10 Юли, 2018 12:00 4 517 4

Търсачът на планети свърши горивото

• кеплер-
  • телескоп-
  • космос-
  • слънчева система-
  • наса

Телескопът "Кеплер" беше принуден да премине към режим на хибернация

Търсачът на планети свърши горивото - 1
Снимка: БТА/АР

Космическият телескоп "Кеплер" на НАСА е изчерпал почти цялото си гориво и бе принуден да премине към режим на хибернация, съобщи АP.

Търсещият земеподобни планети телескоп бе поставен в подобен режим миналата седмица, за да се съхрани енергия. Той ще остане в спящо състояние до началото на август, когато контрольори по полетите ще се опитат да получат данните, които са били събрани преди преустановяването на наблюденията.

"Кеплер" търси планети извън Слънчевата система от близо десетилетие. Смятан е за пионер в търсенето на планети - досега е открил близо 3000 небесни тела, за които бе потвърдено, че са планети, и същия брой кандидат планети.

След като бе изстрелян през 2009 г., телескопът имаше редица провали и немалко проблеми, но не се бе случвало да е с почти празен резервоар. Горивото е нужно за насочване на телескопа.

Антената му трябва да бъде насочена към Земята, за да изпрати данни от най-скорошните си наблюдения. Засега това е главният приоритет на екипа на мисията.

• 1 ПариНаВятъра

Събирал 10 години и до сега не сме се сетили да го завъртим да прати данните ... май май отдавна не си работи, но някой 10 години е получавал заплати за поддръжа на нещо неработещо ) Капиталистически модел )

• 2 ПЕЕВ

До коментар #1 от "ПариНаВятъра":

В ТЪРСЕНЕТО НА СЕБЕПОДОБНИ НЯМА ХВЪРЛЕНИ ПАРИ НА ВЯТЪРА,ПО ДОБРЕ ЛИ Е ДА СЕ ДАВАТ ЗА ОРЪЖИЯ.
  • 3 куку руку ку

Публикувано във факти.бг: но не се бе случвало да е с почти празен резервоар."... Марешки, къде си?
  • 4 незнайко

Резервоара значи е с гориво различно от електрическо !!! Все още няма електричиски двигатели за предвижване в космоса !!! Предварително се е знаело за изчерпването на горивото !!! Ще го чакат докато сам се завърти около орбитата си и се позиционира към ЗЕМЯТА . Ще получат данните и ЧАО "Кеплер" !!! Почивай в мир !!!