ФАКТИ.БГ

Северният морски транзитен коридор ще заработи през 2025 година

Северният морски транзитен коридор има своя ниша

Публикувана: 25 Април, 2021 08:37
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2113
Северният морски транзитен коридор ще заработи през 2025 година
Снимка: БГНЕС/ EPA
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Планира се в средата на 2025 г. да бъде създаден необходимият търговски флот от ледоразбивачи и мрежа от пристанища-хъбове по цялата съпътстваща инфраструктура за пускане на Северния морски транзитен коридор. Това заяви генералният директор на „Русатом Карго“ Александър Неклюдов.

„При стартирането на проекта, тоест през 2026 г., по Северния морски транзитен коридор се планира превозването на 500 000 TEU“ (1 TEU – 20-футов контейнер, единица за измерване на капацитета на товари на кораби), уточни експертът.

Пристанищата-хъбове или транспортно-логистичните възли трябва да се появят в Северозападна и Североизточна Русия. На територията им ще се осъществява прехвърлянето на контейнери, които са дошли от целевите пристанища в Азия или Европа. Към целевите пристанища на Европа се отнасят Ротердам, Хамбург, Хавър, Саутхамптън и Копенхаген. Към тези от Азия – Шанхай, Пусан, Тиендзин и Йокохама. „Северният морски транзитен коридор има своя ниша. Той е по-бърз от маршрута Deep Sea през Суецкия канал и по-евтин от железопътния транспорт“, заяви Неклюдов.

Русия

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
РУСИЯ Forever
1 Отговор
Няма кой и как да я спре,Вовата е поне с 50г.напред в локациите..

Оценка:
-1 +48

висок
2 Отговор
Всяка новина от Раша щом има "ще ще ще ще" това означава, че никога няма да се случи!

Коментиран от #27


Оценка:
-49 +1

Така ще е
3 Отговор
Дамммм някои правят глобални проекти и придобиват влияние в световен мащаб-а ние чакаме светлото европейско бъдеще и каквото ни наредят от БДом.

Оценка:
-0 +37

сигурно
4 Отговор
Бай-издън пак ще реве на умряло !!Руснаците започнаха строителството на 6 атомни ледоразбивача , от които два вече са готови.

Оценка:
-0 +37

цербер
5 Отговор
1 фут =
30,48 сантиметра. Смятайте.

Коментиран от #8, #12


Оценка:
-5 +3

бушприт
6 Отговор
Освен ледоразбивачите,Русия има и ядрена електроцентрала,която е монтирана на кораб и тя може да захранва цял град. Предназначена е за Мурманск.

Оценка:
-0 +30

црррр
7 Отговор
Един 6,1метров контейнер е с вместимост около 20 кубически метра. По 500 000 бройки умножено е доста количество товар.

Оценка:
-0 +21

Голям си
8 Отговор

До коментар #5 от "цербер":


невежа.Контейнерите са два вида ,според обема.Големи...дълги 12м и малки 6м

Оценка:
-0 +5

цербер
9 Отговор
8-мия.Виждам,че ти пък си голям вежа.

Оценка:
-3 +1

pbdan
10 Отговор
Има два пролива които ще създават проблеми. Единият "пролив Санникова" е с дълбочина само 13м, а "Карски врати" 21м. За да се заобиколят трябва много по на север и мощни ледоразбивачи. Корабът който заседна в Суецкия канал е с газене 16,5м. Далеч не всеки кораб, особено контейнеровоз може да издържи на силните ветрове и високите вълни там.

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +5

Трудовакъ
11 Отговор

До коментар #10 от "pbdan":


Грешиш. Проливът Санников е с дълбочина до 24 метра, което позволява безпрепятствено преминаване с добър лоцман-водач на конвоя. "Карски врати" е още-по дълбок, там има отсечка с ширина 5 км., която е с поне 100 м. дълбочина. Така че проблеми няма, просто повече внимание в тези две точки и да, разбира се - по-безопасно е, отколкото през Суецкия канал. А и сомалийски и какви ли не пирати няма...

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +15

ФЕН
12 Отговор

До коментар #5 от "цербер":


фут или фит за тебе е сета я...еднотосе бележи с (') другото (") просто да знаеш

Оценка:
-1 +3

pbdan
13 Отговор

До коментар #11 от "Трудовакъ":


Това за дълбочината на проливите го пишат самите руснаци. Лично не съм мерил дълбочината, вярвам, че и вие не сте.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +1

Идигиразбери
14 Отговор
Пишат за морския път. После пишат , че с влак от Китай до новите терминали. После пишат , че ще е по бързо от влаковете. Доста е объркващо. Трябват огромни инвестиции. Пътя от Шанхай през Сев. океан видимо изглежда по къс до Ротердам. Ще поживеем ще видим.

Оценка:
-1 +1

Трудовакъ
15 Отговор

До коментар #13 от "pbdan":


Ами кой друг да пише, като тези острови са си техни и те са ги открили - американците, англичаните, китайците или някой друг? На който му се струва, че има нещо съмнително - да иде да измери каквото му трябва!

Оценка:
-0 +4

Чакащ
16 Отговор
Американците дали ще наложат санкции на фирмите, които превозват товари по този път.

Оценка:
-1 +6

pbdan
17 Отговор
Ширина до 55 км
Длина 238 км
Наибольшая глубина 24 м
Това е копи-пейст от Википедията. Обикновено не се засяда на най-дълбокото място на пролива. Да не говорим, че това ще е път по който ще се разминават корабите.

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +0

Трудовакъ
18 Отговор

До коментар #17 от "pbdan":


Ако се наложи, може и да не се разминават. Режимът може да е като при преминаване по тесен мост - без разминаване на насрещно движещите се (изчакване), особено при бурно море. При плътно замръзване, естествено че високи вълни няма да има, тогава корабите ще следват плътно водача на конвоя. Там така се плава, на конвои, а не самосиндикално...

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +3

pbdan
19 Отговор

До коментар #18 от "Трудовакъ":


Максималната дълбочина е 24м и то на участък 55км на 238км. Навсякъде е по-плитко. 13м е дълбочината която трябва неминуемо да се премине и то при добър лоцман. Има цяла статия за този проблем, но тук линкове не позволяват да се дават.

Оценка:
-0 +0

ЕРЕКТУС МАКСИМУС
20 Отговор
С моя контейнеровоз що контейнери съм прекарал. По реки и язовири,океани и морета. Абе купон да има бе.

Оценка:
-0 +0

леший
21 Отговор
А като стане много бурно,мурзилките с ръце ще подпират отстрани корабита,защото при тях хората са много и безплатни срещу стакан самагон

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +0

22
Този коментар е премахнат от модератор.
23
Този коментар е премахнат от модератор.
24
Този коментар е премахнат от модератор.
гл шеф
25 Отговор
от. гл шеф. на тайно разузнаване. не термозе те Г. МЕРКЕЛ. УМОЛЯВАМЕ всички партии спрете се хора секретарката е слела думите спретесе извиняваме се за грешката.

Оценка:
-0 +0

Онзи
26 Отговор
Помаци пробити.И за ибрикчий са негодни,кадрите от трето весело.

Оценка:
-0 +0

хахаха
27 Отговор

До коментар #2 от "висок":


както е доказано в природата, на високо нищо не вирее...:)))

Оценка:
-0 +0

доган
28 Отговор
весел байрактар лети
сокол в небето
от атомния взив отдолу
османското поле гори
красота в небитието

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5