Last news in Fakti

18 Октомври, 2020 11:30 51 159 61

Mercedes-Benz се отказва от дизела на Renault

  • mercedes-benz-
  • renault-
  • дизел-
  • двигател

Mercedes-Benz се отказва от дизела на Renault - 1
Mercedes-Benz OM 654

Компактните модели на Mercedes-Benz A-, B- и CLA-Klasse повече няма да се оборудват с 1.5-литровия турбодизел Renault dCi, обявиха от немската марка. След 20 октомври френският двигател ще отстъпи място на дефорсиран вариант на 2.0-литровия мотор Daimler OM 654, съобщава L`Argus.

Досега агрегатът на Renault се монтираше на модификациите 200d (150 к.с.) и 220d (190 к.с.). След замяната с Daimler OM 654 мощността на дизеловите A-, B- и CLA-Klasse ще спадне на безалтернативните 116 коня и 280 Нм, а нафтовите версии най-вероятно ще получат индекс 180d.

Любопитното е, че отказът от френските дизели не е обусловен от екологични съображения. 2.0-литровият мотор на Daimler изхвърля между 10% и 12% въглероден двуокис повече от 1.5-литровия Renault dCi.

Заедно с новия двигател компактните модели на Mercedes-Benz ще получат и нова трансмисия. 7-степенният робот Getrag с два съединителя ще бъде заменен от 8-степенна преселективна скоростна кутия G-DCT на Daimler.

Немците все пак няма да се откажат напълно от френския дизел. 1.5-литровият dCi ще продължи да се монтира на баничарката Citan и бъдещия Mercedes-Benz T-Klasse.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 43 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 batkata

    68 22 Отговор
    И от там ще отпадне, но в по късен етап.
  • 2 пейо

    65 35 Отговор
    Нормално е. Защо да плащам на друга компания за двигател като си имаме собствени.

    Коментиран от #4, #7, #24, #31, #36

  • 3 Правилно

    146 50 Отговор
    Такъв несериозен производител не заслужава този добър двигател.
  • 4 Ханко Брат

    42 11 Отговор

    До коментар #2 от "пейо":

    Рено държи малка част от Даймлер(мисля че 1,6%

    Коментиран от #59

  • 5 Бай Стою касапина

    71 134 Отговор
    Крайно време беше да се отърват от този френски мотор.

    Коментиран от #11

  • 6 ДЖОН РАМБО

    72 173 Отговор
    Кой нормален човек ще иска мотор на Рено ? Затова Форд ,Опел , Сузуки и Крайслер ползват правилния мотор - на ФИАТ !

    Коментиран от #22, #54

  • 7 гост

    126 16 Отговор

    До коментар #2 от "пейо":

    Защото двигателя на другата компания излиза доста по-евтино от собствения , заради един куп причини , най-вече заради огромната разлика в произведените бройки , а оттам и в доставката на части ! И на всичкото отгоре е по-добър ! Но в момента заради спадналите продажби Мерцедес няма къде да дене собствените си двигатели и или трябва да им намери място или да спре да ги произвежда , след което може и да не почне отново , със новите разходи и затягащи се норми !! Много по-вероятно е накрая наистина да спре собствената фабрика и да се върне към Рено , щото разликата в произведените бройки е 50-60 пъти и съответно цената може да е и наполовина !!

    Коментиран от #43

  • 8 Коко

    65 97 Отговор
    Най добрият дизел е на psa - Пежо, Ситроен, Форд, Волво, Мазда, Мицубиши, та и някои Ленд Ровър и др. Факт!

    Коментиран от #18, #56

  • 9 А бе

    139 24 Отговор
    Късно е. Всеки им се подиграва че като си купиш Мерцедес плащаш тройно за Рено.
  • 10 Петър

    138 25 Отговор
    Не знам какво е усещането да дадеш толкова пари за Цедес и да видиш под капака Рено. Ако искаш Рено ще си го купиш на половин цена. Голямо падение за Мерцедес е това.

    Коментиран от #12

  • 11 Тисъна

    111 13 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Стою касапина":

    Карам 11г такъв мотор-перфектен!
  • 12 Тисъна

    98 29 Отговор

    До коментар #10 от "Петър":

    Рено произвеждат най-удобните дизела в света!

    Коментиран от #15

  • 13 Peci kupona

    68 19 Отговор
    Нормално! Кой иска да плаща за Мерцедес, а да кара Рено!
  • 14 Васил

    40 48 Отговор
    Германците явно не им действа добре корона вируса докога ще ни натрапват дизелови агрегати май не виждат по далече от носа си че останалите бълват електрички. Май тяхното автомобилостроене живее в каменната ере.
  • 15 Обективен

    84 10 Отговор

    До коментар #12 от "Тисъна":

    Дизела на Рено може и да е по-добър от на Мерцедес. Няма лошо ако си го караш в Някое прилично Рено. Поелавам ти още дълги години безаварийно! Лошото е когато ти го продават като премиум в Мерцедес. Лошо е че имаш претенции за "голяма работа", а купуваш масовка. Знаеш ли колко Ягуари и Волва са с двигател на Форд. Ами мерси - ще си карам Форда с двигател на Форд!
    Иначе трябва да се казваш "Санг Йонг", не "Мерцедес".
  • 16 Йдиво

    97 32 Отговор
    Мерца е боклук а сменяйки 1.5dci със собствен двигател ще направи положението дори и още по-зле, защото това е един доста добър агрегат.
  • 17 Мария Тънасова

    74 9 Отговор
    Аз ако съм, ще си купя вила или жилище, не Мерцедес.
  • 18 Daniel

    40 11 Отговор

    До коментар #8 от "Коко":

    Само, където Мазда не ползват дизели на Рено в момента.
  • 19 Спиро

    24 3 Отговор
    Господи, какво нещо е стремежът към печалба! На краставичар краставици да продават.
  • 20 Иво

    102 10 Отговор
    За дървените философи - 1.5 дци е милионник, и е един от най -добрите малки дизели на пазара в последните 10г. Доста издръжлив мотор, почти без дефекти и проблеми... слага се на маса коли, бусове и баничарки неслучайно.
    Защо се отказват от него .. предполагам по финансови съображения.

    Коментиран от #27

  • 21 DDR

    61 8 Отговор
    -Защо Мерцедес няма по-големи модел от S 600? Например S 700 или S 800.....?
    -Защото 601S е модел на Трабант.!

    Коментиран от #25

  • 22 някой си

    14 23 Отговор

    До коментар #6 от "ДЖОН РАМБО":

    A знаеш ли ТЕ какви боклуци сами по себе си правят! Фиат де !

    Коментиран от #35

  • 23 ели

    66 8 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Любопитното е, че отказът от френските дизели не е обусловен от екологични съображения.Тези които пишат са мошеници и лъжци.Защото ако погледнете в Сетификацията на Рено спри EURO -4 170 -гр-на км СО2 . Как така досега VW е платила повече от 30 милиарда а Mercedes до 2019 година платила глоба от 37.5 милиарда глоба заради Екологическите норми.Двигател с ОМ-646 която е монтиран на Mercedes- Sprinter едва едва "изкарва " 200 хил.км обикновено на 150 хил. свършва( имах два Sprinter CDI 315 на 130 и на 163 хил. свършиха).Мercedes беше принуден да ползва двигателите DCI u HDI на французите.Ако погледнете в 2009 година в информацията на на двигателя с код ОМ-646 казват при изпитанията е изминал 5.000.000.( пет милиона км). без проблеми.Казвам хора които имат понятие от това което е . Останал само името на немските коли- много, проблеми,скъпо поддържане вечно разходи по-електрониката ( може да проверите на 150 хил. смяна на веригата- на 250 хил. маслената помпа и масления радиатор и т.н) Това,че немските коли "изкарват 500-1.000.000. км остана в историята 2005 година EURO-4 " . Така,че мнозина "живеят " в миналото останал само името. ( това е мое лично мое мнение решавайте сами )

    Коментиран от #26

  • 24 159

    36 2 Отговор

    До коментар #2 от "пейо":

    Интересно сега Режията дали ще захвърли 1.3 бензиновия от мерцедес? Че да не си "вземе" и баничарката?! Иначе 1.5 дизеларката на рено е уникален мотор!!! Който не се е срещал с него от първо лице, като нов, ако може да не спами! Също и такива случили на милионници вследствие на различни причини.

    Коментиран от #29

  • 25 Plameni

    6 5 Отговор

    До коментар #21 от "DDR":

    Мерцедес имат по голям модел от S 600 имат S 650
  • 26 Alex

    31 8 Отговор

    До коментар #23 от "ели":

    646 не изкарва дълго на спринтер защото е тежък спринтера и се товари и съответно коляновия вал не издържа но на ц класите кара по 400,000 без проблем! Колкото по нов мерцедес толкова по голям кенеф и по чуплив!
  • 27 12345

    9 4 Отговор

    До коментар #20 от "Иво":

    E турбините редовно се сменят на под 200 хил.км пробег. Ама самия двигател поне изкарва повечко
  • 28 Мемфис

    12 26 Отговор
    Не се казват немци а ГЕРМАНЦИ!
    Само в страната на алкохолиците ги наричат така!!!!
  • 29 Да отлележа

    15 4 Отговор

    До коментар #24 от "159":

    1.3 мотора е на Рено, а само триъгълна та глава е на Мерцедес, а покритието на цилиндрите е от Нисан ГТР, та изобщо не е немски, а съвместна разработка между 3 те компании.
  • 30 Минута е много

    10 1 Отговор
    Гошо,ако някой те накара да преведеш “баничарка” на английски,или немски примерно,как би го превел?

    Коментиран от #32, #33

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Смех

    8 1 Отговор

    До коментар #30 от "Минута е много":

    Че кой ти говори немски?Хаха
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Читател

    26 4 Отговор
    Жалко. Беше интересно - купуваш си премиум кола а под капака - това, което е и в бюджетната Дачия :) Имидж, ама за Мерцедес ли... за Дачия ли...
  • 35 2565

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "някой си":

    Дизеловите им агрегати са много здрави и динамични. Аз имах такава ASTRA H, двигателя на 260 000 километра нямаше никакви проблеми и си въвреше прилично за своите 120 к.с.
  • 36 Дадададад

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "пейо":

    Какво и имаш ти Пейо какво
  • 37 Майко мила

    14 5 Отговор
    Тука 90 процента от коментиращите карат опел вектра 1.6 пък взели да коментират как мерцедес не ставали. Единия щял да си купи къща вместо мерцедес ,да то тея дето си купуват мерцедеси за 200к живеят на улицата. Двигателят на рено е много добър и се слагаше само на малки модели дето така или иначе не са нещо особено и то ти си избираш как да си го поръчаш.Явно има хора дето го искат щом си го поръчват така.

    Коментиран от #38

  • 38 Цървули бол

    6 3 Отговор

    До коментар #37 от "Майко мила":

    Малък модел,но 70 к нали бе “разбирач”?Като плащаш,очакваш двигателят да е Мерцедес,който иска ще си купин Рено,за половината цена!

    Коментиран от #39

  • 39 пейо

    12 3 Отговор

    До коментар #38 от "Цървули бол":

    Очакванията не са като в реалността. Масата, които дават 70к за кола не ги интересува двигателя дали е на мерцедес, рено или китайско менте. Те искат кола с визия и представителност. Не ги интересуват частите, с които е сглобена. Важното е да изкара 200-300 к км. След това идва следващата.
  • 40 Явашев

    7 7 Отговор
    Купуваш Мерцедес а караш Рено, защо да плащтам повече за качество, а след това да карам каруца.?!
  • 41 Име и Фамилия

    8 3 Отговор
    Само ще кажа на Деда ви приказките че мерца бмвто са здрави коли можехте да се вслушате в думите му преди 20-30 год сега реда е такъв че точно тези големите марки сега не струват ,ама онези швабите ги пудрят и лъскат за да има продаваемост че те не са свикнали на немотия хаха Дори един Форд да вземете нов на 1/5 от цената на бенвето и го наблъскате с електроника турбо тунинг пак ще вдигне 300 и може се бссим че чаркаляците ще ударжат една идея повече на праваа не се подвеждайте ако ще купувате , давайте пари за старите мдщодели ама там дерат с пари а вие не сте се опомнили още за подобна инициатива :) Но там е златната кокошка. А не да дадете 200 000за мерц или БМВ и да си мислете че ще го карате 10-15 год след гаранцията и малко отгоре в нашата чиста подредена с безупречен път държава да сте станали 5 бона + за дреболии по мерца че таблото светва като 31 с/у 1ви Януари. и пускате вип обява по автомобилните сайтове и форуми :Д :Д :Д

    Коментиран от #45

  • 42 101

    4 0 Отговор
    В Америка на тези марки им викат Endless Money Pits
  • 43 BMW5

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    По тая логика направо да купуват Рено и да им слагат емблеми на Мерцедес. По-евтино ще им излиза. Съответно и никой няма да купува ребрандирани боклуци.

    Коментиран от #47

  • 44 Kevin

    6 0 Отговор
    Крайно време беше! Очакваме отново "Мерцедес и всички останали"! Защото сега дали ще си купиш един Мерцедес А или две Рено Меган е все тая, само че в единия случай получаваш 2 на цената на 1.
  • 45 Разбирачи

    5 5 Отговор

    До коментар #41 от "Име и Фамилия":

    Такива ги говорят баш тия дето не са се качвали в Мерцедес след 2000г. Вярно старите са по- здрави, но да не забравяме с колко екстри идва Мерцедес и с колко идва Тойота, например. Лично мога да ти дам пример как Ц клас 2005 е с 2 пъти повече екстри от 2006 Land Cruiser 120 с най- високото оборудване. Има коли и за по 2000лв ама там ще въртиш като луд да свалиш прозорците.

    Коментиран от #51

  • 46 Трът

    9 1 Отговор
    Абсолютно, всички двигатели на Мерцедес, не са собствена разработка!
    Минимум участват Рено - Нисан
    В някой случай двигателите са само на Рено!
  • 47 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #43 от "BMW5":

    Кой ще купува Рено бе , умрелия Мерцедес , хахахаха !!! Те нямат пари да си преоборудват заводите за електрички , ами търсят батерии на разсрочено плащане !! Ти гледай скоро да не стане обратното ! И без това китайците са го превзели почти напълно !!!

    Коментиран от #52

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 фен мерцедес

    10 0 Отговор
    Последните няколко години Мерцедес бълват супер компактни автомобили, но и много трошливи. След 100хил км колкото и да го пазиш сякаш е програмиран да се чупи.
  • 50 Blackthorn

    3 2 Отговор
    "Дoceгa aгрeгaтът нa Rеnаult ce мoнтирaшe нa мoдификaциитe 200d (150 к.c.) и 220d (190 к.c.). Cлeд зaмянaтa c Dаimlеr ОM 654 мoщнocттa нa дизeлoвитe А-, B- и СLА-Klаssе щe cпaднe нa бeзaлтeрнaтивнитe 116 кoня и 280 Нм, a нaфтoвитe вeрcии нaй-вeрoятнo щe пoлучaт индeкc 180d."

    Хубавите двигатели струват скъпо. Не стават за ширпотребата Мерцедес!
  • 51 Име и Фамилия

    10 1 Отговор

    До коментар #45 от "Разбирачи":

    Качвал съм се в коли в които ти единствено пич си ги гледал на някои експо или вероятно интернет....Като искаш екстри, масажори, подгреви, вана за краченца, машина за лед си и кафе арабика си обзаведи хола , купи си плазма и си настани дупето на удобния диван кожен диван от ест. кожс....Това какви екстри има вътре хич ми не е от значение , за мен е важно като се кача да мина днес 500км и нанавръщане още толкова за 3 дни...И да Тойота е една от великите вечни марки доказали се в съвремието и не само ..Купувайте си немски колички с екстри ама си имайте и клафицирани механици и заредени сервизи както и добри доходи че освен екстрите като ревне моторчето или нещо друго и плачеш и вайкаш. Е такива аз да кажа като тебе гледат салончето да им блести като на мома косичката след фризьор и да има "екстри" които ги пускаш 2 пъти в годината и пренебрегваш основаното вслучая механичната част , за което всъщност е пригодена тази кола или каквото пожеалеш
  • 52 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Как кой ще купува Mercedes , нали самият ти писа че имаш Mercedes SLK
  • 53 Кръндела

    1 3 Отговор
    Беше време да се откажат от тия масларки.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Стефан

    3 1 Отговор
    Хвана ги срам да лежат на чужда слава, един дизел не могат да направят.
  • 56 JTD

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Коко":

    Запознай се с Японския Дизел 2.2 на Хонда и след това изброявай франсетата. Нищо че съм Фен и собственик на 3-италиански дизела, за 4г не съм видял една свалена глава на Хонда 2.2 в сервиза за ремонт. Мога само да ти изброя колко PSA бензин и дизел-ови глави за ремонт идват. Повечето сте само четящи надали вдявате нещо🙃🙃🙃🙃

    Коментиран от #57

  • 57 Q4 00

    4 2 Отговор

    До коментар #56 от "JTD":

    Само направи статистика ,колко хонди дизелови има в БГ и колко франсета
  • 58 Hfhhf

    5 1 Отговор
    Карам вече шест години 1.5 dci. Не е някакво животно, но като плавност и разгръщане на мощност е супер осичка. До към 150 си тегли приятно.
  • 59 Ханко брат

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ханко Брат":

    И Ранбо силек
  • 60 Tomtom

    1 2 Отговор
    В мерцедес се предлага нещо,което в рено не може да се предложи. Може да казват че плащаш за мерцедес,а караш рено,но не е така!
    Слагането на Рено мотора е част от плана за разпространение и закупуване на повече автомобили,защото все пак те са взели икономичен и скучен модел за масовото глупаво население което иска рано мотор,но големия двигател си е истината и там рено не съществува.
    Така че ако искате мерцедес готин и бърз,нека не е нафтова печка 150к.с.
    Пък и защо се съди марката като мерцедес има толко много негови двигатели,а с този двигател го осъждате,че било по скъпо рено. Пълни глупости.
    Само един двигател ли представлява един автомобил? Ами всичко останало? Дизайн,оборудване,окачване,трансмисия,динамика..
  • 61 ьцж

    8 1 Отговор
    Да си купиш мерцедес с двигател на Рено е тъпо, като можеш да си купиш много по-евтино и много по-красиво Рено, пак с Рено двигател. Мерцедес и БМВ станаха пословични с проблемните си коли от новите поколения.