Частен австрийски самолет с четирима души на борба, потеглил от Испания за Германия, но престанал да отговаря на въздушните диспечери, падна в морето край Литва. Инцидентът е станал вчера около 20 ч. местно време, предаде Франс прес, съобщи БТА.
Френски, германски, датски и шведски изтребители, са били вдигнати по спешност във въздуха, за да се опитат последователно да влязат в контакт с екипажа на машината, докато тя преминавала през няколко въздушни пространства по посока Северна Европа. Литовската агенция по гражданско въздухоплаване потвърди в съобщение, че малък самолет е паднал в Балтийско море, северозападно от Вилнюс. За самолета било известно, че е "Чесна 551", превозващ четирима пътници и пътувал между Испания и Кьолн в Германия. Той обаче променил курса си по време на полета и въздушните диспечери не успели да се свържат с екипажа, казва агенцията. Машината е потеглила от летището в Херес в Испания.
"Сега спасителни екипи с кораби и хеликоптери от Литва, Латвия и Швеция работят на мястото на инцидента", се казва в съобщението на агенцията. Летището във Ветспилс, което е най-близко до зоната, в която е паднал самолетът, не е имало изобщо информация, че подобна машина се е насочила и е искала да кацне там, според представител на летището, говорил пред Франс прес.
Първи сигнал за тревога във връзка със самолета е бил подаден от Испания във връзка с евентуални трудности с херметизацията. Сигналът е бил подаден от Испания на френските военновъздушни сили. Самолетът е бил ескортиран от френски изтребител, после от германски при преминаването си през въздушните пространства на Белгия, Люксембург и на Германия. После датски и шведски изтребители са били изпратени, за да се опитат да влязат в контакт с екипажа. И френските, и шведските, и датските военновъздушни сили, казват, че пилотите на техните вдигнати по тревога изтребители не са видели никой в пилотската кабина на Чесната и опитите за радиоконтакт с екипажа останали без резултат.
Самолетът следвал относително постоянна траектория до приближаването до литовския бряг. Тогава бързо изгубил височина, когато горивото му свършило и паднал в морето около 20 ч. местно време, разказва ръководителят на шведската служба за спешни действия Ларс Антоншон. Засега не се съобщава националността на четиримата души на борда на машината. Според Антоншон е било ясно, че хората на борда на самолета не са били в състояние да действат, но повече обяснения не могат да се дадат. Вероятно разследването ще бъде водено от литовските власти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Каква мистерия
09:04 05.09.2022
2 Абе
09:10 05.09.2022
3 Пешо
09:12 05.09.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Шляхтиц
Коментиран от #8
09:20 05.09.2022
6 Тодоров
10:35 05.09.2022
7 Вероятно
11:28 05.09.2022
8 грОмотен
До коментар #5 от "Шляхтиц":
Въпиюща простотия написа.Летял съм с нехерметизиран самолет Cessna 182T на 18 000ft напълно законно. Може да набере и повече.
Самолетът Cessna Citation II с който е станала катастрофата Е НАПЪЛНО ХЕРМЕТИЗИРАН.
Кратка справка в WIKI по отношение на максимална височина на полета:
Service ceiling: 43,000 ft (13,000 m) (max operating altitude)
Отделно,коридор имаш в апартамента. Терминът е въздушно трасе.
Бе Чесна някаква, селскостопански самолет, нехерметизиран...
12:26 05.09.2022