5 Септември, 2015 05:33 7 367 16

Учени откриха защо южните славяни се различават от източните и западните

• славяни-
  • различават-
  • учени

Изследвани са били 8000 ДНК проби

Международен екип от учени публикува комплексно генетично-лингвистично изследване на славяни и балтийци , показващ защо източните и западните славяни са различни, съобщи ТАСС.

Изследването е на Института по обществена генетика. В проекта са участвали учени от много страни на славянските и балтийските народи, сред които Русия, Украйна, Беларус, Литва, Естония, Хърватия и Босна и Херцеговина.  В изследването е имало и учени от Великобритания.

Според проучването сходството между всички славянски езици не се нуждае от доказване. В същото време обаче южните славяни външно не приличат на източните и западните. Генетиците са изследвали повече от 8000 ДНК проби.  Основните групи са тези на източните славяни (беларуси, руснаци и украинци), западните славяни (поляци, словаци, сърби и чехи) и южните славяни (българи, босненци, словенци и хървати), както и балтийските народи (латвийци и литовци).

Анализът се е провеждал по три генетични системи – Y – хромозомата, които се предават по бащина линия, предаващата се по майчина линия митохондриална ДНК  и автозомната ДНК, която включва геномите на майката и бащата. Всички три системи са дали сходни резултати.
Източните славяни, сред които руските централни и южни области, беларусите и украинците, образуват ясно отличима група. Изключение правят източните руснаци, които са генетично отделени от останалите източни славяни.

От западните групи поляците са много близки до източните славяни. В същото време чехите и до някъде словаците са по-близки до немците и някои западни популации. Южните славяни са разделени на западни (словенци, хървати  и босненци) и източни (българи и македонци). Може да се каже, че сърбите са по средата. Те генетично са сходни със своите неславянски съседи на Балканите, сред които румънци, унгарци и гърци.

Латвийците и литовците, които са от балтийските популации, имат близост с естонците и някои източни славяни като беларусите. Оказва се, че  балтийските популации са генетично близки към волжката група народи.

Обръщайки се към лингвистиката, изследователите построили реконструирано дърво на балтийско-славянските езици. Всички популации те сравнили по три параметъра – генетика, език и география. Най-високата корелация е между генетиката и географското разположение на населението. Смята се, че със своето разпространение в Европа, славяните интензивно са включвали в състава си местните популации, които са живели по техните територии преди тяхното разпространение. Славяните са прокарали своя език и са се потопили в генетични фонд на местното население. Това генетично разнообразие е било различно за различните клонове на славяните.

Източноевропейският субстрат е бил приет от западните и източните славяни. В своята най-голяма част той е бил съставен от балтийските народи, които преди са били разселени по Източноевропейската равнина. Южнославянският субстрат е бил попит от южните славяни и са го съставяли дославянски балкански народи. Тези процеси са свързали западните и източните славяни в единна обща генетична общност, а южните славяни са придобили по-голямо сходство с неславянските народи на Балканите , отколкото с останалите славяни.

• 1 Mercedes-Benz

Такова животно като "славяни" НЯМА! "Славянството" е доктрина създадена от Екатерина Велика за приобщаване на балканските и средноевропейските народи към Руската империя. На въпроса кое е общото се отговаряло че говорели "един" език и пишели на "славянска" азбука. Има КИРИЛИЦА, която е създадена от БЪЛГАРИ и това трябва да се разбере от руснаците! Ние сме потомци на траките, те никога не са изчезвали оттук, претопяване на славяни НЯМА, идването на Аспарух е за освобождаване на тук живеещите българи от Византия.

"Древното балканско племе българи, споменато от Квинт Курций Руф като балагрии ( балгарии, българи) са спадали към групата на мизите, а те са един от споменатите най-рано древни балкански народи. Мизите, получили в по-късни времена обобщаващото име българи са известни на египтяните от 14-ти век пр. Христа. Името мизи бива употребявано като тъждествено на българи поне до 14-ти век след Христа. Този древен етноним е бил жив повече от 2800 години, а това си е причина за гордост!"

• 2 Сконфуций

До коментар #1 от "Mercedes-Benz":

Трябва да отворят подфорум "Хумор и Сатира". Омир, "Илиада", пеласги, българи-тракийци, автохтонна теория, Балхара, булгарос-вулгарос, шумерите-наши предци и т.н. Сериозния човек може да се опре единственно на византийските и арменски източници, които за първи път споменават българите, като племена (кучи-болгар и др.) населявали северната част на Кавказ през 2-4 век от нашата ера.

• 3 сссс

източните и западните славяни са различни

АМЕРИКАНСКАТА ПОПАГАНДА ВЕЧЕ СТАВА СМЕШНА НАПРАВО
    е ясно доказахте ни че южните славяно нямаме нищо общо с русия и то научно ни доказахте

сложете го сега и в учебниците по биология и както варви промивката че не е ималотурско робство ся тва да слушаме че сме някви американнци не само не и че имамемнещо общо със русия

аве тия тапотии ги дрънкайте на американско населенеие тука по европа трева не пасем

• 4 до ссссъскащ с червената жопа

До коментар #3 от "сссс":

"Изследването е на Института по обществена генетика. В проекта са участвали учени от много страни на славянските и балтийските народи, сред които Русия, Украйна, Беларус, Литва, Естония, Хърватия и Босна и Херцеговина."
    Къде виждаш тука американци ве?

• 5 Бай хой

До коментар #4 от "до ссссъскащ с червената жопа":

американци виждам в посолствата и те нагло се месят навсякъде и сеят заблуда и терор.

Във всяко така наречено проучване могат да се включат и платени ненаучени от тамбукту.

Единственото вярно е че има някакви разлики и това е съвсем нормално и породено от фенотипа.

Както е вярно и че терористите плащат за отвратителна пропаганда и съсипване на образованието. А илетератите се обработват много лесно.

• 6 сссс

До коментар #5 от "Бай хой":

да ве, да.. според вас чалнатите руски трололизачи за всички земни злини отговарят Обама и американците, параноици нещастни... прочети поне още веднъж внимателно статията, преди да ръсиш простотийки и тъпотийки.
  • 7 шокар съм 10Q

Се що дъни чалга, прай бабек и джумерки, кара бмв и си чопли носа, докато говори по телефона е българин в страните от Западна Европа!
  • 8 Mercedes-Benz

До коментар #2 от "Сконфуций":

Да четеш византийски източници е като да ядеш захарен памук, лапаш ама не гълташ нищо! Няма как да вярвам на хора, които са ни мразели в дън душата си и са съчинявали какви ли не истории само и само да изманипулират историята! Същото стана и след ВСВ, съюзниците написаха това което им казаха ония с кипите, пък ти си говори за кученца и не знам какви! хаха Разбра ли ТРОЛЕ?!
  • 9 раптор

До коментар #1 от "Mercedes-Benz":

Само не разбрах, защо говорите на славянски език, като не сте славяни? Я разкажи! Сипвам си водка.... Кирил и Методий, които са създателите на славянската азбука, не са българи. Даже тяхното дело не е по волята на българите, а на владетеля на великоморавия... Ростислав. Вече еволюцията на глаголицата - кирилицата е български принос. Но не можем много да сме ви благодарни за което, тъй като би ни било по-добре да пишем на латинска азбука, тъй като славянския свят се провали и ние станахме единствените му носители. Което е тежко бреме!

• 10 до псевдоказмурина

До коментар #9 от "раптор":

Чакай ве Ганьо и ти ли руснак стана, от кога си казмурин ве ? Защо тук пишеш като, че ли уж си казмурин, след като има твои коментар писани от теб от името на Бай Ганю ? Не ме карай да се ровя из архива и да ти пускам линк с ганьдвски коментари твоите .
    Едно време когато бях по съюза ми направи впечатление, че там имаше много с руски имена и не само имена но и презимена и
    фамилии. Какви ли нямаше там и Сергей и Григорий и Александър и Михайл...по късно един от тези цигани, когато бяхме на чашка си призна, че преди да тръгне за съюза , пуснал някой лев аванта на някой си там в селския съвет та оня да му смени трите имена от български на руски, че след това в Русия да му е по лесно да се
    запознава с рускините, а и руснаците такива с руски имена по ги уважавали на работата им после . Та каква ми беше думата.. ако си от миллета и 100 коментара да напишеш от името на казмурин, боята ти пак ще остане същата и руснак никога няма да станеш.

• 11 раптор

До коментар #10 от "до псевдоказмурина":

Витя съм аз! :D Великорусите нямат граници! Аааай чичко!

• 12 до псевдоказмурина

До коментар #11 от "раптор":

Като си Витя, защо имаш коментари в които пишеш от името на Бай Ганю, а може би ти си Васко от великоромите, а ?? Я пак си помисли Васко !
  • 13 бай тошо

До коментар #11 от "раптор":

Аааа, ясно Витя от Факултета... ок Витьок, шукарлия си !
  • 14 славянка

Стига с вашите глупости. Южните славяни най- вече имат руски произход. Не може да си затваряме очите непрекъснато, за да се харесаме на новите си господари- хамериканците. Е гати и злобните евреи. Точно безправните евреи измислиха комунизма.
  • 15 СИНЕОКА ХУБАВИЦА

ГРАД СМОЛЯН Е ДОКАЗАТЕЛСТВОТО, ЧЕ В БЪЛГАРИЯ ЖИВЕЯТ СЛАВЯНИ -СМОЛЯНИ ПРЕСЕЛИЛИ СЕ ПРЕДИ ХИЛЯДОЛЕТИЯ ПО ТЕЗИ ЗЕМИ. ВСИЧКИ ТЕ СА РУСИ СЪС СИНИ ОЧИ. ПРИЛИЧАТ СИ НА РОСИТЕ.

• 16 TTTT

До коментар #15 от "СИНЕОКА ХУБАВИЦА":

Славяните не са всички руси със сини очи, стига с тоя мит, изсмукан от нечия комплексирана задница. Преобладавали са съвсем спокойно тъмнооки с кестенява коса, особено ако ги сравняваш със скандинавците. Щом чак ВСИЧКИ сте руси със сини очи, значи сте от скандинавските страни. Кой го измисли това, че славяни = 100% руси със сини очи? Гледали 5 филма с известни блондинки и вече всички искат такива да се изкарат.