6 Юли, 2022 21:09 3 495 12

Криза! Над 2 процента от световния капацитет за морски превози е блокиран в Северно море

  • морски транспорт-
  • северно море-
  • търговия-
  • корабоплаване

Недостигът на капацитет за морски превози не е бил толкова голям от началото на пандемията от COVID-19 преди малко повече от две години

Криза! Над 2 процента от световния капацитет за морски превози е блокиран в Северно море - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Над 2 процента от световния капацитет за морски товарни превози в момента е парализиран в Северно море, заяви Винсент Щамер, специалист от института за световната икономика И Еф Ве (IfW) в Кил, цитиран от Ройтерс. Според него ситуацията е "твърде необичайна".

"Засега не е ясно кога ще спре това задръстване при транспорта на контейнери", изтъкна Щамер, като подчерта, че се увеличават блокираните капацитети и в морето край китайските пристанища.

"За Германия и Европейския съюз това засяга международната им търговия, най-вече с Азия, откъдето се изпраща например електроника за масова употреба, мебели и текстил", допълни той.

Големите компании за морски товарни превози и логистика от месеци срещат затруднения да намалят "задръстването" от контейнеровози, свързано с войната в Украйна и локдауните в Китай.

Германската група ХХЛА (HHLA) призова миналия месец всички брънки от логистичната верига, клиентите и железопътните компании да се координират по-добре, за да преодолеят тези транспортни затруднения.

В Червено море, най-големият морски път между Европа и Азия, контейнеровозите в момента са с 20 на сто по-малко от обичайното, според института в Кил.

Недостигът на капацитет за морски превози не е бил толкова голям от началото на пандемията от КОВИД-19 преди малко повече от две години, отбеляза Щамер.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рошко

    39 1 Отговор
    Това е само началото, зимата ще е още по интерсно

    Коментиран от #2

  • 2 Хихихи

    37 1 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Всичкото ледоразбивачи Руски хохохо, нищо че не можели да правят коли ама ледоразбивачи си имат бол
  • 3 За всички

    28 2 Отговор
    ...ако не ви харесват превозите през Северно море, прекарайте ги през Беринговия пролив, Нос добра надежда или проходът на Дрейк...! Приветствам всички малоумни души, които са загубили всякаква способност да мислят и всякаква реалност за заобикалящият ги свят...!
  • 4 Тотото

    18 0 Отговор
    Зако се притеснявате? Сникърсите Найк ще стана 500лв, , контейнерите от Чайна от 2000 на 10000 сега ще идат на 15000 долара и "пазарът"(буахахахо) ще се урегулира
  • 5 УСА боклук

    15 0 Отговор
    Каква я мислехме, каква стана. ЮЕсЕй, та ЮЕсЕй.
    Язък !
  • 6 Да,бе

    4 0 Отговор
    Криза,ли!Майка ви без клиенти е криза,или жена ви....За дъщеря ви криза е вече много грубо,..
  • 7 САТЪРА НА ХАНА

    21 0 Отговор
    ОПАШКИ ЗА ТЕЛЕВИЗОРИ В ГЕРМАНИЯ ?
    ...
    ВЕЧЕ ТОПЛАТА ИМ ВОДА Е НА РЕЖИМ :)))
    ....
    ТИЯ ДОКАРАХА КАПИТАЛИСТИЧЕСКИЯ СОЦИАЛИЗЪМ В ЛЬО РАЙХА НА ЕС :)
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 уайтнoйз

    1 0 Отговор
    само да уточня, че в 20:30 почти на дъно се преметнах със спекулативните в етер. не баш у дъното. затова ги смятам за към 6%. реално ми дава шанс да потърпя при лек спад. забавна история
  • 10 уайтнoйз

    1 0 Отговор
    те и времето не познават често... още не съм на "стоп лос". 20275 ме оставя с малко нагоре, но все пак нагоре. ае успех там на север. земете и 2% олигофрени от правителството да търсят разумен живот. тука нема
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 плевен

    5 0 Отговор
    Струва ми се, че бъркаш. Като, че ли не става дума за маршрута, а за разтоварването. Щом пътят през Суец е ненатоварен, значи контейнеровозите стоят неразтоварени пред входовете на пристанищата. За Китай и локдауна е ясно- там икономиката се е свила иняма нужда от европейските стоки. По- смешното е как го усукват за Северно море. Явно заради санкциите никой не смее да влезе в Русия и се чеше по тила дано измисли нещо. За капак, Русия е блокирала транзита през трите прибалтийски тигъра и като резултат има недостиг на контейнери, защото стоят пълни и няма къде да се изпразнят.
Новини по държави: