Last news in Fakti

25 Април, 2021 08:37 3 161 28

Северният морски транзитен коридор ще заработи през 2025 година

  • северен морски път-
  • коридор-
  • русия-
  • росатом-
  • ледоразбивач

Северният морски транзитен коридор има своя ниша

Северният морски транзитен коридор ще заработи през 2025 година - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Планира се в средата на 2025 г. да бъде създаден необходимият търговски флот от ледоразбивачи и мрежа от пристанища-хъбове по цялата съпътстваща инфраструктура за пускане на Северния морски транзитен коридор. Това заяви генералният директор на „Русатом Карго“ Александър Неклюдов.

„При стартирането на проекта, тоест през 2026 г., по Северния морски транзитен коридор се планира превозването на 500 000 TEU“ (1 TEU – 20-футов контейнер, единица за измерване на капацитета на товари на кораби), уточни експертът.

Пристанищата-хъбове или транспортно-логистичните възли трябва да се появят в Северозападна и Североизточна Русия. На територията им ще се осъществява прехвърлянето на контейнери, които са дошли от целевите пристанища в Азия или Европа. Към целевите пристанища на Европа се отнасят Ротердам, Хамбург, Хавър, Саутхамптън и Копенхаген. Към тези от Азия – Шанхай, Пусан, Тиендзин и Йокохама. „Северният морски транзитен коридор има своя ниша. Той е по-бърз от маршрута Deep Sea през Суецкия канал и по-евтин от железопътния транспорт“, заяви Неклюдов.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РУСИЯ Forever

    51 2 Отговор
    Няма кой и как да я спре,Вовата е поне с 50г.напред в локациите..
  • 2 висок

    2 52 Отговор
    Всяка новина от Раша щом има "ще ще ще ще" това означава, че никога няма да се случи!

    Коментиран от #27

  • 3 Така ще е

    40 1 Отговор
    Дамммм някои правят глобални проекти и придобиват влияние в световен мащаб-а ние чакаме светлото европейско бъдеще и каквото ни наредят от БДом.
  • 4 сигурно

    40 1 Отговор
    Бай-издън пак ще реве на умряло !!Руснаците започнаха строителството на 6 атомни ледоразбивача , от които два вече са готови.
  • 5 цербер

    3 7 Отговор
    1 фут =
    30,48 сантиметра. Смятайте.

    Коментиран от #8, #12

  • 6 бушприт

    33 1 Отговор
    Освен ледоразбивачите,Русия има и ядрена електроцентрала,която е монтирана на кораб и тя може да захранва цял град. Предназначена е за Мурманск.
  • 7 црррр

    23 0 Отговор
    Един 6,1метров контейнер е с вместимост около 20 кубически метра. По 500 000 бройки умножено е доста количество товар.
  • 8 Голям си

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "цербер":

    невежа.Контейнерите са два вида ,според обема.Големи...дълги 12м и малки 6м
  • 9 цербер

    1 4 Отговор
    8-мия.Виждам,че ти пък си голям вежа.
  • 10 pbdan

    6 3 Отговор
    Има два пролива които ще създават проблеми. Единият "пролив Санникова" е с дълбочина само 13м, а "Карски врати" 21м. За да се заобиколят трябва много по на север и мощни ледоразбивачи. Корабът който заседна в Суецкия канал е с газене 16,5м. Далеч не всеки кораб, особено контейнеровоз може да издържи на силните ветрове и високите вълни там.

    Коментиран от #11

  • 11 Трудовакъ

    17 2 Отговор

    До коментар #10 от "pbdan":

    Грешиш. Проливът Санников е с дълбочина до 24 метра, което позволява безпрепятствено преминаване с добър лоцман-водач на конвоя. "Карски врати" е още-по дълбок, там има отсечка с ширина 5 км., която е с поне 100 м. дълбочина. Така че проблеми няма, просто повече внимание в тези две точки и да, разбира се - по-безопасно е, отколкото през Суецкия канал. А и сомалийски и какви ли не пирати няма...

    Коментиран от #13

  • 12 ФЕН

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "цербер":

    фут или фит за тебе е сета я...еднотосе бележи с (') другото (") просто да знаеш
  • 13 pbdan

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Трудовакъ":

    Това за дълбочината на проливите го пишат самите руснаци. Лично не съм мерил дълбочината, вярвам, че и вие не сте.

    Коментиран от #15

  • 14 Идигиразбери

    2 1 Отговор
    Пишат за морския път. После пишат , че с влак от Китай до новите терминали. После пишат , че ще е по бързо от влаковете. Доста е объркващо. Трябват огромни инвестиции. Пътя от Шанхай през Сев. океан видимо изглежда по къс до Ротердам. Ще поживеем ще видим.
  • 15 Трудовакъ

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "pbdan":

    Ами кой друг да пише, като тези острови са си техни и те са ги открили - американците, англичаните, китайците или някой друг? На който му се струва, че има нещо съмнително - да иде да измери каквото му трябва!
  • 16 Чакащ

    8 2 Отговор
    Американците дали ще наложат санкции на фирмите, които превозват товари по този път.
  • 17 pbdan

    1 1 Отговор
    Ширина до 55 км
    Длина 238 км
    Наибольшая глубина 24 м
    Това е копи-пейст от Википедията. Обикновено не се засяда на най-дълбокото място на пролива. Да не говорим, че това ще е път по който ще се разминават корабите.

    Коментиран от #18

  • 18 Трудовакъ

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "pbdan":

    Ако се наложи, може и да не се разминават. Режимът може да е като при преминаване по тесен мост - без разминаване на насрещно движещите се (изчакване), особено при бурно море. При плътно замръзване, естествено че високи вълни няма да има, тогава корабите ще следват плътно водача на конвоя. Там така се плава, на конвои, а не самосиндикално...

    Коментиран от #19

  • 19 pbdan

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Трудовакъ":

    Максималната дълбочина е 24м и то на участък 55км на 238км. Навсякъде е по-плитко. 13м е дълбочината която трябва неминуемо да се премине и то при добър лоцман. Има цяла статия за този проблем, но тук линкове не позволяват да се дават.
  • 20 ЕРЕКТУС МАКСИМУС

    0 0 Отговор
    С моя контейнеровоз що контейнери съм прекарал. По реки и язовири,океани и морета. Абе купон да има бе.
  • 21 леший

    1 6 Отговор
    А като стане много бурно,мурзилките с ръце ще подпират отстрани корабита,защото при тях хората са много и безплатни срещу стакан самагон

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 гл шеф

    0 1 Отговор
    от. гл шеф. на тайно разузнаване. не термозе те Г. МЕРКЕЛ. УМОЛЯВАМЕ всички партии спрете се хора секретарката е слела думите спретесе извиняваме се за грешката.
  • 26 Онзи

    0 1 Отговор
    Помаци пробити.И за ибрикчий са негодни,кадрите от трето весело.
  • 27 хахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "висок":

    както е доказано в природата, на високо нищо не вирее...:)))
  • 28 доган

    0 1 Отговор
    весел байрактар лети
    сокол в небето
    от атомния взив отдолу
    османското поле гори
    красота в небитието
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания