Отидете към основна версия

1 066 8

Ще сезираме КЗП и през смартфона

  • кзп-
  • сигнали-
  • смартфон

Гражданите вече могат да разчитат на помощ от Комисията за защита на потребителите и чрез смартфона си. Това е една от възможностите на новото приложение “АЗ-КЛИЕНТЪТ”, което вече е налично в платформите Google play и AppStore. Всеки потребител може да го изтегли оттам свободно и безплатно, стана ясно днес по време на пресконференция в БТА.

Платформата дава възможност на клиент да подаде сигнал през мобилния си телефон, като прикачи и снимка на нарушението. Преди да стигне до КЗП, сигналът ще отива до конкретния търговец. Той има пет дни, за да отстрани нарушението или да компенсира клиента си. След този срок, сигналът ще отиде в Комисията, която ще извърши проверка. Ако търговецът е бил некоректен, той ще бъде санкциониран.

“Най-полезната функция на това приложение е, че ни дава възможност да изпълним една от основните си идеи, а именно превенцията – да съдействаме на гражданите и бизнеса и да вървим все повече към помирение, отколкото единствено към санкции”, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Според него, целта на платформата е да насърчи гражданите да подават сигнали за нарушения, като това трябва да става удобно, бързо и лесно, само с няколко натискания на мобилния телефон.

“Целта на приложението е да успокои пазара и да доведе до намаляване на нелоялните търговски практики”, допълни Маргаритов.

Приложението “АЗ-КЛИЕНТЪТ” е дело на създателите на “АЗ-КМЕТЪТ”. Популярната платформа за подаване на сигнали към местната власт работи на територията на едни от най-големите български градове, сред които Бургас, Враца, Габрово и др.

“Най-стойностното на платформата е, че е абсолютно безплатна за гражданите и им дава възможност бързо и лесно да онагледят случая, съответно да дадат възможност на търговците да прекратят нелоялните практики и да обезщетят клиентите си”, допълни Димитър Маргаритов.

“Целта е чрез “АЗ-КЛИЕНТЪТ” и други приложения, които разработваме, да направим една екосистема, в която гражданинът е в центъра на управлението. Той трябва да може да подава сигнали към контролните органи лесно и бързо и да контролира как тези “задачи”, които им е дал, се изпълняват. Отворени сме към всички държавни институции, които искат да разработят такива приложения”, коментира създателят на приложенията Йонко Лазаров от компанията SOCOURT.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове