България е отказала на Русия да предостави въздушен коридор за самолети с хуманитарна помощ за Сирия, съобщава в. „Катимерини“.
Пред Ройтерс български дипломат заявил, че София имала сериозни съмнения за превозвания товар и това била причината за отказа. От руското министерство на външните работи са отказали коментар.
В резултат на това двата руски самолета с хуманитарна помощ за Сирия избрали маршрут през въздушното пространсто на Иран.
Освен към България с молба за коридор Москва се е обърнала и към Гърция. Отказът на София облекчил живота на Атина да отговаря на искането на Кремъл.
Говорителят на гръцкото правителство потвърди, че Русия ще използва въздушни коридори източно от гръцкото въздушно пространство. В понеделник САЩ поискаха от Атина да отхвърли искането на Русия.
Министерство на външните работи на България би желало да потвърди, че е отказало да издаде разрешения за прелитания в българското въздушно пространство на руски военно-транспортни въздухоплавателни средства по маршрут от Руската федерация до Сирия в периода 1-24 септември 2015 година.
Основанието за този отказ е свързано с некоректно посочена информация в исканията за прелитане над територията на България относно целта на полетите и превозвания товар, се посочва в официално съобщение на МВнР.
Външно министерство е имало съмнения за въоръжение на руските самолети за Сирия.Отговорността и решението си е изцяло на МВнР, каза в "Лице в лице" военният министър Николай Ненчев.
България е отказала коридор на руските самолети за Сирия с мотив, че има съмнения по отношения на товара. Товарът е заявен като хуманитарна помощ, а в Министерството на външните работи са имали информация, че не се касае за хуманитарна помощ, а за вид въоръжение. Това каза министърът на отбраната Николай Ненчев в предаването „Лице в лице” по bTV.
Отговорността и решението си е изцяло на МВнР, подчерта Ненчев. По думите му е твърде вероятно информация да е подадена от наши и чужди служби.
"Убеден съм, че Външно министерство е взело единственото и най-правилното решение, посочи военният министър. „Не се съмнявам, че външният министър Даниел Митов е взел това решение въз основа на много задълбочен анализ. Бях уведомен, бях в течение, имах разговор и с премиера Бойко Борисов, и с президента Росен Плевнелиев”, каза още министърът на отбраната.
Според него това решение не би следвало да изостри прекалено отношенията между България и Русия.
„Ние сме добронамерени и не водим агресивна политика към когото и да е, придържаме се строго към правната рамка и приоритетите, които следва страната – по-силна интеграция в рамките на ЕС и НАТО и съблюдаване на тези решения, които се вземат от колективните органи”, категоричен беше Ненчев.
Ако се случи самолет с отказан въздушен коридор да излети в нашето въздушно пространство, трябва да съблюдаваме закона, изтъкна министърът.
„Законът ясно разпорежда, че нашите изтребители трябва да бъдат вдигнати в рамките на 15 минути, след което да прихванат самолета, който е нарушил нашето въздушно пространство, да го локализират, визуализират, да го предупредят да се приземи на летище, на което ние преценим. Ако откаже да стори това, трябва да предприемем други действия, за които не бих искал дори да споменавам”, разясни Ненчев.
„Ние се запознахме със съобщението на официалния говорител на българското МВнР. От други коментари по дадения въпрос посолството се въздържа“, заяви пред РИА Новости говорителят на посолството на Русия в България Евгения Сусловова.
Руските политици за българското решение
Русия ще намери адекватен начин да отговори на решението на България относно закриването на въздушното си пространство за руски самолети с хуманитарна помощ за Сирия. Това каза пред агенция ТАСС вице-говорителят на Държавната Дума на Русия, Николай Левичев. „Ние ще запомним тази недружелюбна крачка и ще намерим адекватен отговор на нея”, каза Левичев и допълни: „с това решение (от каквото и да е било продиктувано) управляващите в България се присъединиха към противниковата страна в международните отношения. Закриването на въздушното пространство за самолети с хуманитарна помощ за страдащите от войната в Сирия е нечовечен и откровено недалновиден акт”.
Той добави, че „за руските самолети вече са намерени други въздушни пътища, а пътят на конфронтация с Русия от официална София, няма да донесе полза на българския народ”. Левичев припомни, че „през XIX в. именно Русия е освободила балканските народи от Османската империя и е спомогнала за създаването на българската държава. Очевидно, у управляващите в България, паметта е доста кратка. За сметка на това, на Русия е дълга”.
„Решението на България не влиза в никакви рамки и подрива руско-българските отношения”, казва първият заместник-председател на Комисията на руската Дума по международните въпроси Леонид Калашников. „Въпросът не е дори в това какви мерки ще предприеме в отговор Русия, а в това, че с подобно решение се подкопават нашите отношения за в бъдеще. Решението на София е изпълнение на решението на господаря. САЩ очевидно се опитват да затворят въздушното пространство към Близкия Изток по целия периметър. Някой се държи като Гърция, а такива слабички като България, които някога защитавахме от турските завоеватели, добро не помнят”.
Отказът на България да предостави въздушното си пространство за руските самолети с хуманитарна помощ, не е от голямо значение, тъй като повечето самолети преминават през Закавзазието и Иран. „Вчерашният отказа на Гърция предизвика лека усмивка, тъй като всички знаят, че от миналата година, руските самолети заобикалят територията на Украйна, така че прелитане над Гърция е невъзможно. Те следват маршрута – Москва-Закавказие-Турция-Иран, а да достигнат до там през Гърция е невъзможно”, обясни заместник-председателят на комисията по външните работи при Съвета на Федерацията Владимир Джабаров. Той окачестви като несъстоятелни подозренията, че може да се превозват военни товари. „Става дума за хуманитарни товари. Дори теоретично превозването на оръжия по въздух е нерентабилно”, обяснява Джабаров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 aaa
15:07 08.09.2015
2 koko
15:10 08.09.2015
3 123455
бързо забрави на на кого беше бодигард......
Никой не обича въртиопашковците в каквито ни превръща българското правителство.
15:20 08.09.2015
4 ултра
15:29 08.09.2015
5 STR4
Коментиран от #9
15:34 08.09.2015
6 копеле
15:41 08.09.2015
7 Лошо
16:04 08.09.2015
8 Дядо поп
16:12 08.09.2015
9 Ярослав Станчев
До коментар #5 от "STR4":
Да,точно така.С достойнство и гордост си разрушихме армията,държавата,икономиката и си унищожаваме народа.Само така,с достойнство и гордост отказваме на коридор на руснаците за доставки на хуманитарна помощ и услужливо сервираме коридор на американците да бомбардират Сърбия.Това се казва твърда политика от меки китки.
16:47 08.09.2015
10 българим
16:49 08.09.2015
11 Ушанка
16:58 08.09.2015
12 помощи
17:41 08.09.2015
13 стратокастър
Коментиран от #18
18:52 08.09.2015
14 БЪЛГАРИН
:::
Подобни постъпки вече никого не удивляват. Българските политици от името на всички българи не постъпват по християнски: не служат на Христос, а на сатаната, антихриста. Поради това всички българи ще носим своята отговорност пред Управителя на Кармата, Христос! А политиците ни (за жалост и децата им до четвърто коляно) още в този свой живот трагично ще почувстват действието на Божият Закон (който гласи: "Обичай Бога... и ближния си като себе си").
Ще го почувстват и епископите, клели се да служат на Христос, а в действителност служили на антихриста. И на първо място ловчанският епископ, който преди две години, около празника „Богоявление“, в предаване „Панорама“ на БНТ1, ИЗЛЪГА пред целия свят следното: „Христос взема върху себе си греховете на хората“. (А истината е, че Христос взема върху себе си само обективния грях или нанесените вреди на природата, причинени от хората, а личния грях всеки човек трябва сам да изплати и погаси). С тази ЛЪЖА епископът в действителност каза следното: Лъжете, крадете, грабете, убивайте,… Христос ще вземе вашите грехове върху Себе Си! –Епископът служеше и служи на сатаната, антихриста, работеше и работи против Христос, против духовното развитие на българския народ, против Светата ни Христова Църква, против човечеството.
Ще го почувстват и служителите от медиите, които с подли, егоистични, престъпни помисли и намерения скриват истините от народа ни и служат на антихриста и обсебените от него хора. И мн. др.
19:33 08.09.2015
15 Айде де
Америка ползва БГ само за площадка, на която да дрънка оръжия срещу друга не по-малко суверенна държава.
Коментиран от #19
19:35 08.09.2015
16 Гост
Тук става въпрос за хуманитарна помощ!!! А обяснението на нашия военен министър е направо кретенско - имало данни, че се доставяло оръжие! Като има данни ги предайте в ООН!!!
19:45 08.09.2015
17 Бай хой
сащ забраняват хуманитарна помощ на територията тероризирана от самите тях - примери източна украйна и къде ли още не. Използват хуманитарните помощи от ООН за лична изгода и пропаганда.
Какви същества имаме в милата ни Родина да приветстват грубата намеса на терористите във външната ни политика.
Като гледам военният министър все едно че виждам някой от Кукорево. Ако не знаете за какво става въпрос попитайте някой от Ямбол.
19:54 08.09.2015
18 ссс
До коментар #13 от "стратокастър":
спасиха жалката ни държава от трета национална катастрофа, когато нашите хубавци на два пъти преди това губят територии,и плащат контрибуции. След края на В.С. и надвисналата 3-та национална катастрофа,и когато Сърбия и Гърция са протривали ръце,виждайки как ОТНОВО ще ни цепнат,България с руска помощ става ЕДИНСТВЕНАТА победена държава която не губи територии,за ужас на Сърбия и Гърция.За 45Г. Създадоха условия за живот,и населението се отплати с висока раждаемост.1990г. над 9 000 000 българи и интегрирани цигани. Защо бе "лоши " руснаци не ни оставихте още тогава да се затриеме,не ви ли е известно,че на тази територия има достатъчно лоши,продажни,и неблагодарни хора,тръгнали вече без вашата помощ,с широки крачки по пътя на своето унищожение.Коментиран от #29, #40
19:55 08.09.2015
19 onq s konq
До коментар #15 от "Айде де":
Не знам колко си признателен на руснаците че благодарение на тях станахме от турци "московци","донски казаци"/справка песента "Пустите клисурци станали московци,а панагюрци-донски казаци/ и чааак накрая-българи,но едва ли си имаш като мен "э" в калавиатурата!Както и да е.За амер трактори обаче не си прав че няма подарени на България-има ги в изоблие по нивите/чисто нови/,но пристигат чрез европейските програми за развитие на с.стопанство.Ако не вярваш-ела да ги видиш в Добруджа,а ако те мързи-виж ги по ТВ-то като протестират и блокират шосетата-направо е "трактор-ревю"!А и какво те бъркат янките че дрънкат оръжие-свиква се,нали не ти искат вагоните с кетчуп?!!20:00 08.09.2015
25 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Kcaniba
хахаха падението е голямо))))
20:58 08.09.2015
29 стратокастър
До коментар #18 от "ссс":
Не ставай СМЕШЕН !Не пиши ГЛУПОСТИ !Високата раждаемост беше правопорпорционална на височината на "кльона" !Коментиран от #31
21:33 08.09.2015
30 Киро
Знаете ли къде е Сирия? А къде е Русия?
И как точно им трябва коридор над България?
Да си иска коридор от Ердоганя, нали паток газов ще строят?!
Русия ще доставя хуманитарна помощ, колкото и ония колони замаскирани военни камиони към Донбас возеха такава....
Арееее у левооо!
Коментиран от #33
21:37 08.09.2015
31 ссс
До коментар #29 от "стратокастър":
Около 65-70 хиляди отрицателен прираст,15-20 хиляди емиграция,10000 опита за самоубийства,една трета от тях успешни,14 самозапалвания. 55% от майките нямат българският эа роден език.Доц.Петър Димитров,кой пише глупости.21:47 08.09.2015
32 Juliy
Цяла Източна Европа вече ги е отрязала,сега сме ние наред.
Като са толкова отворени що не прелетят по трасето на Турски паток?
23:55 08.09.2015
33 хрущял
До коментар #30 от "Киро":
Май ти си ляв - въздушните коридори нямат общо с другите сухоземни пътища - като си отворко, хайде кажи защо трасетата на полетите от Европа до САЩ и обратно минават на север около Исландия, Гренландия и после "се спускат" на юг - май не е най-правата и пряка линия, а?Коментиран от #43
00:12 09.09.2015
35 сссс
русия може и през грузия и армения и по вода има достъп до базите си в сирия
искаше просто да покаже колко жалки и наведени са българия и гърция коленичели пред американския черен султан
не допускат хуманитарна помощ за сириските деца клани и избивани от идл
нямало да е хуманитарна помощ ами оръжия щели да доставят на башар асад ...ами и така де ве нали ако не доставят оръжие на башар асад идл ще завземе целия близък изток и тогава ордите от ислямисти емигранти ще е 10 пъти повече .
хептен са за линч наще политци ...жалкиии наведени ......
00:58 09.09.2015
37 сссс
03:41 09.09.2015
38 qankov
05:48 09.09.2015
39 БЪЛГАРИЯ ПОДПОМАГА ИГИЛ
ЗНЧИ СМЕ НА СТРАНАТА НА УБИЙЦИТЕ.
ВСИЧКИ - ТЕРСЕНЕ А ГАНЬО - НА ОПАКИ.
НИЕ ВКАРВАМЕ ГОЛОВЕ В НАШАТА ВРАТА.
ЩО ТАКА?
Защото не е важно че моята крава умря,
важното и на комшията да опъне крака.
На Българския казан в АДА, дявол - пазач затова, няма.
06:21 09.09.2015
40 Mercedes-Benz
До коментар #18 от "ссс":
А Македония, Беломорска Тракия и Северна Добруджа не ги ли загубихме, а безродник мръсен,а за западните покрайнини?! Как Сталин нареди на шумкарите и кашкавалоядите от марионетното "правителство" на димитров (нарочно е с малка буква) да даде на Тито Македония и покрайнините, че и отделен "народ" да създаде, който сега не може да ни гледа от яката промивка?! Болшевишката зараза те е обзела дотолкова, че вече започна да преиначаваш исторически факти!Коментиран от #41
06:28 09.09.2015
41 Ярослав Станчев
До коментар #40 от "Mercedes-Benz":
Всички тези територии сме ги загубили безвъзвратно още след Междусъюзническата и Първата Световна война.Нито Сталин нито Димитров имат вина за пораженията и катастрофите,които ни сполетяват тогава.Както ти е написал човека на когото отговаряш,точно на Сталин е заслугата България да е единствената победена страна във Втората световна,която не губи територия.Не оправдавам,нито обвинявам някого,но нека да гледаме реално на нещата.Когато американците искаха коридор да бомбардират Сърбия им го дадохме с радост.Даже се радвахме и на падналата в София тяхна ракета,нали???Когато искаха бази пак им се надупихме,нали???Когато им искахме помощ от съюзниците в НАТО,да гасим горските пожари ни отрязаха,а германските фирми искаха златно заплащане на час да ни "помагат",нали???И пак опряхме до руснаците,нали???Които дадоха ИЛ-76 без наем,само срещу гориво и покрив на летците,нали???Тогава нямаше проблем с коридора,нали???И пак се намериха дебили,които да кажат,че самолета им харчел много гориво и вода,а резултата бил незадоволителен,понеже угасиха пожара за 3 дни,вместо за 2,при положение,че ние сами го гасихме 2 седмици.Е,следващия път дали руснаците ще се отзоват така бързо и евтино???
Не обвинявам никого за отказа на коридор за руските самолети,все пак сме "суверенна" държава.
Но последствията от всички глупости на правителството ще са наша сметка,както винаги,нали??? А последствия със сигурност ще има.
Коментиран от #42
09:43 09.09.2015
42 Mercedes-Benz
До коментар #41 от "Ярослав Станчев":
Коментара ми е въз основа на исторически ФАКТИ! От изминали събития, а това което твърдиш са глупости! Знам че имаш руска кръв няма какво да замиташ нещата под чергата, бъди коректен! Колкото до останалото в коментара ти си напълно прав и го подкрепям. Да внеса уточнение, че за Сърбия,Сирия както преди така и сега не сме го дали или отказали коридора, а слугите го отказаха! Българите като народ нямаме представители във властта за съжаление от 44-та година насам, оттогава досега са само слуги, всъщност сегашните слуги са деца и роднини на предишните просто смениха господаря! Колкото до Русия, обожавам руската култура и богатството й, но мразя комунистите и болшевишките безродници, руснаците са много добри хора в голямата си част, но и те като нас за съжаление не случиха на управници от 17-та година до ден днешен сърбат попарата на евреите и техните слуги.Коментиран от #45, #47
09:58 09.09.2015
43 Киро
До коментар #33 от "хрущял":
Тролеща копейко, много добре знам какво са въздушни коридори, ама е явно, че ти не знаеш!Минава се над Гренландия защото при случай на авария да има къде да се кацне!
Я сега да видим има ли този пример нещо общо с въздушния коридор с исканото от ушанките? Не!
следващия път се подотви, като тръгнеш да пишеш глупости!
10:06 09.09.2015
44 аребаста
10:22 09.09.2015
45 Ярослав Станчев
До коментар #42 от "Mercedes-Benz":
Сигурно се опираш на исторически факти.Не парадирам,че не е така.Но след Първата и Втората национални катастрофи през 1913 и 1919 г България губи всички тези територии,които си изброил,около 13000 км2.Отделно са жертвите,ранените,бежанците и милионите репарации,които понасяме.И това е благодарение само и единствено на ненормалния Фердиданд Сакскобургготски и продажните политици,които му ближат гъза.След Втората световна война какви претенции може да има България,след като е победена страна???Какво могат да искат Коларов и Димитров от победителите???Единствено късмета,че сме в руската сфера на влияние ни спасява от разкъсване на територията,подобно на Германия.Инак със сигурност щяха да ни оглозгат до кокал англичани,американци и сърби.Истински държавен суверенитет България е имала само в периода от 681 до 1018 г. и от 1944 до 1989 г. Единствено тогава сме били силна и способна да си пази земята държава.
Та такива работи.Ограбената си земя никога няма да върнем от никой съсед.Нито НАТО нито ЕС ще ни помогнат да си я върнем,а още по-малко да си опазим това което имаме.Дано поне да не губим отново територия,......ама както върви......
Коментиран от #46
13:50 09.09.2015
46 kcaniba
До коментар #45 от "Ярослав Станчев":
Браво за коментариите!!!Точни, правдиви и горчиви думи, на човек четящ и мислещ.
Съжелявам, но по голяма част от такива хора отдавна не са в България. 100 кола и прочия цености са актуалните, за това скоро никой няма да се вълнува, важното да има виновник в бедите и мързела- византийци,турци, руснаци и т.н.
14:01 09.09.2015
47 Ярослав Станчев
До коментар #42 от "Mercedes-Benz":
Между другото,сега видях,че пишеш Северна Добруджа,вместо Южна.Северна Добруджа я губим след падането под турско робство.Впоследствие си я връщаме след Руско-турската освободителна война и Санстефанския мирен договор.Но на Берлинския конгрес сегашните ни европейски братя ни го начукват яко и за Северна Добруджа,която отива в Румъния и за Македония и за Тракия и разделят България на 2 части,предполагам знаеш,оня ден чествахме Съединението.Та както писах по-надолу,от тези европейски боклуци освен преебаване,окупации,репарации,териториално разделение и разграбване друго не сме видели.И сега е така и ще става все по-зле,особено с безконтролното преселение на всякаква паплач,уж бежанци пак ще го ядем напукан.И помощ няма да има от никъде и от никого,щото Русия вече не я базарим,понеже сме важни,а ЕС,НАТО и САЩ не ни базарят нас щото сме безгласна буква.Коментиран от #50
16:30 09.09.2015
48 американеца
дори нямаше да разбере никой
а паси...как ще провериш един голям самолет руслан же ..нямате техника дайе да го разтоварите и натоварите
паси куче еврейско ако те набарам ще ти отрежа главата
и хуманитарна да е и оръжие да е пратката и в двата случая е за борба с ислямска държава ве
18:44 09.09.2015
49 Десислава Димитрова
на патриотите закърмени с вярност към ссср ще кажа ,че не е важно дaли може да ги спрем ,а е важно че за първи път от 70 години българския политически елит не постъпва като руски или съветски лакеи.
19:38 09.09.2015
50 Juliy
До коментар #47 от "Ярослав Станчев":
Явно много си чел партийна литература.В казармата ни пробутваха едни брошури в които пишеше, че хората на Запад спят гладни под мостовете.Русия никога във външната си политика не изхождала от някакви симпатии.Балканите и Източна Европа за нея са били сфера на влияние и интересите си се е опитвала отстоява с цената на всичко.
Фактите са безкрайно много и е банално да се опитвам да ги изброявам.
Започвам от север на юг.
От Финландия окупира Карелия.
След пакта Рибентроп-Молотов окупира прибалтийските републики, а населението с конски вагони го разходи до Сибир и жертвите бяха огромни.
Източна Полша беше заграбена, а на поляците за компенсация им бяха дадени част от Източна Германия.
За Източна Прусия няма да говорим .Там от немците не остана нищо.
В Чехословакия и Унгария, ако не бяха окупирани отдавна да са се отказали от руската"цицка".
На Румъния и бе отнета Молдова.
Благодарение на доброто отношение на Русия спрямо България Нишкия санджак бе даден на Сърбия, а Северна Добруджа на Румъния.
След това подарихте Македония на Сърбия през Балканската война и насъскахте всички съседи срещу нея.
Създадохте "македонската нация" и дълги години финансирахте разни терористи в България.
На 9.09.1944 година окупирахте България и за 50 години я "приятелски прегърнахте".
През тези години на благодарение на всестранната "братска" помощ изостанахме културно,икономически и технологично с десетилетия от нормалните държави.
Сега Русия продължава войната.По груби сметки стокооборота е около 6 милиарда долара, от които България внася за 5,3 милиарда, а изнася за 700 милиона, т.е. съотношението е 7:1.Това е икономическия аспект на войната ,както и нелогично високите цени на газа който ни продаваше.
В страната се финансират различни групи от хора,финансови групировки,партии които да дестабилизират политическия и социален живот в страната.
Това още преди 100 години го е разбрал българският елит и е бил наясно как ще се развиват нещата напред във времето.
Така,че ако някои от драскачите се чувства свързан с Русия не е необходимо на всяка цена да защитава имперската и политика.
Русия има прекрасен народ и култура които заслужават да бъдат уважавани и защитавани ,а не военната и партийна върхушка в Москва.
Докато страната няма демокрация и пазарна икономика разни нискограмотни "русофили" ще повтарят като папагали колко е велик Путин,руската техника и, че най -добрият приятел на българския слон е руския слон.
Сега руският слон вече е приятел и на сирийския....
20:07 09.09.2015