Една скрита тайна на Mercedes W124 или защо тази кола ръждясва по-малко от другите

13 Август, 2025 11:36 9 135 15

  • mercedes-benz-
  • w124-
  • ръжда-
  • дизайн

Функция е много повече от само дизайн

Една скрита тайна на Mercedes W124 или защо тази кола ръждясва по-малко от другите - 1

Mercedes-Benz W124, произвеждан от 1984 до 1997 година, е легендарен автомобил, известен със своето ненадминато качество, здравина и дълготрайност. Той често е наричан "последният истински Mercedes", а инженерите на компанията са вложили в него редица необичайни решения, които го правят толкова специален. Една от най-интересните и малко известни функции е свързана с неговия дизайн и безопасност.

На пръв поглед, W124 впечатлява с класическите си, солидни линии. Но в основата на този дизайн стои гениална идея. Вратата на автомобила, когато е затворена, е проектирана да се "захапва" от уплътненията на каросерията, като по този начин създава практически непропускливо уплътнение. Тази система не само предпазва купето от влага, прах и шум, но и допринася за изключителната здравина на конструкцията. При удар, вместо вратата да се огъне навътре, тя се "заключва" още по-плътно за корпуса, превръщайки се в част от здравата рамка на автомобила.

Това инженерно решение не само подобрява пасивната безопасност, но има и друго, по-малко очевидно предимство. То осигурява почти абсолютна защита от корозия в областта на праговете. За разлика от повечето автомобили, където праговете са податливи на ръжда, тъй като събират влага и мръсотия, при W124 вратата ги покрива изцяло, когато е затворена. Това ги предпазва от външни влияния и удължава живота на автомобила.

Друга интересна особеност, която малцина забелязват, е "чистачката с една перка". Тази чистачка е проектирана по такъв начин, че се движи не само наляво и надясно, но и се разгъва встрани в крайното си положение, за да покрие по-голяма площ от стъклото. Това е елегантно и ефективно решение, което гарантира отлична видимост, особено в лошо време.

Тези примери показват, че Mercedes-Benz W124 не е просто красив автомобил, а произведение на инженерното изкуство, в което всеки детайл е обмислен с цел да осигури максимална сигурност, издръжливост и комфорт. Неслучайно моделът и до днес е символ на качество и надеждност.

Една скрита тайна на Mercedes W124 или защо тази кола ръждясва по-малко от другите


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Опел

    17 4 Отговор
    Щото е по-бърз от ръждата 😃
  • 3 бибитков

    9 5 Отговор
    Заглавието за тази статия ли е?
  • 4 легенда от 80 години

    65 3 Отговор
    ще се сетите вие кои са истинските коли

    тия от 80 години !

    ама не отговаряли на еко нормите защото са правени от инженери а не от икономисти

    затова са повече коли от сегашните пласмасови кочини със еко 7+

    тия коли от 70 и 80 години са инженерно творение а не икономическа подигравка със хората

    някога инженерите правиха невероятни коли сега икономисите могат само да зяпат и да цъкат със взик
  • 5 оня с коня

    7 39 Отговор
    БМВ-то ми Е-46 няма ГРАМ ръжда,а 6-цилиндровият му двигател/Дизел/ е признат за ном.1 в Света по издръжливост и ефективност.
  • 6 без цинк няма радост

    42 3 Отговор
    европенделите обаче нямат желание да правят здрави коли
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Перо

    21 3 Отговор
    Новините в БГ по ТВ не са информационни, а инструктаж на криминални и джендърски идиоти, несретници, недоволни от нещо, да драснат клечката. Те имат мозък на пиле и не съзнават последствията! Мислят си, че са нахабили на виновника за положението им! За една седмица възникнаха над 1000 пожара в цяла БГ, след като пожарите съставляват 80% от новинарската емисия с информация, кога времето е най-благоприятно за пожари! Как става това 1000 пожара почти по едно и също време в цяла България и само един виновен! Виновникът винаги е тема табу, поради некадърност на органите на МВР! Винаги е имало засушаване, но такива пожари, никога!
  • 9 Перо

    27 1 Отговор
    Това е класика в качеството, сега всичко е скапано и с максимален пробег 200-250,000 км.!
  • 10 не съгласен

    14 3 Отговор
    Не е сигурно че е по малко от другите. Пасата на съседа ми е 1983 година и няма точка ръжда

    Коментиран от #11, #13

  • 11 тей тей

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "не съгласен":

    като няма гараж за всяка кола ще ни гризе ръждата. и най гадното е, че неможеш да научиш кварталните кучета да пикаят някъде другаде
  • 12 Никси

    5 5 Отговор
    това на първата снимка е Чочето фейслифт Е500 познах ли ? с жантити ут R129-ту моноблокът и коженото салон и с волан от S-klassa W140 с маахагонът ,има и такива с Авнгард махагон , леллеее како како пада ти тиквата , батко батко пада ти ченето ,много яко много яко ,тва да не е снимано на Благо Ганчев Духчето упссс Смочето едното Чоче ? ъъъ !!!.
  • 13 Никси

    11 2 Отговор

    До коментар #10 от "не съгласен":

    за да се е стигмало до такова положение те факторите са много
    първо от къде идва
    второ как е стопанисвано
    трето такси мильоник
    четвърто живяло на морския или океански бриз
    пето всеки ден му се е таковало майката от каранье и товаренье
    шесто спало е пред блока над 20 години и зиме и лете
    седмо било е дълги години на държавна хранилка , я возило Адвокати или Банкери и Кметове

    Така че нема що да ти е чудно в това
    има и още едно нещо
    има Стопани и стопани
    има Шофиори и шофиори
    има Автомобили и автомобили
    ОТ ВСЕКО ДЪРВО СВИРКА НЕ СТАВА
    всеки с Амбициите си но и не да си му Роб на Автомобила , но не забравяте вде пак че трябва да ти служи вярно както на теб така и на семеиството ти
    , като тръгнеш на дълъг път да не те предаде особено зимата и то с малки деца
    !!!.
  • 14 Бай Цоньо

    3 0 Отговор
    Имах навремето такава и даже Ханс се беше сетил нещо супер елементарно, но изключително ефективно. Минаваше една малка тръба от парното през съдът за течността за чистачките.
  • 15 Баце

    1 0 Отговор
    Баце има такава класика от 2009 сега, последните 5 години е строевак, стои в гаража, припалвам го и му се радвам само като го слушам как работи като швейцарски часовник.
    Моят е 2,5 чист дизел просто е музика за ушите, а возията е като на яхта.