Навлязохме в сезона на активните пътувания. Често хората използват промоционалните цени на самолетните билети. Оказва се обаче, че има авиокомпании, които заблуждават пътниците с цените на полетите. Възможно ли е да намерим билет по-евтино въпреки уверението, че сме резервирали на най-ниската възможна цена? И как да запазим място за самолет най-изгодно, без да бъдем заблудени – отговорите потърси Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна” по "Нова телевизия".
Сигнали на пътници за нелоялни практики при резервиране на самолетни билети достигат до контролните органи на Летище София през последните седмици. През миналата година всяка пета жалба в Европейския потребителски център е свързана с проблем при въздушния транспорт.
Освен проблеми при резервацията на полет пътниците се оплакват и от закъснения, отмяна на полети, загубен или повреден багаж и отказан достъп до самолета.
Това обаче изрично трябва да е записано в общите условия на превозвача. А ние никога не ги четем при купуване на билети. Признават потребителите.
„Когато гледаме сайта е добре да се запознаем какво компанията има предвид под „най-ниска” или „най-добра” цена. В повечето случаи компаниите променят цените си постоянно и това, че отбелязват една цена като най-ниска означава, че трябва да погледнем каква е дефиницията на съответната компания за това“, добани Игнат Арсенов от Европейски потребителски център.
Според експерти в защитата на потребителите обаче обещанието за „най-ниска цена” е подвеждащо, ако след покупката билетът стане още по-евтин.
„Може да има заблуда на потребителя , но само в случай, че се докаже, че към този настоящ момент е имало по-ниски цени, а не на следващия ден или следващия месец. В този случай трябва да се прецени дали има нарушение”, каза още Игнат Арсенов.