Справка, съседната статия!Коментиран от #15
10:08 14.10.2020
14 Е колко да е скрит?
До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":
Ако Тесла спре да се развива ще бъде на огромна печалба, но това е най-глупавото нещо, което може да направи. В момента всички печалби се реинвестират в разширяване на бизнеса във всички възможни посоки.Както виждаш в момента се строят две нови фабрики които да удвоят капацитета на производство до два милиона годишно. Миналата седмица купиха още една фирма произвеждаща батерии. Закупили са и огромен парцел, от който самостоятелно да добиват литий. И въпреки това са на печалба, а продажбите растат въпреки корона кризата. Можеш ли да кажеш същото за който и да е друг автомобилен производител по твой избор?
Скоро ще излязат резултатите и за последното тримесечие. Предвид всички тези разходи, ако излязат на печалба, дори аз ще се изненадам въпреки, че съм оптимист по отношение на Tesla.
10:10 14.10.2020
15 Teslara's dreams
До коментар #13 от "Доказателство":
ДВГ се запалва само при катастрофа!Електричките се самозапалват както си стоят,без външна причина.Коментиран от #17
10:16 14.10.2020
16 Статистик
Значи за милион произведени, 14 пожара от които повечето са при катастрофи или поне удар на батерията. От пожарите почти няма загинали, ако не броим онези, който не можаха да излязат, защото автомобила останал заключен.
При hyundai kona, от 100 хиляди произведени, 13 са изгорели без видима причина като в тях са изгорели между 13 и 16 души. Някой да е прочел новина поне за един от случаите? Статистически погледнато, на всеки произведен автомобил, от hyundai са горели 10 пъти повече.
Тесла са лоши автомобили, защото за всеки завит накриво болт или запален дори при жестока катастрофа автомобил, се изливат тонове черен пиар.
Коментиран от #18
10:24 14.10.2020
17 Пак четеш черен пиар
До коментар #15 от "Teslara's dreams":
Повечето акции са именно за предотвратяване на самозапалване на ДВГ. Определено си се палят и без катастрофи. Досега съм виждал четири запалени автомобила и нито един от тях не беше катастрофирал. Също така съм виждал стотици катастрофи и при нито една от тях не беше възникнал пожар.Май си правиш изводите от кобра 11 обади се, където автомобилите се палят дори когато се тръкнат в мантинелата.
Коментиран от #20
10:27 14.10.2020
18 Така е
До коментар #16 от "Статистик":
И за изминаването на десетки милиони километра на автопилот, една катастрофира и нашите във форума откачат! А не разбират, че всеки ден се карат масово Тесла на автопилот!10:36 14.10.2020
19 БАЙ Х@Й
До коментар #12 от "Е колко да е скрит?":
КОНЕТЕ С КАПАЦИ са такива като тебе ! На които им слагат капаци да не гледат встрани, а само което им се повтаря ! Къде е СВОБОДНИЯТ ПАЗАР за който тръбят ? при свободен пазар нито една електричка няма шанс да се продаде ! Днес никой не говори къде, как и от какво ще се зареждат милионите електромобили ! От вятърните мелци ли ! От стъклените оранжерии ли !Коментиран от #21, #22, #38, #39
10:37 14.10.2020
20 Teslara's dreams
До коментар #17 от "Пак четеш черен пиар":
Имаше статии за десетки случаи на катастрофи с автономното управление, самозапалване при зареждане, самозапалване на паркирани електрически автомобили без причина.Не са само 14 случая, много повече са!Коментиран от #40
10:45 14.10.2020
21 Айде бе
До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":
Га беше дизела субсидиран, не рева, сега ревеш!Коментиран от #23
10:45 14.10.2020
22 БАЙ Х@Й
До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":
Електромобила не е нещо ново ! Просто автомобилния парк вече е преситен и на търговците им трябват стимули за продажби ! Хората сами подменят с по-нови достъпните по цена тв , аудио и пр. техника ! Защо не правят автомобилите по-достъпни , а ПРИНУЖДАВАТ народите ЧРЕЗ ЗАБРАНИ ЗА ПОЛЗВАНЕ да купуват производствата им ?10:45 14.10.2020
23 БАЙ Х@Й
До коментар #21 от "Айде бе":
Дизела НЕ Е БИЛ СУБСИДИРАН ! Почети малко , от един тон нефт се получава ОПРЕДЕЛЕНИ количества бензин и дизел ! Не може само бензин или само дизел . У нас бензинови бяха почти всички коли дори и камиони , а дизела оставаше като отпадък и се ползваше за нафтови печки ! С развитието на системите на дизелови двигатели автопарка започна да харчи повече дизел и така палачинката се обърна .Коментиран от #24
10:51 14.10.2020
24 Айде бе
До коментар #23 от "БАЙ Х@Й":
А дизеловите коли? Знаеш ли, че ползваха субсидии за да се развият, защото бяха по-скъпи от бензиновите и хората не ги купуваха! Знаеш ли го или не? Ама сега от дизела не слизаш, нали?Коментиран от #25, #26
11:08 14.10.2020
25 БАЙ Х@Й
До коментар #24 от "Айде бе":
Не пиши неща в които не си сигурен ! Първо сега карам бензинка и последно айде уточни се кое е субсидирано дизеловото гориво ли , дизеловите коли ли , или просто пишеш да се намираш на работа .Коментиран от #27
11:23 14.10.2020
26 БАЙ Х@Й
До коментар #24 от "Айде бе":
Ако си прочел нещо за селското стопанство - то е в друг раздел !11:26 14.10.2020
27 Айде бе
До коментар #25 от "БАЙ Х@Й":
Дизеловите коли бяха субсидирани с по-ниски данъци на запад, като по-екологични от бензиновите! Бяха!Коментиран от #28, #30
11:36 14.10.2020
28 БАЙ Х@Й
До коментар #27 от "Айде бе":
Добре дошъл в света на "ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА" , КОЯТО НЕ Е ПАЗАРНА ! Нали пазара трябвало да определя цената според търсенето и предлагането, а не конюктурни съображения ! Субсидирали са дизелите, като екологични, а сега ги забраняват като замърсители ! Рекламираха автомобили с АГУ , а сега им спират достъпа до подземни паркинги ! Днес субсидират електромобилите , а след години като ги залеят със стари акумулатори и им прегреят електропроводите , ще им наложат РЕСТРИКЦИИ ! Почакай да видиш и "планираното стареене " в действие !!!Коментиран от #29
12:07 14.10.2020
29 Айде бе
До коментар #28 от "БАЙ Х@Й":
Когато има нещо по-екологично, то трябва да бъде наложено, не мислиш ли? Иначе ще си караме на въглища, ако те не плащат глоби, а соларите субсидирани! Може и електричките да стане така, ако измислят нещо по-екологично от тях!Коментиран от #32
12:11 14.10.2020
30 БАЙ Х@Й
До коментар #27 от "Айде бе":
След всеки комента ми става ясно , че или нещо не ти е ясно ама пишеш, или пишеш ама не ти е ясно какво ! Знаеш ли, че субсидия и данък не е едно и също ??? Искаш да пишеш, че СА СТИМУЛИРАЛИ ПОКУПКИТЕ чрез по-нисък годишен данък на потребителите ли или са субсидирали производителите !Коментиран от #31
12:17 14.10.2020
31 Айде бе
До коментар #30 от "БАЙ Х@Й":
А пък ти сигурно се правиш на луд! Какво е субсидията? Как Франция субсидира фабриката на Тесла? Или Швеция? Или която и да е друга държава? Сибсидират се електрическите коли, като се стимулират техните продажби! А ако мислиш, че всяка държава не помага на собствените си автопроизводители, пак жестоко се лъжеш!12:23 14.10.2020
32 БАЙ Х@Й
До коментар #29 от "Айде бе":
Екологията им е последна грижа , ПОВЯРВАЙ МИ ! Погледни как "екологично" ни заливат с тонове отпадъци ! ВСИЧКО Е ЗА ЕДНИ ПАРИ ПРИЯТЕЛЮ !!!!!!!!!!Коментиран от #33
12:23 14.10.2020
33 фен
До коментар #32 от "БАЙ Х@Й":
Колега,спориш с функционално неграмотен човек! Каквото и да му напишеш ще спори ,ще те пита,няма спиране.12:29 14.10.2020
34 БАЙ Х@Й
Коментиран от #35
12:30 14.10.2020
35 Айде бе
До коментар #34 от "БАЙ Х@Й":
И аз ти обясних! Виж коя автомобилна марка, не е била пред фалит и са спасени с пари от държавата! Провери? ФВ или Рено или Пежо и т. н.! Бавно развиващи, трудно вдявате! Написах, дизеловите коли също бяха субсидирани с по-ниски данъци! Малко ли е? За да изравнят цените! Бавно развиващи! Сега не слизате от дизелите нали! Ама и те бяха субсидирани!Коментиран от #36
12:34 14.10.2020
36 Здравей
До коментар #35 от "Айде бе":
Гретьо Тунберг!Пак пишеш щуротии.Коментиран от #37
12:55 14.10.2020
37 Здравей
До коментар #36 от "Здравей":
Що бе? Нямаш какво да напишеш ли, ТКП!?13:29 14.10.2020
38 Кон си ти, кон с капаци
До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":
Какви според тебе са стимулите за продажба на електромобили в Щатите? Защо тогава Тесла без никакви държавни помощи, продава повече бройки, отколкото продава BMW трета серия в Щатите, въпреки, че са значително по-евтини от Тесла, а дори и по-евтини отколкото в Европа?Коментиран от #41, #44
14:20 14.10.2020
39 Китай също
До коментар #19 от "БАЙ Х@Й":
Китайците яко намалиха стимулите за покупки на електромобили, като очакваха първоначално продажбите да понамалеят, но след година-две да се върнат на нивата от 2019-а.Е не познаха. Продажбите спряха да се увеличават толкова много, но не паднаха. Електромобилите стават все по-зряла технология, която след две-три години ще се наложи на пазара без нужда от никакви помощи вече. Дотогава ще се е развило масовото производство, което ще осигури икономии от мащаба, а с увеличаване на електромобилите по пътищата, ще стане икономически рентабилно да се изграждат и повече зарядни станции.
Да строиш зарядна инфраструктура за несъществуващи автомобили е най-малкото глупаво, точно както в момента е глупаво да си купиш електромобил, който няма къде да заредиш. Следиш ли логиката? Колкото повече стават електромобилите, толкова повече желаещи ще има да си купят и те. Точно затова помага първоначално държавата, за да тръгне веднъж процеса, който след това няма да има спиране.
14:30 14.10.2020
40 Хайде бе?
До коментар #20 от "Teslara's dreams":
Кои са тези десетки случаи на запалвания? Да не говориш за десетките статии за едно и също запълване с които ни затрупват медиите?Потърси статията в инвестор
Пореден случай на пожар на кола на Tesla
Автомобил Model S се е запалил в Хонконг
от 14.05.2019
Цитирам от нея.
Производителят твърди, че за електромобилите е 10 пъти по-малко вероятно да се възпламенят, отколкото традиционните коли.
От 2013 г. насам има поне 14 случая на запалили се коли на Tesla. В повечето пъти обаче това се е случило след катастрофа.
14:37 14.10.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Някой
15:57 14.10.2020
44 Случаен
До коментар #38 от "Кон си ти, кон с капаци":
Я пак провери дали нямат субсидии. И виж и цените, не говори наизуст разни глупостиКоментиран от #48
15:58 14.10.2020
45 Кольо Тесларов
16:10 14.10.2020
46 gost
16:27 14.10.2020
47 Ъхъ
18:16 14.10.2020
48 Аз знам
До коментар #44 от "Случаен":
Ти си проверявай ако не вярваш. В Щатите държавните помощи за Тесла бяха спряни още миналата година, на останалите производители не са спрени. Въпреки това Тесла продава повече електромобили, отколкото всички останали взети заедноКоментиран от #51
18:29 14.10.2020
49 Коментара
11:24 15.10.2020
50 Те Така Те
До коментар #6 от "фен":
Кой е казал ,че е задължително да караш?Като не ти харесва- мяташ се на колелото, то няма да се запали
18:47 16.10.2020
51 Бачо Киро
До коментар #48 от "Аз знам":
Олеле Мале.... Нищо не е спирано на Тесла, барем като дрънкаш, първо се образовай. Тесла си взеха всички пари, преди GM. Това за САЩ. Отделно Тесла яко смучат субсидии и за фабриките и тн. В Норвегия все още теслите не плащат такси, едната от които е 25% само. 2015 Тесла дръпна 4.9 милиарда субсидии, общата за колите само е 2.44 милиарда, ако не се лъжа. Тесла не била получавала субсидии и им ги спряли, а на другите не... Кълвач... Никой ги не спира, просто Тесла взеха всички пари, които се полагат. Ако помня добре беше 7500 за първите 200000 бройки, половината за следващите 6 месеца, след като се стигнат 200000 и пак наполовина за вторите 6 месеца. Демек в САЩ Тесла са ударили 200К броя края на 2018/началото на 2019 и са имали после 6 месеца 3750 субсидия и 1875 за последните 6 месеца. Туй то. Никой нищо не им е спирал, просто са източили кацата. Затова пък вземат по други направления, както и от продажбите в чужбина.10:23 17.10.2020