Времето за чакане на границите с България и Унгария значително е намаляло, съобщава вестник „Адевърул“ в свой материал на тема „Шенген след шест месеца: Какво се промени в транспорта в Румъния“. От публикацията става ясно, че преди това камионите са имали дневни закъснения от 8–10 часа, предаде БТА.
Изданието цитира и данните на Националния съюз на автомобилните превозвачи на Румъния, според които загубите, причинени от времето за чакане на вътрешните граници на ЕС с България и Унгария между 2012 и 2023 г., се оценяват на 19 милиарда евро. Според "Адевърул" румънските превозвачи често са чакали по 20-30 часа, а понякога и по три дни, особено на границата с България.
„Това е една от най-видимите промени след присъединяването на Румъния към Шенген, което премахна редица пречки в международния автомобилен транспорт“, коментира изданието. То отбелязва, че премахването на рутинните физически проверки на граничните пунктове е довело до по-плавен товарен поток и премахване на дългите спирки.
„Сега превозвачите могат да избират по-кратки и по-директни маршрути през държавите от Шенген, без да вземат предвид времето за чакане на границите. Това избягва заобикалянето на някои претоварени гранични пунктове (напр. Надлак на румънско-унгарската граница), което намалява разхода на гориво и въглеродния отпечатък“, коментира „Адевърул“.
Същевременно привлекателността на маршрутите през Румъния се увеличава, тъй като страната става част от Шенгенските транзитни маршрути, което насърчава чуждестранните оператори да преминават през страната за връзки в посока изток-запад. По този начин се развиват важни логистични коридори, като паневропейския Коридор IX. А градовете в Западна Румъния – Арад, Орадя, Тимишоара – придобиват стратегическо значение за международния поток от стоки поради близостта си до Унгария и други Шенгенски маршрути.
Разработчиците на логистични паркове са заинтересовани от разширяване на складовите капацитети в близост до главните пътни и железопътни коридори. Западната част на страната може да се превърне в домакин на нови терминали за крос-докинг и консолидиране на товари, като вече се възползва от лесния достъп до Щенгенските маршрути и до пазари в Германия, Италия или Австрия, посочва изданието.
Автомобилните, електронните или потребителските компании вече търсят алтернативи за преместване на производството в Централна и Източна Европа.
Пристанище Констанца също има шанс да се превърне в ключова точка в морските мрежи за доставки, свързвайки потоците към Централна и Западна Европа чрез автомобилен и железопътен транспорт, пише още вестник „Адевърул“ в своя материал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А не само това
21:37 15.09.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Внимание!
21:40 15.09.2025
4 си дзън
Коментиран от #10, #20
21:40 15.09.2025
5 Анатоли Стайков
21:41 15.09.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Анатоли Стайков
До коментар #6 от "Анатоли Стайков":
А верно бе лигавихме права21:44 15.09.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Баш Балък
21:46 15.09.2025
10 оли ,
До коментар #4 от "си дзън":
Не се отклонявай от темата !21:49 15.09.2025
11 По- ниска е
До коментар #6 от "Анатоли Стайков":
Към 1.55. Дърта кокошка е. В тъмното ще ти изкара акъла. Снимката е фотомонтаж.21:49 15.09.2025
12 Спецназ
това в завой отдолу пропаст. скочих на спирачките и в канавката спрях на косъм, оня си отпери с кеф! :)))
Коментиран от #14
21:50 15.09.2025
13 се увеличават значително
До коментар #2 от "1488":
румънещетата са в всички ол инклузив хотели по черномориетоот които са вдигнали ръце и персонал и гости
като лами са крякат високо
лапат като разпрани
бутат се за храна
оставят пълни чинии с недокосната храна
пълна лудница
иначе не са по лоши от бг
но много от тях невъзпитани и шумни
живеят на макс тук за сметка на нарушеното спокойствие на другите около тях
Коментиран от #16, #17, #21, #22
21:58 15.09.2025
14 Костадин Костадинов
До коментар #12 от "Спецназ":
И ко? Сигурен ли си чи ни караш тролен бус ф различни форуми на руска заплата21:58 15.09.2025
15 Име
23:10 15.09.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 оня с коня
До коментар #13 от "се увеличават значително":
Е как ще са пълни хотелите по черноморието с Румънци,след като Русофилите казаха че било Пусто щото било скъпо,мръсно,презастроено и т.н.?И отчете министърът на Туризма че чуждите Туристи са се увеличили чувствително,но Русофилите пък казаха че всички до един просто минавали Транзит.Казваш че Персоналът на хотелите били вдигнали ръце от Румънците...пък НЕ Затварят?!Коментиран от #18
00:03 16.09.2025
18 Коня с оня
До коментар #17 от "оня с коня":
Многоников, добре, че можеш да осъзнаеш драматизма на интелектуалния ти статус.07:47 16.09.2025
19 Шошо
09:09 16.09.2025
20 Шошо
До коментар #4 от "си дзън":
Какво ти пречат руснаците??09:09 16.09.2025
21 Ко каза
До коментар #13 от "се увеличават значително":
Ако не са румънците по северното Черноморие, особено, кой ще пьлни хотелите бре,? Наясно ли си? Малкото словаци и източногерманци не могат да ги компенсират!!09:12 16.09.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Нямаля
12:35 16.09.2025
24 Скорпион
12:39 16.09.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.