Вече е ясно: Фолксваген няма да строи нова фабрика в Турция, за която сериозен кандидат беше и България. Анкара обвини ръководството на концерна от Волфсбург, че решението е политическо.
„Фолксваген“ основа дъщерната фирма през октомври 2019 година с капитал от 105 милиона евро. Първоначално проектът беше отложен, а през юли 2020 – окончателно погребан заради пандемията. Ликвидацията на дъщерната фирма беше съпроводена от публичното огласяване на новите намерения на VW: да вложи 500 милиона евро в разширяването на завода си в Словакия, където ще се произвеждат новите модели „Пасат“ и „Шкода Сюпърб“. „В обозримо бъдеще и до преодоляване на последствията от коронавируса и кризата, производството на превозни средства ще се осъществява само в заводите, които в момента влизат в обединението,“ обявиха от концерна.
Анкара: "Губи Фолксваген, не Турция"
Турция реагира гневно на решението, което я лишава от инвестиция за милиарди. Министърът на промишлеността Мустафа Варанк обвини концерна, че решението било политическо. Според него, глобални концерни като „Фолксваген“ трябвало да предприемат действия, водени единствено от икономически подбуди. Министърът припомни, че Турция има сериозна икономическа тежест и държи на чуждестранните инвестиции. В същото време обаче външните инвестиции в страната спаднаха още през 2019 година. По онова време плановете на „Фолксваген“ изглеждаха като много благоприятен жест в помощ на Турция. Днес се случва точно обратното и министър Варанк е гневен: „В случая губи „Фолксваген“, а не Турция. Взимайки политическо решение, те показаха, че са излъгали собствените си инвеститори.“
От Волфсбург засега не коментират
До вчера (4 януари) от „Фолксваген“ нямаше реакция на това обвинение. От централата във Волфсбург на няколко пъти обясняваха, че единствената причина е спадналото търсене на автомобили заради коронавируса.
-2 +13
Коментиран от #6
-0 +24
-6 +5
Коментиран от #20, #21
-5 +28
Коментиран от #9
-4 +15
Коментиран от #27
-4 +4
До коментар #7 от "Ахахахах":
Важното е че няма да има WV-REZAK или WV-AHMAK! Че да ме бъзикат по градо!
-3 +16
И не само той..
Коментиран от #12
-6 +7
-3 +4
До коментар #10 от "Hoho Boho":
Може и Москвич ..
-2 +0
-2 +3
Коментиран от #15
-10 +4
До коментар #14 от "Дрън дрън":
Турция се кефише на фиатчета по едно време
Коментиран от #19
-2 +8
Коментиран от #23
-3 +3
-5 +6
-0 +6
До коментар #15 от "Другия с коня":
Щом гледаш Турски филми.значи имаш интерес към Турция))
-3 +1
До коментар #4 от "ами така е":
Ако няма Фолсваген ще има Тойота ,Киа,Ровер и други
Коментиран от #22
-6 +4
До коментар #21 от "Хасан":
Качеството на произведената Тойота в Турция е стотици пъти по ниско от тази в Германия щатите или Япония хвалим се хвалим се но доста хора се оплакаха лт качеството така че мисля че коментара тк е повече от излишен :)
Коментиран от #24, #25
-3 +8
До коментар #16 от "STROMBACH":
Защото в Германия няма да може толко нагло да експлоатира работниците си, както го прави в други страни. VW са абсолютни тарикати, от безкрайните икономии колите им се развалят
веднага щом излезат от завода, пълни трошки са. Всичко се троши по тях.
-1 +4
До коментар #22 от "Само да добавя":
Да си чел коли произведени в Турция да се връщат обратно заради фабричен дефект ..в Турция няма синдикати ,няма майчинство а яко работа
-4 +2
-0 +1
До коментар #8 от "Димов":
няма да доживее да видиш руска кола и инженерна мисъл. сичко руско е копи пеист
-2 +1