Отидете към основна версия

4 044 6

Сигнал до Минеков за застрашената историческа гара в Нова Загора

  • велислав минеков-
  • кремена петрова-
  • нова загора

Действията на Кремена Петрова са в отговор на намерението на общината да построи изцяло нова сграда на мястото на съществуващата от 1918 г.

Снимка: ДБ

Общинският съветник от „Демократична България“ в Нова Загора Кремена Петрова поде с нова сила инициативата за запазването на историческата сграда на жп гарата в града. Днес тя се срещна със служебния министър на културата Велислав Минеков, за да го запознае с плановете за разрушаването ѝ.

Действията на Кремена Петрова са в отговор на намерението на общината да построи изцяло нова сграда на мястото на съществуващата от 1918 г. Това една от първите гари в страната, с характерния за архитектурата по това време облик. Конструкцията е стабилна, но се нуждае от основен ремонт.

За съжаление в последните години сградата не е поддържана и покривът е протекъл. „Настоящото окаяно състояние на гарата е резултат от безхаберие и неглижиране на проблемите, но и знак за отношението на местната власт към важни за историята на града и общината сгради, които носят духа на различни епохи“, се казва в открито писмо по проблема.

„От няколко години темата е във фокуса на общественото внимание. Имаше подписки и дори анкета. Какво показа тя, така и не стана ясно, защото прозрачното управление и реалният контакт с хората са непостижими величини за местната изпълнителна власт от ГЕРБ“, пише Кремена Петрова.

Настоящата гара се вписва стилистично и в цялостната среда на предгаровия площад с околните здания. Тя не е паметник на културата, но е задвижена процедура да стане такъв. Сега на нейно място се предвижда да бъде построена изцяло нова сграда, която няма общо с архитектурния облик на гарата. Проектът е за 2.7 млн. лева и ще се изпълнява от ВДХ АД, която е наследник на „Водстрой 98“, свързвана с Делян Пеевски.

Министър Минеков пое ангажимент да информира за казуса министрите на транспорта и на регионалното развитие, тъй като сградата попада в активите на НКЖИ, а бъдещият ремонт се изпълнява по програма на МРРБ за цялостна реконструкция на железопътното трасе. „Защо с европейски пари ще рушим, а няма да съграждаме? Този ли е начинът да бъдат усвоявани еврофондовете? И в името на какво се прави това? Не, новото предложение няма как да бъде по-добрият избор, единствено и само защото е ново“, се казва още в отвореното писмо.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 12 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове