Last news in Fakti

28 Май, 2024 11:59 6 188 11

Три от големите японски марки се обединяват за двигатели от следващо поколение

  • toyota-
  • mazda-
  • subaru-
  • двг

Subaru, Toyota и Mazda ще се съсредоточат върху екологията

Три от големите японски марки се обединяват за двигатели от следващо поколение - 1

С изненадващ ход Toyota, Mazda и Subaru обявиха сътрудничество за разработване на нови двигатели с вътрешно горене. Въпреки че ще останат конкуренти на пазара, трите компании обединяват усилията си, за да ускорят разработването и да намалят разходите.

Вместо да се създава единен дизайн на двигател за трите марки, всеки автомобилен производител ще се съсредоточи върху свой собствен "характерен двигател". Това означава, че Toyota ще разработи нови редови четирицилиндрови двигатели, Mazda ще продължи да усъвършенства технологията на роторните си двигатели, а Subaru ще подобри характерния си боксеров двигател. Тези нови двигатели ще бъдат проектирани да работят с въглеродно неутрални горива като течен водород, биогорива и синтетични горива.

Пресконференцията предложи поглед към бъдещето, като Mazda показа роторни двигатели, специално разработени за електрически превозни средства. Те функционират като генератори за захранване на батерия, вместо да задвижват директно колелата. Макар че в момента Mazda използва роторния двигател за тази цел в автомобили като MX-30, формулировката им оставя място за спекулации относно бъдещите приложения.

Toyota показа двойка нови редови четирицилиндрови двигатели - 1,5-литров и 2,0-литров, като и двата обещават висока мощност и топлинна ефективност. Subaru представи хибридна система от следващо поколение и я постави в замаскиран прототип на Crosstrek.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 26 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    14 4 Отговор
    Какво викапо тоя повод "зелената сделка"? Ами Грета?

    Коментиран от #2

  • 2 Шаро

    25 7 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Със сигурност ще са по-екологични от не рециклируем ите електрички!

    Коментиран от #6

  • 3 българина

    12 18 Отговор
    тойота притежава акции и в двете от години. Точно затова в момента и мазда и субару имат най келевите двигатели след английските. Тойота ще ги доубие

    Коментиран от #4

  • 4 авто фен

    26 5 Отговор

    До коментар #3 от "българина":

    Най-келевите двигатели харчещи масло, късащи вериги и прегряващи са немските и на Форд за Европа, които също са разработвани в Германия.

    Коментиран от #8

  • 5 Гост

    8 14 Отговор
    Ново поколение двигатели с технологии и механизми отпреди 100 години.
  • 6 Вярно е.

    12 10 Отговор

    До коментар #2 от "Шаро":

    Дори алуминия на купето и на електромобилите не може да се рециклира защото са радиоактивни и не могат да се ползват повторно, затова скоро всички електромобили ще бъдат заровени заедно с батериите в задните дворове на бедните българи за да им отровят подпочвените води.

    България ще стане сметището на Европа.. нито един процент от електромобилите не може да се рециклира за повторна употреба. Пълен смет и разсипничество на ресурси. Докато един автомобил с ДВГ може да се ползва и 100 години а след това да се рециклира на 100% и да се направи нов автомобил от него.

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #6 от "Вярно е.":

    Но ще ни наричат "достойни партньори на съюза", а пу делите ни ще пре пик ват от кеф.

    Коментиран от #9

  • 8 Къде отиваш

    10 4 Отговор

    До коментар #4 от "авто фен":

    Да и не. Като цяло, съвременните малолитражни двигатели са с мото ресурс от 200х км. Това е. Дали ще изкара повече е в зависимост от собственика и задкормилното устройство. Фактите са си факти и колкото да коментираме, най-лошото нещо което може да се направи е да се самозаблуждаваме.
  • 9 Пази си

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Задният двор да не ти вкарат някоя електричка. Да не ти вкарат някоя електричка. И да не забравиш шапката от станиол
  • 10 Който разбира

    4 2 Отговор
    вижда, че бъдещето е във водорода. Технология известна от поне 40години. Но поради модерната икономическа диктовка на пластмасата, краварите и европейските ценности ще завъртим една далавера за милиарди да си накупят модерните хора електрички, ще образуваме още толкова боклук дето ще се чудим къде да го складираме( италианците знаят в България например е евтино за тази цел;) пък после ще сменим схемата за нови милиарди. Доста подобно с ваксините и производството на оръжие. Ама нали така се стимулира икономиката и трябва растеж да има. То е за добруването на човечеството ще каже Урсула. Добре, че на планетата Земя са останали здраво мислещи нации, като японците. Надеждата за чисто, евтино и неограничено пътуване в бъдеще е в такива като тях, а не в краварите на които господата от Брюксел лъскат ботушите и им купуват пластмасата и бомбите. Мислете повече и не се поддавайте на лъскави и добре изглеждащи измами. Помнете, че на плещите на всеки един от нас се крепи тази схема и всеки сам решава как и колко да участва във фалша.

    Коментиран от #11

  • 11 Прав си брат

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Който разбира":

    Още днес отивам да проверя дали toyota предлагат водородни автомобили да си купя един да подкрепя идеята. Ти ще си купиш ли? Колкото повече станем толкова по-бързо ще изринем модата на модата на електрическите еднодневки които замърсяват природата. Ако всички минат на ток, откъде ще се вземе толкова ток за зареждане? Ще инсталират фотоволтаици на всяка нива и няма да има жито за хляб.