С изненадващ ход Toyota, Mazda и Subaru обявиха сътрудничество за разработване на нови двигатели с вътрешно горене. Въпреки че ще останат конкуренти на пазара, трите компании обединяват усилията си, за да ускорят разработването и да намалят разходите.
Вместо да се създава единен дизайн на двигател за трите марки, всеки автомобилен производител ще се съсредоточи върху свой собствен "характерен двигател". Това означава, че Toyota ще разработи нови редови четирицилиндрови двигатели, Mazda ще продължи да усъвършенства технологията на роторните си двигатели, а Subaru ще подобри характерния си боксеров двигател. Тези нови двигатели ще бъдат проектирани да работят с въглеродно неутрални горива като течен водород, биогорива и синтетични горива.
Пресконференцията предложи поглед към бъдещето, като Mazda показа роторни двигатели, специално разработени за електрически превозни средства. Те функционират като генератори за захранване на батерия, вместо да задвижват директно колелата. Макар че в момента Mazda използва роторния двигател за тази цел в автомобили като MX-30, формулировката им оставя място за спекулации относно бъдещите приложения.
Toyota показа двойка нови редови четирицилиндрови двигатели - 1,5-литров и 2,0-литров, като и двата обещават висока мощност и топлинна ефективност. Subaru представи хибридна система от следващо поколение и я постави в замаскиран прототип на Crosstrek.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механик
Коментиран от #2
12:12 28.05.2024
2 Шаро
До коментар #1 от "Механик":
Със сигурност ще са по-екологични от не рециклируем ите електрички!Коментиран от #6
12:19 28.05.2024
3 българина
Коментиран от #4
13:12 28.05.2024
4 авто фен
До коментар #3 от "българина":
Най-келевите двигатели харчещи масло, късащи вериги и прегряващи са немските и на Форд за Европа, които също са разработвани в Германия.Коментиран от #8
14:14 28.05.2024
5 Гост
16:20 28.05.2024
6 Вярно е.
До коментар #2 от "Шаро":
Дори алуминия на купето и на електромобилите не може да се рециклира защото са радиоактивни и не могат да се ползват повторно, затова скоро всички електромобили ще бъдат заровени заедно с батериите в задните дворове на бедните българи за да им отровят подпочвените води.България ще стане сметището на Европа.. нито един процент от електромобилите не може да се рециклира за повторна употреба. Пълен смет и разсипничество на ресурси. Докато един автомобил с ДВГ може да се ползва и 100 години а след това да се рециклира на 100% и да се направи нов автомобил от него.
Коментиран от #7
17:07 28.05.2024
7 Гост
До коментар #6 от "Вярно е.":
Но ще ни наричат "достойни партньори на съюза", а пу делите ни ще пре пик ват от кеф.Коментиран от #9
18:00 28.05.2024
8 Къде отиваш
До коментар #4 от "авто фен":
Да и не. Като цяло, съвременните малолитражни двигатели са с мото ресурс от 200х км. Това е. Дали ще изкара повече е в зависимост от собственика и задкормилното устройство. Фактите са си факти и колкото да коментираме, най-лошото нещо което може да се направи е да се самозаблуждаваме.20:19 28.05.2024
9 Пази си
До коментар #7 от "Гост":
Задният двор да не ти вкарат някоя електричка. Да не ти вкарат някоя електричка. И да не забравиш шапката от станиол13:18 29.05.2024
10 Който разбира
Коментиран от #11
13:50 29.05.2024
11 Прав си брат
До коментар #10 от "Който разбира":
Още днес отивам да проверя дали toyota предлагат водородни автомобили да си купя един да подкрепя идеята. Ти ще си купиш ли? Колкото повече станем толкова по-бързо ще изринем модата на модата на електрическите еднодневки които замърсяват природата. Ако всички минат на ток, откъде ще се вземе толкова ток за зареждане? Ще инсталират фотоволтаици на всяка нива и няма да има жито за хляб.14:06 29.05.2024