ФАКТИ.БГ

NIO показа нова станция за смяна на батерии за електромобили

Китайската компания представи ново поколение на своята технология

Публикувана: 20 Април, 2021 17:55
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2937
NIO показа нова станция за смяна на батерии за електромобили
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Една от големите китайски компании за производство на електромобили, показа второ поколение на специална станция за смяна на батерии на автомобили на ток. Проектът е обща разработка на NIO и Sinopec.

Станцията е инсталирана в Пекин и за момента е единствената по рода си, но от компанията планират да разширят обхвата си и заедно със Sinopec да изградят над 5000 подобни станции в Китай.

Според данните от производителя, станцията може да извърши до 312 смени на батерии за ден, като над 230 сензора се грижат за това цялата събрана информация да отива към 4 облачни пространства. Това едва ли интересува по-голямата част от клиентите, които само с натискането на един бутон могат да използват функцията, която освен смяна на батерията, предлага и автоматично паркиране на колата в станцията.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Харесвам това
1 Отговор
Вместо тон батерии, нека са четвърт. Ще се сменят лесно и бързо..Колата ще е лека (по-малки разходи по ходовата част), по-икономична, динамична, по-малогабаритна. Купуваш кола с абонамент за батерии - нямаш грижи и тревоги към тях. Без кабел от терасата.

Коментиран от #4


Оценка:
-3 +10

не става
2 Отговор
Купуваш си нова кола и след първата смяна получаваш батерия на половин милион километра да кажем или на която капацитета е различен. Това е сложен върос и работи единствено ако собственика не притежава батерията и има достатъчно заредени батерии от всеки тип който поддържа станцията. Илон Мъск предложи тази технология и се отказа, защото на Tesla Supercharger за 20 минути зареждаш до 80% капацитет и замяната на батериите става безмислено. Проблема е с 50kw станции които са най-масово разпространени - там трябва над час да се зарежда за да запълни до 80% от капацитета.

Коментиран от #3


Оценка:
-8 +4

гост
3 Отговор

До коментар #2 от "не става":


А пък на по-следващата смяна получаваш чисто нова батерия а по-голям капацитет !!! Къв ти е проблема , освен че се опитваш да си смучеш глупости от пръстите ??? Колко пъти трябва да тисе напише НАЕМ , НАЕМ , НАЕМ !!!!!!!!!! Батерията не е твоя , нито си я плащал , нито ще я плащаш !!! Плащаш за киловатите , които е заредена и ще употребиш НИЩО ДРУГО !!!!!!!

Коментиран от #8


Оценка:
-4 +15

гост
4 Отговор

До коментар #1 от "Харесвам това":


Батериите никога не са били тон , на никой електромобил , дори на първите !!!! Дори половин тон не са били , най-голямата батерия на Тесла беше малко над 400 кг , сега вече е под 400 , скоро ще е под 300 , за над 100 квт говорим !!

Оценка:
-3 +10

Абсолютно безсмислено
5 Отговор
И колко струва една такава станция за смяна на батерии? А колко място заема? Като гледам заема четири паркоместа и независимо от степента на която ти е заредена батерията когато я сменяш, смяната винаги ти отнема пет минути.

Ако на тези четири паркоместа имаше колонки supercharger, и клиентите зареждат средно по 50% от батерията, което отнема около 15 минути със старите батерии от 2016 година, Тези колонки ще имат общ дневен капацитет 384 автомобила на ден. Новите батерии ще се зареждат още по-бързо което ще повиши още повече дневният капацитет на колонките. А четири броя е минимума за една зарядна станция на Тесла. Средно са около 20 броя.

Коментиран от #7


Оценка:
-7 +2

Освен това
6 Отговор
Ако се съберат 10 автомобила на зарядната станция, колко време ще трябва да чака десетият?

На станцията на Тесла, дори да влязат в една и съща секунда, и десетимата ще започнат зареждането едновременно и ще приключат след 15-20 минути, като ще са останали свободни поне още 10 колонки.

Оценка:
-2 +4

Размисли и страсти
7 Отговор

До коментар #5 от "Абсолютно безсмислено":


Успокой топка бе, тесльо!!! Припотил си се нещо и блъскаш 2-а поста подред...хахаха.Нека да ти шерна и мойто виждане-все пак истината се ражда в спора ;) Първо ако притежавам (а аз не искам понеже ДИЗЕЛА ми има засега има повече предимства) ел.автомобил бих го зареждал ПРЕДИМНО нощем на нормален контакт БАВНООО...защо? Защото сегашните батерии на бързо зареждане се амортизират в КРАТКИ срокове!!! Относно публикацията,станцията е НОВА и тепърва ще има развитие...какво пречи след време да има няколко входа и да се обслужват няколко коли иновременно?За мен лично има и по-добър вариант-спираш колата и само подменяш изтощения електролит с нов зареден електролит ,ще е като зареждане на бензиностанция но вместо гориво зареждаш елетролит )))

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +2

CP2025
8 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Нещо ти се губи логиката.Ако си плащаш само киловатите,кой ще плати за производството и амортизацията на батерията?Нали знаеш,че няма да е производителя и че безплатен обяд няма.

Коментиран от #9, #10


Оценка:
-3 +1

гост
9 Отговор

До коментар #8 от "CP2025":


Рено Зое и Нисан Лийф се продават от десетина години в Европа със батерии под наем !! И наема е 40-50 евро на месец !! За батерия , която се ползва в 5-10% от времето и то когато батериите са стрували 180-200 долара на киловат !! Айде сега го сметни за батерия , която струва наполовина като нова и се ползва постоянно !! Примерно 75 квт , поне веднъж дневно заредена са 2200-2300 квт месечно !! При 50 евро наем май се пада нещо като 2 ЦЕНТА на квт !!! При положение , че цената за теб ще е поне 10 цента , а може и 20 при лакомите немци примерно !!

Оценка:
-0 +4

гост
10 Отговор

До коментар #8 от "CP2025":


И тия 2 цента на киловат само ще падат , щото цената на батериите спада непрекъснато , а и зависят от количеството на месец !! Сложи две зареждания дневно вместо едно и цената веднага пада на 1 цент на киловат , с по-евтина батерия става 0,5 и т.н. !! При батерии с ресурс 1 000 000 км , да не говорим за 2 милиона като на Тесла и 5 000 квт на месец ( 25 000 км средно ) са 40 месеца за изплащане на батерията , съвсем приемлив срок за всяка фирма ! И после може да я ползва още толкова за стационарна !!

Оценка:
-0 +3

И каква е ползата
11 Отговор

До коментар #7 от "Размисли и страсти":


Колко повече такива ще сложат? Много по-евтино е вместо едно такова да сложат 4 зарядни, вместо 10 такива, заемащи 40 паркоместа, плюс още 30 места за чакащите, на същото място могат да изградят 70 колонки за зареждане. Откъдето и да го погледнеш е глупаво, при положение че както самият ти казваш, по-добре е да си заредиш батерията бавно през по-голямата част от времето.

Оценка:
-0 +1

Новина от днес
12 Отговор
FIA са обявили 700 киловатово зареждане в спецификациите си. Това ще рече 5-минутно зареждане на батерията. Засега при състезателните коли, по-късно и на улицата. Което ми напомни на една реклама на сладоледи делта в миналото. Сега в София после и в други градове.

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +0

Контра
13 Отговор

До коментар #12 от "Новина от днес":


Има ина подробност дет ни виса казва. Колкото е по високо волтов и бьрз заряда толковс е по голям стреса за акумулатора. Сккьсява се живота му драстично за това и гаранциите им са в рамките на 120 до 150 хил. Километра и определено количество заряда. САМО ТОЬОТА ДАВА 1000000 КМ. ГАРАНЦИЯ С НЕОБХОДИМИТЕ БРОЯ ЗАРЯДИ ЗА ТЕЗ КИЛОМЕТРИ КАТО СИСТЕМАТА Е НАРОЧНО С ПО МАЛКИ КИЛОВАТИ И ПО БАВНО ЗАРЕЖДАНЕ КАТО ДАЖЕ ОТДЕЛЕНИЕТО НА БАТЕРИЯТА Е КЛИМАТИЗИРАНО ПРОТИВ ПРЕГРЯВАНЕ ИЛИ ПРЕОХЛАЖДАНЕ ПРЕЗ ЗИМАТА. СИИИИИИЧКО ДРУГО Е КОМПРОМИС.... ЗАПУМНЕТЕГО ЩОТ ПОСЛЕ МНОООООООГО УДРЯ В ДЖОБА......

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +0

Реконтра
14 Отговор

До коментар #13 от "Контра":


На теория написаното от тебе е вярно. Но на практика няма значение. Новите технологии батерии имат потенциала за 2 милиона километра пробег. Дори да скъсиш животът им наполовина заради бързото зареждане, пак няма да успееш да използваш пълният потенциал на батерията.

От друга страна, всяко следващо поколение батерии има все по-ниско вътрешно съпротивление и съответно може да получава или отдава огромни токове без съществено загряване. А това което съсипва батериите не е големия ток, а повишаването на температурата. Точно затова е по-добре по-често спиране за бързо зареждане, отколкото едно дълго, за да може да се даде достатъчно време на клетките да се охладят между зарежданията.

Към момента рекордът се държи от една Тесла модел S с над милион и триста хиляди километра, на която батерията е сменена на 500 000 км с втора употреба батерия и оттогава няма проблеми, а редовно а предвид пробега редовно му се налага да зарежда на бързи зарядни. И това е първото поколение батерии - най калпавото.

Коментиран от #15


Оценка:
-0 +0

Контра
15 Отговор

До коментар #14 от "Реконтра":


Тва което съм го написал е факт?!?!? Купи си ел тоьота и получаваш 1000000 км гаранция. Другите на думи може да кажат че батериите им издържат и 20 млн км. НООООО ПОЛУЧАВАШ ГАРАНЦИЯ САМО ЗА 100 НА ХИЛ. КМ.........

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +0

Как да си купя електрическа Toyota
16 Отговор

До коментар #15 от "Контра":


Като все още нямат нито един модел електромобил. То тяхната май стана като на политиците - никой друг не може да ви даде, това което аз мога да ви обещая.

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +0

Имааааттт
17 Отговор

До коментар #16 от "Как да си купя електрическа Toyota":


Пълния ел лексус е 48000 евра в англия.....

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът обяснява пред журналисти, че няма нищо против карикатури за себе си:
Който ме познава знае, че аз нямам никакъв комплекс."

Още бисери