16 Май, 2018 08:39 6 620 10

Учени откриха чудовищна черна дупка

• вселена-
  • черна дупка-
  • чудовищна-
  • учени-
  • откритие-
  • ярка-
  • кристиян улф

Размерът й е колкото на 20 милиарда слънца

Учени откриха чудовищна черна дупка - 1

Чудовищна черна дупка, която е най-бързо разширяващият се обект във Вселената и на всеки два дни поглъща маса, равна на тази на Слънцето, бе открита в далечния космос, съобщи ДПА, позовавайки се австралийски учени.

Свръхмасивната черна дупка е на 12 милиарда светлинни години от Земята. Размерът й е колкото на 20 милиарда слънца. Тя се разширява с 1% на всеки един милион години, твърди д-р Кристиян Улф от изследователския институт по астрономия и астрофизика към Австралийския национален университет.

"Тази черна дупка расте толкова бързо, че свети хиляди пъти по-ярко от цялата галактика, заради газовете, които всмуква непрекъснато, което предизвиква много триене и топлина", каза Улф. "Ако това чудовище се намираше в центъра на Млечния път, щеше да е десет пъти по-ярко от пълна луна. Щеше да изглежда като невероятно ярка точица, която щеше да засенчи почти всички звезди в небето", добави ученият.

Такива големи и бързорастящи звезди са изключително редки. Тази е открита с телескопа "Гая" на Европейската космическа агенция. Откритието е потвърдено със спектрограф на 2,3 - метровия телескоп в обсерваторията Сайдинг спринг, съобщи Нова телевизия. Тъй като свръхмасивните черни дупки светят, те могат да бъдат използвани като ръководна светлина за изучаване на това как се формират елементите в ранните галактики на Вселената, каза Улф.

Да я кръстят ГЕРБ.
  • 2 Владо Вр

Абе, тези учени, защо търсят толкова далече в галактиката? Най - голямата черна дупка е под носа им - тук, в България, за съжаление. (тъжна констатация български народе)
  • 3 удушвач еродит

аз какви съм виждал,както попски ръкав
  • 4 среднощен

Нещата вървят към своя логичен завършек! Учените вече могат да съобщят, че рай на земята няма да има! Но това означава с по-голяма точност да ни кажат, колко време остава до идването на ада!? Чух, че ще правят изчисленията след "гей парада"!?
  • 5 Dhjfrthhg

Това е дупката на джуджето путин.

• 6 Българин

До коментар #5 от "Dhjfrthhg":

Това е разработената дупка от където си се пръкнал!!!
  • 7 вес

Черна дупка, която свети... действително е новина ))))))

• 8 падналия ангел

До коментар #7 от "вес":

Свети материята привличана от нея при триенето приди да премине "хоризонта на събитието".

До коментар #7 от "вес":

Всъщност това се нарича квазар.
    Както и да е - изгубени в превода :)))