2 Март, 2019 19:36 2 814 66

• spacex-
  • nasa-
  • капсула-
  • мкс

С апарата NASA планира да превозва астронавти до космическата станция по-късно през годината

NASA и SpaceX изстреляха успешно нова капсула към МКС - 1
Снимка: EPA/БГНЕС

NASA и SpaceX изстреляха успешно нова капсула за превоз на астронавти на едноседмично пътуване до Международната космическа станция (МКС). Събитието е ключова стъпка към възобновяването на космическите полети с пилоти от американска земя след цели 8 години прекъсване.

При тестовия полет единственият обитател на борда на космическата капсула е манекен на име Рипли, но NASA планира да пусне двама астронавти на борда по-късно тази година.

Новата капсула е изстреляна с помощта на ракетата Falcon 9, построена от SpaceX - управлявана от милиардера Елон Мъск. Тя потегли в 2:49 часа местно време (9:49 българско време) от космическия център „Кенеди“ в Кейп Канаверал, Флорида.

Планирано е капсулата да достигне МКС до неделя около 13:00 часа българско време и завръщане на Земята следващия петък. По план тя трябва да се приводни в Атлантическия океан, откъдето ще бъде върната в космическия център за ново използване.

• 1 насран русофил

Ся ще се оплача на чичко Путин !

А познайте с къв двигател

Коментиран от #4, #9, #42

• 3 ПОЗНАВАЧ

Все окончилось...
  • 4 гост

Американски!Познах нали?
  • 5 Бесен Язовец

Излетяла е в 9.49 ч. българско време и чак сега ни съобщавате, сакън, все гледате да не разваляте настроението на руските подлоги !

• 6 любопитен

До коментар #5 от "Бесен Язовец":

Щоооо, това си е новина за крава бойс, руснаците отдавна си разкарват хора до МКС-то!

• 8 Обратното е

До коментар #7 от "Borislav Popov":

Ако беше станал проблем, от факти щяха да са написали статията още десет минути след това. И часът и датата се знаят от много време. Просто изчакаха с публикуването на новината, дано нещо да се обърка за да изкарат новината негативна, но всичко се случи по план. Даже двигателите се върнаха и кацнаха невредими в океана.

• 9 Rado

До коментар #2 от "Гост":

С американски двигател Merlin разработен от SpaceX, ракетата Falcon 9 използва 9 от тях, а ракетата Falcon Heavy използва 27 двигателя и е най-мощната в момента. Може да гледаш как излита през април. И тези ракети се приземяват обратно и се използват отново. Освен това разработват двигател Raptor, който премина първи успешен тест и е по-добър на параметри от руския RD-180. Nasa също направи втори успешен тест на нов двигател RS-25 за ракета от категорията на Сатурн 5.........RIP Roscosmos - скоро ще спрат милиардите от Америка за двигатели и астронавти.

• 10 Rado

До коментар #7 от "Borislav Popov":

Имаше излъчване на живо от Nasa и SpaceX в Twitter, Facebook, Youtube, а не като Roscosmos "строго секретно", или се притесняват при провал да няма кадри.

• 12 Borislav Popov

До коментар #8 от "Обратното е":

И какво щяха да кажат ? Че са правили проба на нов модел двигатели и пробата на тоя етап била успешна !!

• 13 Ханс картечаря

До коментар #7 от "Borislav Popov":

Това е номер на миризливите червени боклуци. Едно време никой нищо не смееше да каже или пише докато ТАСС не пуснеше новината. Радвам се че руските изроди вече няма да получават милиони за изстрелването на космонавти до МКС. Една частна компания ги завря в маймунски задник. Прави са, че западът им е крив за блатото в което вегетират. Скоро ще минат под вода - грешка под тиня.

• 14 Borislav Popov

До коментар #11 от "Бесен Язовец":

Презастраховат се срещу неуспешни опити ! Защо руснаците една седмица преди полет на ракета обявяват деня на старта и вида на ракетата ?

• 15 Borislav Popov

До коментар #13 от "Ханс картечаря":

Руснаците го съобщават предварително ! Например : -" От космодрума в Байконур ще бъде изстрелян космическият кораб „Союз МС-11“" ....В състава на експедицията са руският космонавт Олег Кононенко и астронавтите от НАСА и Канадската космическа агенция Ан Шарлът Макклейн и Давид Сен-Жак.

• 16 Borislav Popov

До коментар #14 от "Borislav Popov":

Те ако са искали да се презастрахуват, нямаше да го дават в пряк ефир бре, ушанко ! Даже по руските сайиове тази новина излезе още сутринта и беше публикувана веднага, а не като тук във вашето проруско сайтче, дето сте се събрали все едни като тебе, руски подстелки.

• 17 Borislav Popov

До коментар #16 от "Borislav Popov":

А пряко казаха ли предварително какво изстрелват - украинче ??

• 18 pepy

До коментар #8 от "Обратното е":

"Ако беше станал проблем, от факти щяха да са написали статията още десет минути след това..." - Само че 10 мин. след старта първата степен вече беше кацнала на водната платворма за следващия старт...
  • 19 Hhhhhhh

Да си заета капсулата къдвто им е комфортно. Задници.
  • 20 Rado

До коментар #14 от "Borislav Popov":

От сега се знае, че SpaceX ще изстрелват две ракети през април. И всяко от тяхните изстрелвания се предава на живо дори и да има провал не се притесняват, че ще бъде видян. Същото е и при Nasa всичко е открито и достъпно за свободния и демократичен свят. Кажи ми къде да гледам на живо всички предстоящи изстрелвания на Роскосмос.

• 21 Преброяване на бесните язовци

Айде бизнеса на космическото такси умрЕ. Johnson & Johnson да подготвят екстра количество памперси за руския пазар.

• 23 Преброяване на бесните язовци

До коментар #22 от "Hhhhhhh":

Русофилче, яд ли те е нещо? Кажи, излей си болката!
  • 24 Borislav Popov

До коментар #17 от "Borislav Popov":

Казаха казмурче, казаха, ама ти пак си забравил да отидеш при Бойко пожарникаря, да ти промие ушите с големия маркуч, та да си оправиш слуха.

• 25 Borislav Popov

До коментар #20 от "Rado":

07.10.2017..."Първите туристи в Космоса - през април 2019 г." ??!!!............. Поне това обещава Боб Смит, изпълнителният директор на Blue Origin !!!...."Става въпрос не са астронавти, а за обикновени граждани"......Илън Мъск също има подобно намерение, като дори смята да изпревари Blue Origin и да прати двама туристи в Космоса още в последното тримесечие на 2018 г.??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!ДЕ ГИ ТУРИСТИТЕ !!!

• 26 Преброяване на бесните язовци

До коментар #24 от "Borislav Popov":

Той обича да му промиват с големия маркуч само анала.

• 27 Borislav Popov

До коментар #24 от "Borislav Popov":

Твоите като ги ми дедо сорос - да не си станал по умен - а хохълче ??!!!

• 29 владо

До коментар #17 от "Borislav Popov":

Да, казаха отдавна. Не си разбрал защото ви бяха хакнали фабриката за тролове.
  • 30 Брей

толкова акционери от SpaceX, как се радват че ще правят пачки.

• 34 Обратното е

До коментар #12 от "Borislav Popov":

Новина от 23.02.2019 14:01:00 от друга медия

"Първата капсула Crew Dragon ще бъде изстреляна с ракета Falcon 9 от Космическия център "Кенеди" на НАСА в Кейп Канаверал, Флорида. Изстрелването ще се състои на 2 март в 2:48 часа Източноамериканско време (07:48 часа по Гринуич). Като резервни дати се посочват 5, 8 и 9 март в случай на отлагане."

• 36 СссереМ

До коментар #34 от "Обратното е":

Ти кажи нещо за първите туристи дето трябва да ги изстрелват април месец ! Ще ги изстрелват или не ? Датата е обявена предварително ! Полет ще има ли ?
  • 37 Честен човек

До коментар #32 от "СссереМ":

Не е коментар до 32 ! Искам да кажа ,че коментарите на българските каскети са долни и отчайващо тъпи !И изпълнени с много злоба !
  • 38 Rado

До коментар #15 от "Borislav Popov":

Деинсталирай си руския "софтуер" от компютъра и главата и ще имаш досъп до свободния свят и интернет - американските сайтове Nasa, SpaceX, Facebook, Youtube, Tweeter, където се съобщава кога, какво, къде ще се изстрелва от Земята, или на коя планета, луна ще каца и месеци преди събитието се съобщава датата и часа. И като дойде момента чуваш на телефона "дзън": SpaceX предава на живо Crew Demo-1 Mission и натискаш копчето и няма скрито и покрито.

• 39 Borislav Popov

До коментар #38 от "Rado":

Нали и аз това казвам - има дати и срокове ! .......... 07.10.2017..."Първите туристи в Космоса - през април 2019 г." ??!!!............. Поне това обещава Боб Смит, изпълнителният директор на Blue Origin !!!...."Става въпрос не са астронавти, а за обикновени граждани"......Илън Мъск също има подобно намерение, като дори смята да изпревари Blue Origin и да прати двама туристи в Космоса още в последното тримесечие на 2018 г..ЩЕ ИМА ЛИ ТУРИСТИ АПРИЛ МЕСЕЦ ИЛИ НЯМА ДА ИМА ? ?? КАКВО СТАНА С ТУРИСТИТЕ ЗА 2018 ГОДИНА ???

• 40 Rado

До коментар #39 от "Borislav Popov":

Да възможно е и те имат проблеми. Даже и това изстрелване, което беше днес се забави с два месеца. Но ако няма проблеми се спазват датите и информацията е достъпна ;)
  • 41 американосран

Двигателят "МЕРЛИН" който Спейс екс разработиха е абсолютно дословно прекопиран РУСКИ РД- 180! Тва само за протокола!

• 42 автоджамбазин

До коментар #2 от "Гост":

С двигатели Super Draco . И тая година ще има премиера на още една ракета-Вулкан -и тя не е с РД 180.
  • 43 Преброяване на бесните язовци

До коментар #41 от "американосран":

А руснаците не могат да сделат РД-180 без американците. И това е само за протокола.

• 45 Dago duhanato i nasa

Много са ви промили мозъка по телевизията. Браво на тях вършат си работата. А бе хорица наивни. Не знаете ли че наса са студио за филми и специални ефекти. Не знаете ли колко умело ви лъжат и държат в заблуждение. Дори ви лъжат къде живеете ,глупаци . Лъжат ви за големината и формата на земята дори. И никъде не са ходили . Най - мощните им ракети са военните а те летят максимум на 10 000 километра. Е на какви луни са ходили и с какво точно са стигнали 60 те години. И защо от тогава до сега не ходят. Хахаха

• 48 БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО

Ч Е С Т И Т. НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК БЪЛГАРИ !!!

• 49 Нане

Тоя манекен на Мъск дали няма да подмине МКС и да хукне след теслата с Стармена ,дето не уцели Марс и замина в небитието.

Абе оная лада не стана вече с 16 цилиндъра.закъснявате с инфото.и оня мухъл пак да се възбужда,че пали само с един стартер и как пак са синхронизирали последния и първия цилиндър искам да ми обясни

• 52 марсианец

До коментар #43 от "Преброяване на бесните язовци":

Напротив, правят си го сами, защото каубоите не могат още да вдянат технология от 1999 г. А договора е да го ползват само американците. Рашките си джиткат с РД 190 и май разработката на РД 191 е приключила. Откакто си отиде фон Браун и совалките изгърмяха, като пуканки, тепърва сащианците ще покоряват космоса!
  • 53 Borislav Popov

До коментар #48 от "БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО":

Честито !!! Сложил си хубав ник, България над всичко и някакъв смахнат русофил ти е сложил минус, понеже за русофилите над всичко е една друга страна, но не и родината им, болни хора.

• 54 Хрониките на Евразия

Препоръчвам ви хубаво да огледате капсулата на Мъск ..
    7 местна , като космически кораб от бъдещето ..
    Руската е 3 местна , а космонавтите наблъскани като в консерва ..
    Само на мен ли ми се струва , че човечеството вчера направи първите цивилизовани стъпки към усвояването на Космоса ..?

• 55 1944

рогозин реже вени.
  • 56 Дедо Ванго

До коментар #9 от "Rado":

Ще ти се, ама... Новите щатски двигатели със затворен контур са все още на етап изпитание на стенд и тепърва предстои етапа на практическите опити. Това е голата истина. Иначе може и да използват техните разработки, датиращи от времето на фон Браун принципи.
  • 57 РУС ФЕН

До коментар #53 от "Borislav Popov":

КОПРОМАТИТЕ И ЗАВЕРИТЕ СА КРАВАРСКИ СПЕЦИАЛИТЕТ....
  • 58 Рогозин е за смяна

Само слепец не вижда ,че руската космическа програма е напълно прЕла. Рогозин като обеща 45 междупланетни мисии КЪДЕ СА ? 0
    Няма нито една . Излезе от сроя и последния метеорологичен спътник . Големите претенции за космическа сила -няма даже метеоролотичен спътник . Успешните изстрелвания напоследък са рядкост ,но и когато са успешни стигат до МКС и това е тавана . В Роскосмос се краде ама зверски ,в космически мащаби ,както е във всички сфери в Русия и затова стигнаха до тук. Рогозин обещава мисии до Луната ,обаче подозирам ,че тия обещания също ще катастрофират както много други .

До коментар #54 от "Хрониките на Евразия":

Можело е да сложат още 2-3 манекена...

• 61 Rado

Коментар 60 беше изтрит, там имаше линк на живо излъчване на скачването на Crew Dragon с Международната Космическа Станция

• 62 pepy

До коментар #61 от "Rado":

Независимо дали трият постове или крият новини - скачването е факт повече от 40 минути...

• 64 Хрониките на Евразия

Космическата надпревара със САЩ е в разгара си ..

1. NASA планира да доставя астронавтите на МКС с помощта на Dragon Crew на Space X на Илон Мъск.

2. На МКС руските космонавти ще летят на ….. космически кораби на частни , американски компании ..

• 65 Хрониките на Евразия

Роскосмос поздрави НАСА с успешното прикачване на капсулата към космическата станция ..
    При това не споменаха Илон Мъск и неговата компания .
    Правилно .... авантюристите нямат работа в Космоса 😂😂😂
  • 66 русофилска подлога

До коментар #64 от "Хрониките на Евразия":

Капсулата Съюз на руснаците е може би най-неудобното и ужасно нещо създавано.Руснаците не са мръднали в тази сфера вече над 40г.Просто нямат умствения и технологичен потенциал да го направят.Дори и една частна компания като SpaceX в момента е минимум 2 пъти по-развита от роскосмос.