Жители на Видин излязоха на протест. Причината - обещанието на властта от Видин до Ботевград да бъде изградена магистрала, която вече година остава само на думи и документи.
Преди година стотици жители на дунавския град излязоха на серия от протести, на които поискаха изграждането на магистрала до Ботевград и тунел под прохода "Петрохан".
Тогава премиерът Бойко Борисов и министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обещаха на видинчани, че изграждането на скоростен път до Видин и тунелът под "Петрохан" ще започнат скоро - въпросните проекти винаги били приоритетни за правителствата на Борисов.
Според гражданите на Видин обаче това били празни приказки.
Един от протестиращите преди година жители на северозападния град заяви пред Нова, че се чувства излъган.
"Ние спряхме протестите не с надежда, а с обещания от страна на правителството. В крайна сметка ние сме излъганите", категоричен е той.
Организаторите на проявата са Гражданско обединение "Единни за промяна". Те твърдят, че има забавяне от 8 месеца по графика за строежа на пътя Видин - Ботевград, пише БНР.
"Всъщност тази една година няма нещо, което да е видимо, и което да е резултат от това, което беше обещано и беше взето като решение за график", сподели пред общественото радио протестираща от обединението.
От регионалното министерство пък обясняват, че обещанията не са забравени- имало напредък по изграждането на пътя, свързващ най-бедния регион в страната и ЕС със столицата София.
Забавянето дошло заради обжалване на обществената поръчка за строителство на отсечката Мездра - Ботевград.
Във Видин също имало забавяне заради правен казус, който се решил с промяна в закона за Устройство на територията.
"Вече има технически проекти, изготвени са подробни устройствени планове. Продължаваме с административните процедури, които са невидими за хората, но ние сме задължени за спазваме закона", заяви регионалният министър Петя Аврамова.
Новият проект предвиждал изготвянето на магистрала от Видин до Монтана, като пътят нямало да съвпада с досегашния.
От Мездра до Ботевград ще се строи скоростен път, а не магистрала.
"Провеждаме процедурите за избор на изпълнител, тази година избираме изпълнител, успоредно с това извършваме отчуждителните процедури и се надяваме до края на година да започнем реално строителство", коментира от своя страна бившият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов.
Междувременно данни на Нова сочат, че от откриването на "Дунав мост" 2 преди пет години, досега трафикът на автомобили е станал троен.