Отидете към основна версия

4 270 72

Виолета Комитова: Държавата дава много пари, фирмите получават малко, а качеството е ниско... Защо?

  • виолета комитова-
  • ам хемус-
  • хемус-
  • свлачища-
  • инженеринг

Същата е схемата и с АМ "Хемус", и със свлачищата – при всички тях няма обществени поръчки, защото така е преценил шефът на "Автомагистрали" Беличев, над когото аз нямам власт, обясни служебният министър на регионалното развитие и благоустройството

Кадър: NOVA

„Никой не спира строителството на магистрала „Хемус”. Важно е обаче кой би могъл да я спре. Първо могат да го спрат фирмите, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари за заплати. Това ще бъде лъжа, защото те имат много пари, но е възможно този процес да се случи по други причини. Искам да кажа на работниците, че фирмите имат пари. Г-н Беличев също може да спре строителството. Той е шеф на „Автомагистрали” ЕАД и на всички подизпълнители. Аз нямам власт над него. Въпреки че „Автомагистрали” ЕАД е собственост на МРРБ, г-н Беличев може да се уволни само ако той реши сам”. Това заяви в студиото на „Здравей, България” по NOVA министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

„Държавата отделя много пари за строителството им. Фирмите, които изпълняват се оплакват от години, че парите за строителството са малко. Държавата е права, че е дава много пари и фирмите са прави, че получават малко. Гражданите пък са недоволни от ниското качество. Защо се случва така? Механизмът по който се надписва сметката е ясен. При т.нар. „инженеринг”, ако за един път трябват 100 кубика бетон за качествена работа, в сметката се записват 200. Цената остава пазарна, но количеството е завишено. Същата е схемата и със свлачищата. При всички тях няма обществени поръчки”.

Тя добавя, че магистрала „Хемус” представлява едно трасе от 250 км от Ябланица до Шумен.

„Това е равно на магистрала „Тракия” от Пловдив до Бургас. „Хемус” е разделена на 9 участъка за строителство. За участъците от 1 до 6 сме одобрили 1.95 млрд. лв, а за участъците 7,8 и 9 сме осигурили 1.8 млрд. лв.”, обясни тя.

„В участъците 1,2 и 3 се извършва строителство с разрешението на за строеж, а в участъците 4,5,6,7,8 и 9 не е започнало строителството. Нека поговорим кой и как спира строителството на магистралата? В 1,2 и 3 се строи и към този момент, а в другите няма как да спрем строителство, което не е започнало”, заяви министър Комитова.

По нейните думи средствата за строителство на магистралата не са спрени.

„По първото постановление от участъци от 1 до 6, за които са разходени близо 2 млрд. лв се строят само 1,2 и 3, а другите не са започнати. Важно е да отбележим, че „Хемус” се строи от нашето търговско дружество наречено „Автомагистрали” ЕАД. Това е основната строителна компания, която работи с много подизпълнители, на които са раздадени аванси”, казва Комитова.

„От тези 2 млрд. на нашето търговско дружество са изплатени 1.38 млрд. – парите са там. Като строителство сме изпълнили – 9 км са готови, а още 68 км са в строителство и не са въведени с Акт 16. Около 16 процента от магистралата са изпълнени, а с парите сме много по-напред. Въпрос на месеци е километрите по участъци 1,2 и 3 да бъдат завършени”, обясни министър Комитова.

„Аз мразя незавършеното строителство, защото то е най-скъпото. Ако тя остане незавършена, ще ни излезе 5 пъти по-скъпа. Никой няма интерес да спира строителството на магистралата”, добави тя.

„Ремонтът на тази магистрала се финансират с други средства. Когато аз дойдох в министерството на 12 май - 3 фирми вече работиха в участъка Чирпан – Стара Загора. На 12 май се работеше усилено, а туристическият сезон се открива на 15 май. Опциите пред нас бяха две – или да спрем строителството или да го продължим. Спряното строителство са загубени пари. Грешката е допусната в по-ранното планиране на тези ремонтни дейности”, каза Комитова. Фирмите започнаха да си искат парите. Ние казах, че ще им ги дадено, но след като извършим проверка на място. Констатирахме некачествени строителни работи и ги накарахме да си отстранят дефектите”.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 41 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове