ФАКТИ.БГ

Разработиха първия генетичен тест за коронавируса

В качеството на биоматериал може да се използва слюнка или носоглътъчен секрет

Публикувана: 22 Май, 2020 14:10
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1005
Разработиха първия генетичен тест за коронавируса
Снимка: БГНЕС/ЕРА
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Авторитетната бразилска клиника "Алберт Айнщайн" е разработила първия в света генетичен тест за откриване на новия коронавирус, предаде ТАСС. Агенцията цитира публикация на информационния портал G-1, съобщи БТА.

Според него високоточният тест е бил патентован на територията на САЩ в международната патентна система на Световната организация за интелектуална собственост. Той ще бъде достъпен за диагностика на инфекцията от началото на месец юни.

В основата на разработката на бразилските учени е използвано секвениране от ново поколение. При него се анализират неголеми фрагменти ДНК за определяне на заболяването. За да бъде разпознат SARS-CoV-2, изследователите са адаптирали този метод за работа с РНК, присъстваща във вирусите от различен тип. Тестът притежава 100-процентова точност и изключва възможността за получаване на неверни резултати.

Неговата ефективност е съпоставима със PCR-тестовете, които понастоящем се използват за откриване на Covid-19. Това е първият генетичен тест, който може да бъде използван за масова диагностика, тъй като с него могат да бъдат изследвани 1 536 образци - 16 пъти повече, в сравнение с PCR тестовете.

В качеството на биоматериал може да се използва слюнка или носоглътъчен секрет.

Бразилия

Оценка 3 от 2 гласа.

Усмивката
Въй. Сега Бойко какво щеправи. Кризата отминава. Лъч на надежда отникъде.

Веселин Марешки