Защо самолетните билети стават все по-скъпи

11 Юли, 2025 13:35 2 192 12

  • летище-
  • гражданска авиация-
  • нискотарифни авиокомпании

Нискотарифните авиопревозвачи държат около 30% от пазара на гражданските полети в Европа и света

Защо самолетните билети стават все по-скъпи - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Цените на самолетните билети от германските летища са отчасти значително по-високи това лято. На какво се дължи поскъпването?

Пътуващите със самолет от германски летища трябва да са подготвени за по-високи цени на билетите това лято. Според анализ на Германския център за въздухоплаване (DLR) билетите отчасти са поскъпнали значително, като изключение не правят и нискотарифните авиокомпании. Така например еднопосочният билет без багаж струва средно между 67 евро (при Wizz Air) и 130 евро (Eurowings). Преди една година най-високата средна цена е била 110 евро, пише германската обществена медия АРД.

Цените на Ryanair са се повишили значително

Сред четирите най-популярни нискотарифни авиокомпании, предлагащи директни полети от и до Германия, най-евтиният превозвач през миналата година е бил Ryanair. Само за една година обаче средната цена на билетите на ирландската авиокомпания се е повишила от 66 на около 80 евро. Дъщерната компания на Lufthansa - Eurowings - таксува средно 130 вместо 110 евро за еднопосочен полет и остава най-скъпият от четиримата превозвачи. EasyJet е по средата на тази класация (леко увеличение от 84 на 86 евро), докато WizzAir, специализиран в полетите до Източна Европа, е намалил средната си цена от 94 на 67 евро и вече предлага най-ниските цени като цяло на германския пазар, следван от Ryanair и easyJet.

Най-скъпи са билетите, купувани малко преди полета - средно между 119 евро (Wizz Air) и 169 евро (Eurowings). Същите билети, закупени поне три месеца преди пътуването, излизат значително по-евтино - между 46 евро при Ryanair и 90 евро при Eurowings, цитира АРД данните на DLR.

Нискотарифните авиопревозвачи държат около 30% от пазара на гражданските полети в Европа и света. При полетите от Германия пазарният им дял е около 21% за международните полети и 15 на сто при вътрешните въздушни превози.

Сред тях доминира Eurowings с около 39% от планираните полети. Заедно с Ryanair, Wizz Air и easyJet тези четири авиокомпании отговарят за близо 90 на сто от целия нискотарифен пазар в Германия, пише АРД, позовавайки се на данните на DLR. Водещи на европейския пазар в сектора на нискотарифните превози са Ryanair и easyJet.

Резервирайте рано и сравнявайте цените

Сред причините за повишаването на цените на билетите са високите държавни такси и данъци, както и задълбочаващият се недостиг на полети. Неотдавнашен анализ на ADAC показа, че данъците и таксите водят до повишаване на цените на билетите най-вече на летищата във Франкфурт на Майн, Мюнхен и Дюселдорф. Най-високи държавни такси плащат пътниците от Франкфурт на Майн - около 74 евро за вътрешен полет при средно за Германия 52 евро такси.

И при международните полети Германия държи цени над средните за Европа. Така например за полет от Франкфурт на Майн данъците и таксите възлизат на около 59 евро. Само в Амстердам отчисленията са още по-високи - близо 63 евро, посочват от ADAC.

В тази връзка експертите от ADAC предлагат съвети как да се пести при пътуване със самолет: билетите да се резервират по-рано, да се проверяват алтернативни полети от други летища наблизо и да се използват портали за сравнение на цените. В някои случаи си заслужава да се лети и от близки летища в чужбина, тъй като е възможно цените да се различават чувствително.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    32 4 Отговор
    Защото "санкциите работят"!
  • 2 6135

    28 0 Отговор
    Упражнение по нищописане.
    Да покажат едно нещо, което е станало по-евтино!
    Освен човешката стойност, разбира се.
  • 3 дядо поп

    28 0 Отговор
    За да не могат бедняците да пътуват по света.
  • 4 БратРом

    8 0 Отговор
    На нас ни е евтино затова умирисваме самальотите
  • 5 Ами

    17 1 Отговор
    зашото едни "мъдри глави" в една европейска столица, мислят само простотии и една от тях е акциза за авиационното гориво. Следват всякакви възможни такси, и разбира се - всичко го отнася крайния потребител. Общо взето всичко е с цел - богатите могат, бедните да го .. Последните освен че помагат на вяъра, ами са и тези които са щавени с някй много данъци..
  • 6 Заради скапаните

    13 1 Отговор
    зелени тъпанари!
    Тези идиоти си мислят, че те "спасявали планетата", ако спрат всичко... А самите те имат телефони, ток, топла вода, отопление, коли и летят и те на самолети...
    Не ги понасям тези...
  • 7 БАНко

    10 0 Отговор
    НАТООООООВЦИ , НАПИШЕТЕ ИСТИНАТА !!! А ТЯ Е ---,, В РЕЗУЛТАТ НА НАТОВСКАТА ПРОПАГАНДА И САНКЦИИ СРЕЩУ РУСИЯ , ЗАБРАНАТА НА РУСКИ САМОЛЕТИ ДА ЛЕТЯТ И КАЦАТ В СКАПАНАТА ЕВРОПА , РУСИЯ ЗАТВОРИ ВЪЗДУШНОТО СИ ПРОСТРАНСТВО И СЕГА СКАПАНЯЦИТЕ ОБИКАЛЯТ ПОЛОВИНАТА СВЯТ !!! ТАКА БИЛЕТИТЕ ДО АЗИЯ НЕ СЕ УВЕЛИЧАВАТ С НЕОБХОДИМИТЕ 35 % , А СЕ ВДИГАТ ЦЕНИТЕ И НА ДРУГИТЕ , ЗА БАЛАНС !!! ЗАТОВА И ФИН ЕАР Е ОБЯВЕНА ВЪВ ФАЛИТ !!!
  • 8 Деций

    6 5 Отговор
    Самолетните билети стават по скъпи защото до сега бяха престъпно евтини.Куцо и сакато пътува из Европа на цената на половин резервоар с гориво .И е крайно време Самолетите да плащат акциз и ДДС върху керосина и отделно да плащат за екология.По всяко време в небето има 60000 самолета ,и после колите замърсявали и кравите като пърдят изтънява ли озоновият слой.Само да знаете ,че един А380 от Дубай до Лондон и обратно изгаря 107 тона керосин.Всеки ден над Европа има 30 полета от емиратите до Англия,до Лондон,до Бирмингам и т.н.Само над България за 24 час прелитат 2000/2500 самолета.

    Коментиран от #11

  • 9 демократ

    0 0 Отговор
    Ще заобикаляме германските летища значи те губят
  • 10 Икономист

    6 0 Отговор
    Защото има бруталта инфлация...и парите се обезценяват всяка година
  • 11 Веспасиан

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Деций":

    Хи хи хи

    Парите не миришат......

    А ти за кво се бориш ???!
  • 12 Е кво искате

    0 0 Отговор
    Всичко се вдига, кило череши 20 лв а има и за по 50-60 лв билет от лондон до софия.