На 4 май 1966 г. в СССР започва производство на леките коли "Жигули" и "Лада" по лиценз на Fiat. До 80-те год. на миналия ХХ в. марката "Лада" се използва само за автомобилите предназначени за износ, докато на вътрешния пазар се продават като "Жигули".
Първият модел, носещ номер 2101, е разработен по лиценз на "Фиат" на основата на модела "Фиат 124". Впоследствие се оказва, че обикновената за руснаците дума „Жигули“ (кръстена на Жигульовските възвишения , намиращи се в близост до поречието на Волга край завода-производител) звучи неприлично на много езици (близка е до gigolo - жиголо, сводник) и името на експортния вариант се сменя на „Лада“. Това наименование обикновено се асоциира с търговския знак на завода ВАЗ — стилизирано изображение на древна речна платноходка (на руски — ладья (ладия)), въпреки че съществува и старо руско женско име Лада. ВАЗ 2101 е с класическо задно предаване, двигател 1200 куб. см. с 58 к.с., има максимална скорост от 135 км/ч и ускорява от 0-100 км/ч за 22 сек.
През 1972 г. в производство влиза по-мощна версия ВАЗ 2103 с двигател 1500 кубика с 72 к.с. и максимална скорост 147 км/ч. От средата на 70-те години до 1986 година в производство е комби-вариант ВАЗ 2102 с 1,2- и 1,3-литрови двигатели, съответно с 60 и 63 к.с. и максимална скорост 130 км/ч. През 1977 г. в производство заляга моделът ВАЗ 2121 (Нива), който модел се произвежда и до момента. През 1982 г. излиза Лада 2107, която се слави като „върхът на класиката при ладите“. Този модел се предлага с 1,5-литров двигател с 72 к.с., има максимална скорост 145 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 17 сек. В края на 1984 година е представен моделът ВАЗ 2108 (Самара) хечбек с 3 или 5 врати, който модел поставя началото на втори етап в развитието на руския автомобилен производител с новото моделно семейство „Самара“. Това е първият модел Лада с предно предаване, произведен в бившия СССР. Самара се предлага с двигатели 1,3 и 1,5 л съответно с 63 и 72 к.с. и максимална скорост 145 и 150 км/ч.
След разпада на СССР "АвтоВАЗ" изпада в дълбока криза и само основното преструктуриране на фирмата позволява в средата на 90-те години автомобилният производител да обнови и разшири производството си. На Парижкия автосалон през 1994 г. за първи път е представен моделът ВАЗ 2110, който впоследствие се оказва родоначалник на третото поколение моделни семейства – 110.
Производството на четвъртото моделно семейство - „Калина“ (111) - стартира през 2004 г. с три модификации – ВАЗ Калина 1118 (седан), ВАЗ Калина 1119 (хечбек) и ВАЗ Калина 1117 (комби) с базов, изцяло модернизиран 1,6-литров двигател, 8 клапана.
От 2007 г. вече се продава новият модел „Лада Приора“ - седан, 1,6 л., 16 клапана, инжекторен.
В края на декември 2011 година „АвтоВАЗ” започна продажбата на новата кола „Лада Гранта”, построена на платформата на „Лада Калина”.Lada Granta е автомобил с предно предаване, създаден на основата на Lada Kalina, за да замени едновременно Lada 2107, Lada Samara и Lada Kalina. Новият модел се отличава с просторно купе и голям багажник, а конструкцията му е разработена с помощта на цифрови технологии и методика на Renault-Nissan. Специално за Гранта е разработен нов 1,6-литров двигател с 8 клапана. Той изисква средно по 7,2 литра на гориво на 100 км и позволява движение с максималната скорост от 167 км/час.
През 2012 година Алиансът Renault-Nissan придоби дял от 75% от АвтоВАЗ , като Renault ще инвестира в смесеното дружество през следващите 2 години 300 млн. долара, а Nissan – 450 млн. долара.В рамките на споразумението автомобили Renault и Nissan може да бъдат произвеждани заедно с модели на Lada в завода в руския град Толиати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 no name no face no number
Коментиран от #18
05:25 04.05.2021
2 Даката
Коментиран от #3, #5, #6, #8, #10, #21, #31, #63, #78, #85, #90, #95
05:26 04.05.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Знаещия
05:52 04.05.2021
5 Икономика
До коментар #2 от "Даката":
Не ме разсмивай ..да не би сега да имаме суверенитет. не знам за производството на бг. коли, но знам, че из цяла България , тогава имахме фабрики и заводи , а сега имаме чужди военни бази.Правиш ли разлика ?Коментиран от #12, #47, #93
05:59 04.05.2021
6 Щерев
До коментар #2 от "Даката":
Помня това време.Във блока имахме една такава.Беше поне десет годишна..Ние с москвичи и жигулита завиждахме.06:00 04.05.2021
7 Пацо
06:02 04.05.2021
8 Ерец
До коментар #2 от "Даката":
За мен най- доброто от бившето соц. автопроизводство беше полския Фиат (125p). Продаван е и в западни страни .Коментиран от #49, #79, #96
06:17 04.05.2021
9 Даката
До коментар #3 от "Знаещия":
Незнаещ си и няма как да пробутваш тия глупости.Изнасяхме Булгар Рено в Югославия и Австрия,малко бройки за Ирак.Спряха ни с нареждане от Москва,защото ги биехме по качество в пъти.Бяха почнали москвичите и жигулита и ние им пречехме.Още веднаж ти повтарям,изнасяхме и за Австрия,която можеше да внесе всякакви и от всякъде.Бяхме конкурентни дори и на техния пазар.Коментиран от #72
06:17 04.05.2021
10 Точно така
До коментар #2 от "Даката":
Рожден ден за Жигули и некролог за ПИРИН-ФИАТ 124, който трябваше да се произвежда в Ловеч. Само че братушките ннатикаха това недоразумение Москвич с технология от 30те г.Коментиран от #73
06:18 04.05.2021
11 Панов
Коментиран от #22, #68
06:25 04.05.2021
12 Другия с коня
До коментар #5 от "Икономика":
Ако Руснаците се бяха прибрали в държавата си след Втората Световна Война,съдбата на окупираните от тях държави щеше да е Различна....Но да държиш в Окупация половин Европа за половин век....Да унищожиш Пазарните им Икономики и да наложиш Планова Икономика и забрана за частна собственост и Комунизъм....Унищожиха ни!!Съсипаха ни!!!Гнусни Комунистически Престъпници!!!Коментиран от #13, #14, #17, #74
06:31 04.05.2021
13 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #12 от "Другия с коня":
А нещо за войските на САЩ които още не са се изтеглили от победената във ВСвВ Германия‼Коментиран от #15, #61
06:44 04.05.2021
14 икономика
До коментар #12 от "Другия с коня":
От къде ги извадихме при соца , тия фабрики и заводи ... които сега ги няма . А сега , като има частна собственост, къде ни е икономиката ? Изобщо не ми декламирай лозунги.06:53 04.05.2021
15 Умен по цялата глава
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼":
Ми пазят Най- мощната Европейска Пазарна икономика от Комунистическия Агресор,бе...Победена Германия няма право на армия и въоръжаване...Да си чувал нещо за Студена война и Желязна завеса....За разделен на две Народ и Държава...И защо Руснаците не дължат сега Репарации на Окупираните държави????Коментиран от #80
07:02 04.05.2021
16 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
В трима човека в колата съм вдигал 162-163 км/ч
по тогавашните пътища...
Коментиран от #29, #33
07:54 04.05.2021
17 Пазарна аномалия
До коментар #12 от "Другия с коня":
Бедничкият, да го ожалиш!!! Какви неща са ти причинили на времето с тая планова икономика. Добре че дойде капитълизЪма, та да блесне стопанската инициатива на гражданите. Е то цените пак се регулират на ниво държава, а пазарните квоти на ниво международни договори, ама сме свободни. И като се замислиш преди 45 години са псували капитализма и са строили комунизъм. Сега 32 години строим капитализъм и псуваме комунизма. Тоест все някой ни е виновен. Важното е друг да е виновен, а междувременно да врътнем далавера, да изпреварим колоната на светофара. Абе тарикати да смеКоментиран от #20
08:12 04.05.2021
18 ХАХАХАХА
До коментар #1 от "no name no face no number":
ПРЕКРАСЕН08:20 04.05.2021
19 Начо
Коментиран от #23, #70, #87
08:33 04.05.2021
20 Чегевара
До коментар #17 от "Пазарна аномалия":
Въобще не е дошъл капитализма.Дойдоха наследниците на комунистите партийци.Огледай се,навсякъде синовете и внуците им08:35 04.05.2021
21 Йонко Евреина
До коментар #2 от "Даката":
Пълни глупости. Спряхме ги, защото французите си взеха лиценза, заради драстични нарушения от наша страна. А руснаците винаги са имали глад за леки автомобили и нашият пазар въобще не ги засягаше.Коментиран от #40
08:44 04.05.2021
22 Йонко Евреина
До коментар #11 от "Панов":
А Пирин ФИАТ в Ловеч. И Рено и Фиат обаче, само ги сглобявахме. Забравяш и Полски Фиат от 67г.08:48 04.05.2021
23 Ааааа ти приравняваш соца и
До коментар #19 от "Начо":
Мутрополитиците........?!?!?!?!? Нищо че ините съзидаваха а другите скрапираха и концесионираха/ подаряваха/ благата създадении преди това...!?!?!?!!!Коментиран от #51
11:30 04.05.2021
24 Читател
11:32 04.05.2021
25 Joko
11:57 04.05.2021
26 абе
Great Wall или там как се казваше зелената ограда
13:45 04.05.2021
27 ЧРД
14:19 04.05.2021
28 Петко Таков
И днес ни крадат яко,а половината ни икономика е в руски ръце !
А родните ни,,политици"до един са руски ибрикчии,начело с Мунчо-зеленият чорап !
Коментиран от #30
17:17 04.05.2021
29 Баш майстора
До коментар #16 от "ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ":
Недей да дрънкаш глупости като не знаеш тогава имаше два стандарта световен и руски едното е по световния стандарт а другото е по руския руснаците винаги завишава Ха защото никога не можеха да постигнат данни по световните стандарти А иначе за километрите съм съгласен аз даже съм вдигал повече имах Жигула с 1 и 6 мотор скорости от седмица и диференциал 10 на 39 беше се получила много добра комбинация пълнеше километража ако може да се вярва на руските уреди километража беше седмица и седалките също имаше два шибидаха на тъмно хората като се качиха питаха в каква кола се возят идеални си бяха колите за времето си мога да спомена доста западни коли Кои които бяха с 30 години по нови технологии като Рено 5 Peugeot 104 Fiat Panda Fiat Uno Daewoo Tico и още куп други глупости а Помните ли как се хлъзга хме Жигула торите пред Японския Айде Аман от разбирачиКоментиран от #81
19:45 04.05.2021
30 Баро
До коментар #28 от "Петко Таков":
В статията става въпрос за коли а не за политика20:32 04.05.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Ам Чи
01:06 05.05.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Пешо змея
14:42 05.05.2021
35 краси
Коментиран от #36
21:54 06.05.2021
36 hhq
До коментар #35 от "краси":
не 10 - почти 20 се чакаше и пак не се знаеше кога можеш да вземеш Лада, за Москвич беше около 10 годКоментиран от #43, #45
01:35 07.05.2021
37 Истината
Коментиран от #65
05:58 04.05.2025
38 ДС е емблемата на ладата
05:59 04.05.2025
39 Българин
Коментиран от #48, #62
06:05 04.05.2025
40 Истината
До коментар #21 от "Йонко Евреина":
Това са пълни глупости. ДС пуска слух, че производството е спряно от френска страна, тъй като държавата ни е нарушила договора-продаване на коли на външния пазар, без разрешение. Истината е, че съветските другари не са разрешили да правим западни автомобили.На поточнат линия са се монтиралш леки автомобили Булгаррено № 8 и № 10. Разработен е и спортния модел Булгаралпин. Производството му в по-голямата си част е било ръчно - купе и шаси, а механичната част е автоматизирана. За няколко месеца да произведени и продадени 57 броя. Около 30-40% от оборудването на трите модификации е наше българско и то с отлични показатели. На съветските другари нареждат да се спре и да се сглобява Москвич в Ловеч.
Коментиран от #69
06:17 04.05.2025
41 Ха ха ха
Коментиран от #59
06:29 04.05.2025
42 Не виждам
06:33 04.05.2025
43 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #36 от "hhq":
Тези ги разправям наМАЛКИТЕ ПО ПЕЙКИТЕ🤣🤣🤣
" 10 години за Москвич"
🤣🤣🤣🤣🤣
Коментиран от #46
06:40 04.05.2025
44 Чакахме МОСКВИЧИТЕ 15 години
Коментиран от #82
06:41 04.05.2025
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #36 от "hhq":
Тези ги разправяЙ наМАЛКИТЕ ПО ПЕЙКИТЕ🤣🤣🤣
" 10 години за Москвич"
🤣🤣🤣🤣🤣
06:41 04.05.2025
46 То за телевизор
До коментар #43 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да си купиш чакахме с месеци, па за съветските коли с години....РЕАЛЕН СОЦИАЛИЗЪМ06:43 04.05.2025
47 Соц.икономика
До коментар #5 от "Икономика":
И като имахме толкова доводи, защо магазините бяха празни и а всичко трябваше да търсиш връзки.За това и накрая фалира соц.конц.лагера.
07:07 04.05.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Свободен
До коментар #8 от "Ерец":
И Шкодата не беше лоша.Коментиран от #50
07:25 04.05.2025
50 Пловдивчанин
До коментар #49 от "Свободен":
А в момента Шкода правят много добри автомобили. Имал съм Октавия 2, бензин 1.6, 15 години безаварийно каране и единствено смяна на консумативи. А новите модели да просто страхотни и са на доста приемливи цениКоментиран от #52
07:30 04.05.2025
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 В момента
До коментар #50 от "Пловдивчанин":
Шкода е под шапката на Фолгсваген.Коментиран от #56
07:53 04.05.2025
53 Не ги виждам руските Лади
Коментиран от #67
07:54 04.05.2025
54 Алексбг
с такова.."материално благо",както казваха червените господари. ."Благо"!А ако искаш,да се сдобиеш по-бързо...плащаш,тайно.."под масата",на който трябва от.."техните хора".Чакаше се ред и за телевизор, хладилник,пералня,мебели.Да не говорим за жилищата! Може и 20 години да чакаш,да ти разрешат и то където "те",ти посочат.После изплащаш дома ,поне още 20 години,за да станеш ,реален собственик.Ако искаш елементарни битови придобивки.."партията" -държава..ти ги даваше ,срещу много и евтин труд ,с чакане,разрешения,търсене на "връзки"и даване на подкупи..на "когото трябва",естествено.Така беше в ония "хубави времена"(??)-:)-:)..през така наречения "социалистически строй"(?)..дето мислели за човека..големите партийци !Да..мислеха за "човека",но първо за себе си.Е,нали и те са хора. .ужким!-:) Но за тях имаше всякакви привилегии и не чакаха..ред за "благата"..а им ги носеха. .на крака. ..до разкошните
Коментиран от #76, #86, #94
08:07 04.05.2025
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Пловдивчанин
До коментар #52 от "В момента":
И тва лошо ли е ?08:14 04.05.2025
57 Кривоверен алкаш
08:34 04.05.2025
58 Пловдивчанин
08:40 04.05.2025
59 Ветеран от Протеста
До коментар #41 от "Ха ха ха":
Трябва да си психически подготвен ,та като видиш и Паметник на тия две бракми да не ти прилошее,че виждаш мизерията на Комунизма !!!08:41 04.05.2025
60 Педя Човек Лакът Ракета
Коментиран от #75, #97
08:54 04.05.2025
61 Да де ама
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼":
от руската страна на стената немските инженери правиха Трабант и Вартбург. А от американската Мерцедес БМВ Ауди и Фолксваген. Точно там е разликата между двете влияния. Между социализъм и капитализъм. Същото важи за производството от най малката батерия за радиоапарат до най големия тежкотоварен камион. Толкова ли не ги виждате нещата или се правите на луди? Русия е проклятие.09:03 04.05.2025
62 россиян..
До коментар #39 от "Българин":
От курилите-защо изтърка 48..във владивосток руснаците само карат нови японски коли..и то модели където ги няма из е.с..сапоро е на 100 км от центъра на града,какво ми се хвали някакъв помак дето до вчера се возеше на тофашь..09:04 04.05.2025
63 РЕАЛИСТ
До коментар #2 от "Даката":
Не пиши глупости. Самите французи затвориха завода си в Пловдив, щото нашите се правеха на големи хитреци. По договор производството на Булгаррено е за вътрешния пазар. Нашите започват да го изнасят и малцина бройки продават в страната. Тогава Франция ни резна балтията.Коментиран от #64
09:21 04.05.2025
64 Кривоверен алкаш
До коментар #63 от "РЕАЛИСТ":
Абсолютно точен коментар.09:24 04.05.2025
65 За по
До коментар #37 от "Истината":
Кратко ,дървено желязо09:25 04.05.2025
66 Капейкииииии
09:27 04.05.2025
67 Носталгик
До коментар #53 от "Не ги виждам руските Лади":
Изгниха чедо09:30 04.05.2025
68 Рон Джереми
До коментар #11 от "Панов":
Щкода Фелиция излиза през 1994 г., т.е. след соц-а. Може би имаш предвид Шкода 105L, 120L и 130L. Бяха качествени и с много добър дизайн, но със сравнително малки двигатели.09:32 04.05.2025
69 РЕАЛИСТ
До коментар #40 от "Истината":
Вече го писах. Не е никакъв слух , а е факт, който дори сега никой не оспорва и наскоро имаше статия. Нашите изнасят почти цялото производство на Булгаррено. Имаше много малко бройки на вътрешния пазар. Имах роднини работещи на в завода. Бил съм дете, когато на маса ги питаха , що не се продава в България. Мошеници сме били, мошеници сме и сега българите. И при цар, при турци, фашисти, комунисти и демократи. Все сме си същите.09:32 04.05.2025
70 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има
До коментар #19 от "Начо":
По данни на ООН , България е на 26 место по равнище на живот през 1989.От тогава все надолу върви. Провери на кое място е сега09:44 04.05.2025
71 ДоживЕх
09:47 04.05.2025
72 инфо
До коментар #9 от "Даката":
Ти си не само незнаещ, а и глупав. Производството спира по решение на французите. Причините - необходимо е да прочетеш много повоче и да разбираш. Малоумните ти клишета нямат общо с действителността.09:51 04.05.2025
73 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има
До коментар #10 от "Точно така":
Правото за производство е отнето на България от концерна Рено, т к България нарушава лицензионното съглашение ( продава там където на е разрешено) . Ама това не може да е верно, Ганьо не е тарикат, хахахах09:51 04.05.2025
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има
До коментар #60 от "Педя Човек Лакът Ракета":
На такивакато тебе все космите им пречат...Коментиран от #91
09:57 04.05.2025
76 инфо
До коментар #54 от "Алексбг":
Хубавото за такива като вас е, че никога няма да разберете собствената си посредственост и ограничеността на познанията си.10:03 04.05.2025
77 Омбре
10:08 04.05.2025
78 Омбре
До коментар #2 от "Даката":
Тя и сега няма суверенитет. Булгар рено,не съм карал и не знам колко е било добро,но с ладите карах такси и бяха доста издръжливи. Най много страдаха от селенови втулки и делкото,по скоро чукчето,за толкова години в общи линии е това. Сега карам западни коли но и те си се развалят.10:12 04.05.2025
79 Омбре
До коментар #8 от "Ерец":
Фиата беше наистина много добър,правели сме си гонки и ладата,поне тази която имах го биеше много трудно. Хубавото на фиата,каккто и на Москвич,че бяха на ресьори и можеха да се товарят адски много, докато ладата на пружини,си беше кекава в това отношение.10:16 04.05.2025
80 Омбре
До коментар #15 от "Умен по цялата глава":
Хахах, пазели били, ахахаха10:19 04.05.2025
81 Омбре
До коментар #29 от "Баш майстора":
Така е, моята жигула, беше с обърнати джанти,седмицови седлаки и табло. Не знам, може би защото бяхме млади или някак всичко беше някаква емоция,коли без хидравлика, климатик и прочие екстри и въпреки това,се кефехме,поне аз. Сега всичко е много лесно и някак скучно и стерилно. Карам една Октавия 2020 г даже и сама спира. Скука до немай къде. За скоростта с 5 човека на втора,само че с ладата съм вдигал няколко пъти 120. Първият път по невнимание, понеже се опитвах да настигна брат ми, който току-що си беше купил първия мотор ЧЗ и като видях какви съм ги свършил,се молех да не съм прецакал двигателя и да ме смажат от бой в нас. Втория път вече умишлено за да покажа на мои съученици, че не вярваха. Повече експерименти не си позволих. Това с 1500 мотор, същия опит но с 1300 на мой френд не успяхме,ако не бъркам до около 110-115, ако се вярва на уредите на таблото.10:32 04.05.2025
82 Омбре
До коментар #44 от "Чакахме МОСКВИЧИТЕ 15 години":
До колкото знам,се е чакало понеже производството, макар и в големи количества,все пак не е било безгранично. Първо се е снабдявал руския пазар,както и други по големи държави и чак тогава ние, понеже сме малки и реално няма чак толкова значение за руснаците, кога ще доставят за нас. Това е причината,поне до колкото знам, може и да не е вярно.Коментиран от #83, #88
10:38 04.05.2025
83 Само
До коментар #82 от "Омбре":
В Унгария не се чакаше ,имаше ги свободно10:58 04.05.2025
84 Венци,
11:06 04.05.2025
85 Перо
До коментар #2 от "Даката":
Нищо не си разбрал на село! Забраната за производство на Рено в БГ стана, след опита да се продават в Алжир и др. бивши френски колонии за конвертируема валута, а там беше техен пазар и им подбивахме цените с ниския разход за труд! СССР нямаше никакво отношение, простотията на Барба Ганьос ни изигра лоша шега! Ако руснаците имаха някакви опасения нямаше да допуснат да стартира това производство!15:50 04.05.2025
86 3637
До коментар #54 от "Алексбг":
Чакаше се за всичко. Така е. Задавал ли си си въпроса "Защо?".Защото населението растеше експлозивно, по-бързо от колкото се развиваха производствените мощности.
Едно население расте така само когато има качествено здравеопазване и социална система, когато хората живеят в спокойствие и сигурност.
А вие си повтаряйте мантрите... Или ви е платено или ви липсва багажа горе.
17:16 04.05.2025
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Дългият
До коментар #82 от "Омбре":
не е нормално да чакаш 3 или 4 Петилетки,като не могат да задоволят пазара,да отворят вратите за гадните капиталистически бракми...17:23 04.05.2025
89 Пътник
17:44 04.05.2025
90 ганю
До коментар #2 от "Даката":
Така си е верно е каквото кажеше Москватова ставаше.
Ала сега 35 г по късно нямаме никакво производство
Всичко се окраде от бившите комунисти със чантички и куфарчета
а сега се правят на демократи а са жалки крадци и мошенници
всичките са за дръвника време е
04:00 05.05.2025
91 Педя Човек Лакът Ракета
До коментар #75 от "Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има":
Щом ги предпочиташ космати..заравяй муцуната и почвай да вадиш косми между зъбите си.12:09 05.05.2025
92 Дик диверсанта
10:29 06.05.2025
93 Дик диверсанта
До коментар #5 от "Икономика":
Тогава и дебилите не бяха така отчетливо видими.10:31 06.05.2025
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Абе ти добре ли си
До коментар #2 от "Даката":
Знам ги и Булгар Рено и Шкода. Първото беше пародия, подобна на ЗАЗ, Трабант и Варбург. Шкода стана кола когато ги купи VW. Не случайно се чакаше за Лада с години, а другите залежаваха в Мототехника. На пътя бяха смешни.20:27 06.05.2025
96 Как не
До коментар #8 от "Ерец":
Издържаха до 100 000 максимум. Набутваха ги почти насила. Иначе като нови бяха добре, ама за кратко.20:28 06.05.2025
97 Глупости
До коментар #60 от "Педя Човек Лакът Ракета":
Е ако през соца СССР ни е пречил, какво направихме през последните 35 години? Руснаците били зле. А ние?20:37 06.05.2025