ФАКТИ.БГ

Причините за фаталния инцидент с Tesla Model X най-сетне са ясни

Публикувана: 26 Февруари, 2020 15:09
48 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8406
Причините за фаталния инцидент с Tesla Model X най-сетне са ясни
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

На експертите им бяха нужни почти две години, за да проучат обстоятелствата покрай произшествието и да направят заключения. Сега, Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) обяви резултатите от разследването на фаталната катастрофа с Tesla Model X от 2018 година. Експертите стигнаха до заключението, че водачът е починал поради редица фактори, включително и поради несъвършенството на автопилота.

През март 2018 г. 38-годишният програмист на Apple Уолтър Хуанг шофира по магистралата кросоувър Tesla Model X с активиран автопилот. Колата ускорява до 110 километра в час, излиза от лентата и се блъска в мантинелата. Хуанг почина в резултат на контузиите си. Произшествието се обсъждаше на всички нива в продължение на две години и през това време бяха огласени различни версии за случилото се.

От Tesla настояваха, че шофьорът, който се е разсейвал от пътя, е виновен за случилото се. Вътрешно разследване на компанията разкри, че от 18-те минути, в които е продължило пътуването, Хуанг държи волана само 12 минути. Шофьорът игнорира предупредителните сигнали, които системата дава и шест секунди преди инцидента не изпълнява изискването.

Семейството на Хуанг обаче настояваше, че катастрофата се дължи на несъвършенството на автопилота Tesla: радарите не са успели да различат бетонната ограда от пътя и колата не спира навреме. На 25 февруари във Вашингтон се проведе среща по този случай, по време на която Националният съвет по безопасност на транспорта обяви резултатите от собственото си независимо разследване.

Експертите на NTSB установиха, че Хуанг е знаел за несъвършенството на автопилота в Tesla Model X (в някои ситуации колата самоволно се отклонява вляво) и той дори е сигнализирал за този проблем до сервизния център. Потвърдено е, че Хуанг не държи ръцете си върху волана и не следи ситуацията на пътя, приближавайки се до опасно място, където преди това вече са се случили 11 произшествия.

Поради изтритите маркировки системата неправилно разпознава лентата и насочва колата вляво, в бетонната разделителна ограда. Част от вината е на Калифорнийския транспортен департамент, който е знаел за концентрацията на произшествия на този участък от пътя, но не е взел мерки навреме. Семейството на Хуан вече е завело дело срещу Tesla и срещу щата Калифорния с искане производителят на автомобили и пътната служба да бъдат подведени под отговорност за небрежността, довела до смъртта на човек.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Driving pleasure
1 Отговор
Причината е само една и тя е ясна - ПРЕСТЪПНИКА МЪСК!!!

Всички производители са въвели предпазни марки, когато шофьорът не държи волана автомобила да мине в авариен режим и да спре! Само Друсания никаквец твърди, че кочината му не се нуждае от подобни!
Камара инциденти има с тоя жалък кошник, при които системата разпознава препятствието, а не предприема абсолютно никакви мерки поне да спре!

Истината е че пълни идиоти могат да си трошат парите за тоя боклук и нямат право след това да се оплакват! А, че "автопилота на африканчето не действа е за пореден път потвърдено от NTSB

Коментиран от #2, #5, #6, #19


Оценка:
-77 +44

2
Този коментар е премахнат от модератор
хахахаха
3 Отговор
Норвежец, не се крий, сто пъти те попитахме каква кола караш. Много ти е лесно да се подиграваш на всички и да ги поучаваш, хайде бъди мъж и издай марката и модела на автомобила си. хахахахаха

Оценка:
-5 +26

4
Този коментар е премахнат от модератор
истината
5 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


Лъжеш като евреин (комунист). Мъск твърди, че воланът трябва да се държи постоянно!

Коментиран от #8


Оценка:
-12 +28

Ей боклук,
6 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


Ставаш досаден с тъпите си коментари.Жалко,низко и злобно същество!А смени репертоара или се скрий.

Коментиран от #9


Оценка:
-11 +27

Onq s konq
7 Отговор
Авто пилота по принцип черпи информация от GPS системата. А тази система дава информация с точност от 3 да 5 метра. Така че на днешния етап на развитие е невъзможно автомобил да си се управлява сам без човешка намеса. Така че ако Тесла твърдят че техните автомобили го могат, са си виновни за инцидентите.

Коментиран от #16, #46


Оценка:
-11 +30

Driving pleasure
8 Отговор

До коментар #5 от "истината":


Джендърче електрическо, какво ТВЪРДИ друсания никаквец е без значение, след като не е ппоставил защита, която да сработва в случай, че волана не се държи!

Всички други производители имат подобни системи само жалкия престъпник Мъск "твърдял"! Ай сиктир, със смешници е обидно да спориш. Дори не разбирате за какво се говори тук!

Коментиран от #11, #35, #38


Оценка:
-31 +12

9
Този коментар е премахнат от модератор
Onq s konq
10 Отговор
Всички екстри по автомобила с изключение на ел. стъкла и огледала, климатроник. ABS, и Air Bag Са абсолютно излишни и вредни за шофьора и пътниците.

Оценка:
-8 +29

Кои са тези всички
11 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Хайде да ги изброиш поименно, защото автомобилите предлагащи автопилот трето поколение, не са кой знае колко много. Какъв тогава ще е смисъла от автопилот трето поколение, който сам управлява автомобила предприемайки маневри като престрояване, изпреварване, завиване към отбивки, търсене на място за паркиране и паркиране самостоятелно, ако през цялото време водача трябва да държи волана, а на секундата в която го пусне, автомобилът спира на място. Сещаш ли се какво ще стане, ако автомобилът спре на място, както се движиш със 140 километра в час в средната лента на някоя магистрала?

Коментиран от #12, #22


Оценка:
-8 +18

Random
12 Отговор

До коментар #11 от "Кои са тези всички":


То там е работата че няма смисъл. Като не ти се кара има влак, автобус или самолет.

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +17

То пък голямото забавление
13 Отговор

До коментар #12 от "Random":


Много е забавно да караш по магистралата със 140 километра в час без завои и кръстовища. Пълна скука. Честно казано това ми е най-досадното шофиране.

Коментиран от #39


Оценка:
-7 +11

Пак са пропуснали половината факти
14 Отговор
Съдът бил стигнал до абсурдното заключение, че и от Apple са виновни, защото не били инструктирали шофьора внимателно. Освен това, шофьорът е играел някаква игра на айфона си в момента на фаталния сблъсък.

Оценка:
-5 +9

Пак са пропуснали половината факти
15 Отговор
Съдът бил стигнал до абсурдното заключение, че и от Apple са виновни, защото не били инструктирали шофьора внимателно. Освен това, шофьорът е играел някаква игра на айфона си в момента на фаталния сблъсък.

Оценка:
-2 +3

Бъркаш се
16 Отговор

До коментар #7 от "Onq s konq":


Автопилота НЕ Черпи информация от GPS. Автопилота следи маркировката и нещата около колата.

Оценка:
-2 +19

Статистика
17 Отговор
Тесла са продали 1 милион коли. Една много голяма част от тези коли всеки ден изминават по стотици километри на автопилот. В България се движат да кажем 3 млн. коли ежедневно. Катастрофите от автопилота са доста голяма рядкост, а катастрофите със загинали в България са всекидневие! Това показва, че шофирането на автопилот на една Тесла е стотици пъти по-сигурно от шофирането от чушкопеци коли у нас.

Коментиран от #20, #21


Оценка:
-10 +15

5899
18 Отговор
На къде отива този свят... Глупак до глупак,глупост след глупост. След 10 години като ви паднат батериите на телефоните ще се блъскате в стените да и един в друг, тия технологий направиха идиотите (американци) в състояние да НЕ МОГАТ ДА СЕ СПРАВЯТ С НИЩО САМИ

Коментиран от #36


Оценка:
-10 +10

Goshko ciganeto
19 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


Извинявай, то колко Tesl-и имаш та знаеш колко са зле, колко не струват, и как Илън Мъск е престъпник? Говориш абсолютно глупост без основания. Системата за автопилот не е съвършена, както и на редица други марки, Но след като е Tssla, трябва задължително да има хора, които изобщо не са се качвал на такава и могат само да мечтаят. Model X се води в момемта (мисля) най-безопасният SUV, а автопилота следи маркировката - там където няма няма как да се движи на автопилот, демек е до акъл, а не че колата е лоша. Прочети малко преди да изказваш селското си мнение

Оценка:
-9 +13

Статистика
20 Отговор

До коментар #17 от "Статистика":


И да допълня, че чушкопеците които се избиват всеки ден по пътищата у нас, коментират колко бил тъп автопилота който катастрофира много по-малко от тях.

Коментиран от #23


Оценка:
-10 +12

2.0R
21 Отговор

До коментар #17 от "Статистика":


А бе смешко, какво сравняваш? А този автопилот как го виждаш в България? Една Тесла няма да остане. Ще се трепят като мухи.

Оценка:
-3 +13

Driving pleasure
22 Отговор

До коментар #11 от "Кои са тези всички":


Усещаш ли как си противоречиш? Ако автопилота на Тесла беше истинско трето поколение защо изрично се забранява пускането на волана? Ако е работещо 3то поколение с или без волан той трябва да избегне инцидент - да ама не! Никога не го е правил!

И не, не спира в средна лента на магистралата щом пуснеш волана, но ако на предупреждението да го хванеш отново ако не реагираш системата пуска аварийки и отбива колата в крайна лява лента - така се прави!

Не са малко, тез, които имат същата функционалност като Тесла, но няма други престъпници освен Мъск, който да представя системата си за напълно автономна!

Коментиран от #26, #48


Оценка:
-7 +9

Гост 5
23 Отговор

До коментар #20 от "Статистика":


"гост" ти и чушкопек нямаш

Коментиран от #24, #47


Оценка:
-2 +2

Статистика
24 Отговор

До коментар #23 от "Гост 5":


Коментара не е от гост, коментара е от Статистика.

Оценка:
-2 +0

Svetoslav_bg13
25 Отговор
Този който е бил в електромобила е виновен защото дори и при включен автопилот пак трябва да се обръща внимание и да се гледа пътя защото автопилотът не е толкова осъвършенстван да върви през изтрити маркировки и би трябвало като няма маркировка на пътя самата кола да му съобщи с червени стигна по екрана на километража да хване воланът но не е обърнал внимание и ето какво се случило като не обръща внимание!

Оценка:
-1 +5

Неграмотник
26 Отговор

До коментар #22 от "Driving pleasure":


Трето поколение НЕ МОЖЕ да се справя във всяка ситуация и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО шофьора трябва да следи пътната обстановка и да поеме по сигнал на автопилота или дори без сигнал. В случая, 6 секунди след сигнала на автопилота, шофьора не е предприел действие, а 6 секунди са много време при шофиране със 110км/ч. Там и половин секунда може да е фатална. Четвърто поколение автопилот вече се справя самостоятелно, но автопилота на Тесла НЕ Е ТАКЪВ И НИКОГА НЕ Е ПРЕТЕНДИРАЛ ДА БЪДЕ.

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +6

Driving pleasure
27 Отговор

До коментар #26 от "Неграмотник":


И отново казвам! Всички други СПИРАТ!!!
Само при кошника на мъск няма друга реакция, освен предупреждение! Слествието е, че "по-несъвършенните" автопилоти на другите производители не са убили никого - а Мъск вече изтрепа бая народ!

Коментиран от #28, #29


Оценка:
-5 +6

Така ли
28 Отговор

До коментар #27 от "Driving pleasure":


Да вземеш да се спреш, че ставаш смешен. Погледай това видео https://youtu.be/VsFvU5hMbQY

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +4

Така ли
29 Отговор

До коментар #27 от "Driving pleasure":


Да не говорим за Uber където колите са оборудвани с доста радари и пак прегазиха хора. Ама какво да ти обяснявам, ти като си платен нищо не може да те убеди.

Оценка:
-1 +4

Driving pleasure
30 Отговор

До коментар #28 от "Така ли":


Ахахахахах с видео от преди 5 години ли ще обясняваш простотиите на Мъск? МИ неговите са на същото дередже като показаните

Коментиран от #31


Оценка:
-4 +5

Така ли
31 Отговор

До коментар #30 от "Driving pleasure":


За да седнеш в една кола, която ще те кара сама автопилота трябва да е 2 нива над това на Тесла. Тесла е с ниво на автономност 3 в момента, 5 е пълна автономност. Но какво да ти обяснявам. Японците вече го казаха.

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +5

Driving pleasure
32 Отговор

До коментар #31 от "Така ли":


Ами ти го каза бе пич - значи Мъск е престъпник продавайки я като автономна и без функция да спре, ако никой не държи волана. Сами си признавате, лъготенето на друсания а после обвинявате всички други, не и него

Коментиран от #33, #34


Оценка:
-3 +7

Статистика
33 Отговор

До коментар #32 от "Driving pleasure":


И да допълня, че чушкопеците които се избиват всеки ден по пътищата у нас, коментират колко бил тъп автопилота който катастрофира много по-малко от тях.

Оценка:
-4 +4

Хайде изброй ги де
34 Отговор

До коментар #32 от "Driving pleasure":


Поне два три модела кажи, които сами отбиват, когато пуснеш волана за 6 секунди? И пак те питам за какъв ти е автопилот, ако не ти дава да пуснеш волана за пет секунди?

Оценка:
-1 +5

гост
35 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Да, имат, затова отнасят пешеходци при тестове и се врязват в спрели коли отпред пак при тестове и журналисти. Темата с автоматичното спиране по усмотрение на системата е много опасно за останалите участници, затова има предупредителна система секунди преди контакт, за да може шофьора да реагира. Мъск винаги е казвал, че това е асистент, а не автономно управление, това е версия 3, а автономното е версия 5. Хората са си виновни като злоупотребяват с нея, не системата. Все едно да кажеш, че един производител на чук е виновен за това, че манго го е използвал и те е ударил по главата с него. Хората си казват, няма маркировка, объркване е ставало често там и много инциденти също, колата е подала сигнал, секунди наред е пищяла, ама не. Тогава човекът си е виновен. Системата допринася за по-сигурното управление на колите, ако я няма ще стават много повече инциденти, няма спор, доказано е.

Коментиран от #37


Оценка:
-1 +2

Правопис
36 Отговор

До коментар #18 от "5899":


.... еееех, ако и можеше да пишеш без да допускаш правописни грешки... цена нямаше да имаш! Но май си свикнал с автоматично коригиране от смартфона...?!?!

Оценка:
-0 +0

sotko
37 Отговор

До коментар #35 от "гост":


да де но продават потенциално опасен продукт (то голяма част от потребителите не обичат да мислят толкова дълбоко по темите)

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +3

Boxer 3.0
38 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Не мога да навлизам в детайли по темата. Но твоята позиция, като цяло, е правилна.
Тесла е вид икономическа експанзия, стабилно подкрепяна от Уолстрийт, насочена срещу неподготвената европейска автомобилна идустрия.
Това възхваляване на електромобилите и рязката промяна на танспорта, ще ни излезе много скъпо!
Сега сме свидетели на РЕВОЛЮЦИЯ, която е скъпа и вредна за нас, но е доходоносна за спекулантите!
Поздрави!

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +7

Гост
39 Отговор

До коментар #13 от "То пък голямото забавление":


Ти по принцип не можеш да караш и мразиш шофирането.

Оценка:
-0 +1

бмв
40 Отговор
Пак ли тоя еко кенеф тесла.Стига сте писали за него , никой не го интересува особенно в бг.

Оценка:
-1 +1

Ножа е по опасен
41 Отговор

До коментар #37 от "sotko":


Хайде тогава да вземем да спрем продажбите на ножове, защото са потенциално опасни. Няма нещо което да не е потенциално опасно. В същото време е напълно доказано, че за всеки милион километра изминати на автопилот с Тесла, катастрофите са в пъти по-малко, отколкото когато автопилота е бил изключен. Хората допускат още повече грешки и това няма да се подобри за разлика от автопилота, който се подобрява с всеки изминат ден, защото се самообучава до степен да запомня дупките по пътя, когато някой шофьор се намеси на автопилота за да ги заобиколи. Ако мнозинството от шофьорите го правят, автопилота го добавя към функциите. След това автопилота на останалите шофьори също започва да обикаля дупките без нужда от намеса.

Оценка:
-0 +2

Бай Благой
42 Отговор
Дръжте геврека здраво и не разчитайте на тия глезотии..

Оценка:
-0 +1

Петър
43 Отговор
".... че от 18-те минути, в които е продължило пътуването, Хуанг държи волана само 12 минути...." Демек той е карал САМО в 2/3 от времето. И ако това е автономия....

Оценка:
-0 +1

Иванов
44 Отговор
Тия сега искат да станат милионери и да не работят до края на живота си, щото един техен роднина е бил толкоз тъп, че да повери живота си в ръцете на една несършенна система. Те хората от Тесла си го казват , да не говорим ,че в книжката на всяка Тесла , подробно е описано за автопилота и най-вече за тва,че когато колата сигмализира, ведмага трябва човека да поеме управлението.

Оценка:
-0 +0

Туземец от Враца
45 Отговор

До коментар #38 от "Boxer 3.0":


Много си далече от истината. Нали не мислиш ,че всички производители по света,действат по команда на Уолстрийт?Щото ,ако мислиш така, нема смисъл повече да говори.
Както виждаш, ВСИЧКИ производители на автомобили по света ,се насочват към тока. Колкото и да лаете срещу тока, той ще превземе транспорта. И не виждам какъв ви е проблема с тока? Карайте си боксерите ,никой не ви спира. Поне за сега.

Оценка:
-0 +1

Жоро
46 Отговор

До коментар #7 от "Onq s konq":


Адаптивен круиз контрол с фукнция за седене на пътната маркировка, спазване на дистанция и спирачна функция, както и трафик асистент - stop and go
До скоро ползваше само камера /или камери/ + радар /дисктроник един или повече/
От скоро използват и навигацията, но само за да намалят преди остър завой и за да сравнят данните от камерата, която чете пътните знаци. Примерно знаци за ограничения на скоростта.

Оценка:
-0 +0

Разбирко
47 Отговор

До коментар #23 от "Гост 5":


В крайна дясна искаш да кажеш 😉

Оценка:
-0 +0

Дидо
48 Отговор

До коментар #22 от "Driving pleasure":


В крайна дясна искаш да кажеш, че в крайна лява ще стане мазало 😉🤣

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка