Отидете към основна версия

9 429 48

Причините за фаталния инцидент с Tesla Model X най-сетне са ясни

  • tesla-
  • model x-
  • катастрофа-
  • разследване-
  • автопилот

На експертите им бяха нужни почти две години, за да проучат обстоятелствата покрай произшествието и да направят заключения. Сега, Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) обяви резултатите от разследването на фаталната катастрофа с Tesla Model X от 2018 година. Експертите стигнаха до заключението, че водачът е починал поради редица фактори, включително и поради несъвършенството на автопилота.

През март 2018 г. 38-годишният програмист на Apple Уолтър Хуанг шофира по магистралата кросоувър Tesla Model X с активиран автопилот. Колата ускорява до 110 километра в час, излиза от лентата и се блъска в мантинелата. Хуанг почина в резултат на контузиите си. Произшествието се обсъждаше на всички нива в продължение на две години и през това време бяха огласени различни версии за случилото се.

От Tesla настояваха, че шофьорът, който се е разсейвал от пътя, е виновен за случилото се. Вътрешно разследване на компанията разкри, че от 18-те минути, в които е продължило пътуването, Хуанг държи волана само 12 минути. Шофьорът игнорира предупредителните сигнали, които системата дава и шест секунди преди инцидента не изпълнява изискването.

Семейството на Хуанг обаче настояваше, че катастрофата се дължи на несъвършенството на автопилота Tesla: радарите не са успели да различат бетонната ограда от пътя и колата не спира навреме. На 25 февруари във Вашингтон се проведе среща по този случай, по време на която Националният съвет по безопасност на транспорта обяви резултатите от собственото си независимо разследване.

Експертите на NTSB установиха, че Хуанг е знаел за несъвършенството на автопилота в Tesla Model X (в някои ситуации колата самоволно се отклонява вляво) и той дори е сигнализирал за този проблем до сервизния център. Потвърдено е, че Хуанг не държи ръцете си върху волана и не следи ситуацията на пътя, приближавайки се до опасно място, където преди това вече са се случили 11 произшествия.

Поради изтритите маркировки системата неправилно разпознава лентата и насочва колата вляво, в бетонната разделителна ограда. Част от вината е на Калифорнийския транспортен департамент, който е знаел за концентрацията на произшествия на този участък от пътя, но не е взел мерки навреме. Семейството на Хуан вече е завело дело срещу Tesla и срещу щата Калифорния с искане производителят на автомобили и пътната служба да бъдат подведени под отговорност за небрежността, довела до смъртта на човек.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

Свързани новини