Новото поколение на кросоувъра Toyota RAV4 получи възможно най-ниската оценка в изпитанието за челен удар на Американския застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Краш тестът е проведен по новата методика с 25-процентово покритие от страната на водача.
Експертите на IIHS критикуват силното проникване на конструкцията на автомобила в салона, заради което левият крак на манекена е останал заклещен. По време на изпитанието било установено също, че главата на тестовата кукла едва е докоснала еърбега, след което се е плъзнала вляво покрай него, докато кормилната колонка се е отместила надясно с повече от 17 см.
От IIHS отбелязват, че обезопасяващият колан не е сработил правилно, поради което водачът се е отместил прекалено напред в момента на стълкновението. Това се тълкува като риск от удар в арматурното табло.
Специалистите от IIHS все пак отбелязват, че кросоувърът на Toyota се е справил добре в останалите краш тестове. RAV4 печели максимален брой точки в изпитанията за челен удар с 40% покритие, сблъсъци отзад и отстрани и преобръщане.