Един от най-натоварените морски маршрути в света! Въвеждат такса за корабоплаване в Балтийско море заради унищожените кабели

29 Януари, 2025 16:18 2 439 42

  • балтийско море-
  • подводни кабели-
  • русия-
  • нато-
  • калининградска област-
  • търговско корабоплаване

Целта е да бъдат покрити високите разходи за защита на подводните кабели, след като се случиха редица подобни аварии

Един от най-натоварените морски маршрути в света! Въвеждат такса за корабоплаване в Балтийско море заради унищожените кабели - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Може да се наложи спедиторските фирми да плащат такса за използване на Балтийско море - един от най-натоварените морски маршрути в света. Това заяви министърът на отбраната на Естония Хано Певкур, цитиран от "Ройтерс".

Целта е да бъдат покрити високите разходи за защита на подводните кабели, след като се случиха редица подобни аварии.

Миналата седмица НАТО съобщи, че ще разположи фрегати, патрулни самолети и дронове в Балтийско море след поредица от инциденти, при които кораби са повредили захранващи и комуникационни кабели с котвите си при актове на предполагаем саботаж.

В допълнение към патрулите министърът на отбраната посочи, че страните обмислят други мерки за защита на кабелите, включително инсталиране на сензори за откриване на котви, влачени по морското дъно или изграждане на обвивки или стени около кабелите.

Това обаче ще има цена и независимо дали държавите или кабелните оператори ще платят за това, потребителите може в крайна сметка да бъдат оставени да платят сметката чрез по-високи данъци или разходи за комунални услуги.

Певкур обясни, че друг вариант е налагането на такса за корабите, които плават през Балтийско море, което граничи с осем страни от НАТО и с Русия.

"Да кажем, че когато отидете на летището, имате таксата за кацане, имате летищната такса и тя се плаща в билета", разясни той.

"Така че в един момент може би при преминаване през датските проливи ще има разходи за компаниите, защото това е основно застрахователна такса за повреда на кабелите".

Певкур добави, че има различни варианти на масата и че страните ще трябва да намерят общо решение.

По данни на Международния комитет за защита на кабелите, базиран в Обединеното кралство, в световен мащаб около 150 подводни кабела се повреждат всяка година. Телекомуникационните кабели, електропроводи и газопроводи в плиткото Балтийско море се смятат за особено уязвими поради много интензивния трафик. Според някои оценки около 4000 кораба плават в него всеки ден.

В понеделник шведските власти задържаха българския кораб "Вежен", плаващ под малтийски флаг, във връзка с повреда на кабел, свързващ Латвия и Швеция - един от четирите подобни инцидента за малко повече от година. Бяха засегнати също електрически и телекомуникационни линии, минаващи между Естония и Финландия.

Певкур заяви, че докато официалното разследване продължава, а поредицата от инциденти сочат координирани действия на кораби, които са част от "сенчестия флот" на Русия.

"Когато видим, че всички тези кораби са част от сенчестия флот на Русия, въпреки че плават под различни флагове, тогава, разбира се, трябва да навържем нещата", отбеляза той.

Москва обвини западните държави, че "без доказателства" я обвиняват за участие в инцидентите.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Умирам от смях

    55 7 Отговор
    По-голяма глупост не сте писали от половин час.

    Коментиран от #21

  • 2 Последния Софиянец

    44 8 Отговор
    Шведски пирати завзеха българският кораб Вежен.

    Коментиран от #12, #34

  • 3 Умирам от смях

    36 4 Отговор
    като прочетох името на министърът на отбраната на Естония Хано Певкур
  • 4 честен ционист

    20 20 Отговор
    Ганчо пак завлече целия свят с нови такси, както Ружа завлече баламите бургери.
  • 5 един

    9 16 Отговор
    Съвсем в реда на нещата,като не щеш мира на ти такса/секира/!
  • 6 Сократ

    45 5 Отговор
    Най накрая стана ясно за какво беше цялата патаклама. За кинти. А въпросните кабели са се повреждали и преди. Но сега се разду, за да щавят.
  • 7 Иван

    21 4 Отговор
    Сатанинския боклук Джо Байден е масон.
  • 8 факт

    27 3 Отговор
    Че.що кабелите са под водата трябва да има такса подводница а не йораб движещ се по водата.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Сатана Z

    30 3 Отговор
    Кви са тия глупости.Кирабите затова са застраховани за да покриват нанесени щети .
    Дебилни естонци
  • 11 Иван

    19 3 Отговор
    За да си плати таксите за Северен Поток, Естония трябва да бъде продадена на Сингапур.
  • 12 Пръц

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Кой сега ще освободи българските моряци?
  • 13 Георги

    29 3 Отговор
    значи всяка година се повреждат 150 кабела, обаче точно сега и точно този със сигурност Путин е наредил да го скъсат?
  • 14 И на хусите

    13 2 Отговор
    трябва да плащат
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Иван

    16 3 Отговор
    Швестерите са си помислили че българския кораб е руски и затова са го задържали. Долнопробни мерзавци.
  • 17 Страшна работа е

    10 1 Отговор
    сенчестия флот на България!
  • 18 ТакаЩЕГиПознате

    20 3 Отговор
    Така ще ги познате, когато стане трагедия - евроатлантикът винаги иска мерки, нещо да се регулира, нещо да се таксува или построи ... та бутнат човек на тротоара - айде да строим бетонни ограждения, Самолет падне - айде да си купим система за сигурност, Кораб му падне котвата ... айде да вкараме такса преминаване.... всички тези неща, само и единствено винаги за доброто на народа, нищо че народа винаги плаща евроатлантическите ценности.
  • 19 Никаква

    14 2 Отговор
    такса за корабоплаване в Балтийско море не може да се въведе. Пълни глупости
  • 20 Някой

    16 2 Отговор
    Хехе, това е като глоба за всички ползващи морските пътща, заради некадърността на управляващите на държавите, имащи излаз на Балтийско море.
  • 21 Ъхъ

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "Умирам от смях":

    Таксата ще се плаща на каса в порт Санкт Петербург!!!🤣🤣🤣🤣
  • 22 Гунчо

    14 3 Отговор
    Не могат да наложат никакви такси за преминаване през Балтийско море, щото е общо. За използване на датските проливи също - всички тези неща са уредени с глобални международни договори, които не могат така лесно да се променят. Такса за ползване на пристанища и сега има, но като я увеличиш, корабите ще изберат друго пристанище.
  • 23 Тоболд

    10 2 Отговор
    Е, защо?! Нали нашите проведоха разследване и установиха, че не било нарочно. Значи всичко е чисто.
  • 24 флипп

    11 2 Отговор
    ФАЩ пак правят схеми да разширяват терористичната си организация
  • 25 Хахаха

    8 1 Отговор
    Да забранят БМФ да плава и няма да има скъсани кабели, а и трафика на кокаин ще намалее в световен мащаб
  • 26 Голяма драма

    1 2 Отговор
    Нямало да гледат кабелна телевизия, е и?
  • 27 Блазе му на Балтийско море!

    2 1 Отговор
    Ще забогатее от движението на водата! Късметлия е!
  • 28 А50

    5 2 Отговор
    На калпавите кабеларки, корабите им виновни. Да си ги поставят както трябва на каквато дълбочина под дъното е необходамо, за да не пречат на корабоплаването.
  • 29 🤔тъпаци Сър,

    3 1 Отговор
    Най - натовареният Морски Път в Света е Южно Китайско Море, 25 до 33% от световният търговски трафик по море?
    Балтийско Море в сравнение с Южно Китайско Море е като леген пълен с морска вода в сравнение с морската вода в Черно Море, толкова е и трафикът.
  • 30 джеки

    7 1 Отговор
    и какво е това естония ,някъкъв развъдник на пудели
  • 31 Някой

    5 2 Отговор
    Балтийско море е международни води, освен по границите с тях. Нямат никакво право да налагат такси. Дори Турция няма право за от Черно до Средизимно море.
    Все едно ние да наложим такса за плаване в Тихия океан.
  • 32 ЖЕКО

    9 2 Отговор
    А ЗА СЕВЕРЕН ПОТОК ЗАЩО МЪЛЧАХТЕ БЕ ПУДЕЛЧЕТА , МОРЕТО Е ЗА КОРАБИ ДА ПЛАВАТ НЕ ЗА ПОДВОДНИ КАБЕЛИ
  • 33 М3 голд

    1 3 Отговор
    Интересно: в Балтийско море има ли международни води? Те не са ли защитени от подобни данъци, такси и прочее? Какво ще стане, ако се наруши морското право от който му скимне? Или искат по метода на Тръмп: Русия - пречите ми на корабоплаването, хайде, няма ви. Ставате руска област, както преди 35 години. Това не е решение.
  • 34 Побеснелия Софиянец

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Корабът "Вежен" не е ли малтийски?

    Коментиран от #37

  • 35 Бай онзи

    1 1 Отговор
    Още не е известно вол да роди теле.А те такова търсят.
  • 36 Гоце Делчев

    3 1 Отговор
    Естония ли ще пребира парсата, парите за коя държана ще са или англосаксонски свят и техните подлоги ще пребират парата.
  • 37 Последният софиянец

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Побеснелия Софиянец":

    Абе и аз това се питам.... ресторантът МОЙ ли е или не е...МОЙ...
  • 38 Хахаха

    1 0 Отговор
    Същия цирк като корона вирус и войната.
  • 39 Журналята, вижте си заглавието

    0 0 Отговор
    Може да се наложи спедиторските фирми да плащат такса за използване на Балтийско море - един от най-натоварените морски маршрути в света.
  • 40 Задържаха и обвиниха нашия кораб

    1 0 Отговор
    Защото си търсят повод да не ни дадат платените самолети. Съкровището също.
  • 41 Левски

    1 0 Отговор
    Тези страни са морски пирати. Защо пуснахме Швеция в Нато нато

    пирато.
  • 42 Левски

    1 0 Отговор
    Чакай тия да ни помогнат ако някой ни нападне боже пази.
Новини по държави: