На свое заседание тази вечер народните представители на „Движение България на гражданите” се разграничиха политически от гласуването на общинския съветник в СОС Прошко Прошков от ДБГ, който подкрепи повишаване цената на билета в градския транспорт на 1,60 лева, въпреки решението на ДБГ такава подкрепа да не се дава.
През последните дни, във връзка с нарушението на решението на партията, са постъпили мнения от столични и други структури на ДБГ в страната, адресирани до депутатите и ръководството, с искрено недоумение и огорчение за неспазване решението на Изпълнителния съвет от страна на общинския съветник. Депутатите считат, че повишаването на цената на билета не е достатъчно мотивирано, не среща подкрепа и представлява подмяна на вота на избирателите на ДБГ в столицата.
Народните представители информират Контролния съвет на партията за постъпилите мнения от столицата и страната и очакват вземането на решение от Контролния и Изпълнителния съвети, съгласно устава на ДБГ.
В студиото на "Свободна зона", в ефира на ТВ+, Прошко Прошков - общински съветник от Реформаторския блок в Столичния общински съвет, заяви че увеличението на билета за градски транспорт в София се налага поради факта, че столичното метро е скъп разход. От една страна е най-скъпия транспорт за опериране, освен това се увеличава и броят на шофьорите и на охранителите на метростанциите заради засилените мерки за сигурност.
Системата трябва да покрива разходите, които растат, докато приходите остават същите.
„Метрото е нещо, което ние си мислим, че идва даром, защото ЕС е отпуснал средства, но 20% от тези средства, които са над 300 милиона е дала и общината като самоучастие. Освен това, когато са ни дадени тези средства и сме изградили метро, изградили сме тунелите, купили сме вагоните, не са ни дадени пари да го оперираме”, припомни Прошко Прошков.
И за да се постигне баланс са разредени и автобусните, тролейбусните и трамвайните линии. За това се взима и решението.
„Какво правим ние? Не се увеличава цената по принцип, увеличава се само на билета. Има толкова много превозни документи над билета. Еднодневна карта, тридневна карта, карта сега въвеждаме за „метро +“,карти за една линия, карти за една линия, месечна карта, годишна карта.“, изброи Прошко Прошков.
Според него от това увеличение ще бъдат ощетени едва 15% от хората използващи градски трнаспорт. За останалите хора цената на услугата на практика няма да се промени.