27 Май, 2018 17:00 30 322 53

Краят на дизеловите коли е близо

  • коли-
  • дизелови-
  • елжбета биенковска

Елжбета Биенковска заяви, че бъдещето е на електрическите автомобили

Потребителите могат да направят също толкова, колкото и регулаторите, за да насочат автомобилния сектор към ерата на електричеството, очертана от Tesla. Това коментира европейският комисар по вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и малките и средните предприятия Елжбета Биенковска пред Bloomberg.

„С дизеловите автомобили е свършено. Смятам, че след няколко години те напълно ще изчезнат. Това е технология на миналото. Хората осъзнаха, че никога няма да имаме напълно чисти дизелови коли“, заяви Биенковска.

Миналата седмица ЕС прие поправка в правилата за санкционирането на автомобилите в блока. ЕК си спечели правото да глобява автопроизводителите с до 30 000 евро, ако автомобилите не отговарят на изискванията. Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия cъщo щe имa пpaвoтo дa извъpшвa пpeглeди и пpoвepĸи, зa дa ce yвepи в cпaзвaнeтo нa пpaвилaтa, дa изиcĸвa иззeмaнe нa aвтoмoбили в EC и дa нaлaгa aдминиcтpaтивни глoби.

Освен това Комисията и индустрията ще стимулират производството на батерии за електрически автомобили в Европа, включително чрез финансиране.

„Искаме да видим първите произведени в Европа батерии, но също така и цялата верига на стойността. Това е проект, който никоя държава от ЕС не може да си позволи сама“, допълни Биенковска.

Биенковска също призова редица европейски държави, особено в Източна Европа, да изтеглят превозните средства, които не отговарят на стандартите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 касапина

    11 25 Отговор
    Става въпрос за автомобилите приятел
  • 3 onq s konq

    75 8 Отговор
    Вижте снимката на парализираната от МПС-та магистрала/чак не мога да й преброя и платната/,а в обратната посока е същото положение.След което пък следва да си представим РЕАЛНОТО ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ВЪЗДУХА НА ЗАПАД!Вероятно и у нас ще бъдат забранени диз. автомобили,но НЯКОЙ ДЕН...КОГАТО СИ ИЗГРАДИМ ПОДОБНИ МАГИСТРАЛИ И ГИ НАПЪЛНИМ С КОЛИ!

    Коментиран от #42

  • 4 Фен

    114 21 Отговор
    А замърсяването при производството на батерии? А кво правим със старите батерии? А колите, които се самозапалват до няколко дни след катастрофа, заради късо в батерията?
  • 5 Голям Слон

    117 21 Отговор
    Винаги трябва да има удобен виновник. Сега това е дизелът! Погледнете ауспусите на съвременните дизели, които са си все още с катализаторите. Чиста неръждавейка!

    Просто дойде време да храним другото лоби, които ни напълни с разни измислени ВЕИ-та и ни заблуждава колкото екологично живеем. Претупаха хибридите и бързат към електричките. Аз не искам да ми треперят гащите, когато пътувам по 2500 км в посока. И докато мога ще си карам "морално остарелите" 6-ци и 8-ци. Напук на всички екосидерасти от Европа. Задръж малко тук едно Евро 6 :-))))))
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Townboy

    34 9 Отговор
    Айде на евтините дизели и скъпата нафта! За справка дюза помпа и комън рейл не вървят с олио от фритюрник и отработено масло
  • 8 Антиелектрика

    113 9 Отговор
    "През 1988 г. Елжбета Бенковска завършва магистърска степен по Ориенталска филология в Ягелонския университет в Краков, Полша." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B6%D0%B1%D0%B5%D1%82%D0%B0_%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0

    От кога завършилите Ориенталска филология се изживяват като инженери та да се изказват, че бъдещето принадлежало на електричките?
    То и у нас си имаме пожарникар, който си мисли, че е топ ченге!

    Коментиран от #11, #19

  • 9 МАК

    81 11 Отговор
    Тая полска мръсница са и дигнали мерника !! Ще има да взема!! Дизели ще има още дълго !!
  • 10 Луд с кирка

    55 4 Отговор
    Ми то калинки има и в Полша, затова.
  • 11 Факт

    52 7 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Няма значение какво е завършила тая полска кака-просто е успяла да яхне "електрическата"вълна и трупа влияние и пари. Правилно го е казал Големият Слон в коментара си-идва времето на ново рекетьорско лоби и тя използва този тренд...И на никой от големите не му пука дали имаш възможност да си купиш електричка-ти просто си длъжен да плащаш-взимай кредити и това е...Реално "електричарското " лоби е подържано и финансирано от големите банки-защото ако прокарат забраната на дизела-кредитите за купуване на електрички ще скочат в пъти...това е накратко истината--лакомията за пари
  • 12 някой си

    19 78 Отговор
    Нафтовите печки трябва да се изчагъртат от автомобилния транспорт. Това са кочини на колела.

    Коментиран от #16, #28, #45

  • 13 Да да

    14 44 Отговор
    Кефите ме колко сте компетентни по отношение на електричките! Заводи за батерии в Европа има! Много скоро ще ги разберете и къде са! Проблема не е в количеството ,а във времето на зареждане! Ще е хубаво да инвестират в тази посока,вместо да се чака на Ю.Корея или САЩ! А иначе си карайте печките,имате още няколко години!
  • 14 Някой

    41 5 Отговор
    Водород, колеги. Тази Елжбета да се осведоми кво става в Азия. Хюндай 2019 пускат сериййно производство, тойота също има разработка, мазда категорично отказаха да разработват ел. автомобили.

    Коментиран от #15

  • 15 Електрошок

    8 23 Отговор

    До коментар #14 от "Някой":

    И като свърши газта,от къде водород?

    Коментиран от #22

  • 16 селянин

    32 8 Отговор

    До коментар #12 от "някой си":

    ..дизели и вулкани,винаги ще има.
  • 17 nonamenofacenonumber

    41 5 Отговор
    жена коментира коли......забавно. Дизелите няма да умрат скоро. Вярвам и че ще се появи безвредно гориво за дизелите скоро. Аз лично едва ли ще си купя електокар та и безплатни да ги пуснат. Това е изкуствено налаган уж екологичен модел на придвижване, но истината е много различна.
  • 18 Гого

    28 6 Отговор
    Ако държавата субсидираше поставянето на газови уредби нямаше да има толкова дизели.
  • 19 Анонимен

    22 1 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Явно добре подражава на вятъра щом е стигнала толкова на високо.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #20 от "Toyota mirai":

    Ами за твое съжаление , НЕ !! А за "чавката" не се безпокой , тя просто казва мнението на ЕК , изработено от експерти за които ти си невежа много меко казано !!!! А относно дизела , една прясна новинка !!
    Градските власти в Брюксел са подготвили наредба, според която дизеловите автомобили ще бъдат облагани с шест пъти по-висок данък от бензиновите, съобщиха местни медии, цитирани от БТА.
    Новите правила ще важат дори за най-съвременните дизелови автомобили (стандарт "Евро-6"). Занапред размерът на данъка няма да се определя само от мощността на двигателя, а и според използваното гориво и количеството отделян въглероден двуокис. Наскоро властите в Брюксел съобщиха, че от догодина забраняват регистрацията на стари дизелови автомобили. Мярката ще обхване превозните средства по стандарта "Евро-1", произведени преди 1997 г., които съставляват около 11 на сто от автомобилния парк в града. Забраната няма да засяга т. нар. класически колекционерски автомобили, произведени преди повече от 20 години и поддържани безупречно.От догодина в столицата няма да може да се движат дизелови автомобили, регистрирани преди 2006 г., както и бензинови, произведени преди 2001 година. Поетапното въвеждане на ограниченията ще продължи до 2025 година. Миналата година във втория по големина белгийски град Антверпен бе забранено движението в центъра на дизелови автомобили до стандарта "Евро-3". На нарушителите на забраната се налага глоба от 125 евро при първо провинение и 350 евро п

    Коментиран от #24

  • 22 Голям Слон

    17 2 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    Има поне четири медода за получаване на водород. И два от тях нямат нищо общо с горивата :-)

    Коментиран от #27

  • 23 Хъкълбери

    7 6 Отговор
    Бойко тича към Москва и няма време да мисли за това
  • 24 Голям Слон

    13 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    На въглероден двуокис или въглероден окис? Че разликата е голяма.
    Ако си прав, то по емисии въглероден двуокис дизелът е доста по-екологичен от всеки един бензин :-)

    Коментиран от #26

  • 25 Българина

    19 4 Отговор
    На тая и се привижа път очертан от тесла?!?! Ел коли и батерии има от 50 г и тесла направи това което друг не можа, взе държавна субсидия 5 млрд още толкова от акционери утописти направи световна реклама да продава балони излъга панасоник които сега напускат проекта... И тази ми го дава за пример мошеника....
  • 26 Аз, аз, аз

    5 10 Отговор

    До коментар #24 от "Голям Слон":

    В дизела има повече въглеродни атоми, няма как СО или СО2 да е по-малко в сравнение с бензина или втечнения газ.

    Коментиран от #41

  • 27 Електрошок

    11 3 Отговор

    До коментар #22 от "Голям Слон":

    При производство чрез електролиза вложената ениргия е 10 процента повече от тази на произведения водород,а в ел.батерията загубите са 5 процента.Другите методи са още по неефективни .
  • 28 fff

    14 3 Отговор

    До коментар #12 от "някой си":

    когато ТИР-овете минат на ел.двигатели, тогава ще повярвам на тази статия...

    Коментиран от #32

  • 29 fff

    15 3 Отговор
    когато ТИР-овете минат на ел.двигатели, тогава ще повярвам на тази статия...
  • 30 Фан Хуй

    22 7 Отговор
    Предпочитам да излезем от ЕС ама да не ми закачат
    колата, и не съм само аз.Да върви на майната си ЕС ако
    мислят с такива комунистически декрети да забраняват
    като по този начин обричат на бедност сума ти народ.
    Защото пише, че глада е по-силен и от тока и хич да
    не си правят сметка да ни прекарват да влизаме в заеми
    заради нови или електрически коли, защото ще им
    излезат криви сметките.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 бъдеще

    9 3 Отговор

    До коментар #28 от "fff":

    Щом има електровози и тировете могат да станат електрически.Проекти за електрически магистрали вече има.Все повече се обсъжда налагането на ЖП транспорт за далечни разстояния.По бързо и по евтино от турски тираджия кръстосващ цяла Европа и замърсяващ яко.По две ремаркета на вагон и 50 тира по малко по пътя.Няма висене по митници,почивки,забрани за пътуване събота и неделя и т.н.
  • 33 бузьо

    7 3 Отговор
    а да сте чували за електрически трактори и комбайни? щото аз не съм
  • 34 Dido

    12 4 Отговор
    От тази патка нищо не зависи! Дизелите ще стават все по чисти и ще се ползват още много време!Ако си направите труда да разгледате кои автомобилни производители имат централи около европарламента ще разберете защо!В Германия уж забраняват дизела,ама този с под Евро 6, т.с. стимулират покупката на нови автомобили .... всичко е стройно нагласено! Вие се радвайте на глупости ... :-)
  • 35 Зорлем

    17 1 Отговор
    Най-дразнещото на цялата история с тия дизели е, че последните 20-ина години същите тези "властимащи" стимулираха и подпомагаха продажбите именно на дизелови автомобили за сметка на бензинови.

    P.S. Ако наистина екологията беше водеща, вече отдавна да караме коли само на метан или спирт например.
  • 36 Стоян Димитров

    8 0 Отговор
    Ако искат да спрат дизеловите автомобили, първо трябва да спрат производство на дизел и продажбата му.
    А дано, ямата дали.
  • 37 Анатема и до девет да семето им проклето

    6 1 Отговор
    А пет милиона българи 28 години чакат края на ДрахалЪвския Ай дук,на Сашо Нереза,Бакъря,Коньот,Стефан Крълежа и останалите касапи,които изкормиха и ощавиха живи държава и родина.
  • 38 dragula

    10 3 Отговор
    Как точно 4 литра дизел ще отдели повече въглероден двуокис от 7 литра бензин на 100 км пробег.
  • 39 Пуши Дизел

    13 5 Отговор
    Да почнат да ни ги заменят за без пари и тогава давам моя 1.9 TDI и ако може да минават поне 500 км на едно зареждане, за да не висиме по бензиностанциите. За бедния олюскан БГ народ и дизела е лукс, пари за модерни джаджи няма госпожо олигофрен. Ако ще летящи чинии да въведете аз не слизам от моята печка.
  • 40 пепо

    2 0 Отговор
    стига писахте глупости.не се ли изчерпа тази тема или още ви плащат за това.бензина стана 2.30 време е да спрете.
  • 41 Голям Слон

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "Аз, аз, аз":

    Невероятно, но факт! :-) Няма да се впускам в химия. Има си книжки в автомобилите - четете. Ако сте ги купували нови и ако на 5-тата ръка има нещо останало от нея. Там производителят много ясно е записах за СО2 емисиите. Друг въпрос е че основният проблем на дизела е именно СО - това е истинската отрова, а не СО2. СО-то се свързва с червените кръвни телца на човека и над определена доза този газ е изключително отровен. А СО2 отделя вседи един човек и всяко едно животно, растение, гадинка...

    Саждите също са проблем.

    Идейно дизеловият двигател има по-нисък разход на гориво от аналогичният бензин. Едно да изгорят 5 литра нафта и съвсем друго 7 литра бензин. Започнете да четете и да се интересувате. Не само да вярвате на европейските лъжи.
  • 42 NDK

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    Явно не си от София. Когато имаш път, отиди на НДК до моста на влюбените в 8:00 ам и в 17:30 пм и ще го видиш същото.
  • 43 Tsveti

    5 4 Отговор
    Аз ще си карам дизеловия автомобил и никога не бих си купила електрически.
  • 44 госта

    4 2 Отговор
    Тая полска крава разбира от коли, двигатели и екология колкото разбира и от астронавтика.
    Дизелите ще те надживеят, ще надживеят и нас.
    Въпрос на време е Тесла да фалира и тоя балон да се спука, модел 3 е пълен провал а инцидентите все повече убеждават широката публика че тия коли са опасни. Аз лично не ги мразя, но не бих си купил и даже не бих се и возил мен и семейството. Ще стане като със самолетите Конкорд.
    Вижте вредните емисии на дизел евро 6 и бензин евро 6, каква е разликата? по-малко от 10%
    Ще ограничат по-старите стандарти в централните части на големите европейски градове и това ще е.
  • 45 Дидо

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "някой си":

    Ей палячо да мълчиш
  • 46 Мускетаря

    1 0 Отговор
    Мдаа да са живи и здрави богатите
  • 47 Мускетаря

    0 0 Отговор
    Мдаа да са живи и здрави богатите
  • 48 545

    1 0 Отговор
    Глупости на търкалета ;)
  • 49 На ток

    3 1 Отговор
    Понеже с прости хора не може да се спори трябва да се радваме че въпреки че са мнозинство не им се получават нещата противно на очакванията им. Готино е да гледаш такива процеси в действие. Също така е удивително че е възможно да си прост в такива открити времена на знание.
  • 50 ТОК

    3 2 Отговор
    Ей на тия, ако на половината им свърши тока, другите трябва да се придвижват като с хода на коня в шаха …
    А Колко време ще им трябва да ометат кръстовището ……… много ток ще се похарчи...но може и с дизели да ги репатрират... знае ли се....
  • 51 GTE

    7 0 Отговор
    Така както навремето говореха, че ще забранят двутактовите двигатели, а те до ден днешен не са забранени.
    Първо трябва да преустановят производството и продажби на дизелови двигатели за автомобили, камиони и автобуси, след това трябва да минат 25 години, за да могат да забранят движението на вече продадени такива.
    Процеса е дълъг, а още не е стартирал.
  • 52 Слушай

    0 0 Отговор
    Някой трябва да е присветне таз да забрани и тировете тогава.Ама май са на файда с автомобилостроене от бранш.
  • 53 гощо

    1 0 Отговор
    Електрическите коли са в много начална фаза.Много е рано да залага човек на тях. Що се отнася до екология нека видим как ще се произведе тока за тези ел.автомобили.Най ефтиният вариант е централи на въглища.Добива им и горенето им замърсяват повече от дизелите.Вярно е по наще улици се движат дизели които са за скрап,но това е въпрос на контрол.