Продължават споровете около предлаганите промени, регламентиращи дейността на автошколите. Инструктори заплашиха с нов протест, ако наредбата не бъде свалена, предаде Българската национална телевизия. От транспортното министерство смятат, че пакетът от мерки ще повиши качеството на обучението и ще пресече порочни практики в сивия сектор.
За пореден път представители на автошколи, МВР и министерството на транспорта опитаха да намерят решение срещу черната статистика на пътя.
"Това, което става с младите водачи по пътищата не може да продължава. Грешката е по цялата линия на обучение", заяви Ангел Попов, заместник-министър на транспорта.
"Не може да има учебен център на шестия етаж в жилищен блок", смята Бойко Рановски, ИА "Автомобилна администрация".
Затова от автомобилната администрация предлагат пакет от мерки, сред които нова безплатна информационна система, която ще позволява стриктен контрол на часовете по кормуване. В наредбата обаче попадат изисквания за трудови договори на преподавателите, както и колите да са собственост на школите. Засега браншът остава разделен.
"Това нищо общо няма са качеството на подготовката. Има 3% бранш, който е влязъл под кожата на администрацията и правят наредба, която е в разрез с изискванията на бранша", каза Стефан Малковски от сдружение Национален автоинструкторски съюз.
"Статуквото е такова, че промени трябва да има, защото обществото е потърпевшо от това, че те живуркат, не се развиват", заяви Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България:
И докато споровете продължават данните на "Пътна полиция" показват, че за първите 9 месеца на годината в страната са станали над 20 000 катастрофи, а загиналите са малко над 300. Над 2000 са катастрофиралите със стаж 1 година, а над 1500 със стаж 2 години.
"60% процента от курсистите не стигат до обучение на автомагистрали. 55% заявяват, че не са шофирали нощно време и в условия на намалена видимост, мъгла, дъжд и така нататък", обяви Румен Дунев от Сдружението на автоекспертите по пътна безопасност:
От автомобилната администрация заявиха, че общественото обсъждане на наредбата е изтекло на 14 октомври. От 24 направени предложения 10 са били за премахването ѝ, допълва БНР.