Дългоочакваната изцяло електрическа версия на емблематичния Mercedes G-Klasse ще дебютира на 24 април в Пекин. Противно на предишните очаквания, тя няма да бъде брандирана като Mercedes EQG; вместо това ще се предлага на пазара като "G 580 с EQ Technology", което я приравнява по-тясно към съществуващата гама на G-Klasse.
Наскоро обновената обикновена G-Klasse вече разполага с няколко подобрения в цялата гама, включително два 12,3-инчови екрана с най-новата информационно-развлекателна система MBUX на Mercedes, преработен волан и тъчпад на централната конзола. Въведени са допълнителни офроуд режими, а адаптивното окачване вече е стандартно.
Въз основа на последните изображения изглежда, че електрическият G 580 запазва отличителните елементи на дизайна на своите събратя с двигатели с вътрешно горене. Той запазва суровата предна част, солидните линии на каросерията и агресивно разширените арки на колелата, макар и с променен дизайн на радиаторната решетка, обновени брони и аеродинамично оптимизирани алуминиеви джанти.
Някои прототипи, показани на изложението за потребителска електроника (CES) 2024 в Лас Вегас, разполагаха с традиционен капак на резервното колело на задната врата, докато други бяха оборудвани с квадратна кутия, вероятно предназначена за съхранение на кабела за зареждане - концепция, която първоначално беше видяна при Concept EQG на автомобилното изложение в Мюнхен през 2021 г.
Mercedes демонстрира забележителната маневреност на EQG на CES 2024, демонстрирайки впечатляващата му способност за G-образен завой - маневра, която позволява на автомобила да се завърти и да извърши 720-градусов завой на място.
Подчертавайки безкомпромисните си офроуд възможности, Mercedes твърди, че изцяло електрическата G-Klasse е готова да постави нови стандарти за офроуд представяне, оставайки вярна на своето наследство и линия.