Изпълнителната директорка на „Локхийд Мартин“ Мерилин Хюзън обеща на новоизбрания американски президент Доналд Тръмп да бъдат намалени разходите за изтребителите Ф-35.
Наскоро Тръмп разкритикува най-скъпата оръжейна програма в историята на американските въоръжени сили, разкривайки, че „разходите са излезли извън контрол“.
От ръководството на „Локхийд Мартин“ са поели личен ангажимент към Тръмп да направят всичко възможно, за да намалят разходите за изтребителите от пето поколение.
В профила си в Туитър Мерилин Хюзън заяви, че е провела ползотворен разговор с новоизбрания държавен глава и е поела личен ангажимент да отговори на желание му да не бъдат ударени американските данъкоплатци.
Си Ен Ен изчисли, че за производството на 2457 изтребителя ще бъдат платени близо 400 милиарда щатски долара – много повече от предвидената цена.
Изказването на Доналд Тръмп по-рано през този месец намали пазарната стойност на компанията „Локхийд Мартин“ с близо 3.5 милиарда долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Тук строим магистрали и режем ленти, там правят самолети, разликата е в мащаба.
12:54 24.12.2016
2 mediator37
Партньорите на Локхийд Нортроп Груман имат разработка един пилотиран Ф-22 Раптор да води три безпилотни Ф-35.
В авиацията нямат стигане американците, 20 години напред са от Русия. Щатските изтребители пето поколение са на служба и летят от 10 години (Ф-22 Раптор), а руският прототип ПАК-ФА хвръкна 15 минути и толкоз. Няма да говорим, че не е от пето поколение даже.
Коментиран от #4, #5, #16, #17
13:04 24.12.2016
3 Д'Мин
13:22 24.12.2016
4 ха ха ха
До коментар #2 от "mediator37":
При тренировъчен въздушен бой между Ф-16 и най-новия и модерен изтребител Ф-35 се доказало, че Ф-35 е твърде муден за да прихване противника или да избегне стрелбата, съобщава сайта War is Boring, както и британския Telegraph.Ф-35 струва на американската армия над 1 трилион долара и е най-скъпото оръжие в историята.
Пилотът на Ф-35 се опитал да прихване Ф-16 с бордовото 25 мм оръдие, но по-малкия като размери Ф-16 е успявал лесно да се изплъзне. Според пилота на Ф-35, самолетът се представял толкова зле, че няма никакви шансове във въздушен бой на близко разстояние (във видимия обсег, когато самолетите са прекалено близо, за да се използват ракети).
Програмата Ф-35 е съвпътствана от многобройни проблеми свързани както със самата конструкция на самолета, така и със самата цена, която продължава да расте.
През април т.н., американския Конгрес научи, че софтуерът на самолета дава фалшиви сигнали от сензорите през 80% от времето, което може да доведе до още сериозни забавяния на програмата.
14:03 24.12.2016
5 истината
До коментар #2 от "mediator37":
ВВС на САЩ все още не могат да намерят причините за проблемите с кислородната система на изтребителя си пето поколение F-22, както и тези за катастрофата през ноември 2010. През февруари тази година отново е имало спиране на полети (този път само за един ден) с базираните в Аляска F-22, след като няколко пилоти са се оплакали от симптоми на хипоксия (Хипоксията (от гр. hypo - малко oxios - кислород) е медицински термин, с който се означава недостатъчното снабдяване с кислород на клетки, тъкани, органи или целия организъм.) Това е най-малко третият подобен случай от септември 2011 на временна забрана за полети (тогава бяга възстановени полетите на всички изтребители F-22 след продължил няколкомесечен престой на земята за изпълнение на проверки на кислородната система и за изследване причините за инцидентите).Американските ВВС разглеждат множество опции за справяне с проблема, включително и доработка на F-22 за осигуряване на дублиращо захранване с кислород. Автоматично ще се открива появата на неизправност в кислородната система и ще се активира резервната. F-22 разполагат и сега с аварийна кислородна система, но тя се задейства ръчно и то с известна трудност поради разположението на превключвателя. Капитан Jeff Haney загива на 16 ноември 2010, когато изтребителят му F-22 се разбива в Аляска. При опита си да достигне ръкохватката за включване на аварийната кислородна система той по невнимание привежда самолета в остро пикиране. Установено е, че системата
Коментиран от #7
14:09 24.12.2016
6 onq s konq
14:51 24.12.2016
7 mediator37
До коментар #5 от "истината":
Ако това ще те зарадва, ето още:Дванадесет изтребителя Ф-22 Раптор при полет от Калифорния до база в Япония имат отказ на навигационната система. Оказва се, че пресичайки часовата зона над Тихия океан заради датата софтуерът се бъгва. Изтребителите не изпълняват полета, а се връщат.
Така, че който не работи и не произвежда , няма проблеми. Проблемите с хипоксията на Ф-22 отдавна са отстранени.
До №4 Ключовата дума е " в зоната на пряка видимост".
Ф-35 унищожава противника още преди да стигне зоната на пряка видимост и преди да бъде забелязан, защото Ф-16 не е стелт, а Ф-22 и Ф-35 са стелт. Добър ден!
Коментиран от #15
14:59 24.12.2016
8 Ония с охлюва
Коментиран от #9
15:03 24.12.2016
9 onq s konq
До коментар #8 от "Ония с охлюва":
Ей ...ти май живееш още в любимия ти соц,когато всяка линия на поведение НЕУСПОРЕДНА НА ПАРТИЙНАТА е крива линия?И когато само за виц или непремерено изречение против системата,пък даже и "по презумпция" хората бяха "въдворявани" в психиатрични заведения!Излиза че точно ти си за лудницата,ама не го осъзнамашКоментиран от #10
15:58 24.12.2016
10 ОНИЯ С КУЧЕТО
До коментар #9 от "onq s konq":
ВИЖ ТИ КАК СЕ ОПРИЛИЧИ САМ И ТИ ЗАПАРИ ПОД ЛЪЖИЧКАТА,ТОВА Е ХУБАВО. МОЛЯ ТЕ, СПРИ ДА ПИШЕШ ГЛУПОСТИ, НЕ СИ ИНТЕРЕСЕН ВЕЧЕ! И ИСКАМ ДА МИ ОТГОВОРИШ НА ЕДИН ВЪПРОС - ЗАЩО МРАЗИШ РУСНАЦИТЕ? ПРОБЛЕМА ТИ С ТЯХ ПОЛИТИЧЕСКИ ЛИ Е ИЛИ ЕТНИЧЕСКИ, НА МОМЕНТИ МИСЛЯ ЧЕ Е ЕТНИЧЕСКИ И ТОВА НА ЧОВЕК, КОЙТО ПРЕТЕНДИРА, ЧЕ Е СВОБОДОМИСЛЕЩ НЕ МУ ОТИВА, НЯКАК СИ СМЕШНО Е ДА СЛАГАШ ЦЯЛ ЕДИН НАРОД ПОД ЕДИН ЗНАМЕНАТЕЛ, ДА ГИ ЗАКЛЕЙМЯВАШ ЗА ТОВА,ЧЕ СА ОБЕДИНЕНИ ЗАД ЕДИН ЧОВЕК И ЕДНА ТЯХНА СИ ПОЗИЦИЯ, КОЯТО Е РАЗЛИЧНА ОТ ОСТАНАЛИТЕ. НЕ МОЖЕ ЦЕЛИЯ СВЯТ ДА КОЛЕНИЧИ ПРЕД ЕДИН НАРОД, ТОЙ ПРЕД ЕДИН БОГ НЕ Е КОЛЕНИЧИЛ И ИМА ТОЛКОВА МНОГО РЕЛИГИИ, КАМО ЛИ ПРЕД ЕДИН НАРОД, КОЙТО Е СБИРЩАИН, ПАСМИНА, НЕ ПО РАЗЛИЧНА ОТ ВСЕКИ ОСТАНАЛ (ВИЗИРАМ ЛЮБИМИТЕ ТИ АМЕРИКАНЦИ). АЗ РАБОТЯ В ТУРСКА ФИРМА, КОЛЕГИТЕ МИ СА САМО ТУРЦИ, ОТ ТУРЦИЯ, НАТУРАЛНИ И НИКОЙ ЕДНА ДУМА ПРОТИВ РУСНАЦИТЕ ОТ ТЯХ НЕ КАЗА, А ГИ ПРИЕМАТ ЗА БРАТЯ, А НЕ ПРИЯТЕЛИТЕ ИМ АМЕРИКАНЦИТЕ! ЗАЩО НИЕ БЪЛГАРИТЕ ТОГАВА ДА МРАЗИМ РУСНАЦИТЕ, ХОРАТА КАТО ИНДИВИДИ? КАЖИ МИ!Коментиран от #12
16:22 24.12.2016
11 гост
18:25 24.12.2016
12 onq s konq
До коментар #10 от "ОНИЯ С КУЧЕТО":
Наистина ли си мислиш че като деформираш реалността по "свой си начин" и я украсиш с глуповати думички "ще ме загубиш в превода"?Когато казвам "руснаци",ИМАМ ПРЕДВИД ЕКСПАНЗИОНИСТИЧНАТА ПОЛИТИКА НА КРЕМЪЛ, на тия които 45г. ни изсмукваха чрез марионетното Тодорживково правителство и НАЛОЖЕНИЯ СОЦИАЛИЗЪМ,задушавайки всякакви свободи и нормално мислене!Когано говоря за "турци" с неприязън,имам предвид не обикновения мюсулманин,а партията ДПС!Аре не ми се правете на олигофрени,че не ми носи главатаКоментиран от #14
18:35 24.12.2016
13 Ония с кокошката
18:50 24.12.2016
14 на коня под опашката
До коментар #12 от "onq s konq":
Що не си удариш два шамара да не се разкарвам аз?19:07 24.12.2016
15 Наско
До коментар #7 от "mediator37":
Е нали бяха много хубави и безпроблемни нали уж 7 години безмилостна експлоатация го доказвали.Те още 2 години не са били на служба и вече се дънят ти глупости пишеш за 7 години.
Освен това не са и невидими С 300 400 и 500 ги прихващат чудесно.
Само да бомбят някой без ПВО стават.Но то такъв и с F16 много по евтино ще го бомбиш.
За това Тръмп не е доволен и е прав човека само пари крадат а резултат никакъв.
19:30 24.12.2016
16 Истината
До коментар #2 от "mediator37":
Ако сте главен изпълнителен директор на авиационна компания и сте получили отрицателен доклад за новия ви много скъп летателен апарат, който е в процес на разработване вече няколко години, какво бихте казали на своите инженери и ръководители? Най-малкото, което може да очакваме, е че някои хора ще бъдат уволнени заради некомпетентността си, а предприемачите ще трябва да понесат отговорността, отговаря „Бизнес инсайдер“.Доклад за изтребителя Ф-35 на стойност 1 трилион долара F-35 Joint Strike Fighter, който е в процес на изпитания повече от 10 години, показва, че всеки негов елемент струва около 100 милиона долара, както и всеки полет на машината, определена като „прекалено голяма, за да убива”.
През 2004 г. F-35 бе реконструиран, тъй като тежеше прекалено много. Затова компанията Lockheed Martin постави самолета на диета и свали 1225 кг от него – действие, което ѝ коства цели 6,2 милиарда долара. През 2010 г. Пентагонът призна, че програмата F-35 е превишила плануваните средства за изпълнението ѝ с повече от 50 %.
Забавянето коства най-много пари, тъй като предварителните поръчки, заявени от много държави, не могат да бъдат изпълнени, преди изтребителят да е в пълна бойна готовност. А сега независима инспектираща група заявява, че дългият лист от нерешени проблеми означава, че F-35 няма да бъде готов за битка преди 2022. Анализът на Project on Government Oversight е базиран на скорошния доклад на Министерството на отбраната на САЩ, който открил
19:40 24.12.2016
17 Истината
До коментар #2 от "mediator37":
, който открил безброй сериозни проблеми с изтребителя от пето поколение.Изследването се появява след като един от трите прототипа на F-35 бе обявен за завършен. F-35B е проектиран специално за флотата и бе обявен за готов през юли 2015 г. Но самолетът не е използван в битка, въпреки многобройните възможности в Сирия и Ирак (вместо това САЩ наскоро обявиха, че при операциите в Сирия са върнали към експлоатация стари самолети от Виетнамската война – OV-10 Bronco – бел. ред.). Независимата инспектираща група твърди, че изявлението е направено преждевременно и, че официалните тестове доказват, че изтребителят не е готов за активна служба. Някои анализатори дори спекулират, че Пентагонът се опитва да купи хиляди самолети, преди още тестовете да са напълно приключили.
Ръководителите на програмата за създаване на F-35 Joint Strike Fighter оспориха твърденията на независимата инспектираща група и предоставиха списък на многобройните постижения на проекта. Щабът припомни на критиците си, че „програмата F-35 е все още във фаза на разработване” и, че има „известен недостиг на финанси, който трябва да се попълни.”
Изводът обаче е, че изтребителят, който трябваше да участва в бойни мисии още през 2012 г., продължава да харчи парите на данъкоплатците в размер на милиарди долари и няма да бъде завършен в близко бъдеще.
Коментиран от #24
19:43 24.12.2016
18 Истината
СУПЕРИЗТРЕБИТЕЛЯТ ОТ 5-ТО ПОКОЛЕНИЕ F-35 - НАЙ-СКЪПИЯТ ПРОВАЛ В ИСТОРИЯТА НА САЩ
Според доклад, изготвен от Отдела за експлоатационни изпитания и оценки на Министерството на отбраната на САЩ, изтребителите-бомбардировачи от 5-то поколениеF-35 Lighting II не са готови не само за бойни, но дори и за учебни полети поради проблеми с обзора от кабината, откази на различни системи при температури под плюс 15 градуса по Целзий и много други недостатъци.
Докладът, който нанася тежък удар по програмата F-35, беше публикуван на 6 март 2013 г. от Проекта за надзор върху дейността на правителството (POGO), макар неговите съставители да са предполагали, че никой, освен членовете на Конгреса на САЩ, не може да го прочете.
По данни на доклада, който е написан през февруари 2013 г., F-35 има най-лошия обзор от пилотската кабина сред всички самолети, които се намират на въоръжение във Военно-въздушните сили на САЩ. Макар проектантите на изтребителя да заявяват, че модерният дисплеен шлем ще позволи на пилота на F-35 "да вижда през кабината", на практика стана ясно, че обикновеният обзор през фонара (остъклението) изобщо не може да мине на заден план - а при новия изтребител този обзор е твърде малък.
19:51 24.12.2016
19 Истината
Докладът разкри още цяла редица критични дефекти. Сред тях: възможни откази на системата на катапултиране на пилота, липса на защита срещу удари от мълнии, както и проблеми с интерфейса на компютърната система за управление, за която докладът отбелязва: "не дава сигурност, че пилотът ще може безопасно да изпълнява твърде важни манипулации".
Според съставителите на доклада, самолетът може да използван за обучение на пилоти-курсанти само за излитане, кацане и полет в състава на звено с други F-35 и с F-16, но е негоден за бойни упражнения. При това се отбелязва, че стажантът може да управлява самолета само в дозвуков режим на полет, макар според разчетните характеристики той да би трябвало да развива скорост от 1,6 Мах (1900 км/ч).
Отбелязва се, че проблемите с компютризирания шлем са главната причина за повечето случаи на прекъснати полети с F-35. Но експертите разкриват и други проблеми в сигурността и ремонтната годност на самолета. Например, стана ясно, че самолетът задължително трябва да бъде в отопляван хангар, защото при температура под плюс 15 градуса по Целзий компютърните системи на F-35 многократно са отказвали да се включат поради това, че блокът на енергийното захранване н
19:55 24.12.2016
20 Истината
Авторите на доклада правят заключение:
"Дефектите в самолета, необходимостта постоянно да се търсят заобиколни начини за изпълнение на летателните процедури и крайно ограничените възможности на вътрешните системи не позволяват участието на F-35 в провеждането на тренировки в състава на ескадрила и участието му в бойни действия".
F-35 се разработва от корпорацията "Локхийд Мартин" като алтернатива на по-скъпия проект за изтребител от 5-то поколение F-22 "Raptor". Първият си експериментален полет F-35 извърши през 2006 г., САЩ планират да го приемат на въоръжение през 2016 г. и да купят не по-малко от 600 бройки. Американските военни искат да заменят с него остарелите А-10 "Тъндърболт", F-16, AV-8B "Хариър" и F/A-18 "Хорнет".
20:01 24.12.2016
21 За финал
Освен това, във вече готовите пробни екземпляри продължават да се откриват технически дефекти: в края на февруари 2013 г. в лопатките на двигателната турбина на един от самолетите бяха открити пукнатини, поради което изпитателните полети на F-35 бяха прекратени за седмица. Чутовен скандал избухна и когато в Пентагона откриха, че в бордовия му компютър са използвани платки китайско производство.
В същото време в Русия приключиха изпитанията на руския изтребител Т-50, разработен от компанията "Сухой", и се подготвя неговото приемане на въоръжение.
20:04 24.12.2016
22 Мършата
Коментиран от #23
22:18 24.12.2016
23 стратегия
До коментар #22 от "Мършата":
България трябва да има С400 за да сваля турските самолети.А иначе Су 35 върши чудесна работа и е 4 пъти по евтин.
А 4 Су та със сигурност са повече от един ф35.
Гърците за това ще купуват такива.
23:41 24.12.2016
24 mediator37
До коментар #17 от "Истината":
Ф-35В не е за флота, а за Корпуса на морската пехота. Тежък е защото е с вентилатор за вертикално кацане. Има кратък разгон 240м. за илитане.Ф-35с е за ВМС и също е по-тежък от Ф-35А (за ВВС), защото е с усилена конструкция и по-големи криле.
08:50 25.12.2016
25 misli posle govori
Имам предвид за разработването на новия тип изтребител 6-то поколение с кодовото наименование "sr-72", който трябва да се появи през 2030г. в състава на американските военно-въздушни сили.Предварителни параметри и технически способностти на тази машина мисля, че бяха публикувани в списание "АЕРО"
09:14 25.12.2016
26 misli posle govori
С него враговете на Америка просто няма да имат време да се скрият или прегрупират, коментират от „Машабъл“.
Екипиран със свръхзвукови ракети футуристичният модел е дело на индустриалния гигант Lockheed Martin. С него щатските военни ще могат да нанасят удари на всеки един континент в рамките на 1 час. Технологичното чудо обаче няма да стане факт поне до 2030 година
За да достигне SR-72 подобни високи скорости от Lockheed Martin и партньорите им от Aerojet Rocketdyne коментират, че трябва да бъдат създадени реактивни двигатели от ново поколение. Сегашните двигатели, използвани в комерсиалните самолети, могат да развият скорости максимум до 2,5 пъти по-висока от скоростта на звука (Mach 4,5).
Други успяват да поддържат ефективността си до Mach 4, но достигането на Mach 6 ще бъде нужно създаването на специален хибриден двигател, смятат специалистите.
Ако се реализира на практика хиперзвуковият SR-72 ще промени правилата на водене на модерната война по начина, по който днес го правят стелт технологиите, смята Брад Лилънд, мениджър на програмата в Lockheed Martin
Коментиран от #27
09:17 25.12.2016
27 някой
До коментар #26 от "misli posle govori":
Доколкото те разбирам проектът F35 още не е влязъл на въоръжение и вече е остарял а същата фирма си подготвя нова хранилка.А още по интересно е че руснаците вече имат прототипи на С500 точно за противодействие на хиперзвукови цели летящи със 7Mach.
10:43 25.12.2016
28 misli posle govori
Прочетох, го това тук за тази ПВО- системата, която според руснаците щяла да бъде на въоражение от началото на 2017.Доколкото разбрах могат да прихванат цел от 320мили, което е 480км. дължина или ако има цел от височина около 220 км височина т.е от Космоса.
Големият въпрос е коя радарна система на руското ПВО-то или на самолета ще засече другата първа противника си.
Самолетът има достатъчна висока скорост на линейно движение на безфорсмажорен режим и таван на полет от 18 000м. височина с максимално ниско ниво на челно съпротивление(Ф-22 или Ф-35, допълнителен фактор е, че не ходят без да се намират в група от минимум 4-5 самолета) + началната скорост на самата ракета изтреляна от самолета общата скорост става хиперзвукова.Така че, атаката от самолетите трябва да се извършва от максимално далечно разстояние, за да има възможност Натовското ПВО да отрази ответната руска контраатака.Раптора също има собствена система за защита известна като BAE Systems AN/ALR-94.
Другите системи са при използването на ALR-94 дава възможност за скрито насочване към противников изтребител, който има работещ радар. Това позволява на F-22 да не включва своя радар, оставайки максимално скрит за противника. В момента, когато ALR-94 определи приблизителната позиция на противника, радарът APG-77 може да работи с тесен лъч за откриване и точно определяне на положението на противника, максимализирайки с
17:48 25.12.2016
29 misli posle govori
През 2018г. следващата модернизация ще бъде софтуерна и хардуерна, известна като Increment 3.2B. В тази модернизация се предвижда пълното интегриране на новите ракети за въздушен бой AIM-9X и AIM-120D. Освен това се предвиждат допълнително подобряване на системата ALR-94, повишаване на изчислителната мощ на бордните компютри и подобряване на системата за обмен на данни между F-22 и ПВО наземни системи
Същността на следващата модернизация, наречена Increment 3.3, все още се дефинира. Предполага се, че част от нея ще бъде добавянето на нашлемна система за целеуказване и изобразяване на информацията. По различни причини масовата американска система JHMCS е неприложима за F-22, което налага създаването на отделна система, която в момента е известна под името Scorpion. В списъка на бъдещите подобрения се предвижда увеличаване на арсенала „въздух-земя” с добавянето на GBU-53 Increment 2 или друг боеприпас за борба с движещи се наземни цели.
Тук има малко смях:
http://www.pan.bg/view_article-1-365403-Incident-s-dva-iztrebitelya-Su-27SM-na-zemyata.html
Коментиран от #30, #31
18:02 25.12.2016
30 някой
До коментар #29 от "misli posle govori":
На хартия системи много.Факт е че Ф22 е спрян от производство защото е много скъп за поддръжка.Ф35 е по слаб от него и уж щеше да е по евтин.Както виждаме нито е по евтин нито още е готов за производство.Що се отнася до кой кого щял да засече първи при тази цена и количество изтребители ф22 дори да има загуби 2 към едно за руснаците пак ще им излезе по евтино.A за наземна система С400 не е никакъв проблем да прихване ф22 преди той да може дори да стреля.
Сметката е лесна и за това Тръмп иска по евтин действащ самолет а не фантастики които щели да станат някога за неизвестни пари.
18:57 25.12.2016
31 някой
До коментар #29 от "misli posle govori":
http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/americas-f-22-stealth-fighter-vs-russias-pak-fa-chinas-j-20-17730Ето тук една доста добра и реална статия от американски източник.
Ф35 се оказва по слаб от ф22 а и Русия и Китай се целят в поне толкова добър самолет като ф22.
За това Тръмп не е доволен от резултатите на Локхийд.
19:18 25.12.2016