Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Търсачът на планети свърши горивото

Телескопът "Кеплер" беше принуден да премине към режим на хибернация

Публикувана: 10 Юли, 2018 12:00
4 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3810
Търсачът на планети свърши горивото
Снимка: БТА/АР
ШРИФТ ПЕЧАТ

Космическият телескоп "Кеплер" на НАСА е изчерпал почти цялото си гориво и бе принуден да премине към режим на хибернация, съобщи АP.

Търсещият земеподобни планети телескоп бе поставен в подобен режим миналата седмица, за да се съхрани енергия. Той ще остане в спящо състояние до началото на август, когато контрольори по полетите ще се опитат да получат данните, които са били събрани преди преустановяването на наблюденията.

"Кеплер" търси планети извън Слънчевата система от близо десетилетие. Смятан е за пионер в търсенето на планети - досега е открил близо 3000 небесни тела, за които бе потвърдено, че са планети, и същия брой кандидат планети.

След като бе изстрелян през 2009 г., телескопът имаше редица провали и немалко проблеми, но не се бе случвало да е с почти празен резервоар. Горивото е нужно за насочване на телескопа.

Антената му трябва да бъде насочена към Земята, за да изпрати данни от най-скорошните си наблюдения. Засега това е главният приоритет на екипа на мисията.

САЩ

Тодор Живков
При откриването на завода за полупроводници в Правец:
Тая година завод за полупроводници, догодина за цели проводници."