4 Май, 2025 05:08 14 107 97

4 май 1966 г. - ЧРД на "Жигули" и "Лада"

  • лада-
  • жигули-
  • ссср-
  • производство

След разпада на СССР "АвтоВАЗ" изпада в дълбока криза

4 май 1966 г. - ЧРД на "Жигули" и "Лада" - 1

На 4 май 1966 г. в СССР започва производство на леките коли "Жигули" и "Лада" по лиценз на Fiat. До 80-те год. на миналия ХХ в. марката "Лада" се използва само за автомобилите предназначени за износ, докато на вътрешния пазар се продават като "Жигули".

Първият модел, носещ номер 2101, е разработен по лиценз на "Фиат" на основата на модела "Фиат 124". Впоследствие се оказва, че обикновената за руснаците дума „Жигули“ (кръстена на Жигульовските възвишения , намиращи се в близост до поречието на Волга край завода-производител) звучи неприлично на много езици (близка е до gigolo - жиголо, сводник) и името на експортния вариант се сменя на „Лада“. Това наименование обикновено се асоциира с търговския знак на завода ВАЗ — стилизирано изображение на древна речна платноходка (на руски — ладья (ладия)), въпреки че съществува и старо руско женско име Лада. ВАЗ 2101 е с класическо задно предаване, двигател 1200 куб. см. с 58 к.с., има максимална скорост от 135 км/ч и ускорява от 0-100 км/ч за 22 сек.

През 1972 г. в производство влиза по-мощна версия ВАЗ 2103 с двигател 1500 кубика с 72 к.с. и максимална скорост 147 км/ч. От средата на 70-те години до 1986 година в производство е комби-вариант ВАЗ 2102 с 1,2- и 1,3-литрови двигатели, съответно с 60 и 63 к.с. и максимална скорост 130 км/ч. През 1977 г. в производство заляга моделът ВАЗ 2121 (Нива), който модел се произвежда и до момента. През 1982 г. излиза Лада 2107, която се слави като „върхът на класиката при ладите“. Този модел се предлага с 1,5-литров двигател с 72 к.с., има максимална скорост 145 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 17 сек. В края на 1984 година е представен моделът ВАЗ 2108 (Самара) хечбек с 3 или 5 врати, който модел поставя началото на втори етап в развитието на руския автомобилен производител с новото моделно семейство „Самара“. Това е първият модел Лада с предно предаване, произведен в бившия СССР. Самара се предлага с двигатели 1,3 и 1,5 л съответно с 63 и 72 к.с. и максимална скорост 145 и 150 км/ч.

След разпада на СССР "АвтоВАЗ" изпада в дълбока криза и само основното преструктуриране на фирмата позволява в средата на 90-те години автомобилният производител да обнови и разшири производството си. На Парижкия автосалон през 1994 г. за първи път е представен моделът ВАЗ 2110, който впоследствие се оказва родоначалник на третото поколение моделни семейства – 110.

Производството на четвъртото моделно семейство - „Калина“ (111) - стартира през 2004 г. с три модификации – ВАЗ Калина 1118 (седан), ВАЗ Калина 1119 (хечбек) и ВАЗ Калина 1117 (комби) с базов, изцяло модернизиран 1,6-литров двигател, 8 клапана.

От 2007 г. вече се продава новият модел „Лада Приора“ - седан, 1,6 л., 16 клапана, инжекторен.

В края на декември 2011 година „АвтоВАЗ” започна продажбата на новата кола „Лада Гранта”, построена на платформата на „Лада Калина”.Lada Granta е автомобил с предно предаване, създаден на основата на Lada Kalina, за да замени едновременно Lada 2107, Lada Samara и Lada Kalina. Новият модел се отличава с просторно купе и голям багажник, а конструкцията му е разработена с помощта на цифрови технологии и методика на Renault-Nissan. Специално за Гранта е разработен нов 1,6-литров двигател с 8 клапана. Той изисква средно по 7,2 литра на гориво на 100 км и позволява движение с максималната скорост от 167 км/час.

През 2012 година Алиансът Renault-Nissan придоби дял от 75% от АвтоВАЗ , като Renault ще инвестира в смесеното дружество през следващите 2 години 300 млн. долара, а Nissan – 450 млн. долара.В рамките на споразумението автомобили Renault и Nissan може да бъдат произвеждани заедно с модели на Lada в завода в руския град Толиати.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 73 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 no name no face no number

    104 51 Отговор
    Много добър автомобил

    Коментиран от #18

  • 2 Даката

    117 66 Отговор
    Българ Рено бяха най добрите заедно с Шкода в соца.До 1970 ги правехме в Пловдив,завода беше на Асеновградско шосе.Имаше интерес от Румъния Полша Унгария.После от Москва ни забраниха производството за да си продават техните.България беше държава без капка суверинитет.

    Коментиран от #3, #5, #6, #8, #10, #21, #31, #63, #78, #85, #90, #95

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Знаещия

    80 7 Отговор
    Автора на статията не знае , че това е една от най-големите сделки между соца и запада. Основната заслуга за тази сделка е на Палмиро Толиати - Главен секретар на Италианската компартия. За това и основното производство на Ладата е съсредоточено в едноименния град - кръстен на Палмиро , в знак на уважение. На времето - 1962-63-64г. официалната стойност на сделката е била около 1 млрд.долара , а неофициалната е около 2-2.5 млрд.
  • 5 Икономика

    152 67 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Не ме разсмивай ..да не би сега да имаме суверенитет. не знам за производството на бг. коли, но знам, че из цяла България , тогава имахме фабрики и заводи , а сега имаме чужди военни бази.Правиш ли разлика ?

    Коментиран от #12, #47, #93

  • 6 Щерев

    58 9 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Помня това време.Във блока имахме една такава.Беше поне десет годишна..Ние с москвичи и жигулита завиждахме.
  • 7 Пацо

    74 65 Отговор
    Боклуци,ама нямахме избор.
  • 8 Ерец

    38 57 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    За мен най- доброто от бившето соц. автопроизводство беше полския Фиат (125p). Продаван е и в западни страни .

    Коментиран от #49, #79, #96

  • 9 Даката

    79 48 Отговор

    До коментар #3 от "Знаещия":

    Незнаещ си и няма как да пробутваш тия глупости.Изнасяхме Булгар Рено в Югославия и Австрия,малко бройки за Ирак.Спряха ни с нареждане от Москва,защото ги биехме по качество в пъти.Бяха почнали москвичите и жигулита и ние им пречехме.Още веднаж ти повтарям,изнасяхме и за Австрия,която можеше да внесе всякакви и от всякъде.Бяхме конкурентни дори и на техния пазар.

    Коментиран от #72

  • 10 Точно така

    63 29 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Рожден ден за Жигули и некролог за ПИРИН-ФИАТ 124, който трябваше да се произвежда в Ловеч. Само че братушките ннатикаха това недоразумение Москвич с технология от 30те г.

    Коментиран от #73

  • 11 Панов

    50 26 Отговор
    За времето визирано от статията най-добрите коли в соца бяха Булгар Рено 10 и шкода фелиция.Фелицията излезе една година след нашата.

    Коментиран от #22, #68

  • 12 Другия с коня

    106 93 Отговор

    До коментар #5 от "Икономика":

    Ако Руснаците се бяха прибрали в държавата си след Втората Световна Война,съдбата на окупираните от тях държави щеше да е Различна....Но да държиш в Окупация половин Европа за половин век....Да унищожиш Пазарните им Икономики и да наложиш Планова Икономика и забрана за частна собственост и Комунизъм....Унищожиха ни!!Съсипаха ни!!!Гнусни Комунистически Престъпници!!!

    Коментиран от #13, #14, #17, #74

  • 13 БАЙ Х@Й ‼

    96 50 Отговор

    До коментар #12 от "Другия с коня":

    А нещо за войските на САЩ които още не са се изтеглили от победената във ВСвВ Германия‼

    Коментиран от #15, #61

  • 14 икономика

    93 39 Отговор

    До коментар #12 от "Другия с коня":

    От къде ги извадихме при соца , тия фабрики и заводи ... които сега ги няма . А сега , като има частна собственост, къде ни е икономиката ? Изобщо не ми декламирай лозунги.
  • 15 Умен по цялата глава

    35 48 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Ми пазят Най- мощната Европейска Пазарна икономика от Комунистическия Агресор,бе...Победена Германия няма право на армия и въоръжаване...Да си чувал нещо за Студена война и Желязна завеса....За разделен на две Народ и Държава...И защо Руснаците не дължат сега Репарации на Окупираните държави????

    Коментиран от #80

  • 16 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    59 26 Отговор
    ВАЗ 2103 беше 75 к.с., а не - 72.
    В трима човека в колата съм вдигал 162-163 км/ч
    по тогавашните пътища...

    Коментиран от #29, #33

  • 17 Пазарна аномалия

    76 27 Отговор

    До коментар #12 от "Другия с коня":

    Бедничкият, да го ожалиш!!! Какви неща са ти причинили на времето с тая планова икономика. Добре че дойде капитълизЪма, та да блесне стопанската инициатива на гражданите. Е то цените пак се регулират на ниво държава, а пазарните квоти на ниво международни договори, ама сме свободни. И като се замислиш преди 45 години са псували капитализма и са строили комунизъм. Сега 32 години строим капитализъм и псуваме комунизма. Тоест все някой ни е виновен. Важното е друг да е виновен, а междувременно да врътнем далавера, да изпреварим колоната на светофара. Абе тарикати да сме

    Коментиран от #20

  • 18 ХАХАХАХА

    14 6 Отговор

    До коментар #1 от "no name no face no number":

    ПРЕКРАСЕН
  • 19 Начо

    68 49 Отговор
    Няма какво да ми сравняват и хвалят соца.През 1939 България е пред Гърция и Португалия.За 45 години соц и 30 години Мутро соц на внуците на комунета ни върнаха сто години назад.И още продължаваме единствени да плащаме данък русия

    Коментиран от #23, #70, #87

  • 20 Чегевара

    91 10 Отговор

    До коментар #17 от "Пазарна аномалия":

    Въобще не е дошъл капитализма.Дойдоха наследниците на комунистите партийци.Огледай се,навсякъде синовете и внуците им
  • 21 Йонко Евреина

    71 22 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Пълни глупости. Спряхме ги, защото французите си взеха лиценза, заради драстични нарушения от наша страна. А руснаците винаги са имали глад за леки автомобили и нашият пазар въобще не ги засягаше.

    Коментиран от #40

  • 22 Йонко Евреина

    25 8 Отговор

    До коментар #11 от "Панов":

    А Пирин ФИАТ в Ловеч. И Рено и Фиат обаче, само ги сглобявахме. Забравяш и Полски Фиат от 67г.
  • 23 Ааааа ти приравняваш соца и

    30 7 Отговор

    До коментар #19 от "Начо":

    Мутрополитиците........?!?!?!?!? Нищо че ините съзидаваха а другите скрапираха и концесионираха/ подаряваха/ благата създадении преди това...!?!?!?!!!

    Коментиран от #51

  • 24 Читател

    31 3 Отговор
    Така е, но мнозина от пишещите по-горе професори не правят разлика между производство, кооперирано производство и сглобяване.
  • 25 Joko

    15 4 Отговор
    Все разбирали а 2106 не е ли имало не че е много стока
  • 26 абе

    15 6 Отговор
    какво ли ще пише след време за китайските коли де правихме в ловече


    Great Wall или там как се казваше зелената ограда
  • 27 ЧРД

    16 18 Отговор
    300 г руска балалайка
  • 28 Петко Таков

    42 38 Отговор
    Руснаците ни съсипаха държавата !!!
    И днес ни крадат яко,а половината ни икономика е в руски ръце !
    А родните ни,,политици"до един са руски ибрикчии,начело с Мунчо-зеленият чорап !

    Коментиран от #30

  • 29 Баш майстора

    20 18 Отговор

    До коментар #16 от "ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ":

    Недей да дрънкаш глупости като не знаеш тогава имаше два стандарта световен и руски едното е по световния стандарт а другото е по руския руснаците винаги завишава Ха защото никога не можеха да постигнат данни по световните стандарти А иначе за километрите съм съгласен аз даже съм вдигал повече имах Жигула с 1 и 6 мотор скорости от седмица и диференциал 10 на 39 беше се получила много добра комбинация пълнеше километража ако може да се вярва на руските уреди километража беше седмица и седалките също имаше два шибидаха на тъмно хората като се качиха питаха в каква кола се возят идеални си бяха колите за времето си мога да спомена доста западни коли Кои които бяха с 30 години по нови технологии като Рено 5 Peugeot 104 Fiat Panda Fiat Uno Daewoo Tico и още куп други глупости а Помните ли как се хлъзга хме Жигула торите пред Японския Айде Аман от разбирачи

    Коментиран от #81

  • 30 Баро

    16 8 Отговор

    До коментар #28 от "Петко Таков":

    В статията става въпрос за коли а не за политика
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Ам Чи

    12 6 Отговор
    МНОГО ВАЖНА ДАТА ДА ВИ ИМАМ НОВИНИТЕ
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Пешо змея

    29 23 Отговор
    Карам си Жигулета с кеф и ми не дреме за кухите лейки дето не знаят какво има в един карбуратор Weber. Всяка година някой ми предлага сделка като спра някъде или го закарам на преглед...ама не си давам КОЛАТА, която ще ме закара навсякъде! Ей това е Sport Utility Vehicle, а не сегашните тридупкови извращения от пластмаса!
  • 35 краси

    30 10 Отговор
    Чакахме 10 ДЕСЕТ години за "Жигули"!-комунизъм!

    Коментиран от #36

  • 36 hhq

    29 15 Отговор

    До коментар #35 от "краси":

    не 10 - почти 20 се чакаше и пак не се знаеше кога можеш да вземеш Лада, за Москвич беше около 10 год

    Коментиран от #43, #45

  • 37 Истината

    32 13 Отговор
    Руски автомобил е нещо като Бойко Борисов евроатлантик, Радев натовски генерал, Костя Копейкин български патриот и чалгата на Слави Трифонов във Виенската опера!

    Коментиран от #65

  • 38 ДС е емблемата на ладата

    11 5 Отговор
    Колко блатно
  • 39 Българин

    19 22 Отговор
    Изключително щастлив съм от факта, че от доста време вече не ми се налага да карам подобни технически недоразумения като руските автомобили. Сега повечето българи можем да си позволим чисто нов лизингов автомобил и след, като му се порадваме 7-8 години да го продадем като "уникално запазен" и на "реални километри" на някой прошляк, който ще му сложи тъмни стъкла и лъскав ауспух и ще го кара още 20 години :) Сега съм с японски автомобил, купих си го миналата година, още е на 30к километра, като мине 300к ще го продам много изгодно:)

    Коментиран от #48, #62

  • 40 Истината

    27 8 Отговор

    До коментар #21 от "Йонко Евреина":

    Това са пълни глупости. ДС пуска слух, че производството е спряно от френска страна, тъй като държавата ни е нарушила договора-продаване на коли на външния пазар, без разрешение. Истината е, че съветските другари не са разрешили да правим западни автомобили.
    На поточнат линия са се монтиралш леки автомобили Булгаррено № 8 и № 10. Разработен е и спортния модел Булгаралпин. Производството му в по-голямата си част е било ръчно - купе и шаси, а механичната част е автоматизирана. За няколко месеца да произведени и продадени 57 броя. Около 30-40% от оборудването на трите модификации е наше българско и то с отлични показатели. На съветските другари нареждат да се спре и да се сглобява Москвич в Ловеч.

    Коментиран от #69

  • 41 Ха ха ха

    20 4 Отговор
    Егати глупостта, на умрял човек честити ли се рожден ден?!

    Коментиран от #59

  • 42 Не виждам

    10 5 Отговор
    Такиеа колинпо нашите пътищс. Що ли???
  • 43 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 10 Отговор

    До коментар #36 от "hhq":

    Тези ги разправям на
    МАЛКИТЕ ПО ПЕЙКИТЕ🤣🤣🤣
    " 10 години за Москвич"
    🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #46

  • 44 Чакахме МОСКВИЧИТЕ 15 години

    21 8 Отговор
    Ладите...20години....типично за СОЦИАЛОЗЪМА.

    Коментиран от #82

  • 45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 9 Отговор

    До коментар #36 от "hhq":

    Тези ги разправяЙ на
    МАЛКИТЕ ПО ПЕЙКИТЕ🤣🤣🤣
    " 10 години за Москвич"
    🤣🤣🤣🤣🤣
  • 46 То за телевизор

    17 5 Отговор

    До коментар #43 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да си купиш чакахме с месеци, па за съветските коли с години....РЕАЛЕН СОЦИАЛИЗЪМ
  • 47 Соц.икономика

    24 8 Отговор

    До коментар #5 от "Икономика":

    И като имахме толкова доводи, защо магазините бяха празни и а всичко трябваше да търсиш връзки.
    За това и накрая фалира соц.конц.лагера.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Свободен

    17 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ерец":

    И Шкодата не беше лоша.

    Коментиран от #50

  • 50 Пловдивчанин

    19 6 Отговор

    До коментар #49 от "Свободен":

    А в момента Шкода правят много добри автомобили. Имал съм Октавия 2, бензин 1.6, 15 години безаварийно каране и единствено смяна на консумативи. А новите модели да просто страхотни и са на доста приемливи цени

    Коментиран от #52

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 В момента

    20 1 Отговор

    До коментар #50 от "Пловдивчанин":

    Шкода е под шапката на Фолгсваген.

    Коментиран от #56

  • 53 Не ги виждам руските Лади

    19 6 Отговор
    По нашите пътища.....нещо

    Коментиран от #67

  • 54 Алексбг

    32 12 Отговор
    "Жигули"..."Лада"..все лицензи на италианския "Фиат".Иначе тия руски бездарници . .ги правеха,сякаш ,дялани с тесла. Шегувахме се ,че "сделано в СССР",означава нещо издялкано, как да е...масово,много на брой,но с лошо качество.И това беше,самата истина.Но за "Жигули",се чакаше "ред"(?), 5-10 години ,за да ти разрешат,да я купиш,тази кола.Не можеше..веднага ,да се сдобиеш. Е..в ония времена, дето някои робски души ,"подсмърчат",за тях ,с умиление..не ги интересува този факт и го преглъщат. Да тогава се чакаше ред,позволение и после разрешение..че да се сдобиеш ти
    с такова.."материално благо",както казваха червените господари. ."Благо"!А ако искаш,да се сдобиеш по-бързо...плащаш,тайно.."под масата",на който трябва от.."техните хора".Чакаше се ред и за телевизор, хладилник,пералня,мебели.Да не говорим за жилищата! Може и 20 години да чакаш,да ти разрешат и то където "те",ти посочат.После изплащаш дома ,поне още 20 години,за да станеш ,реален собственик.Ако искаш елементарни битови придобивки.."партията" -държава..ти ги даваше ,срещу много и евтин труд ,с чакане,разрешения,търсене на "връзки"и даване на подкупи..на "когото трябва",естествено.Така беше в ония "хубави времена"(??)-:)-:)..през така наречения "социалистически строй"(?)..дето мислели за човека..големите партийци !Да..мислеха за "човека",но първо за себе си.Е,нали и те са хора. .ужким!-:) Но за тях имаше всякакви привилегии и не чакаха..ред за "благата"..а им ги носеха. .на крака. ..до разкошните

    Коментиран от #76, #86, #94

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Пловдивчанин

    9 2 Отговор

    До коментар #52 от "В момента":

    И тва лошо ли е ?
  • 57 Кривоверен алкаш

    28 5 Отговор
    Всичко беше против логиката...нова струваше около 8 хил лева през 80те години а на пазара вървяха 3...4 годишни по 12...12,500 лв..като няма производство да задоволи пазара...За онези години беше върхът заедно с полският фиат...Слагаш 1500лв без лихва в Мототехника и чакаш 15...20 год.без начисление на лихва за тези пари...абе...дивотия си беше.
  • 58 Пловдивчанин

    20 8 Отговор
    Лично аз щ, ще го отпразнувам, като поредния щастлив ден, в който не ми се налага да карам руски таралясник:)
  • 59 Ветеран от Протеста

    14 4 Отговор

    До коментар #41 от "Ха ха ха":

    Трябва да си психически подготвен ,та като видиш и Паметник на тия две бракми да не ти прилошее,че виждаш мизерията на Комунизма !!!
  • 60 Педя Човек Лакът Ракета

    20 6 Отговор
    Руските некадърници...за 60 години са направили пет автомобилни модела. Два от който по лиценз на западна фирма. За такова тенеке се чакаше 20 години ред без избор на цвят. Каквото ти се падне. Брежнев лично ликвидира българските производства на леки автомобили мотоциклети и мотопеди. Сега можеше да сме поне като румънците с тяхната Дачия.

    Коментиран от #75, #97

  • 61 Да де ама

    24 6 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼":

    от руската страна на стената немските инженери правиха Трабант и Вартбург. А от американската Мерцедес БМВ Ауди и Фолксваген. Точно там е разликата между двете влияния. Между социализъм и капитализъм. Същото важи за производството от най малката батерия за радиоапарат до най големия тежкотоварен камион. Толкова ли не ги виждате нещата или се правите на луди? Русия е проклятие.
  • 62 россиян..

    9 3 Отговор

    До коментар #39 от "Българин":

    От курилите-защо изтърка 48..във владивосток руснаците само карат нови японски коли..и то модели където ги няма из е.с..сапоро е на 100 км от центъра на града,какво ми се хвали някакъв помак дето до вчера се возеше на тофашь..
  • 63 РЕАЛИСТ

    13 7 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Не пиши глупости. Самите французи затвориха завода си в Пловдив, щото нашите се правеха на големи хитреци. По договор производството на Булгаррено е за вътрешния пазар. Нашите започват да го изнасят и малцина бройки продават в страната. Тогава Франция ни резна балтията.

    Коментиран от #64

  • 64 Кривоверен алкаш

    8 4 Отговор

    До коментар #63 от "РЕАЛИСТ":

    Абсолютно точен коментар.
  • 65 За по

    8 3 Отговор

    До коментар #37 от "Истината":

    Кратко ,дървено желязо
  • 66 Капейкииииии

    16 2 Отговор
    Сън не сте спали ,починете си ,неделя е
  • 67 Носталгик

    9 3 Отговор

    До коментар #53 от "Не ги виждам руските Лади":

    Изгниха чедо
  • 68 Рон Джереми

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "Панов":

    Щкода Фелиция излиза през 1994 г., т.е. след соц-а. Може би имаш предвид Шкода 105L, 120L и 130L. Бяха качествени и с много добър дизайн, но със сравнително малки двигатели.
  • 69 РЕАЛИСТ

    15 3 Отговор

    До коментар #40 от "Истината":

    Вече го писах. Не е никакъв слух , а е факт, който дори сега никой не оспорва и наскоро имаше статия. Нашите изнасят почти цялото производство на Булгаррено. Имаше много малко бройки на вътрешния пазар. Имах роднини работещи на в завода. Бил съм дете, когато на маса ги питаха , що не се продава в България. Мошеници сме били, мошеници сме и сега българите. И при цар, при турци, фашисти, комунисти и демократи. Все сме си същите.
  • 70 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има

    7 11 Отговор

    До коментар #19 от "Начо":

    По данни на ООН , България е на 26 место по равнище на живот през 1989.От тогава все надолу върви. Провери на кое място е сега
  • 71 ДоживЕх

    9 8 Отговор
    да "разбера", че първите коли на ВАЗ са от 1966 година. Смешки ! Виж FIAT 124 същата година стана кола на годината. А Жигелата има толкова отличия от 124 колкото не можете да си представите. Първо двигателите им нямат нищо общо и после ..... така до към 700 разлики за тези които са ги броили. Иначе на външен ви си приличат. Ама Народа е казал, че не едно магаре се казва Марко ! 😀
  • 72 инфо

    9 4 Отговор

    До коментар #9 от "Даката":

    Ти си не само незнаещ, а и глупав. Производството спира по решение на французите. Причините - необходимо е да прочетеш много повоче и да разбираш. Малоумните ти клишета нямат общо с действителността.
  • 73 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има

    6 8 Отговор

    До коментар #10 от "Точно така":

    Правото за производство е отнето на България от концерна Рено, т к България нарушава лицензионното съглашение ( продава там където на е разрешено) . Ама това не може да е верно, Ганьо не е тарикат, хахахах
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има

    3 5 Отговор

    До коментар #60 от "Педя Човек Лакът Ракета":

    На такивакато тебе все космите им пречат...

    Коментиран от #91

  • 76 инфо

    5 3 Отговор

    До коментар #54 от "Алексбг":

    Хубавото за такива като вас е, че никога няма да разберете собствената си посредственост и ограничеността на познанията си.
  • 77 Омбре

    8 2 Отговор
    Статията е малко неточна. Пропуснати са Лада 5- ца, които бяха в два варианта, класическата 5-ца с мотор 1300 и 21053, това е купе на 5ца , нонс двигател 1500 и е с верига. Аз карах такава,а мой френд класическата с 1300 мотор и ремък. И двете изпълваха километража, който показваше поне на стрелката 160. Предишните лади 1500/1500s бяха до 180 км. Карал съм няколко лади и една жигула.
  • 78 Омбре

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Тя и сега няма суверенитет. Булгар рено,не съм карал и не знам колко е било добро,но с ладите карах такси и бяха доста издръжливи. Най много страдаха от селенови втулки и делкото,по скоро чукчето,за толкова години в общи линии е това. Сега карам западни коли но и те си се развалят.
  • 79 Омбре

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ерец":

    Фиата беше наистина много добър,правели сме си гонки и ладата,поне тази която имах го биеше много трудно. Хубавото на фиата,каккто и на Москвич,че бяха на ресьори и можеха да се товарят адски много, докато ладата на пружини,си беше кекава в това отношение.
  • 80 Омбре

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Умен по цялата глава":

    Хахах, пазели били, ахахаха
  • 81 Омбре

    5 3 Отговор

    До коментар #29 от "Баш майстора":

    Така е, моята жигула, беше с обърнати джанти,седмицови седлаки и табло. Не знам, може би защото бяхме млади или някак всичко беше някаква емоция,коли без хидравлика, климатик и прочие екстри и въпреки това,се кефехме,поне аз. Сега всичко е много лесно и някак скучно и стерилно. Карам една Октавия 2020 г даже и сама спира. Скука до немай къде. За скоростта с 5 човека на втора,само че с ладата съм вдигал няколко пъти 120. Първият път по невнимание, понеже се опитвах да настигна брат ми, който току-що си беше купил първия мотор ЧЗ и като видях какви съм ги свършил,се молех да не съм прецакал двигателя и да ме смажат от бой в нас. Втория път вече умишлено за да покажа на мои съученици, че не вярваха. Повече експерименти не си позволих. Това с 1500 мотор, същия опит но с 1300 на мой френд не успяхме,ако не бъркам до около 110-115, ако се вярва на уредите на таблото.
  • 82 Омбре

    5 5 Отговор

    До коментар #44 от "Чакахме МОСКВИЧИТЕ 15 години":

    До колкото знам,се е чакало понеже производството, макар и в големи количества,все пак не е било безгранично. Първо се е снабдявал руския пазар,както и други по големи държави и чак тогава ние, понеже сме малки и реално няма чак толкова значение за руснаците, кога ще доставят за нас. Това е причината,поне до колкото знам, може и да не е вярно.

    Коментиран от #83, #88

  • 83 Само

    4 5 Отговор

    До коментар #82 от "Омбре":

    В Унгария не се чакаше ,имаше ги свободно
  • 84 Венци,

    12 3 Отговор
    Я похвали новата електрическа и между-галактическа Лада, от която на "необятния" руски пазар досега е продадена само една (1) бройка😄😄😄. Ако не ти, то може Ганев да порови за още смешки из руския нет, както е свикнал да прави 👍👍👍
  • 85 Перо

    9 4 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Нищо не си разбрал на село! Забраната за производство на Рено в БГ стана, след опита да се продават в Алжир и др. бивши френски колонии за конвертируема валута, а там беше техен пазар и им подбивахме цените с ниския разход за труд! СССР нямаше никакво отношение, простотията на Барба Ганьос ни изигра лоша шега! Ако руснаците имаха някакви опасения нямаше да допуснат да стартира това производство!
  • 86 3637

    6 5 Отговор

    До коментар #54 от "Алексбг":

    Чакаше се за всичко. Така е. Задавал ли си си въпроса "Защо?".
    Защото населението растеше експлозивно, по-бързо от колкото се развиваха производствените мощности.
    Едно население расте така само когато има качествено здравеопазване и социална система, когато хората живеят в спокойствие и сигурност.

    А вие си повтаряйте мантрите... Или ви е платено или ви липсва багажа горе.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Дългият

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "Омбре":

    не е нормално да чакаш 3 или 4 Петилетки,като не могат да задоволят пазара,да отворят вратите за гадните капиталистически бракми...
  • 89 Пътник

    1 3 Отговор
    По принцип в гореописаното има много верни неща , но ... Преди години излъчиха документален филм с представителя на Рено за производството в България . Той каза лично , че всички разрешения за износ са били съгласувани с французите , включително Югославия , Австрия и арабските страни . Искали сме квоти за определени бройки и държави . В кроя на филма измрънка основния проблем - българската страна е искала разширяване на завода и най - важното - сама да усвои почти цялото производство ( двигатели , ск. кутии , ел. инсталация и т. н. ) Франсетата реагират като ужилени , давали сме лошо качество , некадърни специалисти и каквото се сетите . Фиат е друга тема . Те имат клаузи с руснаците по това време . Откриват заводи където им се разреши . Не случайно , в бивша Югославия правят истински фурор. Нещо да ви напомня скорошното ни предложение към евро атл. окупатори , част от военната техника ( лиценз за рез. части и модернизация на машините , както е в Полша ? ) . Голямо потупване по рамото и гръмко " Ту - тууууу ...
  • 90 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Така си е верно е каквото кажеше Москва
    това ставаше.
    Ала сега 35 г по късно нямаме никакво производство
    Всичко се окраде от бившите комунисти със чантички и куфарчета
    а сега се правят на демократи а са жалки крадци и мошенници
    всичките са за дръвника време е
  • 91 Педя Човек Лакът Ракета

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има":

    Щом ги предпочиташ космати..заравяй муцуната и почвай да вадиш косми между зъбите си.
  • 92 Дик диверсанта

    0 0 Отговор
    Според легендите Русия плаща с един вагон пълен със злато на италианците, построили и пуснали завода в експлоатация.
  • 93 Дик диверсанта

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Икономика":

    Тогава и дебилите не бяха така отчетливо видими.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Абе ти добре ли си

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Даката":

    Знам ги и Булгар Рено и Шкода. Първото беше пародия, подобна на ЗАЗ, Трабант и Варбург. Шкода стана кола когато ги купи VW. Не случайно се чакаше за Лада с години, а другите залежаваха в Мототехника. На пътя бяха смешни.
  • 96 Как не

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ерец":

    Издържаха до 100 000 максимум. Набутваха ги почти насила. Иначе като нови бяха добре, ама за кратко.
  • 97 Глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Педя Човек Лакът Ракета":

    Е ако през соца СССР ни е пречил, какво направихме през последните 35 години? Руснаците били зле. А ние?
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания