Самолетната катастрофа в индийския град Ахмедабад: Според полицията няма оцелели на борда

12 Юни, 2025 16:42 2 966 18

  • индия-
  • самолетна катастрофа-
  • ахмедабад-
  • полиция-
  • оцелели

Боинг 787 на "Еър Индия" се разби малко след излитане; няма оцелели сред 242 души на борда

Самолетната катастрофа в индийския град Ахмедабад: Според полицията няма оцелели на борда - 1
Снимкa: БГНЕС

Повече от 200 души са загинали при самолетна катастрофа в индийския град Ахмедабад, съобщи пред агенция „Ройтерс“ Канан Десаи, високопоставен служител на градската полиция. По предварителни данни няма оцелели, предава БТА.

Самолетът „Боинг 787 Дриймлайнер“ на авиокомпания „Еър Индия“, изпълняващ полет до Лондон, се разби малко след излитането си в 13:39 ч. местно време. На борда са се намирали 242 души.

„Сградата, върху която се е разбил самолетът, е общежитие за лекари. Разчистихме около 70–80% от района и скоро ще завършим напълно разчистването“, заяви пред репортери висш полицейски служител, цитиран от „Ройтерс“.

По информация на властите на борда е имало 53 британски граждани, 169 индийци, един канадец и седем португалци.

Според индийския телевизионен канал CNN-News18, самолетът се е разбил в столовата на общежитие към държавен медицински колеж. При удара са загинали и множество студенти по медицина.

Полицията съобщи, че над 100 тела, повечето силно овъглени, са били транспортирани за аутопсия в местната държавна болница.

Причините за катастрофата все още се изясняват.

През последните години компанията „Боинг“ беше свързвана с редица авиационни инциденти, включително фаталните катастрофи през 2018 и 2019 г. Според британския вестник Daily Telegraph, това е първата катастрофа с модел „Боинг 787 Дриймлайнер“, който е в експлоатация от 14 години.

От „Еър Индия“ уточниха, че пилотът на разбилия се самолет е бил с богат опит и е имал над 8200 летателни часа.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    7 12 Отговор
    На Херкулеса колесникът е горе-долу толкова голям.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Съгласен

    11 5 Отговор
    Голям дрийм, няма що!

    Коментиран от #6

  • 4 летете

    5 4 Отговор
    с Илюшин, че не останаха
  • 5 Джагал еъруейс лимитид

    10 5 Отговор
    А ми щом Рафал успяха да загубят в битка с допотопен китайски биплан значи смятай.
  • 6 честен ционист

    6 10 Отговор

    До коментар #3 от "Съгласен":

    Ти виждал ли си 777 или 787 на живо? Летял ли си на такъв лайнер?

    Коментиран от #8

  • 7 Бог да ги прости

    10 1 Отговор
    Индия е толкова гъсто населена, че никой не загива сам.
  • 8 Съгласен

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "честен ционист":

    Един такъв бял, нали? Виждал съм веднъж.
  • 9 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.

    9 3 Отговор
    "Причините за катастрофата все още се изясняват."
    Причините са ясни - марката на самолета...

    Коментиран от #17

  • 10 Гориил

    5 1 Отговор
    Разпадането на СССР също беше катастрофа. През 1991 г. страната загуби контрол над периферните железопътни линии и въздушния трафик в съветските републики. Започна транспортен хаос. Необходими бяха колосални усилия и адско напрежение, за да се спре колапсът.

    Коментиран от #13

  • 11 То ясно че това ще е АТЕНТАТ

    4 1 Отговор
    и начало на по кървав конфликт по оста Пакистан -Индия
  • 12 Комита

    3 2 Отговор
    Изображенията на самолета по време на катастрофата показват, че колесникът все още е спуснат и че клапите на крилата също са били в грешна позиция. Що се отнася до клапите, те са важни по време на излитане, за да се осигури на самолета възможно най-голяма подемна сила, докато той все още ускорява.
  • 13 Бил ли си жив тогава?

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гориил":

    КГБ раздаде държавните предприятия на наши хора. Нашите хора не разбираха от транспорт и поддръжка. Субсидийте от държавата се разпределяха по веригата и до крайният получател оставаха трохи.
  • 14 БГА Балкан

    7 1 Отговор
    Боинг в последно време предимно лайнери правят, демек летящи ке не фи
  • 15 койдазнай

    2 1 Отговор
    Простата истина е, че от Белия Домса решили да накажат Индия, защото не се съобразява с исканията на Тръмп. И това е само първата стъпка, за да покажат, че не се шегуват!
  • 16 Името

    3 4 Отговор
    От „Еър Индия“ уточниха, че пилотът на разбилия се самолет е бил с богат опит и е имал над 8200 летателни часа.

    8200 часа, ама с индийски опит.

    Коментиран от #18

  • 17 Хахахаха

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":

    След като 80 процента от населението на земята ползва Боинг какви самолети искаш да падат, след като само Боинг се ползват? Не падат само тези които не летят. Всички други имат шансове да паднат.
  • 18 в индия

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Името":

    ти трябва точно индийски опит, германец по тукашна магистрала няма да кара много добре нали
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания